Hej.
Dawno juz nie musialem pisac bo Ventka jakis wiekszych problemow nie sprawiala no ale zaczela:/
odkad mam ja to bardzo zadko ale czasem nie chciala zapalic tylko trzeba bylo wylaczyc zaplon i ponownie przekrecic i juz palila.
Ostatnio sie to nasililo i i czasem nie pomaga wylaczenie zaplonu tylko trzeba to robic pare razy. Zauwazylem ze jak nie chce odpalic to z pod maski slychac brzeczenie jakby jakis zaworek albo przekaznik szybko sie wlaczal i wylaczal. jesli nie brzeczy to pali z pierwszego.
Brzeczy chyba gdzies z okolic filtra paliwa czy powietrza.
Moze ktos juz u siebie mial to samo lub wie co to byc moze??
W temacie masz wpisane 1Z, w podpisie GTD.
Jakiego silnika dotyczy problem zapalania?
Jesli TDI 1Z to w pierwszej kolejnosci sprawdzilbym na rozgrzanym silniku kat wtrysku w grupie 000BS, a pozniej dalej sie martwic
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik jest tak jak napisalem 1Z 90km a wersja wyposazenia GT stad GTD to jest na klapie
Jesli chodzi o kat wtrysku to raczej odpada gdyz problem wystepuje czy to na zimnym czy na cieplym obojetne. A do tego jak jest dobrze to pali od strzala tylko czasem jak go odetnie to nie chce zapalic i moge krecic do woli i nie zapali dopuki nie wylaczy sie zaplonu i znowu nie probuje odpalac. Po ponej probie odpalenia pali od strzala.
Wyglada to tak jakby pompa nie podala paliwa lub jakby np w benzynie gubili iskre.
Iskry toto tam nie ma
Kwestia jest jeszcze taka co sie dzieje po przekreceniu kluczyka. Czy jest zupelna cisza, czy kreci rozrusznikiem, czy chechla chechla a nie chce zapalic.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Iskry toto tam nie ma
Kwestia jest jeszcze taka co sie dzieje po przekreceniu kluczyka. Czy jest zupelna cisza, czy kreci rozrusznikiem, czy chechla chechla a nie chce zapalic.
Heh moze nie wygladam ale takim idiota nie jestem zeby myslec ze jest tam iskra dlatego napisalem ze "NP. JAKBY W BENZYNIE ISKRE GUBIL" zeby zobrazowac objaw .
Cytat:
sprawdz bezpiecznik swiec zarowych swiece w tej kolejnosci
Swiece to nie beda bo po 1 dzialaja ale nawet jakby nie dzialaly to wylaczenie i wlaczenie by nic nie zmienialo podobnie jak kont wtrysku.
Cytat:
skoro pomagało ponowne wyłączenie i włączenie zapłonu to wymień kostke pod stacyjką . A to cykanie pod maską to pewnie zawur EGR normalka
Kostka to moze byc trzeba sprawdzic jak do tej pory najrozsadniejsza podpowiedz tylko tez czemu samo wylaczenie pomaga.
Panowie czeytajcie ze zrozumieniem i piszcze dopiero bo tez napisalem ze silnik kreci tylko poprostu nie zapala a po ponownej probie pali od strzala.
Co do EGR to faktycznie normalne ze cyka tylko czy to aby napewno to skoro jak cyka to zapalic nie chce to kazde vento by tak mialo.
Ja odstawiam ze to jakis czojnik badz zaworek i jak cyka to go blokuje czy cos i nie daje paliwa i dlatego nie zapala. Tylko ktory to moglby byc zaworek. Chyba bez dobrego mechaniora sie nie obejdzie ale jeszcze czekam. Moze ktos sie juz z takim problemem spotkal i powie jak to naprawic i co naprawic.
Swiece w TDI nie grzeja o tej porze roku.
EGR (a raczej n18) nie cyka tylko n75.
Mysle sobie, blad komunikacji z immobilajzerem. Zamien kluczyk i sprawdz czy na drugim komplecie tez musisz krecic i czekac. Chociaz w tym przypadku to raczej powinien odpalic i potem zgasnac. Wiem, ze w Nexii dopoki immo nie da sygnalu to blokuje pompe, cewke i reszte
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ostatnio zmieniony przez bradley 2009-09-07, 23:36, w całości zmieniany 1 raz
jerzeli to by było immo to by zapalał i po chwili gasł . i nadal się upieram co do kostki pod stacyjką poniewasz raz pali raz nie czyli raz styki w kostce łączą a raz nie alo to tylko moje przypuszczenie w takich przypadkach ja u siebie na warsztacie zaczynam od VAGA
bradley, no właśnie a jak sprawdzić czy mam immobilaiser????? jeśli źle napisałem to sorry
ventki 94 i młodsze miały seryjnie montowany immobilajzer.
a najłatwiej sprawdzić czy w kluczyku (rozłusz kluczyk na dwie części ) jest taka mała kosteczka jak będzie to jej niezgup tylko wsac spowrotem bo nieodpalisz :
a kolejna metoda to zdejmij osłone plastikową stacyjki i na samej stacyjce powinna być załorzone takie kułko z kabelkiem (cewka)
tez chcialbym sprawdzic sobie vagiem ale nie posiadam niestety i jakos nie znam nikogo kto by to zrobil dobrze i w rozsadnych pieniadzach. Jakbym mial troche czasu to bym sobie rozebral to czy tamto i posprawdzal tylko ze niestety nie mam czasu bo w robocie sajgon. No i ciezko szukac jak dziala a jak nie dziala to nie ma czasu na szukanie
Silnik: AHU+ Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 1278 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-09-08, 21:28
vezet22, ja mam tylko jeden kluczyk i to ten niezrzbieralny więc nie sprawdzę przez rozbieranie go... a pytam bo chce drugi sobie dorobić w razie W.... Vento z 97r.
jeśli kluczyk originalny to musi się dać rozebrać . pewnie masz immo w tym roczniku . jeśli niemorzesz rozebrać kluczyka to zdejmij plastikową osłonke stacyjki i sprawć czy jest ta czarna cewka na stacyjce
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Na pewno w sensie, ze trzeba liczyc sie z minimum 100zl
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Sprzezenie go z samochodem. Jak masz vaga to robisz to we wlasnym zakresie i srasz na te 50zl
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
W nowych autach z VAGa gdzie licznik ma PIN koduje sie za pomoca VAGa.
A w Vento, keine achnung.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
odswierzam troche bo mam nowe informacje.
Ostatnio jak odpalic nie moglem podnioslem maske i to brzeczenie wydobywa sie z pompy. jest dosc glosne s szybkie jakjakby blokowalo zaworek jakis.
I teraz pytanko czy w pompie jest jakis zaworek odcinajacy paliwo ktory chocby gasi silnik???
Jesli jest to gdzie go szukac, czy da rade zmienic go samemu i ile moze kosztowac to to ?
Silnik: 1.9 tdi 1z Pomógł: 14 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 799 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-09-26, 22:01
Pod pompą jest zawór N109 i nie chcesz znać jego ceny ale raczej nie ma nic wspólnego z paliwem tylko z kątem wtrysku i bez ściągania pompy się do niego nie dobierzesz... tylko bez analizy vagiem to bez sensu trochę
babyy82 napisał/a:
chcialbym sprawdzic sobie vagiem ale nie posiadam niestety
Kupiłem ostatnio za 30zł na allegro, stary nie przesadzaj
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum