Wysłany: 2011-02-14, 17:17 Nie pokazuje spalania --,--
Witam chłopaki Mam vento 2.0GT pełny wtrysk (115km ) i wszystko ładnie chodziło do momentu aż audto nie zostało na noc na dworze na gazie i osoba nie umiaca palić samochodu rozładowała akumulator i był duzy spadek pradu i póżniej po odpaleniu prostowniiem na rozruchu komp pokazywał spalanie 99.99 l/100km po przejechaniu juz było w normie 14/100 benz i dzisiaj rozłaczyłem akuulatorek 2 klemy i akululator podłączyłem pod ładowanie i teraz wogóle komp nie pokazuje spalania tylko mam (--,--)
_________________ V e n t o 2.0 115km
Ni e m i e c k a p r e c y z j a i w y g l a d
Silnik: 2.0 2E 116km Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 141 Skąd: Mrozy
Wysłany: 2011-02-14, 18:27
u mnie spalanie pokazuje dopiero jak się ruszy , po odpaleniu i nie ruszając ciągle jest --- wskazuje dopiero jak się kawałek przejedziesz, możesz też zrobić jak kolega wyżej radzi...powinno pomóc , jeżeli nie to sprawdz pin 26 w kostce podłaczenia zegarów..
Ostatnio zmieniony przez krzys9262 2011-02-14, 18:29, w całości zmieniany 1 raz
Nie pokazuje juz (--,--) ale po przejechaniu 200m pokazuje odrazu 99.9 l/100km ale póżniej spada, ale teraz zaraz po odpaleniu bardziej czuć beznynką, tak jak by sie nie przepalała , przy rozgrzanym już ok ( moze mi sie wydawać) ale z pokazywaniem spalania nadal nie jest dobrze. Można ten cały układ podpiać pod kompa ?
ps.dodam jeszcze ze wszytsko jest w orginale
_________________ V e n t o 2.0 115km
Ni e m i e c k a p r e c y z j a i w y g l a d
Ostatnio zmieniony przez rafał56 2011-02-14, 19:25, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2.0 2E 116km Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 141 Skąd: Mrozy
Wysłany: 2011-02-14, 19:34
na manetce nasz taki suwak okreslony pozycjami 0,1,2,0 , i na odpalonym silniku przytrzymaj go w pozycji 0, obojetnie które, spowoduje to zresetowanie MFA i sprawdz wtedy...
Pokazuje tak i pewnie, jak już nawet zauważyłeś, że jakby bardziej śmierdzi benzyną, ponieważ w momencie odłączania akumulatora komputer się zresetował. I chodzi teraz na zbyt bogatej mieszance, próbuje ją sobie zaprogramować. Więc odłącz ten akumulator na jakiś czas, podłącz następnie, uruchom silnik na luzie i niech sobie tak pochodzi bez dodawania gazu i bez żadnego obciążenia do momentu włączenia się wentylatora. Następnie zaobserwuj co się będzie działo.
W moim przypadku komp zaczyna mierzyć spalanie po przejechaniu 200 metrów i zaczyna od 15.9 l/100. Ale latem w te upały jak klima chodziła na najwyższych obrotach to nie raz zaczynało zliczać spalanie od 70 litrów.
Bo jeśli komputerowi nie dasz się zaprogramować, to po jakimś czasie przejdzie w tryb awaryjny i może Ci już pokazywać znacznie większe spalanie niż normalnie.
Sprawdziłem i przy restarcie na "0" przy jeżdzie pokazuje w miare normlane spalanie 8-14l przy spokojnej jeżdzie 8,9l ; 8,5l /100km a jak chodzi na jałowym to wzrasta 8,2;9,2; 10,9;11,9 itd.Czekałem ile pokaze to doszło aż do 40l /100km ale nadal rosło i rano znowu było by 99,9l/100km
_________________ V e n t o 2.0 115km
Ni e m i e c k a p r e c y z j a i w y g l a d
Spróbuję z tym Wcześniej też tak miałem że jak odpaliłem to pokazywało zawsze tyle i tyle ( czasami sie zdażały odchyłki, wiadoma rzecz) no ale nie było 99,9l/km
Mam nadzieję ze to już sie uda
_________________ V e n t o 2.0 115km
Ni e m i e c k a p r e c y z j a i w y g l a d
Silnik: 2.0 2E 116km Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 141 Skąd: Mrozy
Wysłany: 2011-02-14, 20:15
MFA dzieli podane paliwo przez droge(przejechane metry) i wychodzi mu srednia pokazana na wyswietlaczu... wiec jezeli stoisz w miejscu dzieli on podane paliwo prze 0 m i dlatego rosnie , nie ma co sie sugerować jego wskazaniami, najlepiej zatankować do pełna skasować licznik km przejecanych wypalic całe paliwo i sprawdzic ilośc przejechanych km wtedy bedziesz wiedział ile Ci pali pozdrawiam
Jak zresetujesz, przejedziesz iles metrow do momentu pokazania sie pierwszego wskazania i zostawisz auto to bedziesz mial kosmiczne spalanie. Tak juz dziala ten wskaznik.
Wejdz w tryb serwisowy MFA to zobaczysz jakie masz spalanie chwilowe. Dziala odrazu, nie trzeba ruszac z miejsca.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Wejdz w tryb serwisowy MFA to zobaczysz jakie masz spalanie chwilowe. Dziala odrazu, nie trzeba ruszac z miejsca.
bradley, a czy np. u mnie w borewiczu też mogę się do tego dostać? Bo co prawda spalanie średnie i chwilowe mam normalnie, a brakuje mi spalania na postuju, w l/h.
Dziwne bo jak jezdzilem Octavia 1 to jak miales spalanie chwilowe w l/100km to z chwila gdy sie zatrzymales przeksztalcalo sie samo w l/h
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Dziwne bo jak jezdzilem Octavia 1 to jak miales spalanie chwilowe w l/100km to z chwila gdy sie zatrzymales przeksztalcalo sie samo w l/h
No niestety, u mnie tak nie jest.
A to było na zegarach z MFA czy z fisem?
Bo u mnie jest tylko MFA
Na postoju pokazuje tylko ostatnia wartość, jaka była przed puszczeniem gazu. Z chwilą puszczenia gazu pokaże 0.0, ale gry np. wcisnę sprzęgło, to pokaże tą ostatnią wartość chwilową. No, ale na postoju przy średnim spalaniu spalanie analogicznie rośnie, jak ktoś wyżej już pisał.
To bylo z MFA. Nastawialo sie chwilowe spalanie i na luzie pokazywalo l/h
Dziwna sprawa.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
No, ale to Octavia, a Skodzinki zawsze miały lepszy wypas, dodatkowe kontrolki np., więcej opcji... Więc widocznie to tak tylko Skody mają, co z resztą pokazuje filmik: http://www.youtube.com/watch?v=LRkRRZ0HUWg gdzie nawet u mnie nie pokazuje tej opcji, ile pozostało km do przejechania na tym, co mam w baku.
Pytałem się na forum golfa, czy jest jakaś możliwość uaktywnienia niektórych opcji w MFA i dowiedziałem się, że nie ma. Co innego, gdybym miał pełny fis, to tam wszystko można uaktywnić, szczególnie, jak ma się CANa, a ja nawet i Cana nie mam (Immo 1 albo 2 bodajże)
No, chyba że może Ty coś więcej wiesz i być podpowiedział?
_________________ Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2011-02-17, 16:14, w całości zmieniany 1 raz
widocznie co licznik to inne mozliwosci. Ale jedna Skoda to byla z AGRem, druga byla wersja Elegance z AHF. W obu nie bylo FISu, pol Fisu, CANu tez nie bylo
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ostatnio zmieniony przez bradley 2011-02-17, 19:38, w całości zmieniany 1 raz
Prawdopodobnie musialbys zeswapowac licznik z Octavi, ktory to posiada.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Jeśli fabrycznie nie posiadałeś MFA, to owszem, można. Kwestia tylko podpięcia paru czujników, wpięcia się w odpowiednie miejsce i można mieć taki bajer. Mi się nie chce bawić w swapowanie licznika od innego auta, bo już by mi dobrze prędkości nie pokazywało, trzeba by kalibrować wszystko, a po drugie za duży koszt. Myślałem może, że to tylko kwestia podpięcia vaga i uaktywnienia paru funkcji, a jednak nie, więc problem już mam wybity z głowy.
Jak chce Ci się bawić z tym, to nie ma problemu, ale jeśli myślisz, że kupisz taki licznik i założysz to nie będzie to działać bez ingerencji w elektryce.
nie no juz bawic sie nie bede w takie rzeczy. Ja i tak sie czasami zastanawiam nad zmiana Ventka. Mysle moze nad jakims BMW albo Golfiku. No ale zobacze jak Vencik bedzie sie wiosna jeszcze sprawowal
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum