Wysłany: 2007-02-02, 00:06 Jakie obniżające sprężyny do VENTO
Witam. Posiadam VW VENTO GT z silnikiem 1.8 ABS, kupiłem spreżyny od GOLFA III cały komplet i się rozczarowałem, gdyż w moim Vento tył jest cięższy od GOLFA ( masa samochodu jest większa o ok75kg) i tylne spręzyny majądrut srednicy 14 mm a nie jak w Golfie III 12mm, założyłem te z golfa na tył i okazało się ze samochód "siedzi" na zderzakach gumowych iu jest strasznie niski ale to nie ze względyu że ta spręzyna tak obniżyła auto tylko że były one za miękkie. Jakiej firmy i jakich parametrów spręzyny Wy drodzy sympatycy VW Vento możecie mi polecić....;)) Proszę o pomoc. Pozdrawiam
stary . ja mam hr a i nie narzekam . przod -75 , a tyl - 60 .
bardzo teade co daje niesamowia trzymanie sie drogi...
dotego oczywiscie trzeba zamontowac amortyzatoey o skruconym skoku...
ja mam gazowe i sprawdzalem w zeszlym tygodniu na szrpaczach i po sezonie jeszcze rewelka .90% przod i 94% tyl .
jak bedziesz wymienial zawieszenie baczna uwage zwracaj na wszelkie laczniki gumowe oraz odbojniki . to w brew pozorom bardzo istotne elementy .
przy moim obnizeniu sprewzyny sa na tyle twade ze zrobilem juz 26tys kilom. na tym zawiesz . czesto z 5 osobami na pokladzie i z bagazami i nic. zadnego tarcia . cisza . hahah
pozdrawiam .
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-02-02, 23:29
nie sadze zeby byly inne sprezyny do venbto i golfa... szczegolnei sportowe... pameitaj ze same sprezyny sporotowe to najtansze ale i najgorsze rozwiazanie.. jak juz to lepiej ze sportowymi amorkami lub najlapiej caly kit lib jeszcze lepiej gwint
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Wysłany: 2007-02-03, 02:25 Dzięki za wszelkie info
Wlaśnie dziś posadziłem swoje Vento, kupiłem amory do przeodu Sachs AdvantageSport taki niby model krótsze od serii o 3 cm każdy, założyłem sprężyny H&R na komplet, ale z tyłu zostawiłem oruginalne , gdyż moja wersa Vento to GT, oryginalnie i w praktyce powinien on mieć ( i moj ma ) twardsze spreżyny i amorki od serii, tak maja wszystkie GT i VR6. Sprawdzałem to w np. Etce i gadałem z przedstawicielami serwisu VW w moim rejonie, byłem także u kilku sprzedawców, takie dostałem wytyczne. Jeśli chodzi o sprężyny-w Gofie i Vento sa identyczne, to prawda, przód 13mm średnicy a tył 10 mm, przeprasam za poprzednie błedy. Co jeszcze moge powiedzieć na ten temat, to to iż z teoretycznego doświadczenia( końce studia na kierunku Samochody i Ciągniki) wiem że identyczne sprężyny z tyłu w Vento co Golfa to moim zdniem pomyłka,gdyż masa 75kg nie gubi się gdzieś, co wiąrze się z wcześniejszym zużyciem amortyzatorów, rozważam założenie na tył sprężyn z np VW Passata oczywiście obniżanych, musze tylko sprawdzić parametry takowych sprężyn i przetestuje, o wynikacha napewno napisze, a moja rada, wszyscy ktży założyli zawiecho, obniżając samochód powinni poluznic sworznie wachaczy ( poziome)i belke z tyłu , by zmiejszyć moment skręcający zadany na tulejach 9 by ich nie zrywało). Naprawde, zalecam tą czynność, każdy to bagatelizuje, ale to pomaga, wiem z badań przeprowadzanych na swojej uczelni. Pozdrawiam wyszystkich i sory za tak długą wypowiedz.... Seeeyaaa )
Pomógł: 11 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-03-25, 23:39
to ja sie podlacze pod temat. jak wroce teraz do naszej kochanej RP, to robie cale podwozie + zawieszenie . czyli wszystkie ubytki won. i przy okazji mysle sobie o glebce a ze pojecia nie mam , wiec znowu sie pytam. Z tego co wiem to sposobu na obnizenie samochodu (poczynajac od najgorszego rozwiazania do najlepszego) to sa:
- sprezyny krotsze
- sprezyny + amorki
- gwint
Gwint to rozumiem ze moge sobie sam regulowac jak wysoko lub nisko ma samochod siedziec. Pytanie brzmi. Co polecacie do Ventki? I jakie sa tego ceny. Patzrylem na gwint w VTG, to prawie 2000zl chca. Czy to az takie ceny sa?
narazie takie znalazlem. nie drogie w porownaniu do 4 tysi. jeszcze pobuszuje
[ Dodano: 2007-03-26, 01:28 ]
GT Cupline, Supersport i ta pierwsza aukcja to jakies niemieckie. wszyko okolo 1500zl. a co zlego jest w supersport? - to cos wsrod gwintow jak polonez wsrod samochodow??
narazie takie znalazlem. nie drogie w porownaniu do 4 tysi. jeszcze pobuszuje
[ Dodano: 2007-03-26, 01:28 ]
GT Cupline, Supersport i ta pierwsza aukcja to jakies niemieckie. wszyko okolo 1500zl. a co zlego jest w supersport? - to cos wsrod gwintow jak polonez wsrod samochodow??
no wlasnie te co podales to takei nonamy podbobne jakosciowo jak supersport... tak sa niemeickei ale supersport ostatnio schodzi tak z cenami w do ze szok ale tez z jakoscia jak widzialem kieronwice sportowa supersporta ostatnio to szczerze sam bym chyba lepiej skora obszyl
ogolnie to jest tak.. gwinty lepszej jakosci albo maja wymianne wkłady albo nadaja sie do regeneracji ( ja swoj np regenerowalem i 2 inne) te takie co podajesz tanei nie maja raczej tej opcji wiec jak padnie to lipa...
na forum golfa 90% ludzi odradza supersporta np a ja znam kolege co gwint supersporta nawet sezony nie przetrwal ogolnie sa slabejakosciow w koncu cos co kosztuje 1500 zl a inne 5 tys jakas roznica w jakosci musi byc...
jeszcze dobra firma to przypomnailo mi sie FK
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Pomógł: 11 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-03-26, 11:26
a masz jakies linki do sklepow z tymi lepszymi gwintami. no moze nie za 5 tysi, ale cos w ta strone. a uzywka.... no nie wiem nie wiem. jakos bronie sie przed uzywanymi rzeczami jezelui to dotyczy ukladow jezdnych, zawiechy, hamulcow.....
...co do zawiecha.... to powiem wam szczerze, ze kupiłme spręzyny H&R o charakterystyce porównywalnej z progresywną i do tego amory na allegro gazówki GTcoupline moze nie są ekstra ale jeżdzi sie na tym fajnie i wygłada tez ok, poza tym że jest strasznie nisko jak dla mnie.... Dam nowe fotki to sami ocenicie... Jak dla mnie, nie widze potrzeby by wkladać zawiecho gwint do auta o mocy silnika 90KM, rajdowcem nie jestem a poslkie dziury i koleiny też na wiele nie pozwalają... takie jest moje zdanie... Pozdro...
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-03-26, 23:36
janes, ale przeciez gwint nei oznacza zawsze nizej i twardziej... nie dosc ze masz tu mozliwosc regulacji to jest lepiej sestrojony a czasem i regulacja twardsci jest
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Ja nie napisałem że jest niżej czy twardziej, tylko czy aby koszty są adekwatne do tego co się zyskuje... bo sadzę że nie. To że regulacja twardości jest, masz racje ale zależne od modelu, nie wszystkie gwinty to mają... nie ukrywam że jest lepszy, ale kupując dobre sprężyny i amory jesteś w stanie dorównać jakiemuś taniemu zawiechu gwintowemu. A co dopiero używka... tego bym raczej nie polecał, kupiłbym wtedy gdy znałbym poprzedniego właściciela i wiedział ile ma naprawdę przejechane to zawieszenie....Reszta to kwestia kasy, nie da się ukryć…
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-03-27, 00:02
gwint to gwint i jest lepiej zestrojony .. kupujac innej formy amorki i innej sprezyny nei masz tego zestrojonego tj charakterstki pracy
jakbys posiedzial i pczytal na forum VW ile ludzi woli uzywke i sie na tym zna moze bys zmeinil zdanie.. poza tym regenerujesz i masz jak nowe ja regenerowalem... no oczywiscie chetnie bym kupil nowe ale mnei jeszcze nie stac na 5 tys
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-04-05, 08:18
o nie jets gwint tylko KIT z mozliwoscia regulacji tylu talezykami... szczerze to jakbym mial dac 500zl za to to bym wolal dolozyc te 300zl i kupic gwint... albo tanszy uzywany KIT
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Pomógł: 11 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-04-05, 17:00
nooo nie wiem. oplaca sie to wziac. wyglada na troche zajechane. i sie poci - nie wiem oczywisie o co chodzi - ale znaczy ze cieknie. a jak cieknie tzn ze niedobrze jest. polecacie czy nie?
Pomógł: 11 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-04-06, 00:47
hmm to razem 300, a jakby cchial dobrze to to i druga pare -to by bylo 600. + 700 = 1300. to jak nowe tych firm TA Technix czy Supersport. a po takiej regenaracji to one pojezdza jeszcze? czy to taki pic na wode fotomontaz? kurde moze bym i kupil. bo za 2 tyg cala zawieche mam zamiar robic. to by sie w czasie zeszlo. tylko nie wiem czy funduszy styknie
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-04-06, 08:37
ale po ca 2ga pare? jak jest ok to po co... regenerujesz jak cieknie...
co do firm ktore podales sie nei wypowiadam bo 1 nei znam a 2 wg mnie to zupelnie dolna półka...
no pojezdza.. ja rok spokojnie przejezdzilem ludzie regeneruja i jezdza... wiecej wlasnie przejezdza czesto niz te nowe tanie.. a plus jest taki ze te lepsze mozesz regenerowac a te dziadostwo nie...
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum