Silnik: 1Z Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 27 Mar 2006 Posty: 53 Skąd: piekary śl
Wysłany: 2006-09-28, 18:11 tarcze hamulcowe
witam wszystkich ventomaniaków! ostatnio na forum był poruszany temat hamulców i po przeczytaniu trochę zgłupiałem. mam vento 1.9tdi 96r. ktoś napisał ze w tdi powinny być tarcze wentylowane. mam u siebie zwykłe i nie wiem czy ktos założył nie takie jak trzeba czy wentylowane są tylko w wersjach z ABS-em. hamulce mam trochę nie najlepsze więc może to jest przyczyna. prosze pomóżcie.
Wentylowane nie są tylko z ABS-em, wiem że 2.0 l mają wentyl, zaś vento z mniejszym silnikiem chyba zwykłe. Z tyłu zaś w 2.0 są tarcze, zaś w pozostałych bębny. Jeżeli się mylę proszę o poprawę. Nie wiem jak to jest w przypadku dieseli.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-28, 23:01
Wszystkie Ventki oprócz GT i VR6 mają z tyłu bębny. A co do wentylowanych to nie ma na to jakiejś reguły. W ostatnich rocznikach w wersjach wyższych były wnetylowane.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-01, 11:10
Ja już zgłupiałem w takim razie, skoro część ma na 4 szpile, w takim razie od czego to zależy? Może znowu od upodobań kupującego, czyli mógł dopłacić i mieć hamulce tarczowe? Ja już się pogubiłem w tym...
no to do problemu trzeba podejsc inaczej...
na podstawie porownan stwierdzam, ze wszystkie 2litrowe vetki maja wszedzie tarcze.
i to nie glupie,poniewaz zatrzymac taka mase z predkosci 220 to nie lada wyczyn.
a taka predkosc mozna z serii 2litrowej bez problemu wydusic. maja natomiast 4 szpilki bo jest wersja gl, czyli nie wzmocniona, tak jak w wypadku jacy.
jaca mimo ze nie ma absu ma wersje gt ,czyli 2 litrowa usportowiona, wzmocniona.
dlateko u niego zastosowano wzmocnione przeguby w wzmocnionych piastach montowanych na 5 szpilkach.
niestety nie mam bladego pojecia jak to wyglada jak to w klekocikach wyglada.ale tam tez jest podzial na kategorie,wiec mozna do tego dojsc droga dedukcji.
pozdro ziomy.
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-10-01, 16:07
ja bym przy tych 4 szpilkach i tarczach z tylu obstawial, ze po prostu ktos to sobie przerobil. a z tego co ja wiem kazde Vento od 2 litry w zwyz-nie wiem jak diesle. Maja tarcze przod tyl. a czy wentylowane, czy nie to nie wiem
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-10-01, 21:11
Hehe to niezle widze ze to jest wszystko masło maślane .
Ja mam z przodu wentylowane a z tyłu mam bębny , wersja 4 szpilkowa 2,0 GL , wzmocnione przegóby (fabtrycznie ) Grube półosie itd ... a autko smiga (smigało remocik ) troszke ponad 220km/h.
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2006-10-01, 21:47
marecki2R nie obraź się ale Ty jesteś poza kategorią bo jesteś (tzn. Twoja Ventka) zza oceanu a tam jak wiemy obowiązują inne reguły
Z powyższych rozważań wynika że 5 szpilek mają tylko wersje GT i VR6 pewnie ze względu na wzmonienia o których pisał przemolas4. Nawet MarianG na zlocie mówił że obie te wersje mają takie same wzmocnione zawieszenie więc dla mnie sprawa chyba jasna.
Z tarczami na tyle to jest chyba tak jak mówicie że są od 2,0 ale z ABSem to chyba nie ma nic wspólnego bo to była raczej opcja dodatkowa.
Co do dieselków kovval i ja mamy 1,9 TDI czyli chyba te najmocniejsze diesele seryjnie montowane w Ventkach i oboje mamy 4 szpilki i bębny z tyłu. Ale czy tarcze z przodu powinny być wentylowane to nie mam pojęcia ale jutro postaram się dowiedzieć
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-10-02, 01:56
Gavel napisał/a:
marecki2R nie obraź się ale Ty jesteś poza kategorią bo jesteś (tzn. Twoja Ventka) zza oceanu a tam jak wiemy obowiązują inne reguły
Smutno mi się zrobiło ale ok skoro jestem zza oceanu jakiś taki inny jestem (ventyl/Jetta) , ale ciesze się ze posiadam takiego ventyla , jest jedyny w swoim rodzaju i nikt nie ma podobnego i ooo hehe .
A tak poważnie to zobaczcie ile zrużnicowanych wersji było tego samego typu dla laika nie do pomyslenia
Panowie... jesli chodzi o tarcze wentylowane z tylu....
Sorki chlopaki i kobitki za to co napisze, ale niestety ventka to nie testarosa ani enzo.
wiem to z doswiadczenia.
jesli ktos lubi ostro jezdzic, to doskonale wie, ze po wyjsciu z pojazdu z przednich kol
az paruje a z tylu ledwo cieple sa.
poprostu nie ma potrzeby montowania tarcz wentylowanych z tylu.
z przodu owszem. nawet wskazane, ale z tylu?
naprawde nie ma potrzeby.
nie sadze by zaciski bylyby w stanie sobie z takimi poradzic.
zwroccie uwage, ze zaciski z tylu sa duzo mniejsze niz z przodu.
pozdro panowie.
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2006-10-05, 10:36
A no dowiedziałem się że w TDI zalecane jest zakładanie tarcz wentylowanych. Co prwda nie jest to konieczność i można założyć zwykłe ale ja jak będe wymieniał to z pewnością założe właśnie wentylowane - zresztą obecnie też takie mam
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-05, 13:02
Gavel napisał/a:
A no dowiedziałem się że w TDI zalecane jest zakładanie tarcz wentylowanych
Ale z przodu, a tu mówiliśmy o tyle auta. Ja tam wentylowanych jeszczenie miałem u siebie, ale teraz jak będe zmieniał hamulce to na pewno będa to wentylowane i nacinane. Zupełnie inne jazda jest na takich tarczach...
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-10-05, 20:25
ja tam nie narzekam na chamulce przy zwyklych tarczach. raz mi sie zdarzylo spalic klocki, ale to bylo chamowanie z 140 w krotkim czasie do zera (czy jakby byly Ventylowane to by sie nie stalo?)
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-05, 23:21
marmarmarek napisał/a:
ale to bylo chamowanie z 140 w krotkim czasie do zera
Słuchaj, ja z 200 hamowałem do zera z wciśniętym pedałem hamulca na full i tarcze i klocki wytrzymały to... Może to zasługa abs;u... W każdym razie ja tez nie narzekam na hamulce, za same tarcze 4 lata temu zapłaciłem 700 zł, ale to były inne czasy i inne ceny za części. Wiem, że teraz na pewno kupię nacinane wentylowane. Idzie je wcisnąć, choć trzeba pokombinować troszkę.
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2006-10-06, 00:59
marbik napisał/a:
dzieki Gavel! wreszcie ktoś napisał coś na temat TDI. zastanawiam się tylko czy wentylowane bez problemu wchodzą bo w sumie sa grubsze od zwykłych.
Nie ma za co - dzięki za punkta. Jak masz TDI to bez problemu powinny Ci wejsc skoro takie są zalecane. A skoro miałeś założone zwykłe to pewnie dlatego, że poprzedni właściciel takie sobie założył pradwopodobnie ze względów finansowych.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-06, 01:07
marmarmarek napisał/a:
a klocki to byly te na ktorych jeszcze z niemiec przyjechal
no to nie ma co się dziwić... Ogólnie hamulc w ventkach są OK, ja przypomnę sobie te w poldku mojej Mamy... Aż nerwy biorą na samą myśl co się z nimi działo jak poszalałem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum