Silnik: 1,9 tdi Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 341 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-27, 19:28 dlugo kreci
1.9 TDI 1Z wieczorem po cieplejszym dniu gdy swiece sie nie wlacza to musze pokrecic z 3sek zeby odpalił a rano jak swiece grzeja to odpala z pierwszego, da sie jakos zmienic temperature w jakiej maja wlaczac sie swiece?? oczywiscie jak juz odpali i gasze po chwili to pali od strzala chodzi o pierwszy rozruch jak jest cieplej na dworze, bo jak jest zimno i mrozek i zapalaja sie swiece zarowe to pali od strzala nawet jak byly mrozy -20 to palił od strzala zadnego krecenia
[ Dodano: 2008-02-27, 19:51 ]
ile kosztuje ustawienie kata wtrysku??
zajedź do mechanika jakiegoś dobrego i powiedz ze czasem pali Ok a czesem jest ujowo... nie wiem jaki to przekaźnik mi to robił kolega
mi wydaje się ze to jest na bank przekaźnik!!!
Cybul mam u siebie taki sam problem nie wiem jakie mam oznaczenie silnika ale tez tdi 95. Zawsze gdy swiece grzeja chociaz 2 sekundy pali od strzala a jak postoi 4,5 godzin to krece z 3 sek. a pozniej sporo bialego dymu;) Powiem Ci jeszcze ze moj znajomy ma golfa 4 w tdi i ma identyczny problem wydal juz kupe kasy na mechanikow i nic mu sie nie poprawilo.
Witam!
Kurcze wypisz wymaluj ten sam scenariusz! Biały dymek, długo kręci jak ciepły to strzał itd ja wymieniłem wszyskie swiece żarowe - co prawda nie grzały, ale nie na wiele się to zdało. Myślałem jeszcze o aku nowym bo wiadomo musi mnieć dizelek kopa. Ale podejrzewam że tak jak było to napisane albo sprawe mąci jakiś przekaźnik albo czujnik temperatury, albo poprostu nasze TDI tak lubią!
Jak coś sie w temacie wyjaśni dajcie cynk!
Silnik: 1,8
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 143 Skąd: prawie wroclaw
Wysłany: 2008-03-10, 00:23
a kostke stacyjki srawdzaliscie?? zwykle nadaje sie do wymiany koszt ok 30zl wiec tez da sie przezyc. Ewentualnie przy duzym przebiegu w TDI pompa do tulejowania
_________________ VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !
ten sam problem, o 6 odpala na cyk, dojezdzam do firmy, stoi na plaskim parkingu w naslonecznionym miejscu, wychodząc o 16 z firmy, to piłuję go anwet 6-7 sekund aby mi odpalił :( to również to samo? aha, świece dopiero wymieniałem chyba że już się jedna spaliła
_________________ Vento z sercem TDi
Vento do końca moich dni
Silnik: 1,8
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 143 Skąd: prawie wroclaw
Wysłany: 2008-03-12, 00:00
od analizy tj zadymienia i od podlaczenia pod vaga impreza kosztuje 50-100 a bedziesz wiedzial co w trawie piszczy kolo powie Ci konkretnie co jest nie tak i nie bedzie gdybania
_________________ VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !
nie wiem co ma do tego kostka stac. i analiza spalin. jak dla mnie to jest pewnie jakis przekaznik ktory okresla czy jest na tyle cieply zeby nie grzac swiec czy na tyle zimny zeby je podgrzac.
jak stoi na tyle krotko ze nie osiagnie zadanej niskiej temperatury, albo slonce jest tak silne ze grzeje i tez nie dojdzie do tej temp, by przekaznik dal impuls do grzania to wydaje mi sie ze tak, ale w lato jeszcze nie jezdzilem klekotem mam od grudnia wiec okaze sie jak cieplo bedzie czy samo slonce wystarczy.
problem mam podobny - dlugo kręci ale z tą różnicą ze tylko wtedy gdy jest ciepły (90st) i zgasze go na krótko (5min, nawet do godziny). Jak troche przestygnie lub z samego rana - pali od strzała. Dodam ze problem sie nasila w trakcie upałów (wolniej stygnie po zgaszeniu silnika)
Adaptacje, dawka rozruchowa i maks ile sie da.
Jak nie pomaga to korekta map startowych a to juz drozsza impreza
Znany problem nota bene
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
czytałem coś na forum golfa, że ludzie robią jakieś obejścia czy dodatkowe przekaźniki czy kabelki od tego elektrycznego podgrzewania przy silniku, żeby lepiej palił na gorącym - czyli po prostu taka emulacja, wprowadzanie czujnika temp. w błąd. Ale jak silnik zdrowy, problemu takiego nie powinno być. U mnie jednakowo zapala, czy to rano na zimnym, czy w upalny dzień na gorącym.
jak macie 90 stopni odłączcie czujnik temp. tak aby na zegarze na liczniku temp. wskazywala 0 stopni i spróbujcie odpalić.
z odłączonym czujnikiem odpala od strzała i obroty na ułamek sekundy przy odpaleniu sa duzo wieksze. Pytanie co to oznacza - jest nagrzany to długo kreci a z odpiętym czujnikiem pali jak złoto? Czujnik walnięty?
dodam tylko ze jest świeżo po wymianie termostatu i płynu (bo sie nie dogrzewał). Teraz sie dogrzewa i temp w trakcie jazdy jest ok.
_________________ Grupa PODKARPACKA
Vento by mongi - 1997 r. 1.9 TDI 81kW (AFN)
Ostatnio zmieniony przez mongi 2010-07-30, 17:17, w całości zmieniany 2 razy
To oszukiwanie samego siebie
Komputer dostaje informacje ze jest niska temperatura, wtedy dawka startowa paliwa jest wieksza i pali od strzala. Wracamy do punktu wyjscia i zeby palilo dobrze z czujnikiem temperatury trzeba w adaptacjach zwiekszyc dawke a jak nie pomaga to zrobic korekte map startowych.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 tdi Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 125 Skąd: żagań
Wysłany: 2010-07-31, 13:25
mongi napisał/a:
grzegorz07555 napisał/a:
jak macie 90 stopni odłączcie czujnik temp. tak aby na zegarze na liczniku temp. wskazywala 0 stopni i spróbujcie odpalić.
z odłączonym czujnikiem odpala od strzała i obroty na ułamek sekundy przy odpaleniu sa duzo wieksze. Pytanie co to oznacza - jest nagrzany to długo kreci a z odpiętym czujnikiem pali jak złoto? Czujnik walnięty?
dodam tylko ze jest świeżo po wymianie termostatu i płynu (bo sie nie dogrzewał). Teraz sie dogrzewa i temp w trakcie jazdy jest ok.
OPCJA:
1. MONTUJESZ URZĄDZONKO KTÓRE OSZUKUJE NA KILKA SEKUND KOMP. Z TEMP. KOSZT TAKIEGO URZĄDZONKA U MNIE NA WICHURZE 100PLN
2. WALISZ W USTAWIENIACH NA WAGU NA AUTOMATYCZNA SKRZYNIE BIEGÓW
3. ROBISZ NOWE MAPY STARTOWE (JEŻELI DOBRZE PAMIĘTAM OK.500PLN)
JA MIAŁEM PODOBNE OBJAWY I CAŁE SZCZĘŚCIE TO BYŁ TYLKO KOŃCZĄCY SIĘ ROZRUSZNIK.
WIĘC MONGI MOŻE SIĘ UDA ŻE TO BĘDZIE ROZRUSZNIK (TROCHĘ TO DZIWNE ALE WYCZYTAŁEM TO BODAJŻE NA FORUM " TUNING MASTER" I W MOIM PRZYPADKU POTWIERDZIŁO SIĘ TO W 100%)
Silnik: 1.9 tdi Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 125 Skąd: żagań
Wysłany: 2010-07-31, 13:30
bradley napisał/a:
To oszukiwanie samego siebie
Komputer dostaje informacje ze jest niska temperatura, wtedy dawka startowa paliwa jest wieksza i pali od strzala. Wracamy do punktu wyjscia i zeby palilo dobrze z czujnikiem temperatury trzeba w adaptacjach zwiekszyc dawke a jak nie pomaga to zrobic korekte map startowych.
BRADLEY TO NIE JEST OSZUKIWANIE SAMEGO SIEBIE, TYLKO AUTKA
SZCZERZE - ŚREDINO MI SIĘ UŚMIECHAŁO WYRZUCAĆ OK. 500PLN NA NOWE MAPY+ DOJAZD BODAJŻE DO SZCZECINA. PZDR.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum