Silnik: ABS
Dołączył: 22 Maj 2010 Posty: 9 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-22, 23:44 Dużo pali schodzi z obrotów nie chce iść
To mój pierwszy post na forum, więc chciałbym wszystkich serdecznie przywitać.
Otóż mam problem z moją ventką. Pali około 15l/100km , mieszanka bardzo bogata (sprawdzane) gdy przytrzymam gaz w pewnym położeniu to powyżej 2000 obr schodzi o ok 700 i znowu rośnie i tak w kółko. Obroty biegu jałowego ~1400 (zapłon rozrząd dobrze ustawiony) Samochód cierpi na niedobór mocy. Sonda, silniczek krokowy, monowtrysk, czujnik temperatury na pewno dobre. Próbowałem się podpiąć pod VAG-a ale komputer odmawia współpracy i nie chce się połączyć. Byłbym wdzięczny gdybyście coś poradzili. Jestem otwarty na wszelkie sugestie
Na początku musisz rozwiązać problem z komunikacją auta z vagiem (sprawć w gniezdzie czy jest + i masa, i dwa kabelki idą do komunikacji z sterownikiem), może masz jakieś kable do sterownika uszkodzone, sprawć wtyke do sterownika.
Silnik: ABS
Dołączył: 22 Maj 2010 Posty: 9 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-23, 17:45
+ i masa na pewno jest a vento mam rok 93 ale komputer może być starszy, trzeba chyba będzie błyskać tylko nie wiem dokładnie jak to się robi. Na forum nie znalazłem więc będę wdzięczny jak ktoś napisze. Zewrzeć trzeba K i L a do drugiej wtyczki podłączyć diodę z opornikiem? Dobrze pisze?
kulkiry, w vw nie odczytasz kodów błędów za pomocą kodów błyskowych tak jak w oplu. Skoro piszesz że + i - są w gnieżdzie to jeszcze sprawć te dwa pozostałe w gnieżdzie czy nie mają przerwy po drodze do sterownika .
Albo masz coś nie teges z vagiem
Jest jeszcze opcja że ECU się posypał .
znalazłeś opis błędów i ich numery (inne dla VAG-a a inne dla KTS-a) ps. propo KTS-a to nie polecam na nim diagnostyki Volkswagena poniewasz pracowałem na takim kts550 i powiem że se nieradzi, podpinam T5 na kts zero błędów, podpinam vaga 3 błędy
Ale czy dla kodów błyskowych czy dla komputerowej diagnostyki musi być komunikacja a Ty jej niemasz, więc sprawć te kabelki i tą kostke od ECU.
Powodzenia
Sprawdziłem przewody do sterownika i się okazało, ze jeden był przerwany!
Polutowałem i wszystko jest ok spaliny czyste idzie lepiej, obroty spadły i nie falują i ogólnie jest git
Dzięki za radę.
Nie sprawdzałem jeszcze czy sterownik połączy się teraz z vagiem ale sprawdze pojutrze.
Pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum