Wysłany: 2010-11-18, 00:15 Licznik kilomertów nie działa
Witam.
Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Dzisiaj rano wsiadam do auta, a tu zamiast ogólnego przebiegu mil (anglik) wyświetlał się dzienny dystans ten co można go kasować. Odpaliłem silnik, wcisnąłem przycisk by wyzerować licznik, a tu jakieś kreseczki się pojawiły. Pomyślałem, że może coś się zawiesiło czy co i odłączyłem na chwilę klemę z akumulatora. Po ponownym założeniu klemy licznik przebiegu się nie wyświetla. Prędkość działa, obroty też, zegar też, a okienko gdzie powinien być dystans jest puste.
Może ktoś z Was wie co na to poradzić.
Ogólnie to bym miał to gdzieś czy ten dystans się pokazuje czy nie, ale auto używam w pracy i mam płaconą kilometrówkę, więc musi działać, żebym wiedział ile przejechałem.
Widzę, że nikt nie ma pomysłu co z tym fantem zrobić.
Dostałem się do zegarów wyciągnąłem wtyczkę i włożyłem z powrotem. Pokazały się napisy Trip i ten drugi oraz krzaki. W czasie jak skręcałem plastiki napisy powoli zanikały i znowu mam czyste pole.
Czy mógł pójść po prostu licznik, elektronika? Dodam, że reszta wskaźników i zegar działają.
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2010-11-18, 16:38
witam zapewne kolego cos ze stykami wyswietlacza skoro ci zanika:/ trzeba rozebrac i przyczyscic... u mnie ostatni przestal pokazywac predkosc okazalo sie ze silniczek ten co wskazowke napedza jest przylutowany na czterech nozzkach i mialem wybita podusze pod silnikiem i drrzalo auto i od tego sie pewnie te nozki odlutowaly rozebralem to wsyztsko przylutowalem i smiga tip top najlepeij rozkrec poczysc i skrec:)
No to zamontowałem te zegary już na stałe. Poprzekładałem kilka żarówek ze starych zegarów, bo były przepalone. Chciałem też zamienić ten przeźroczysty plastik na przodzie, bo obok wskaźnika temperatury jest pęknięty, ale stare zegary mają go wklejone, a nowe na śrubki. Także trudno, będzie pęknięte.
Niestety przy tej zamianie do przebiegu auta doszło kolejne 40 000 mil.
Wskazówki ma dokładnie pomarańczowe. Jak na fotce niżej (słaba jakość bo z telefonu komórkowego).
I powiedzcie mi jeszcze jedno.
Teraz jak przekręcam kluczyk to pokazuje się taki komunikat jak na zdjęciu niżej. Co to oznacza?
1. Włączyć zapłon.
2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A].
3. Wyłączyć zapłon.
4. Zwolnić przycisk [A].
5. Wcisnąć i zwolnić przycisk [A].
6. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "IN01".] albo OEL (nie pamiętam co pierwsze)
7. wcisnąc przcisk od ustawiania minut i trzymać aż nie pojawią sie kreski "---" które oznaczają skasowanie inspekcji tej która się świeciła
Przycisk [A] to przycisk od kasowania przebiegu dziennego.
Czyli jak dojdziesz już do punktu (5) gdzie zmieniasz sobie przciskiem A poszczególne inspekcje ( OEL, IN01, IN02) to potem trzymając przycisk od minut kasujesz je. Jak skasujesz po właczeniu zapłonu powinieneś mieć napis IN00 (nie wymagana inspekcja)
_________________
Ostatnio zmieniony przez miki9a 2010-11-23, 17:44, w całości zmieniany 1 raz
No jak na taką dużą budę to silnik 1.4 to trochę mało. Chociaż daje radę, szaleć nie trzeba przecież. Na piątym biegu powoli się rozpędza do 140 km/h i nie chce za bardzo tej prędkości przekroczyć, obroty dochodzą do 4000. Ale jak mu zredukuję na czwórkę to i 160 poleci.
w starym liczniku padł ci wyświetlacz mialem tak u siebie i tez cały licznik wymieniłem
Czyli rozumiem nic innego poza wymianą na inny nie wchodziło w rachubę. Więc zrobiłem co trzeba
Vento-Łukasz napisał/a:
kurcze a ja myslałem ze 1.6 to najmniejszy silnik w Ventach
No ja też nie wiedziałem do momentu jak z taki nabyłem. Ogólnie na necie nie ma informacji o tym silniku w Vencikach. W specyfikacjach też ich nie podają.
A i jeszcze są dwa silniki o pojemności 1.4 słabszy i mocniejszy. Różnica to 5 czy 10 koni.
_________________
Ostatnio zmieniony przez grabo 2010-11-23, 22:56, w całości zmieniany 1 raz
Ok i jeszcze jedno pytanie. Przyjrzałem się tym zegarom i się okazuje że ten stary co się zepsuł miał maksymalną prędkość 180 km/h, a ten nowy ma 220. Obrotomierz też miał inne podziałki bo kończył się na 7000.
Czy w związku z tym licznik może mi teraz przekłamywać? Bo mam takie wrażenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum