Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-08-31, 19:27 Regulacja kierownicy
Witam.
Zacznę od początku....mam takową kierownicę:
Chodzi o to iż gdy koła są ustawione idealnie na wprost kierownica jest lekko skierowana w lewą stronę. Chciałbym ją ustawic na środku. Wiem że da się to wyprofilowac, ale demontując kierę nie chciałbym niczego uszkodzic, więc dlatego założyłem ten temat.
Będę wdzięczny za wszelkie opinie/porady....dotyczace demontażu kierownicy.
To dziwne W sumie ja mam tak samo tylko, że w prawo
Jeśli chodzi o demontaż i ustawienie to chętnie posłucham bo sam będę niedługo wymieniał kierę i ustawiał na nowo.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-08-31, 19:56
Tygrysisko, jeśli jesteś pewien że masz dobrze geometrię ustawioną to podważasz i wyciągasz przycisk klaksonu (sporo siły trzeba użyć), pod spodem jest jedna duża śróba trzymająca kierownicę, odkręcasz, wycigasz kierownicę i wkładasz na nowo przestawiając ją na wieloklinie.
Bywa ze nawet po idealnym ustawieniu geometrii kierownica jest trochę krzywo przy jeździe na wprost, co wynika albo z nierównomiernie zużytych opon, albo z tego że wcześniej już była przestawiana. W małym zakresie kierownicę można przekręcić, nie ma w tym żadnego ryzyka.
Jak masz poduszke to musisz dwa torxy z tylu odkrecic, poduszka sama schodzi, trzeba odlaczyc tasme, odkrecic srube, przekrecic kieorwnice, zakrecic, polaczyc, zakrecic
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Słyszałem, że kiedyś pomagało kręcenie na chama w odwrotną stronę i co nieco pomagało. Ale to w maluchach chyba czy serenkach. Może tu też by coś zdziałało>?
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2009-08-31, 21:58
ustawiasz koła tak aby były na prostym pózniej sciagasz klaksonik czyli srodeczek kiery wyciagasz przewodziki od klaksonu odkrecasz srube co trzyma kiere i ustawiasz ja na prosto tak jak ma byc ja przechodziłem to samo identyko mam ta sama kiere i dało rade aha tylko pozniej kiera zrobiła sie luzna to mi znajomego mechanika syn który tez ma ładne vento przyklejił tą srube na jakis super klej i teraz jest cacy kiera jest idealnie prosta i koła tez są spoczko
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Bzdura żeby kierownicę "przyklejać". A jak się ją później ściągnie. Ona siedzi na wieloklinie i taką czasami trudno ściągnąć. Zgadzam się nie ma możliwości, jeżeli wieloklin był ok żeby po ponownym założeniu kierownica miała luz. Dokręcając kierownicę wciskamy ją na wieloklin i koniec nie ruszy się.
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2009-09-01, 13:40
Tak na poczatku tez była opcja ze nie ma podkładki podkładka była i kierownica była dokrecona na maxa podkładka pózniej była zmieniana na nową i tez problem dalej był ze po jakims czasie kiera była luzna a ten klej co był tam wpuszczany bez problemu sie pozniej usunie jak bedzie sie chciało zdjąc kiere marek03, dla Ciebie to bzdura a ja tak mam i nie narzekam Pozdrawiam
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-01, 16:49
odkręcenie kierownicy to pikuś, trzeba tylko mieć dobą nasadkę i po sprawie.
Prostować najlepiej jadąc - jedziesz kawałek, stajesz, przekręcasz kierę o 1 cm i znowu kawałek jedziesz i tak do bólu - aż ustawisz sobie prosto. Robiłem to parokrotnie, np po odebraniu furaka od elektryka po wymianie stacyjki albo po zmianie nagrzewnicy, zresztą w poradzie o wymienia nagrzewnicy jest krok po kroku jak zdjąć kierownicę:
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2009-09-01, 21:03
Dobra spoko nie mówie ze nie bo jeszcze jej nie demontowałem nie było takiej potrzeby i sie nei bede spierał bo fakt faktem mozesz miec racje ja na własnej skórze sie jeszcze nie przekonałem
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum