Silnik: 2.0
Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-27, 22:35 Padnięty silnik 1.8 ABS
Witam wszystkich!
Potrzebuje Waszej pomocy - rady!
Moje Vento urzytkowane przez 15 lat ( od nowego!!) padło - a dokładnie silnik. Byłem już w 2 warsztatach- nikt nie chce sie podjąc naprawy autka gdyz mówi że to sie nie opłaca.
Autko podczas szybkiej jazdy na autostradzie zagrzało sie ( płyn chłodzący się zagotował ) po czym zgasło.
Od tego czasu w silnik stuka ( zwłaszcza jak jest zimny ) , "wypija" duze ilości płynu chłodzacego, mocno się grzeje, i przy szybszej jezdzie "lekko zrywa - dławi się" , do tego w oleju zauważyłem drobinki białego "masła".
Mechanik, który widział auto, powiedział żebym najlepiej kupił nowy silnik, bo starego nie opłaca sie robic ( mimo że go nie rozkręcał).
Tu jednak jest peroblem, bo silników jest sporo w sieci tylko nie wiadomo w jakim sa stanie ( czy czasem nie w gorszym niż mój). Jak to stwiedził sam mechanik, jemu tylko raz sie zdażyło żeby klient nie miał problemów z zakupionym silnikiem.).
Pewnnie rozwiązaniem było by kupno silnika razem z montarzem, tylko że nie spotkałem takiego warsztatu ( w woj. Mazowieckim).
Co byscie mi poradzili w tej sytuacji ?
Żał mi złomowac mojego Venciaka po 15 latach współpracy:) a z drugiej strony nie chce też wydawac 4 tys na remont samego silnika
Mechanik, który widział auto, powiedział żebym najlepiej kupił nowy silnik, bo starego nie opłaca sie robic ( mimo że go nie rozkręcał).
i tak bym zrobił
silnik można kupić dosyć tanio, w zależności od stanu, nawet na forum jest chyba za 400 zł do sprzedania, a ile wydasz na remont tamtego ? założę się, że dużo więcej ...
_________________ Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Silnik: 2.0
Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-27, 22:50
zeniTh napisał/a:
i tak bym zrobił
silnik można kupić dosyć tanio, w zależności od stanu, nawet na forum jest chyba za 400 zł do sprzedania, a ile wydasz na remont tamtego ? założę się, że dużo więcej ...
A jakie masz/macie doświadczenia z silnikami kupowanymi w sieci ?
Sprawdzacie je jakos przed zakupem ( nie jestem mechanikiem i nie znam sie na tym ?
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-10-28, 15:01
silnika to bym poszukał na forach najlepiej ,często chłopaki SWAPUJĄ serducha i starych chcą się pozbyć jiest małe prawdopodobieństwo że ktoś ci wciśnie kit ,polecam tak że kolegę HANS z naszego forum zajmuje się częściami do vento i mk3 i z czystym sumieniem można go polecić ,a jak nie to są jeszcze dwa fora golfa 3
Kolega miał podobny objaw, poszły mu popychacze zaworów, zresztą zawory były wypalone, no i pierścienie do wymiany miał, ale jak mu mechanicy zaśpiewali ponad 1500 PLN to kupił inny silnik za 1000
także nie ma się chyba co zastanawiać, tylko kupić inne serducho.
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-10-31, 18:48
moim zdan9iem takie składanie nie wyjdzie taniej doliczmy jeszcze uszczelki potrzebne do tego i mamy prawie 1000 zł albo i lepiej zależy jakie ceny ,aza 1000zł to można już dobry silnik mieć
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-10-31, 20:57
Niestety czasem jest tak że ktoś płaci więcej a i tak Wielkie G ma , mi się na przykład poszczęściło za 300 zł mam 9a w naprawdę nie złym stanie fakt że jeżeli robote ma wykonać jakiś "mechanik" koszta masakrycznie rosną może lepiej sprzedać auto?
Silnik: 2.0
Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-31, 22:10
Witam! Dzięki wszystkim za rady!
Co do sprzedaży, to chciałbym tego uniknąć. Po pierwsze wziąłbym za niego i tak marne grosze, bo blacha też juz nie jest najlepsza w niektórych miejscach, a po drugie tak jak pisałem, mimo wszystko mam sentyment do tego autka:-)
Mimo wszystko będę chciał go wskrzesić albo poprzez wymianę silnika albo naprawę.
Niestety tak jak pisałem wcześniej, nikt nie chce do niego zajżeć żeby powiedzieć co mu jest i ile by to kosztowało :-(
Co do silnika, to zrobię tak jak mi radzicie, tzn będę szukał na forach.
Jakbyście coś widzieli to dajcie znać! ( z góry dzięki ).
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-11-01, 07:51
Najlepiej kupic motor z anglika....bedziesz miał pewność że nikt nie katował silnika na marnym gazie....np ten...przebieg ma w milach, więc pewnie anglik
http://moto.allegro.pl/vw...1295369880.html
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-11-02, 21:28
Gaz szkodzi tylko na zaworki i przylgnie ... on ma głowice ok, ale z angola nie glupi pomysł
_________________ Das is das ...
Rafalogiela [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-05, 11:27
Paweł J. napisał/a:
Najlepiej kupic motor z anglika....bedziesz miał pewność że nikt nie katował silnika na marnym gazie....np ten...przebieg ma w milach, więc pewnie anglik
http://moto.allegro.pl/vw...1295369880.html
nie bierz silnika z anglika z wszystkiego tylko nie z anglika, jestem tu 5 lat i nikt tu nie dba o auta starsze niż 10 lat , sam handlowałem częściami z anglików w Polsce i trafić jakaś dobra sztukę graniczyło z cudem...wierz mi będziesz żałował...
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-11-05, 17:00
Większe prawdopodobieństwo dobrego angola niż polaka , tam nie ma ściem na przeglądach
Jak auto wali niebieski dym to nie przejdzie MOT , wiadomo że w każdym kraju można coś zakręcić ale napewno tam trudniej niż tu i w UK można kupić golfera 3 od starszej Pani za 300Funi Ryzyko zawsze jest
Silnik: 2.0
Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-06, 11:08
Przyznam że trochę skołowany jestm!
Mechanik u którego byłem, nastraszył mnie że większośc silników kupowanych na aukcjach jest kiepskiej jakości w które mają sporo usterek i w które trzeba włozyć jeszcze sporo kasy! Ludzie dają gwarancje rozruchową i więszkości te silniki odpalają ale poźniej cos przecieka, stuka itp. i trzeba jeszcze sporo w silnik włożyć.
I tak źle i tak niedobrze.
Ale może w końcu najdę na forum jakis silniczek swapowany, który będzie sprawny....i wskrzesi moje autko, ewentualnie kogoś któ sprzeda silnik od razu z zamontowaniem, wtedy łatwiej będzie to zareklamować jakby było coś nie tak.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-11-06, 11:45
Kiedyś gdy kupowałem skrzynie do mojego poprzedniego auta w dosyć dużym "sklepie", także była gwarancja rozruchowa, ale polegała na tym że do tygodnia można było ja zwrócić jeśli będzie coś nie teges. Więc w kilka dni można wyczuć.
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-11-06, 15:17
kolego powiem tak ,co do kupowania na allegro to fakt nigdy nie wiesz co kupujesz ale ,jak kupisz coś z pewnych ąk ,np z forum naszego czy golfa (są dwa fora golfa) to raczej nikt ci lipy nie wsadzi ,co do twojego mechanika to powiem szczerze że po prostu mu się nie chce robić i woli łatwy pieniądz czyli jemu łatwiej wcisnąć tobie farmazon że jak kupisz silnik to wsadzisz kolejne 2000 zł by on jezdził bo coś tam coś tam,ale jak byś jemu zostawił 3000 zł to sam by pewnie to samo zrobił tyle ze tobie by powiedział że wyremontował twój ,a jak się nie znasz to i wciśnie ci kit że nawet tłoki ci wymienił i dlatego tak drogo wyszła naprawa ,a tego nie stety nie sprawdzisz ,na forum golfa chłopaczek sprzedaje silnik 1.8 ABS i za kompletny chce bodajrze 400 zł jak znajde to dam ci link do tematu ale warto się tam zalogować ,przywitać się w odpowiednim dziale i założyć temat w dziale giełda "kupię silnik" i daje se głowe obciachać że w ciągu doby ędziesz miał już sporo ofert silników i tam ci powiedza co i jak ,a jak ktoś z swojego auta wyciągał i ma temat to możesz sobie dodatkowo prześledzić temat i będziesz miał historię auta i jego eksploatacji
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-11-06, 15:30
Jak ci się nie pali to ja będę mógł sprzedać swojego abs-a , ale jeszcze muszę to przemyśleć , Silniczek zdrowiutki nie idealny bo to nie nowy sprzęt , coś koło 13,5 -14 bar na gar prawdziwy przebieg 260tys
Ja mialem ten sam problem z silnikiem . z poczucia niepewnosci co do zakupu (nowego) silnika postanowilem naprawic stary . Ta inwestycja kosztowala mnie 1500 pln u znajomego mechanika ale teraz jestem zadowolony
Silnik: 2.0
Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-07, 10:07
archeolog napisał/a:
Trzeba bardzo kochać swoje auto żeby wpakować w 90 konny silnik na mono 1500zł
Tu się zgadzam w pełni. Ja własnie bardzo kocham mojego ventylka !:) i mimo że teraz mam nowe i lepsze autko to nie chce się rozstac z moim staruszkiem, którym jeździłem przez 16 lat i które wiernie mi służyło. Padło mu serducho..więc od razu na złom , na żyletki ? Tak byc nie może
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-11-07, 12:02
1500zł jak za generalkę to nie jest źle. Co prawda ABSa można kupić za 300zł, ale po fotach takie motory nie wygladają dobrze...co innego te za 500-600zł....do tego dochodzi 100zł za rozrząd i pewnie 100-200zł za przekładkę czyli mamy przedział 700-900zł czyli niezbyt duża różnica cenowa, a po remoncie są nowe uszczelki i można silnik zalać full syntetykiem.
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-11-07, 15:57
Trzeba dodać że ostatnio na allegro było całkiem przyzwoite vento za 1500zl bez oc i przeglądu , nie wspomnę o A4 bo będzie burda Wiec z punktu ekonomi pakowanie takiej kasy to błąd Ale podziwiam
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-11-07, 18:44
Z tego co widzę po allegro to najlepiej sprzedają się serie i im mniej kombinacji i lepszy stan tym lepszy zbyt-z resztą nie dziwię się.
Ale życzę powodzenia i jak najmniejszych kosztów w swap-owaniu.
A wracając do tematu....remont czy używka....wyznacznikiem jest oczywiście zasobność portfela. I jak mawia mój kumpel, który dużo przepija...."gdy się szlachta bawi, koszta się nie liczą "
I gdy miałbym wybierać między niewiadomą używką a generalką za 1500zł, to brałbym generalkę....kilka stówek więcej, ale co to jest w porównaniu z niezawodnością i pewnością na 300-500 tys km przy użytkowaniu "z głową" Wsiadasz odpalasz i jedziesz....a te 500-600zł to w tydzień zarobisz, gdy Cię vento będzie woziło do roboty, do tego spokój masz na lata.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-11-07, 19:02, w całości zmieniany 2 razy
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-11-07, 19:04
A tak w ogóle to jak ci stuka to pewnie panewka więc kupić dobry wal , nawet 50zł starczy komplet panewek ok300zł bo szukałem do KR pierścienie jak trzeba to 300 szlify 150 poskładać i masz
Silnik: 2.0
Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-07, 19:32
Paweł J. napisał/a:
I gdy miałbym wybierać między niewiadomą używką a generalką za 1500zł, to brałbym generalkę....kilka stówek więcej, ale co to jest w porównaniu z niezawodnością i pewnością na 300-500 tys km przy użytkowaniu "z głową" Wsiadasz odpalasz i jedziesz....a te 500-600zł to w tydzień zarobisz, gdy Cię vento będzie woziło do roboty, do tego spokój masz na lata.
Dzięki za porady!
Zgadzam się z Tobą w 100%. Zdecydowanie wolałbym wydać 1,5 tys na remont niż nawet 1 tys za zmianę silnika, tym bardziej że użytkuje to auto od samego początku, tzn od kupna w salonie i silnik nie był zarzynany, ma niski przebieg jak na swój wiek ( ok. 120 tys ) , oraz nie był jeżdżony na gazie.
Problem jedynie w tym, że jak jadę do warsztatu ( w Wawce) to albo w ogłóle nie chcą nawet do niego zobaczyć co też mu jest, albo straszą że kapitalny remont to 3,5 - 4 tysie i nie opłaca sie tego robić. A jest pewnie tak jak piszecie że idą na łatwiznę i nie chce im się do silnika zajżeć.
Może ktoś z Was zna jakiś dobry warsztat, w Mazowieckim gdzie zrobiliby mi ten silnik, a przy tym nie oszukali i nie oskubali z kasy ?
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-11-07, 22:06
Ja sie nie dziwię panom z warsztatów ? Jak coś zapraszam do mnie tanio i konkretnie gorzej z terminami Jeżeli przegrzałeś konkretnie silnik to naprawdę może to się nie płacić albo w ogóle nie udać Jak z mocą ? jest spadek po rozgrzaniu czy bez zmian ? i jaki tym z tłumika ? Nic nie podcieka z spod uszczelki pod głowicą ? nie dymi się z okolic silnika ?Jeżeli piszesz o skubaniu kasy to sie na nie przyszykuj , ponoć kochasz swojego ventylka
_________________ Das is das ...
Ostatnio zmieniony przez archeolog 2010-11-07, 22:15, w całości zmieniany 5 razy
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-11-08, 20:57
To chyba sam to składał ... Ja ma być gruntowny remont zakładając że wszystko wymieniamy to tak wyjdzie jeszcze w stolicy naszej fantastycznej robocizna to polowa remontu baaardzo nie opłacalna sprawa , i naprawdę może sie okazać że nie ma czego ratować ale krakać nie będę Jak ma tylko jeździć do sprzedaży i nie stukać, to panewki i uszczelka pod głowicą powinna styknać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum