Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
niema siły gdzie szukać przyczyny???
Autor Wiadomość
sikorkaaa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: tu i tam
Wysłany: 2010-10-05, 19:08   niema siły gdzie szukać przyczyny???

witam wszystkich
więc od początku
kupiłem autka jakiś rok temu i wszystko chodziło idealnie
teraz czuje się jakbym wielki kęping ciągną za sobą a haka niemam :D
od 3 miesięcy zaczęły się stopniowe zaniki mocy
najpierw przy 140 tak jakby miał kaganiec założony i troszkę słabszy się zrobił
na dzień dzisiejszy niemogę się rozpędzić powyżej 100 no chyba że jest spora gurka
zracji tego że jestem zagranicą a mechanicy wiadomo jak kosztują zaczołem sam coś grzebać

mam tu za friko opał więc niema co oszukiwać trochę się go lało
więc pomyślałem że wtryski padły wydarłem na szrocie z identycznego silnika wysłałem do polski gość mi ich sprawdził mówił że są super więc z niecierpliwością czekałem na paczke zmieniłem ich a samochut dalej mułowaty (stare wtryski 2 były ok 2 troszkę lały)

oczywiście jak pytam mondrych mechaników pytają co komputer pokazuje
więc kupiłem kabelek ELM 327 wersja 1.3a powielu prubach i wielu programach do tego kabla nieznalazłem nic konkretnego tak jakby niebyło błendów ( juz myślałem że kabel walnięty ale kumplowi zaświeciła się lampka w szaronie i podpiołem wykazało że sonda lamda wykasowałem błąd i lampka zgasła )

teraz inny znajomy podpowiada że turbina padła
-tylko czy ma rację twierdzi że węże do intelkulera powinny się robić twardsze ??

kiedyś pedał gazu był bardzo czuły dosłownie na milimetry się go dodawało
teraz jak wcisnę do oporu to jeszcze gożej niechce iść musze odejmować gaz i jak wyczuje miejsce że coś przyśpiesza tak trzymam i cośtam sie zbiera ale......

jak ruszam zmiejsca to tak ze zrywu jakby miał siłe tylko że jak już mam 60 -70 to kolejna dziesiątka bardzo długo idzie

na dzień dzisiejszy niechciałbym nim zjeżdzać do polski przez kolejne 2 lata

więc prosze was o sugestię
czy ten kabel elm jest dobry własnie do mojego venta ?? ? 1.9tdi 1997r
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-10-05, 19:23   

jeśli masz możliwość podmienić od kogoś zaworek N75 to podmień i zobacz czy jest różnica.Zaworek znajduje się koło filtra powietrza jest metalowy wielkości powiedzmy pudełka zapałek i sprawdź wszystkie przewody gumowe dochodzące do tego zaworka.
Poszukaj na forum vwgolf.pl tryb awaryjny,notlauf
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
Ostatnio zmieniony przez slaw71 2010-10-05, 19:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sikorkaaa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: tu i tam
Wysłany: 2010-10-06, 10:36   



no niestety ale kolega ma bendzynę więc podmianka odpada
wkleiłem dwa zdięcia bo niemam pewności o który zawur chodzi
wydaje mi się że o ten drugi więc go wczoraj wyciągnełem gdzieś w googlach znalazłem opis jak go czyścić porozginałem blaszkę poczyściłem poskładałem do kupy i próba
turbinke ciut więcej teraz słychać i może ma troszkę więcej siły ale jeszcze dużo mu brakuje
w sobotę podskoczę na szrot i powycią gam te zawory i tu pytanie czy naprzykład z passata golfa 19tdi bedzie takisam wiadomo jak wizualnie będzie inny to szkoda wyciągać i czy jest sens wyciągać ze szrotu takie zawory czy one niebędą zastane??
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-10-06, 20:12   

napisz dokładnie jaki masz silnik.Jeśli 90KM to masz zaworek N75 metalowy ,ten na 1 fotce.Jeśli natomiast masz 110KM to masz zaworek taki jak na fotce 2, taki zaworek steruje turbiną ze zmienną geometrią.90KM silnik nie ma zmiennej geometrii,a zaworek podobny do tego z 2 foty jest zaworkiem sterującym EGR i ma czarną główkę zamiast białej.Koszt zaworka to od 140 do 200 za nowy i za nim kupisz nowy lub używany ,dobrze by było jednak od kogoś podmienić i przekonać się czy to na pewno wina zaworka,bo być może to wcale nie to.
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
sikorkaaa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: tu i tam
Wysłany: 2010-10-07, 16:42   

w dowodzie pisze 66kw
tak właśnie jest zaworek ma czarną główkę a wężyk od niego idzie do banieczki przy kolektoże soncyn jest on u gury
natomiast od tego z pierwszego zdięcia są kolorowe wężyki jeden niebieski,czarny i czerwony i te wężyki idą na duł w stronę turbinki
tak jak pisałem podmienić niemam skąd więc wezmę ze szrotu czyli rozumiem że mam się zaopatrzyć w ten z pierwszego zdięcia ??

co mnie jeszcze martwi to że znalazłem jeszcze jeden zaworek nad serwem i jeden wężyk nie jest nigdzie podłączony i miejsca aby go podłączyć też nie znalazłem :( a drógi wężyk idzie do rozgałężnika przy odmie i ztamtąd też idzie jeden szlałfil do tego zaworu z drugiego zdięcia co umnie ma czarną główkę
być może w tym luźnym przewodzie tkwi cały problem ale gdzie go podpiąć doczego on ma być

przepraszam że tak trochę prostacko pisze ale myślę że zrozumiale
ja jestem z zawodu kucharzem więc się niedziwcie że niewiem co to egr itp.
niemniej jednak sporo potrafię sam zrobić ojciec był mechanikiem starej daty wiec niejeden traktor przewiną się przez warsztat ale niema co porównywać :D
 
 
grzegorz07555 
Ventofan


Silnik: 1.9 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 125
Skąd: żagań
Wysłany: 2010-10-07, 17:26   

zaślep go śrubką i zobacz czy jest jakaś różnica w jeździe :tazz:
_________________
grzegorz
 
 
sikorkaaa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: tu i tam
Wysłany: 2010-10-14, 09:59   

zmieniłem zaworek ale niestety zero różnicy
na prostej wyciągnięcie stówki to muszę się bardzo długo zbierać a ponad 100 to poprostu niema szans no chyba że jest długo z górki
chociaż autko pali na dotyk za każdym razem nawet poniżej zera jak teraz z rana było
idzie się przyzwyczaić do takiej jazdy tylko bardzo głupio jak sie włancza do ruchu na autostradzie bo tu cie ktoś wpuszcza i przywolnił i by pasowało przyśpieszyć a ja cały czas jadę ile fabryka daje :rotfl:

mam jeszcze takie pytanie czy tym kablem będę wstanie zdiagnozować co go boli???
http://allegro.pl/vag409-...1265338707.html
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-10-14, 17:30   

Starczy taki kabel do starego kibla.


Najlepiej jakbys zrobil zdjecie pod maska jaki tam masz cyrk i malpy swe.
Byc moze przegnil, zrobil sie dziurawy, spadl wezyk idacy bezposrednio od kolektora ssacego do komputera. Wtedy komputer nie widzi doladowania - wiec jezdzi jak sdi.
Mogly przetrzec sie kable od kostki przeplywomierza, lub sam padl dosc znacznie wtedy tez sie jezdzi mulem.

Powyzsze dotycza problemy kiedy auto odrazu po restarcie jest zmulone.
Gdyby bylo cos z n75 wtedy auto z reguly na 1 i 2 idzie jak rakieta pozniej go juz muli az do ponownego wylaczenia i wlaczenia silnika.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2010-10-16, 14:31   

witam panowie. mam podobny problem jak kolega wyżej tylko ze u mnie tak jakby tracił moc przy około 3 tyś obrotów i dzieje się tak na każdym biegu nie zawsze tak jest ale ostatnio często kiedy tak się zrobi to puszczam pedał gazu i znowu dodaje i idzie już normalnie. przyspieszanie jest ok póki nie dojdzie do około 3 tys potem po puszczeniu i dodaniu gazu dalej ciągnie. powie mi ktoś od czego się zabrać ??
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-10-16, 15:56   

logi dynamiczne 003 008 011 004
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
sikorkaaa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: tu i tam
Wysłany: 2010-10-16, 16:01   

bradley napisał/a:



Najlepiej jakbys zrobil zdjecie pod maska jaki tam masz

więc zrobiłem kilka zdięć
na pierwszym zdięciu obok zbiornika do płynu chłodzącego widać ten 3 zaworek co wężyk niejest nigdzie podłączony























 
 
grzegorz07555 
Ventofan


Silnik: 1.9 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 125
Skąd: żagań
Wysłany: 2010-10-18, 15:49   

miki9a napisał/a:
witam panowie. mam podobny problem jak kolega wyżej tylko ze u mnie tak jakby tracił moc przy około 3 tyś obrotów i dzieje się tak na każdym biegu nie zawsze tak jest ale ostatnio często kiedy tak się zrobi to puszczam pedał gazu i znowu dodaje i idzie już normalnie. przyspieszanie jest ok póki nie dojdzie do około 3 tys potem po puszczeniu i dodaniu gazu dalej ciągnie. powie mi ktoś od czego się zabrać ??

poczytaj o elektrozaworze n75
_________________
grzegorz
 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2010-10-26, 22:47   

panowie powie mi ktoś co to jest g80 w moim silniczku i gdzie to się znajduje ??
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-10-26, 23:22   

miki9a napisał/a:
gdzie to się znajduje

we wtryskiwaczu sterujacym, czujnik wzniosu iglicy.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
sikorkaaa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: tu i tam
Wysłany: 2010-10-29, 19:08   

bradley napisał/a:
Starczy taki kabel do starego kibla.



Różne kible widziałem ale z wyjsciem usb lub OBD2 to raczej nie

co do kabla bardzo mi pomógł zdiagnozować problem po odłączeniu przepływomieża powietrza
autko nabrało pierwotnej mocy
co prawda teraz całyczas wyskakuje błąd gdy przepływomież jest odłączony


a co do tego trzeciego zaworku co wężyk nie był nigdzie podłączony do piero jak oglądałem zdięcia tu na forum zauważyłem że wystaje rurka pomiędzy wężami od ogrzewania co prawda
nadal niewiem jaką on pełni rolę ( wszystko widać na pierwszym zdięciu )


wszystkim dziekuję z pomoc i wypowiedzi autko nabrało mocy a to najważniejsze
 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2010-10-29, 20:08   

bradley napisał/a:
we wtryskiwaczu sterujacym, czujnik wzniosu iglicy.


dzieki bradley, czyli muszę wymienić wtryskiwacz bo autko wcale juz nie chce isć i do tego przerywa :(
_________________

 
 
grzegorz07555 
Ventofan


Silnik: 1.9 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 125
Skąd: żagań
Wysłany: 2010-10-30, 12:32   

[/quote]

co do kabla bardzo mi pomógł zdiagnozować problem po odłączeniu przepływomieża powietrza
autko nabrało pierwotnej mocy
co prawda teraz całyczas wyskakuje błąd gdy przepływomież jest odłączony


[/quote]

PO ODŁACZENIU PRZEPŁWYKI AUTO BEDZIE LEPIEJ JEŹDZIĆ, ALE DALEJ NIE WYKORZYSTUJESZ JEGO PEŁNEJ MOCY.
PRZEDMUCHAJ PRZEPŁYWKE SPRĘZONYM POWIETRZEM W MIARE DELIKATNIE..., POWINNO BYĆ LEPIEJ :tazz:
_________________
grzegorz
 
 
markus 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 176
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2010-10-30, 15:03   

jak przepływka jest padnięta, to silnik łapie notlaufa?
_________________
Vento '96 1.9 TDi
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-10-30, 16:43   

sikorkaaa, moze to jakies podcisnienie z vacum pompy, mam taki rozgaleziacz ale zaslepiony krociec a drugi wezyk idzie do n18.
grzegorz07555 napisał/a:
po odłączeniu przepływomieża powietrza
autko nabrało pierwotnej mocy
co prawda teraz całyczas wyskakuje błąd gdy przepływomież jest odłączony

Po odlaczeniu przeplywki samochod nie jezdzi jak powinien. Moze byc zwyzka mocy w porownaniu z tym co bylo ale to jest dalej mul. Po odpieciu wtyczki komputer odczytuje stala wartosc 550mg/suw a powinien 850.
markus napisał/a:
jak przepływka jest padnięta, to silnik łapie notlaufa?

Mozna powiedziec, ze tak bo to tryb awaryjny.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
markus 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 176
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2010-10-30, 17:11   

pytam dla tego o przepływkę , bo kilka miesięcy temu zaślepiałem N75 żeby zobaczyć czy będzie różnica, ale niestety nie było zmiany. Jak łapał tryb awarayjny, tak łapie dalej. Podejrzenie pada teraz w takim razie na przepływomierz :)
_________________
Vento '96 1.9 TDi
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-10-30, 19:44   

markus, robisz logi dynamiczne i na 80% wiadomo o co chodzi. Pozostale 20% to niedomaganie mechaniczne silnika.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-10-30, 19:45   

markus, masz 90tke czy 110?
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
markus 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 176
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2010-10-30, 21:12   

90tka
_________________
Vento '96 1.9 TDi
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-10-30, 21:28   

to nie mam pomyslu:P Zrob logi.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2010-10-31, 13:37   

mój problem z zamulaniem się rozwiązał wszystkiemu był winien wtrysk sterujący
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,28 sekundy. Zapytań do SQL: 13