Wysłany: 2010-10-26, 23:09 ABF -->Turbo czy kompresor??
Pytanie jak w temacie.
Poniewaz vento powoli pójdzie w sen zimowy po przebudzeniu chciałbym zeby bylo ciutke mocniejsze.
Nigdy nie miałem z tym do czynienia wiec jakies porady mile widziane
Plan obejmuje Turbine z silniczka 1.8T (tego 180KM) lub kompresor np Eaton.
Jesli ktos kojarzy z czym jest mniej zabawy lub co bedzie lepsze prosze o pomoc.
Problem jednak jest taki ze ventyl ma klime i kompresor musialby byc tez z tylu silnika stąd mam dylemat bo mysle ze kompresor byloby prosciej odpalic,ale problem moge miec z montazem.
Natomiast turbo na wydechu chyba dyskwalifikuje ori kolektor wydechowy.
Czekam na jakies pomocne posty.
Zastanawialbym sie czy to w ogole ma jakikolwiek sens
Chyba lepiej kupic cos co jest sprawdzone czyli 1.8T i zrobic swapa.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
mniej zabawy będzie z turbiną,kolektor to żaden problem dopasować od czegoś innego a jeśli nie do zawsze można wyspawać z nierdzewki .Turbina jest też mniej awaryjna niż kompresor,po za tym z kompresorem jest rzeźba bo jest napędzany przez pasek co wiąże się ze znalezieniem miejsca na kompresor .Co do 1.8T to problemem jest współpraca tego silnika ze skrzynią 5,poprostu skrzynia nie wytrzymuje i się sypie,no chyba że zapodasz skrzynię 6 ale to są koszta.
http://img844.imageshack.us/f/pa270800.jpg/
tak kończy skrzynia z ABF-a w połączeniu z 1.8 turbo
Pieknie przefrezowane zeby
Turbo, jakis swiniak, spawanie kolektora, to kosztuje. A skrzynia i tak zostaje ta sama wiec nie sadze zeby przezyla chyba ze bedzie sie dmuchalo po 0,3bara.
1.8T jako pelny dawca.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: w komorze Pomógł: 25 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 2784 Skąd: Z Mazowsza
Wysłany: 2010-10-27, 20:10
Ja jestem za T....Jest licytacja kolektora na allegro pod ABF-a do T....Jak byś był zainteresowany.....Co do 1,8 T to odradzam...Znajomy miał w pasku i tak jak sławek mówi skrzynia sie sypała....W jego kadencji były to dwie skrzynie.....trzecią kupił i odrazu sprzedał auto...
A skrzynia D/F16 z Daewoo Nexii wytrzymuje i 2.5 V6, i 3.0 V6 i 2.0T
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-10-27, 22:12
ja powiem tak jak juz chcesz ingerować w moc to polecał bym wsadzić 1.8 t gotowe np,z seata ,ja też chciałem turbić moje 1.8 ABS myślałem że będzie fajnie bo mało tego jest albo i wcale ,ale jak się dowiedziałem ile kasy trza do tej operacji to się wycofałem ,i stwierdziłem że będzie vr-ka ,bo wiem że jak się cosik nie daj bóg spier$%^ to dostane do niego części bez problemu a z tzw ,"sztukaterią" nie jest już tak miło
ale to tylko moje zdanie a auto jest twoje i robisz go pod swój gust
tak wsadź turbinę i problem z głowy. Tylko jestem ciekawa ile się pojedzie na tym. nie sztuka włożyć trubine, sztuka, żeby to spasować, żeby silnik inne podzespoły wytrzymały
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-11-08, 21:36
Z czysto fizycznego podejścia turbo będzie zawsze korzystniejsze , jeżeli chodzi o sprawność szczytową , zabawy jest więcej znacznie koszta też nie małe
.A co powiesz tym co oporniki wstawiają (pseudo chiptuning)
To to samo co cziptuning. Tylko gorzej sie tym steruje ;P
Pytam z ciekawosci czy ABF ma natrysk oleju na denka tlokow?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Klamka zapadła i przyleciała turbosprężarka z A3,Golf4 TDI 110PS dmuchająca ponoc 0,5-0,6 bar
Koledzy umówmy sie,ja nie chce miec 300KM pod maską tylko troche wieksze przyspieszenie w dolnych obrotach silnika bo jak jezdzi ABF to wiadomo.
Robie to przede wszystkim po to ze mam taką ochote i chce sie sprawdzic czy dam rade.
To ze zaszczepie 1,8T to wiem na bank a to czy uturbie abf-a to znak zapytania.
Pozatym jak byłby taki szybki to jak nim wtedy jezdzic skoro on jest 4cm od ziemi??
Pytanie natomiast mam takie czy ktos sie orientuje czy przypadkiem kolektor z 1,9 nie spasi do ABF-a?? Miałbym duzo mniej pracy
Jak ja widze na innych forach ze ludzie dają po 10 tys za takie przeróbki to mi sie poprostu chce smiac,gdzie tym potem w Polsce jezdzic??????? A co to za satysfakcja jak mi firma przy aucie grzebie.
Piotrek jak bym chciał miec Vr-ke to wierz mi ze była by teraz zamiast abf-a ale uwierz mi tez ze VR nie strzymałby mojej jazdy.
Marek81l, turbo z diesla nie nada sie. Inne temperatury dzialania, inne obroty. Choc jak zrobisz z tego soft turbo to moze cos z tego wyjdzie. Problem koljeny jaki widze to taki, ze normalnie w benzoturbo jest wastegate a nie VNT.
Marek81l napisał/a:
Jak ja widze na innych forach ze ludzie dają po 10 tys za takie przeróbki to mi sie poprostu chce smiac,gdzie tym potem w Polsce jezdzic?????
Myslisz, ze wydasz mniej na turbo, kolektor custom, IC, rurki, spawanie, swinke i wystrojenie ? 5-6kloca
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-11-09, 23:29
Co to za kity ? z tym turbo od diesla pierwsze słyszę , ? powinno wszystko grać Grunt to dobry kolektor kolego podziwiam i czekam na relacje ABF przy 0,5bar potrafi już naprawdę sporo . Pamiętaj o tym żeby wzmocnienie dołu jest bardziej obciążające silnik niż góry
Ja powiem tak,nie jestem teoretykiem tylko tzw.fizolem. Skoro to cos tam dmucha w tdi to czemu nie bedzie dmuchac w benzynie,a wg mnie powinno dmuchac wiecej skoro diesel sie kreci do 5 tys a benzyniak prawie do 7 tys. Nie znam sie na tym az tak bardzo.
Jak cos nie wyjdzie to zmontuje to spowrotem naa orginał i tyle. Jak pytalem o turbo z benzyny to niektorzy napisali ze nie wytrzyma skrzynia biegow to wziąlem moim zdaniem słabsze. 5-6 tałków nie wchodzi nawet w gre,lubie swoje vento ale bez przesady. To sie ma zamknąc max w 2 tys.
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-11-10, 00:12
To raczej bedzie problem z dawkowaniem paliwa nie zmieścisz się w budżecie , masz LPG ?
Napisz jaką dokładnie turbinę kupiłeś ważna jest charakterystyka pracy kiedy wstaje itp , Na bank jak będzie dmuchać wcześnie to zaczną się problemu ze sprzęgłem a także będzie dochodzić do przeciążenia układu korbowego nawet przy 0,5 bar, na wysokich obrotach może i 0,7-0,8 na zdrowej seri wytrzyma.IC to nie problem rurki można pokombinować i wyjdzie fajny dolot za grosze
_________________ Das is das ...
Ostatnio zmieniony przez archeolog 2010-11-10, 00:16, w całości zmieniany 2 razy
Jak dostane ją w łapki to zaraz wkleje fotki. Tak vento ma LPG ale jakby to turbo zagadało to do wiosny bedzie sekwencja,bedzie mozna latwo wszystkim sie bawic. IC juz jest cykne fotke ale dopiero w czwartek bo jezdzi u kumpla w bagazniku. A z paliwem nie ma problemu niech łoji bele jakos pojedzie. A co to takiego ten MBC Po co sie to zakłada?? Bo tak czytam i i tak nie mam pojecia o co kaman.
Jak pytalem o turbo z benzyny to niektorzy napisali ze nie wytrzyma skrzynia biegow to wziąlem moim zdaniem słabsze
Marek81l napisał/a:
turbosprężarka z A3,Golf4 TDI 110PS dmuchająca ponoc 0,5-0,6 bar
Te sprezarki dmuchaja w serii po 1,1-1,2 bar
MBC=manual boost control, taki zaworek, ktory puszcza cisnienie na gruche wastegatu dopiero wtedy kiedy jest zadane cisnienie. Tylko o ile sie orientuje to ten zaworek jest cisnienioniowy wiec wracamy do punktu wyjscia
slaw71 napisał/a:
bradley napisał/a:
w benzoturbo jest wastegate a nie VNT
Nie mowie, ze sie nie da.
Zycze powodzenia w modach ale juz na starcie wiem, ze ten projekt nie zamknie sie w 2tys
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-11-10, 10:16
To jeżeli masz sie zmiescic w ok 2 tys to proponuje stroic auto tylko na lpg a beny używać do nagrzania sprzętu bo tak to cie koszta zjedzą sekwencje kupisz za ok 300-400zł jak masz reszte klocków , kupujesz kabel i bawisz się sam . Za duże ciśnienie turbo to żadne broblem jest coś takeigo jak MOV z regulacja ze środka kabiny . Gdzie zamierzesz spawac kolektor ?
Jak to gdzie u siebie na warsztacie.
My i zakladamy instalacje LPG i spawamy i lutujemy i swapujemy i co mozna zrobic naszym sprzetem to robimy. Co do LPG to do ustawki mamy wszystko.
Mam ten warsztat z kumplem ktory ma mk2 a od 2 tygodni zeswapowana jest na 2,0 L tak ze wiekszosc robimy sami.
A kolega Bradley to jaką turbine by proponował??
Turbo od benzyny np. 1.8T To jest chyba K03. Na Twoje potrzeby na pewno starczy.
Tylko to musi byc od konkretnego modelu bo K03 nie rowne K03. Symbol niby ten sam ale moga sie roznic uzytymi stopami. Nie zaglebialem sie w ten temat
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-11-10, 16:17
Eeee to sobie dacie radę To kupuj brakujące klocki do sekwencji i masz strojenie za darmo czekam na foto z wszelkich prac
bradley napisał/a:
Turbo od benzyny np. 1.8T To jest chyba K03. Na Twoje potrzeby na pewno starczy.
Tylko to musi byc od konkretnego modelu bo K03 nie rowne K03. Symbol niby ten sam ale moga sie roznic uzytymi stopami. Nie zaglebialem sie w ten temat
Po co takie bydle drogie , skomplikowane , trudno dostępne , tobie by wystarczyło turbo z 1.9 TD tylko po regeneracji Skoro nie oczekujesz wielkich mocy , zresztą musiał byś zakuć abf-a . Tanio i dobrze powinno być
_________________ Das is das ...
Ostatnio zmieniony przez archeolog 2010-11-10, 16:21, w całości zmieniany 1 raz
W sumie to mam juz jako tako jasnosc ale dalej jestem głupi. Mozna to zalozyc ale nie wiadomo jak długo pochula. To akurat chyba zalezy od kierowcy i jego sposobu jazdy w duzej mierze tak to odbieram.No bo skoro nie bedzie nadto katowany to pojezdzi. Nadal nie wiem czy wrzucac dwie uszczelki pod glowice,moze lepiej odpalic to normalnie przetestowac i jak bedzie prądzic to wtedy go odpręze. Zawsze jak nie bedzie chciał smigac mozna wrócic do seri. Za duzo na to wszystko teori a za mało ludzi którzy cos takiego próbowali tworzyc . No i tez nie wiem jaka bedzie róznica w jezdzie,ale to juz wyjdzie samo.
Kurde mysle czy szukac turbinki do benzyny czy sprobowac z tą?
Ale zamęta mam
No powiem Ci , że dużo pracy przed Tobą i trzeba troszkę kasy włożyć .
Kumpel robił Calibrę 2.0 16V 150 KM i wkładał kompresor z Mercedesa CLK i wyszło go to prawie 5 tys. na używanych częściach . Także czy sens tyle wkładać w silnik ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum