Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: tu i tam
Wysłany: 2010-10-05, 19:08 niema siły gdzie szukać przyczyny???
witam wszystkich
więc od początku
kupiłem autka jakiś rok temu i wszystko chodziło idealnie
teraz czuje się jakbym wielki kęping ciągną za sobą a haka niemam
od 3 miesięcy zaczęły się stopniowe zaniki mocy
najpierw przy 140 tak jakby miał kaganiec założony i troszkę słabszy się zrobił
na dzień dzisiejszy niemogę się rozpędzić powyżej 100 no chyba że jest spora gurka
zracji tego że jestem zagranicą a mechanicy wiadomo jak kosztują zaczołem sam coś grzebać
mam tu za friko opał więc niema co oszukiwać trochę się go lało
więc pomyślałem że wtryski padły wydarłem na szrocie z identycznego silnika wysłałem do polski gość mi ich sprawdził mówił że są super więc z niecierpliwością czekałem na paczke zmieniłem ich a samochut dalej mułowaty (stare wtryski 2 były ok 2 troszkę lały)
oczywiście jak pytam mondrych mechaników pytają co komputer pokazuje
więc kupiłem kabelek ELM 327 wersja 1.3a powielu prubach i wielu programach do tego kabla nieznalazłem nic konkretnego tak jakby niebyło błendów ( juz myślałem że kabel walnięty ale kumplowi zaświeciła się lampka w szaronie i podpiołem wykazało że sonda lamda wykasowałem błąd i lampka zgasła )
teraz inny znajomy podpowiada że turbina padła
-tylko czy ma rację twierdzi że węże do intelkulera powinny się robić twardsze
kiedyś pedał gazu był bardzo czuły dosłownie na milimetry się go dodawało
teraz jak wcisnę do oporu to jeszcze gożej niechce iść musze odejmować gaz i jak wyczuje miejsce że coś przyśpiesza tak trzymam i cośtam sie zbiera ale......
jak ruszam zmiejsca to tak ze zrywu jakby miał siłe tylko że jak już mam 60 -70 to kolejna dziesiątka bardzo długo idzie
na dzień dzisiejszy niechciałbym nim zjeżdzać do polski przez kolejne 2 lata
więc prosze was o sugestię
czy ten kabel elm jest dobry własnie do mojego venta ? 1.9tdi 1997r
jeśli masz możliwość podmienić od kogoś zaworek N75 to podmień i zobacz czy jest różnica.Zaworek znajduje się koło filtra powietrza jest metalowy wielkości powiedzmy pudełka zapałek i sprawdź wszystkie przewody gumowe dochodzące do tego zaworka.
Poszukaj na forum vwgolf.pl tryb awaryjny,notlauf
Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: tu i tam
Wysłany: 2010-10-06, 10:36
no niestety ale kolega ma bendzynę więc podmianka odpada
wkleiłem dwa zdięcia bo niemam pewności o który zawur chodzi
wydaje mi się że o ten drugi więc go wczoraj wyciągnełem gdzieś w googlach znalazłem opis jak go czyścić porozginałem blaszkę poczyściłem poskładałem do kupy i próba
turbinke ciut więcej teraz słychać i może ma troszkę więcej siły ale jeszcze dużo mu brakuje
w sobotę podskoczę na szrot i powycią gam te zawory i tu pytanie czy naprzykład z passata golfa 19tdi bedzie takisam wiadomo jak wizualnie będzie inny to szkoda wyciągać i czy jest sens wyciągać ze szrotu takie zawory czy one niebędą zastane??
napisz dokładnie jaki masz silnik.Jeśli 90KM to masz zaworek N75 metalowy ,ten na 1 fotce.Jeśli natomiast masz 110KM to masz zaworek taki jak na fotce 2, taki zaworek steruje turbiną ze zmienną geometrią.90KM silnik nie ma zmiennej geometrii,a zaworek podobny do tego z 2 foty jest zaworkiem sterującym EGR i ma czarną główkę zamiast białej.Koszt zaworka to od 140 do 200 za nowy i za nim kupisz nowy lub używany ,dobrze by było jednak od kogoś podmienić i przekonać się czy to na pewno wina zaworka,bo być może to wcale nie to.
Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: tu i tam
Wysłany: 2010-10-07, 16:42
w dowodzie pisze 66kw
tak właśnie jest zaworek ma czarną główkę a wężyk od niego idzie do banieczki przy kolektoże soncyn jest on u gury
natomiast od tego z pierwszego zdięcia są kolorowe wężyki jeden niebieski,czarny i czerwony i te wężyki idą na duł w stronę turbinki
tak jak pisałem podmienić niemam skąd więc wezmę ze szrotu czyli rozumiem że mam się zaopatrzyć w ten z pierwszego zdięcia
co mnie jeszcze martwi to że znalazłem jeszcze jeden zaworek nad serwem i jeden wężyk nie jest nigdzie podłączony i miejsca aby go podłączyć też nie znalazłem a drógi wężyk idzie do rozgałężnika przy odmie i ztamtąd też idzie jeden szlałfil do tego zaworu z drugiego zdięcia co umnie ma czarną główkę
być może w tym luźnym przewodzie tkwi cały problem ale gdzie go podpiąć doczego on ma być
przepraszam że tak trochę prostacko pisze ale myślę że zrozumiale
ja jestem z zawodu kucharzem więc się niedziwcie że niewiem co to egr itp.
niemniej jednak sporo potrafię sam zrobić ojciec był mechanikiem starej daty wiec niejeden traktor przewiną się przez warsztat ale niema co porównywać
Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: tu i tam
Wysłany: 2010-10-14, 09:59
zmieniłem zaworek ale niestety zero różnicy
na prostej wyciągnięcie stówki to muszę się bardzo długo zbierać a ponad 100 to poprostu niema szans no chyba że jest długo z górki
chociaż autko pali na dotyk za każdym razem nawet poniżej zera jak teraz z rana było
idzie się przyzwyczaić do takiej jazdy tylko bardzo głupio jak sie włancza do ruchu na autostradzie bo tu cie ktoś wpuszcza i przywolnił i by pasowało przyśpieszyć a ja cały czas jadę ile fabryka daje
Najlepiej jakbys zrobil zdjecie pod maska jaki tam masz cyrk i malpy swe.
Byc moze przegnil, zrobil sie dziurawy, spadl wezyk idacy bezposrednio od kolektora ssacego do komputera. Wtedy komputer nie widzi doladowania - wiec jezdzi jak sdi.
Mogly przetrzec sie kable od kostki przeplywomierza, lub sam padl dosc znacznie wtedy tez sie jezdzi mulem.
Powyzsze dotycza problemy kiedy auto odrazu po restarcie jest zmulone.
Gdyby bylo cos z n75 wtedy auto z reguly na 1 i 2 idzie jak rakieta pozniej go juz muli az do ponownego wylaczenia i wlaczenia silnika.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
witam panowie. mam podobny problem jak kolega wyżej tylko ze u mnie tak jakby tracił moc przy około 3 tyś obrotów i dzieje się tak na każdym biegu nie zawsze tak jest ale ostatnio często kiedy tak się zrobi to puszczam pedał gazu i znowu dodaje i idzie już normalnie. przyspieszanie jest ok póki nie dojdzie do około 3 tys potem po puszczeniu i dodaniu gazu dalej ciągnie. powie mi ktoś od czego się zabrać
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 tdi Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 125 Skąd: żagań
Wysłany: 2010-10-18, 15:49
miki9a napisał/a:
witam panowie. mam podobny problem jak kolega wyżej tylko ze u mnie tak jakby tracił moc przy około 3 tyś obrotów i dzieje się tak na każdym biegu nie zawsze tak jest ale ostatnio często kiedy tak się zrobi to puszczam pedał gazu i znowu dodaje i idzie już normalnie. przyspieszanie jest ok póki nie dojdzie do około 3 tys potem po puszczeniu i dodaniu gazu dalej ciągnie. powie mi ktoś od czego się zabrać
we wtryskiwaczu sterujacym, czujnik wzniosu iglicy.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: tu i tam
Wysłany: 2010-10-29, 19:08
bradley napisał/a:
Starczy taki kabel do starego kibla.
Różne kible widziałem ale z wyjsciem usb lub OBD2 to raczej nie
co do kabla bardzo mi pomógł zdiagnozować problem po odłączeniu przepływomieża powietrza
autko nabrało pierwotnej mocy
co prawda teraz całyczas wyskakuje błąd gdy przepływomież jest odłączony
a co do tego trzeciego zaworku co wężyk nie był nigdzie podłączony do piero jak oglądałem zdięcia tu na forum zauważyłem że wystaje rurka pomiędzy wężami od ogrzewania co prawda
nadal niewiem jaką on pełni rolę ( wszystko widać na pierwszym zdięciu )
wszystkim dziekuję z pomoc i wypowiedzi autko nabrało mocy a to najważniejsze
Silnik: 1.9 tdi Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 125 Skąd: żagań
Wysłany: 2010-10-30, 12:32
[/quote]
co do kabla bardzo mi pomógł zdiagnozować problem po odłączeniu przepływomieża powietrza
autko nabrało pierwotnej mocy
co prawda teraz całyczas wyskakuje błąd gdy przepływomież jest odłączony
[/quote]
PO ODŁACZENIU PRZEPŁWYKI AUTO BEDZIE LEPIEJ JEŹDZIĆ, ALE DALEJ NIE WYKORZYSTUJESZ JEGO PEŁNEJ MOCY.
PRZEDMUCHAJ PRZEPŁYWKE SPRĘZONYM POWIETRZEM W MIARE DELIKATNIE..., POWINNO BYĆ LEPIEJ
sikorkaaa, moze to jakies podcisnienie z vacum pompy, mam taki rozgaleziacz ale zaslepiony krociec a drugi wezyk idzie do n18.
grzegorz07555 napisał/a:
po odłączeniu przepływomieża powietrza
autko nabrało pierwotnej mocy
co prawda teraz całyczas wyskakuje błąd gdy przepływomież jest odłączony
Po odlaczeniu przeplywki samochod nie jezdzi jak powinien. Moze byc zwyzka mocy w porownaniu z tym co bylo ale to jest dalej mul. Po odpieciu wtyczki komputer odczytuje stala wartosc 550mg/suw a powinien 850.
markus napisał/a:
jak przepływka jest padnięta, to silnik łapie notlaufa?
Mozna powiedziec, ze tak bo to tryb awaryjny.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
pytam dla tego o przepływkę , bo kilka miesięcy temu zaślepiałem N75 żeby zobaczyć czy będzie różnica, ale niestety nie było zmiany. Jak łapał tryb awarayjny, tak łapie dalej. Podejrzenie pada teraz w takim razie na przepływomierz
markus, robisz logi dynamiczne i na 80% wiadomo o co chodzi. Pozostale 20% to niedomaganie mechaniczne silnika.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum