Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-23, 10:47
deska drży przy hamowaniu!!!
Autor Wiadomość
pete 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 2006-12-12, 10:10   deska drży przy hamowaniu!!!

Ho, Ho, Ho, witajcie,
mam problem z moim "reniferem", wymieniałem w zeszły weekend klocki hamulcowe i dwie poduszki pod silnikiem, po wymianie pojawiło się drżenie deski rozdzielczej w ostatniej fazie hamowania, od mniej wiecej 40 km/h do zatrzymania. Co to może być? Klocki nie dotarte, krzywe tarcze (wymieniałem w zeszłym roku) a może coś z poduszkami???
P.S. Spózniam się z zapisaniem do stowarzyszenia bo nie mam zdjęcia ale już niedługo...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-12-12, 13:40   

pete napisał/a:
krzywe tarcze

coś mi się wydaje, że coś z tarczami... Daj je do przetoczenia i problem minie...
pete napisał/a:
Spózniam się z zapisaniem do stowarzyszenia bo nie mam zdjęcia ale już niedługo...

Czekam z niecierpliwością ;-)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
pete 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 2006-12-12, 14:31   

Dziwne by to było bo ze starymi klockami hamowało sie normalnie, a po nowych nagle tarcze krzywe? Lepiej żeby nie...
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2006-12-12, 14:45   

Przy wymianie klocków musieli ci zdejmować tarcze
I jak z powrotem je zakładali to mogli nie oczyścić flanszy gdzie styka się z tarcza
Po prostu trzeba oczyścić papierem ściernym flansze i tarcze od środka i będzie po kłopocie
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
pete 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 2006-12-12, 15:51   

a co to jest ta flansza? ale nie muszę zdejmować tarcz?
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2006-12-12, 16:00   

Właśnie musisz zdjąć tarcze i tam oczyścić
Flansza nie wiem jak to się nazywa fachowo
To jest to miejsce gdzie śruby od koła się wkręca
Jak znajdę fotki to wrzucę
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-12-12, 18:43   

albo to co jaca mowie a ew tez moze byc luz w ukladzie zawiesznei tak u ojca w focsuei mam...
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
browar1 
Zapalony Ventkarz
majster



Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 199
Skąd: Orneta
Wysłany: 2006-12-12, 20:18   

jaca napisał/a:
Przy wymianie klocków musieli ci zdejmować tarcze


jaca niekonicznie w ventylach są dwa rodzje mocowan klacków ja mialem tarcze 239mm to mialem inne zaciski i imaki ale zmienilem na 256mm i musialem zmienic sałą piaste bo przy starym modelu piasta i imak to jeden odlew a przy tych więkrzych masz wszystko demontowane .i nietrzeba zwalac tarcz aby amienic klocki tylko zacisk. a ja terz uwazam ze masz tarcze krzywe a skrzywic jest prosto wymien klocki i odrazu daj po cymplach to po pierwsze klocek sie zrobi jak drewno i tak rozgrzeje tarcze az sie pokrzywią . przy wymianie klocków czy tarcz tzreba se posmigac i zabardzo niedeptac po chamulcach aby sie wszystko dopasowalo
_________________
Volkswagen Vento 1.8 GLX (55 KW)
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-12-12, 23:42   

U mnie tez nie trzeba zdejmowac tarcz do wymiany klocków. A to że wcześniej na starych klockach nie było problemu to nic nie znaczy, bo stare klocki mogły być akurat dotarte do takiego kształtu, a wystarczy zresztą ze wjechałeś na rozgrzanych hamulcach w kałużę i po tarczach... Wtedy będzie trzęsło a w skrajnych przypadkach to aż bije na kierownicy.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
pete 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 2006-12-13, 11:15   

Oddałem auto do mechanika, mam nadzieję, że to nie ktarcze sie pokrzywiły... zobaczymy.

[ Dodano: 2006-12-13, 12:00 ]
Według mechanika hamulce są w porządku, tarcze proste a drżenie to wina zbyt twardych poduszek (wymieniałem w sobotę). Droższe są z kauczuku a te muszą być z jakiejś twardej gumy i silnik jest tak sztywny, że drży przy mocniejszym hamowaniu. Co tym myślicie?
 
 
wojtas 
Kierowca eLki


Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 42
Skąd: rzecko
Wysłany: 2006-12-13, 21:09   

to może deskę dokręć :-) a tak na poważnie to może tak być bo przy hamowaniu silnik dostaję mocniejszego obciążenia i większych wibracji ale myślę że z czasem to się jakoś unormuje ;)
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-12-13, 22:44   

Takiej teorii jeszcze nie słyszałem, ale kto wie... Ciekaw jestem jakto będzie i czy CI się uspokoi. Tak wogóle to ile CIę kosztowały te "tańsze" poduszki silnika?
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
pete 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 2006-12-14, 09:27   

za dwie dałem ok. 150 zł. , dzis znów tam pojechałem bo mi cos piszczy w czasie jazdy, podejrzewam, że to klocek trze o tarczę (chyba, że to łozysko ale po dotknięciu hamulca przestaje piszczeć), i obroty musi mi podnieść na jałowym bo przestawił na ok. 950 obr/min i wszystko w środku się trzęsie, jakbym siedział na wibratorze, może faktycznie te poduszki są takie twarde.
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2006-12-14, 12:29   

to nie klocki ci piszcza tylko oslona tarczy
mogli ja troche nagiac jak tam grzebali i ociera o tarcze
poprostu weź i odepchnij reka te blache i przestanie piszczec
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
pete 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 2006-12-14, 15:26   

własnie znów odebrałem auto, facet mówi, że nic nie piszczy, jego kolega też sprawdzał i też nic nie słyszał, wjeżdżam do firmy i piszczy jak wół!!! Nie wiem co to jest, osłony poodginał, tarcze też nie piszczą, albo kłamie, że sprawdzał albo... przynajmniej nic kasy nie wzął, jak sam nie rozbiorę to się nie dowiem... pozdro dla wszystkich
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2006-12-14, 15:40   

ta oslona wyglada tak
zeby ja odgiac skrec kolami w jedna strone na maxa i będzie dostep


_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
pete 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 2006-12-15, 08:48   

Dzięki Jaca za fotki, faktycznie to może byc ta osłona, zaraz to sprawdzę. Wie moze ktoś gdzie jest regulacja obrotów na biegu jałowym? Gdzieś na pompie paliwa? Muszę podkręcić o jakieś 10 obrotów w górę.
 
 
wojtas 
Kierowca eLki


Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 42
Skąd: rzecko
Wysłany: 2006-12-20, 00:18   

spyro napisał/a:
Takiej teorii jeszcze nie słyszałem

chodzi o to ze przy hamowaniu spaliny nie mają swobodnego "wyjścia" i jest tak jakbys dławił silnik. weź zahamuj przy wciśńiętym sprzegle i na załączonym biegu a od razu usłyszysz jak silnik buczy, tylko nie odczujesz tych drgań bo masz sprawne poduchy. oczywiście nie daję 100% potwierdzenia tej teorii ale przyznacie że jest ciekawa :tak:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 9