Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z paleniem
Autor Wiadomość
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-09-07, 18:39   Problem z paleniem

Hej.
Dawno juz nie musialem pisac bo Ventka jakis wiekszych problemow nie sprawiala no ale zaczela:/
odkad mam ja to bardzo zadko ale czasem nie chciala zapalic tylko trzeba bylo wylaczyc zaplon i ponownie przekrecic i juz palila.
Ostatnio sie to nasililo i i czasem nie pomaga wylaczenie zaplonu tylko trzeba to robic pare razy. Zauwazylem ze jak nie chce odpalic to z pod maski slychac brzeczenie jakby jakis zaworek albo przekaznik szybko sie wlaczal i wylaczal. jesli nie brzeczy to pali z pierwszego.
Brzeczy chyba gdzies z okolic filtra paliwa czy powietrza.

Moze ktos juz u siebie mial to samo lub wie co to byc moze??
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-09-07, 18:42   

W temacie masz wpisane 1Z, w podpisie GTD.
Jakiego silnika dotyczy problem zapalania?

Jesli TDI 1Z to w pierwszej kolejnosci sprawdzilbym na rozgrzanym silniku kat wtrysku w grupie 000BS, a pozniej dalej sie martwic ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-09-07, 18:52   

Silnik jest tak jak napisalem 1Z 90km a wersja wyposazenia GT stad GTD to jest na klapie :)

Jesli chodzi o kat wtrysku to raczej odpada gdyz problem wystepuje czy to na zimnym czy na cieplym obojetne. A do tego jak jest dobrze to pali od strzala tylko czasem jak go odetnie to nie chce zapalic i moge krecic do woli i nie zapali dopuki nie wylaczy sie zaplonu i znowu nie probuje odpalac. Po ponej probie odpalenia pali od strzala.
Wyglada to tak jakby pompa nie podala paliwa lub jakby np w benzynie gubili iskre.
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-09-07, 18:59   

Iskry toto tam nie ma ;)
Kwestia jest jeszcze taka co sie dzieje po przekreceniu kluczyka. Czy jest zupelna cisza, czy kreci rozrusznikiem, czy chechla chechla a nie chce zapalic.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-09-07, 20:12   

sprawdz bezpiecznik swiec zarowych swiece w tej kolejnosci
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-07, 20:16   

skoro pomagało ponowne wyłączenie i włączenie zapłonu to wymień kostke pod stacyjką . A to cykanie pod maską to pewnie zawur EGR :P normalka
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-09-07, 23:02   

Cytat:
Iskry toto tam nie ma
Kwestia jest jeszcze taka co sie dzieje po przekreceniu kluczyka. Czy jest zupelna cisza, czy kreci rozrusznikiem, czy chechla chechla a nie chce zapalic.


Heh moze nie wygladam ale takim idiota nie jestem zeby myslec ze jest tam iskra dlatego napisalem ze "NP. JAKBY W BENZYNIE ISKRE GUBIL" zeby zobrazowac objaw .

Cytat:
sprawdz bezpiecznik swiec zarowych swiece w tej kolejnosci

Swiece to nie beda bo po 1 dzialaja ale nawet jakby nie dzialaly to wylaczenie i wlaczenie by nic nie zmienialo podobnie jak kont wtrysku.

Cytat:
skoro pomagało ponowne wyłączenie i włączenie zapłonu to wymień kostke pod stacyjką . A to cykanie pod maską to pewnie zawur EGR normalka


Kostka to moze byc trzeba sprawdzic jak do tej pory najrozsadniejsza podpowiedz tylko tez czemu samo wylaczenie pomaga.

Panowie czeytajcie ze zrozumieniem i piszcze dopiero bo tez napisalem ze silnik kreci tylko poprostu nie zapala a po ponownej probie pali od strzala.

Co do EGR to faktycznie normalne ze cyka tylko czy to aby napewno to skoro jak cyka to zapalic nie chce to kazde vento by tak mialo.

Ja odstawiam ze to jakis czojnik badz zaworek i jak cyka to go blokuje czy cos i nie daje paliwa i dlatego nie zapala. Tylko ktory to moglby byc zaworek. Chyba bez dobrego mechaniora sie nie obejdzie ale jeszcze czekam. Moze ktos sie juz z takim problemem spotkal i powie jak to naprawic i co naprawic.

Pozdro.
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-09-07, 23:34   

Nie przeczytalem slowa "jakby" ;)

Swiece w TDI nie grzeja o tej porze roku.
EGR (a raczej n18) nie cyka tylko n75.

Mysle sobie, blad komunikacji z immobilajzerem. Zamien kluczyk i sprawdz czy na drugim komplecie tez musisz krecic i czekac. Chociaz w tym przypadku to raczej powinien odpalic i potem zgasnac. Wiem, ze w Nexii dopoki immo nie da sygnalu to blokuje pompe, cewke i reszte
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

Ostatnio zmieniony przez bradley 2009-09-07, 23:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-09-08, 17:00   

bradley, no właśnie a jak sprawdzić czy mam immobilaiser????? jeśli źle napisałem to sorry ;)
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-08, 20:44   

jerzeli to by było immo to by zapalał i po chwili gasł . i nadal się upieram co do kostki pod stacyjką poniewasz raz pali raz nie czyli raz styki w kostce łączą a raz nie alo to tylko moje przypuszczenie :P w takich przypadkach ja u siebie na warsztacie zaczynam od VAGA :D
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-08, 20:49   

Wvojtek napisał/a:
bradley, no właśnie a jak sprawdzić czy mam immobilaiser????? jeśli źle napisałem to sorry ;)


ventki 94 i młodsze miały seryjnie montowany immobilajzer.
a najłatwiej sprawdzić czy w kluczyku (rozłusz kluczyk na dwie części ) jest taka mała kosteczka :] jak będzie to jej niezgup tylko wsac spowrotem bo nieodpalisz :diabełek: :
a kolejna metoda to zdejmij osłone plastikową stacyjki i na samej stacyjce powinna być załorzone takie kułko z kabelkiem (cewka) :afro:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-09-08, 21:06   

Immo nie posiadam wiec tez odpada.

tez chcialbym sprawdzic sobie vagiem ale nie posiadam niestety i jakos nie znam nikogo kto by to zrobil dobrze i w rozsadnych pieniadzach. Jakbym mial troche czasu to bym sobie rozebral to czy tamto i posprawdzal tylko ze niestety nie mam czasu bo w robocie sajgon. No i ciezko szukac jak dziala a jak nie dziala to nie ma czasu na szukanie :P
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-09-08, 21:28   

vezet22, ja mam tylko jeden kluczyk i to ten niezrzbieralny więc nie sprawdzę przez rozbieranie go... a pytam bo chce drugi sobie dorobić w razie W.... Vento z 97r.
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-08, 21:34   

jeśli kluczyk originalny to musi się dać rozebrać . pewnie masz immo w tym roczniku . jeśli niemorzesz rozebrać kluczyka to zdejmij plastikową osłonke stacyjki i sprawć czy jest ta czarna cewka na stacyjce :faja:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-09-08, 22:16   

vezet22, ten plastik siedzi na dwóch śrubach tak????????
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-08, 22:17   

Wvojtek napisał/a:
vezet22, ten plastik siedzi na dwóch śrubach tak????????
:
tak
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-09-08, 22:18   

ile może kosztować dorobienie kluczyka z immo a ile bez????????
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-08, 22:25   

bez immo to grosze ok 20 zł a z immo to nidoładnie jutro moge Ci napisać ile by to kosztowało
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-09-08, 22:42   

vezet22, oki to zajże jutro w ten temat...
_________________

 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-09-09, 06:21   

rozebrałem jednak kluczyk i jest w nim coś carnego podobnego do szczotki np do szlifierki. wymiary tego czegoś to 10mmx3mmx2mm czy to immo????????
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-09, 07:26   

tak to jest to ;) teraz spadam do pracy i się dowiem ile kosztuje kluczyk z immo :]
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-09-09, 09:18   

Ze 100zl na pewno
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-09-09, 20:49   

ja słyszałem że więcej..... :mur:
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-09-09, 20:52   

Na pewno w sensie, ze trzeba liczyc sie z minimum 100zl
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-09, 21:24   

jusz wiem sama pastylka 100 zł + kluczyk 20zł + zapisanie nowego klucza 50 zł
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-09-10, 20:17   

vezet22 napisał/a:
zapisanie nowego klucza 50 zł
czyli?????????
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-09-10, 20:39   

Sprzezenie go z samochodem. Jak masz vaga to robisz to we wlasnym zakresie i srasz na te 50zl :P
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-10, 23:28   

Wvojtek napisał/a:
vezet22 napisał/a:
zapisanie nowego klucza 50 zł
czyli?????????

czyli zapisanie nowej pastylce kod twojegi immo żeby tylko na niego reagowała :P
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-10, 23:30   

bradley napisał/a:
Jak masz vaga to robisz to we wlasnym zakresie i srasz na te 50zl

robiłeś to kiedyś VAGiem ?? chyba nie ... więc powodzenia :faja:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-09-10, 23:37   

W nowych autach z VAGa gdzie licznik ma PIN koduje sie za pomoca VAGa.
A w Vento, keine achnung.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-10, 23:43   

bradley napisał/a:
W nowych autach z VAGa gdzie licznik ma PIN koduje sie za pomoca VAGa.
A w Vento, keine achnung.

:] :] :]
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-09-24, 20:05   

odswierzam troche bo mam nowe informacje.
Ostatnio jak odpalic nie moglem podnioslem maske i to brzeczenie wydobywa sie z pompy. jest dosc glosne s szybkie jakjakby blokowalo zaworek jakis.
I teraz pytanko czy w pompie jest jakis zaworek odcinajacy paliwo ktory chocby gasi silnik???
Jesli jest to gdzie go szukac, czy da rade zmienic go samemu i ile moze kosztowac to to ?
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-24, 20:33   

oczywiście że jest taki zaworek ale radze abyś sam w niej nie grzebał :P
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-09-26, 22:01   

Pod pompą jest zawór N109 i nie chcesz znać jego ceny :) ale raczej nie ma nic wspólnego z paliwem tylko z kątem wtrysku i bez ściągania pompy się do niego nie dobierzesz... tylko bez analizy vagiem to bez sensu trochę :)

babyy82 napisał/a:
chcialbym sprawdzic sobie vagiem ale nie posiadam niestety


Kupiłem ostatnio za 30zł na allegro, stary nie przesadzaj :P
_________________
Ventura rolz on...
 
 
tafor 
Kierowca eLki
Bigamista


Silnik: TDI 1z
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 27
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2009-11-22, 20:02   

Ja stawiam na elektrozawór stop na pompie.Po włączeniu stacyjki otwiera dopływ paliwa.Może być zanieczyszczony od paliwa lub uszkodzony
_________________
Vento-druga żona
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 9