Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
wolne obroty
Autor Wiadomość
kristof 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 42
Skąd: włocławek
Wysłany: 2010-08-05, 22:43   wolne obroty

mam pytanko moje vento po wymianie krokowca ma obroty raz 900 za chwile 800 jesze za chwile 850 i tak skaczą dzieje sie to na bezynie i na gazie dodam ze krokowy kupilem za 40 zl uzywany na szrocie i tu moje pytanie zostawic tak czy wymieniac na inny uzywany bo mam taka mozliwosc bo nowy orginal to spory wydatek a te zamienniki to jest szok moze wiecie jakiej firmy zamiennik jest "dobry" a tak w nawiasie to mialem zamiennik cewki wytrzymała rok i 100 w plecy
 
 
panzer jager 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,8 AAM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 81
Skąd: Bytów
Wysłany: 2010-08-06, 07:46   

Silniczki krokowe odpowiadają za wolne obroty silnika. Jeżeli silniczek nie funkcjonuje prawidłowo obroty zaczynają falować.
Pierwszym zabiegiem po zmianie krokowca powinno być odłączenie klem na 10 minut, potem podłączenie jej. Następnie silnik powinien trochę pochodzić z wyłączonymi odbiornikami prądu. Po 2 krotnym załączeniu się wentylator chłodnicy obroty powinny przestać falować.
Z tym, że jeżeli silniczek krokowy jest zepsuty to należy szukać innego.
Ja wymieniłem na nowego boscha z allegro i nie narzekam.
Mam 6 pinowca więc zapłaciłem 250zł ( w sklepie 550zł), przy 4 pinowcu będzie sporo taniej.
Spisz sobie numerek z krokowca i wstukaj w wyszukiwarkę w allegro a napewno znajdziesz coś w przystępnej cenie- unikaj części nieoryginalnych.
Pozdrawiam!
_________________

 
 
kristof 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 42
Skąd: włocławek
Wysłany: 2010-08-06, 12:27   

a czy odłączenie akumulatora i poczekanie az sie włączy wentylator ma taki duzy wpływ przy wymianie krokowego ja jak montowalem to nawet klem nie zdjołem
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-08-07, 00:27   

Ale na gazie krokowiec nic nie powinien mieć do gadania ?
_________________
Das is das ...
 
 
kristof 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 42
Skąd: włocławek
Wysłany: 2010-08-07, 11:46   

to jak jade na gazie to krokowy wtedy nie działa to co reguluje wolne obroty na lpg
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-08-07, 20:41   

Oczywiście na gazie krokowiec działa tak samo jak na benzynie ustawiając wolne obroty, kristof, to co opisano powyżej z odłączeniem klem nasywa się resetem sterownika silnika (ECU). Jak najbardziej spróbuj tego, potem pojeździj trochę na benzynie, jeśli falowanie ustąpi to nie jest winny krokowiec tylko zła emulacja sondy lambda przez instalację LPG
_________________

 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-08-08, 00:25   

Powiedz mi która wtyczka jest od krokowca ? bo ja mam chyba wszystkie odłączone i mi na lpg smiga lpg II gen ma swojego krokowca
_________________
Das is das ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 10