Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2010-06-17, 09:45 Vento 1.9D 1996r. Problem z obrotami podczas jazdy
Witam
Na poczatek chciałem sie przywitac i przedstawic.. Mam na imie Darek. Interesuje sie elektronika , GSM i komputerami..
Znalazłem to forum przegladajac informacje o VW . Wydaje mi sie calkiem ciekawe to forum wiec postanowilem tutaj zawitac.
Koniec tego dobrego..
Panowie mam problem. Mam Vw Vento 1.9 D z 1996roku..
Bardzo szybko wchodzi mi w obroty.. po ruszeniu od razu musze na dwojke wrzucić bo juz dostaje 2500obr/min . Jechalem dziś z predkoscia 78km/h obroty osiagneły 2000obr/min rozpedzilem sie do 100km/h obroty osiagnely 2500obr/min.. Postanowilem przyspieszyc.. przy 115km/h samochod mial 3000obr/min.. Czy to normalne ze tak szybko wchodzi w obroty??
Dodatkowe pytanie..
Samochód gdy jest uruchominy chodzi nieco głosniej.. Dzwiek nie jest kolo tlumika tylko pod maska..Co moze byc powodem..
Ps. Nie zjezdzajcie mnie ale motoryzacja nie jest moja mocna strona:)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez dikus14 2010-06-17, 09:47, w całości zmieniany 2 razy
Silnik: 1.9 TDI Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 159 Skąd: kolbuszowa
Wysłany: 2010-06-17, 10:43
jak dzwięk jest pod maska to mozesz miec dzieurawy korektor wydechowy badz pierwszy tlumik pod samochodem a co do tych obrotow to napewno jest sam dizel?? czy mozesz TD lub TDI??
dikus14, jaki bieg, jaka skrzynia, jakie opony i felgi.
Ile masz na jalowym?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 TDI Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 159 Skąd: kolbuszowa
Wysłany: 2010-06-17, 12:05
a na którym biegu 3000 obr?? jak na piątym to możliwe ze kompresja jst słaba na tłokach i co za tym idzie naprawa generalna silnika... najlepiej jakbys wjechał sobie na kanał i pod samochodem sluchal gdzie moze być dziura. popatrz sobie jak idze tłumik do silnika i wtedy dojdziesz do korektora bo on jest do korektora przykręcony jeśli pomogłem daj +
A co ma kompresja do obrotow silnika?
P.S. Nie korektor tylko kolektor.
Korektor to masz sily hamowania.
Nie wiem czy zwykly klekot w vento ma plecionke, ale warto sprawdzic czy tam nie jest wypierdziana.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2010-06-17, 13:04
bradley, 3000obr mam na 5 biegu niestety. Na czworce 110 i tyle obrotow to bym sie nie przejmowal..NIe wiem co rozumiesz przez pojecie jaka skrzynia?? Manualna:) 5 biegowa:P na biegu jalowym mam ciutek ponizej 1000obr.. opony 195/65. na temat felg informacji mi brak:) bradley, jezeli by ci pomoglo cos nagranie odglosu silnika podczas jazdy i na postoju zeby przedstawic akustyke silnika moge nagrac sekwencje dzwiekowa.. Venta w dieslu ogolnie przeciez klekocza.. no ale moj to normalnie masakra:P
wojtaszlodziejowka, ostatnio poluzowalo mi sie cos od tlumika i przy ponad 2000obr pierdzialo. Dokrecilem ladnie i nie pierdzi juz i tlumik nie lata.. Ale podjade na kanal i zobacze dokaldnie co i jak...
Czekam na pomoc..
_________________ SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
felga ile cali?
Jak 15`` to masz za duze balony. Powinny byc przy 15 cal 195/50, jak 14`` to samo - za duzy balon.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-06-17, 15:05
Skoro opony 195/65 R15 to jest to stanowczo za duży balon.
Co do silnika 1.9 D, moja koleżanka ma taki. Kiedyś śmigaliśmy jej vento po trasie i co mnie mocno zdziwiło to właśnie te obroty....inaczej...krótkie przełożenia w skrzyni. Z tego co pamiętam to tam obroty szły w zasadzie tak jak u mnie w benzyniaku z tym, że ja mam do 7 tys i tam czerwone pole już się chyba od 4 zaczyna Wiem, że aby śmigac setkę z groszem obrotomierz musiał podchodzić pod 3 tys czyli jak u mnie w 1.8.
Nie wiem czy wszystkie 1.9D tak mają czy po prostu na taką skrzynię trafiłem.
Silnik: 1.9 TDI Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 159 Skąd: kolbuszowa
Wysłany: 2010-06-17, 15:53
[quote="Paweł J."]Skoro opony 195/65 R15 to jest to stanowczo za duży balon.
dokładnie jak koledzy wyżej napisali za duży balon ja mam przy swoim 195/50 ładniej wyglada do aluskow i lepiej sie smiga ale wiadomo im cieńsza oponka to bedzie bardziej tukło na dołkach... a co do tych obrotów najlepiej podbij do kogos kto ma tak samo jak Ty zwykłego disla bez turba może Ci więcej powie
Chodzi o roznice tego co pokazuje licznik a ile faktycznie jedziesz. MAsz 9% roznicy na plus. Licznik pokazuje 100km/h a jedziesz na prawde 109. Pokazuje 150 a jedziesz 163km/h
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Czyli przy 4tys obr powinienes jechac w realu ~165km/h co odpowiada maksymalnej predkosci pojazdu ;P
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
hahaha - dobre i dobry mecz
moja ciotka ma takiego zwyklego klekota - nie powiem nawet idzie ale obroty chyba taka jak mowi paweł po chwili redukowac trzeba bo wyje nie samowicie wszystko - ale dokladnie to nie powiem bo jej akurat jest bez obrotomierza ale to 93 a w 96 zwykly disel? chyba nie widzialem
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-06-18, 13:25
dikus14 napisał/a:
Opony mam 185/65 . Ale zauwazylem ze z przodu są zimówki <wstyd> Czy to moze byc powodem tych obrotów??
Skoro 185/65 i do tego zimówki czyli grubszy bieżnik a co za tym idzie nie co większe koło to jak już to powinno zaniżać prędkość, ale to minimalnie....kwestia moze 2 km/h
dikus14 napisał/a:
Jakie powinno byc cisnienie w oponach??
Ja ponizej 2 nie schodzę....na tyle jakieś 2.1-2.2....na przodzie 2.2-2.4...róznie to bywa.
Kolektor wydechowy to takie duze zeliwne cos co jest dokrecane do glowicy silnika i laczy sie pozniej z rura wydechowa.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Wysłany: 2010-06-30, 09:48 Re: Vento 1.9D 1996r. Problem z obrotami podczas jazdy
dikus14 napisał/a:
Panowie mam problem. Mam Vw Vento 1.9 D z 1996roku..
Bardzo szybko wchodzi mi w obroty.. po ruszeniu od razu musze na dwojke wrzucić bo juz dostaje 2500obr/min . Jechalem dziś z predkoscia 78km/h obroty osiagneły 2000obr/min rozpedzilem sie do 100km/h obroty osiagnely 2500obr/min.. Postanowilem przyspieszyc.. przy 115km/h samochod mial 3000obr/min.. Czy to normalne ze tak szybko wchodzi w obroty??
Dodatkowe pytanie..
Samochód gdy jest uruchominy chodzi nieco głosniej.. Dzwiek nie jest kolo tlumika tylko pod maska..Co moze byc powodem..
Ps. Nie zjezdzajcie mnie ale motoryzacja nie jest moja mocna strona:)
Pozdrawiam
Nic sie nie martw.
Obroty zupelnie w normie.
Napisz tylko jakie biegi miales wrzucone przy tych predkosciach.
jak sie domyslam te 115 km/h bylo juz na V.
zupelnie normalnie.
moj przy 3000 obr osiaga ok 110 km/h.
jedynka w wolnossacym jest tylko do ruszania. jak jedziesz bez obciazenia- smailo ruszysz z II. to jest jak traktor:)
Glosna praca tez sie raczdj nie przejmuj. Diesel do cichych nie nalezy.
Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2010-06-30, 20:29
a wiec tak: 1 ruszanie dwojka-20km/h trojka 30km/h czworka do 60km/h powyzej 60km/h piatka.. ale ty nie slyszales mojego klekota. chodzi znacznie glosniej niz normalnie:) jak go odpalam to cala maska sie trzesie:P
_________________ SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
ja przy 50km/h juz czasami jestem na V.
1Y lubi wolne obroty- jak kazdy diesel.
Ja wlasciwie sowojego nie krece powyzej 3000 rpm.
chyba, ze w tarsie powyzej tych 110km/h lub przy wyprzedzaniu.
Fakt nie slyszalem go, ale jek jezdziles do tej pory benzyna, to dlatego masz takie odczucie.
Ludzie jak do mojego wsiadaj, to twierdza, za jezdze traktorem:)
a jak zmienilem poduszki pod silnikiem- to dopiero zaczelo nim trzasc:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum