Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Regulacja kierownicy
Autor Wiadomość
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-08-31, 19:27   Regulacja kierownicy

Witam. :hejka:

Zacznę od początku....mam takową kierownicę:

Chodzi o to iż gdy koła są ustawione idealnie na wprost kierownica jest lekko skierowana w lewą stronę. Chciałbym ją ustawic na środku. Wiem że da się to wyprofilowac, ale demontując kierę nie chciałbym niczego uszkodzic, więc dlatego założyłem ten temat.

Będę wdzięczny za wszelkie opinie/porady....dotyczace demontażu kierownicy.
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-08-31, 19:30   

Nic nie demontuj. Kierownicę ustawia się na geometrii kół.
Jak się prowadzi Twój bolid ?? Puścisz kierę i jedzie prosto ??
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-08-31, 19:33   

Lwomati napisał/a:
Kierownicę ustawia się na geometrii kół.

Kiedyś spotkałem się z teorią że da się ją przekręcic.

Lwomati napisał/a:
Jak się prowadzi Twój bolid ?? Puścisz kierę i jedzie prosto ??

Wszystko jest ok....gdy samochód przyjechał z Niemiec też kiera lekko w lewo uciekała....po wymianie amortyzatorów i geometrii nic się nie zmieniło.
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-08-31, 19:35   

To dziwne ?? !! W sumie ja mam tak samo tylko, że w prawo :diabełek:
Jeśli chodzi o demontaż i ustawienie to chętnie posłucham :D bo sam będę niedługo wymieniał kierę i ustawiał na nowo.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-08-31, 19:56   

Tygrysisko, jeśli jesteś pewien że masz dobrze geometrię ustawioną to podważasz i wyciągasz przycisk klaksonu (sporo siły trzeba użyć), pod spodem jest jedna duża śróba trzymająca kierownicę, odkręcasz, wycigasz kierownicę i wkładasz na nowo przestawiając ją na wieloklinie.
Bywa ze nawet po idealnym ustawieniu geometrii kierownica jest trochę krzywo przy jeździe na wprost, co wynika albo z nierównomiernie zużytych opon, albo z tego że wcześniej już była przestawiana. W małym zakresie kierownicę można przekręcić, nie ma w tym żadnego ryzyka.
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-08-31, 20:43   

Jak masz poduszke to musisz dwa torxy z tylu odkrecic, poduszka sama schodzi, trzeba odlaczyc tasme, odkrecic srube, przekrecic kieorwnice, zakrecic, polaczyc, zakrecic :)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-08-31, 20:46   

i odpiąć aku ;)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-08-31, 20:49   

Słyszałem, że kiedyś pomagało kręcenie na chama w odwrotną stronę i co nieco pomagało. Ale to w maluchach chyba czy serenkach. Może tu też by coś zdziałało>?
_________________
Zielony borowik...
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-08-31, 20:51   

sebastian napisał/a:
Słyszałem, że kiedyś pomagało kręcenie na chama w odwrotną stronę i co nieco pomagało

oj Seba Ty to wszystko byś na siłę robił :P Ventka to nie malczar. Trzeba się obchodzić jak z dzieckiem ;)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-08-31, 21:10   

Lwomati, bradley, czyżby kolega Tygrysisko, nie zapodał fotki kierownicy? Widać tam poduszkę?
_________________

 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-08-31, 21:11   

Lwomati napisał/a:
obchodzić jak z dzieckiem
raczej jak z dziewczyną. Grzecznie ale nie zawsze :)

kurcze sorki za drugi post, szkoda że nie można usnąć na tym forum samemu
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2009-08-31, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-08-31, 21:39   

pablomed napisał/a:
Lwomati, bradley, czyżby kolega Tygrysisko, nie zapodał fotki kierownicy? Widać tam poduszkę?

ale ja swoją będę odpinał :D
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-08-31, 21:48   

Na siłę się nie da!!! Są dwie możliwości, albo na wieloklinie (po ściągnięciu koła kierownicy), albo w warsztacie na drążku.
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2009-08-31, 21:58   

:tygrysek: ustawiasz koła tak aby były na prostym pózniej sciagasz klaksonik czyli srodeczek kiery wyciagasz przewodziki od klaksonu odkrecasz srube co trzyma kiere i ustawiasz ja na prosto tak jak ma byc ja przechodziłem to samo identyko mam ta sama kiere i dało rade aha tylko pozniej kiera zrobiła sie luzna to mi znajomego mechanika syn który tez ma ładne vento :D przyklejił tą srube na jakis super klej i teraz jest cacy kiera jest idealnie prosta i koła tez są spoczko :luzik:
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-01, 07:51   

pablomed napisał/a:
Tygrysisko, nie zapodał fotki kierownicy? Widać tam poduszkę?

No tak....nic tam nie ma....wersja dla kamikadze :P

Rafik napisał/a:
klaksonik

No tak.....tylko ten klakson ściąga się pociągając do siebie (siedząc na siedzeniu kierowcy) czy wyjmuje się go ściągając do góry czyli w stronę deski ??

Rafik napisał/a:
tylko pozniej kiera zrobiła sie luzna

Hmmmm.....no to mnie przybiło trochę....może źle dokręciłeś ??
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-09-01, 08:11   

Tygrysisko napisał/a:
ściąga się pociągając do siebie
tak, trochę podważ tępym narzędziem z jednej strony a dalej już pójdzie palcami
Tygrysisko napisał/a:
Hmmmm.....no to mnie przybiło trochę....może źle dokręciłeś
nie widzę opcji żeby kierownica się zrobiła luźna, ewentualnie ktoś zgubił podkładkę która jest pod tą dużą śróbą i potem gwintu nie starczyło.
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-01, 08:23   

Ok....w wolnej chwili zabiorę się za to :]
A tymczasem dzięki za dyskusję :OK:
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-09-01, 08:30   

Bzdura żeby kierownicę "przyklejać". A jak się ją później ściągnie. Ona siedzi na wieloklinie i taką czasami trudno ściągnąć. Zgadzam się nie ma możliwości, jeżeli wieloklin był ok żeby po ponownym założeniu kierownica miała luz. Dokręcając kierownicę wciskamy ją na wieloklin i koniec nie ruszy się.
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2009-09-01, 13:40   

Tak na poczatku tez była opcja ze nie ma podkładki podkładka była i kierownica była dokrecona na maxa podkładka pózniej była zmieniana na nową i tez problem dalej był ze po jakims czasie kiera była luzna a ten klej co był tam wpuszczany bez problemu sie pozniej usunie jak bedzie sie chciało zdjąc kiere marek03, dla Ciebie to bzdura a ja tak mam i nie narzekam Pozdrawiam
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-01, 16:49   

odkręcenie kierownicy to pikuś, trzeba tylko mieć dobą nasadkę i po sprawie.
Prostować najlepiej jadąc - jedziesz kawałek, stajesz, przekręcasz kierę o 1 cm i znowu kawałek jedziesz i tak do bólu - aż ustawisz sobie prosto. Robiłem to parokrotnie, np po odebraniu furaka od elektryka po wymianie stacyjki albo po zmianie nagrzewnicy, zresztą w poradzie o wymienia nagrzewnicy jest krok po kroku jak zdjąć kierownicę:

http://www.vwvento.org/porady/nagrzewnica/

_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-01, 16:53   

spyro napisał/a:
zresztą w poradzie o wymienia nagrzewnicy jest krok po kroku jak zdjąć kierownicę

no też prawda. Pamiętałem o tym, ale nie chciało mi się wejść :diabełek:
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-09-01, 17:25   

Rafik, poczekaj jak będziesz musiał zdemontować kierownicę, jeżeli miałeś w porządku wieloklin i w kierownicy było wszystko ok. to współczuję.
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2009-09-01, 21:03   

Dobra spoko nie mówie ze nie bo jeszcze jej nie demontowałem nie było takiej potrzeby ;) i sie nei bede spierał bo fakt faktem mozesz miec racje ja na własnej skórze sie jeszcze nie przekonałem ;)
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 9