Silnik: 1,9 tdi Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 341 Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-05, 21:02 aku do wymiany??
ventka stała 6 dni pod chmurką tzn dokładnie od piatku do dzisiaj czyli czwartku bo byłem chory i siedziałem w domu, dzisiaj wstaje rano do roboty i co sie okazuje ledwo mi sie centralny otwiera a o kreceniu rozrusznika nawet nie ma co rozmawiac ;/ aku padł na amen ledwo sie swiatełko w srodku świeciło, pojechałem póżniej z dziewczyną jej samo podłączylismy na kable troche sie podładował i odpalił, przejechałem sie dosłownie 300m pod blok z parkingu strzeżonego zgasiłem i odpaliłem, dziwne bo odpalił jak bym nowy aku zapodał pod maske ;/ dziwna sprawa, mozliwe ze juz aku mi nie trzyma jak jest nie uzywany tyle?? czy moze gdzieś cos mi prąd bierze tak?? patrzyłem światełko w bagażniku gaśnie a iwecej takich ukrytych światełek nie mam ;]
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-05, 21:08
jedź do elektryka, który ma miernik akumulatora, takie urzadzonka, które prawdę powie czy aku jeszcze przetrwa. Może to być juz jego koniec choć nie koniecznie, może masz coś co ciągnie prąd na postoju, coś za radiem może?
Po pierwsze: sprawdzić miernikiem napięcie na zaciskach. Po drugie po naładowaniu sprawdzić prąd rozruchowy. Po trzecie sprawdzić miernikiem, czy coś nie kradnie prądu. Często bywa, że po naładowaniu (elektrolit w porządku) prąd rozruchowy jest za mały - aku do wyrzucenia. Jeśli po kilku dniach są kłopoty z rozruchem, to znaczy, że aku nie trzyma prądu i radzę wykonać te czynności.
W książce napisane jest ; odpiąć klemę od ujemnej stopki akku, wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu następnie zmierzyć natężenie prądu łącząc przewodami amperomierza, akku(-) z klemą(-). Pobór prądu nie powinien przekraczać 3mA.
widzę temat podobny wiec zapytam tutaj
-ile powinno wynosić napięcie na zgaszonym silniku ?
-ile na włączonym silniku ?
-ile na włączonym silniku z włączonymi dodatkowymi odbiornikami(radio, swiatla itd.) ?
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
-ile powinno wynosić napięcie na zgaszonym silniku ?
12.5V +/-
krzeszak napisał/a:
-ile na włączonym silniku ?
14.4V +/-
krzeszak napisał/a:
-ile na włączonym silniku z włączonymi dodatkowymi odbiornikami(radio, swiatla itd.) ?
do 13.8V (najnizsze) jest ok do 14.4V +/-
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
no a jak to sprawdzić czy prąd nie ginie gdzies na postoju kolega marek03, niby napisał
marek03 napisał/a:
odpiąć klemę od ujemnej stopki akku, wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu następnie zmierzyć natężenie prądu łącząc przewodami amperomierza, akku(-) z klemą(-). Pobór prądu nie powinien przekraczać 3mA.
ale nie jarze co i jak
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2009-09-22, 21:49, w całości zmieniany 1 raz
Laczysz szeregowo biegun akumulatora z klema, ktora zdjales. Patrzysz i wiesz jaki masz pobor w mA.
3mA to strasznie malo. Centralka alarmu ciagnie wiecej.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Obojetnie jak polaczysz kable miernika bedzie dobrze. Szereg to szereg Jedynie wartosc moze byc na - ale chyba to nie problem.
np. tak
aku ------ + miernik - ----- klema
Oczywiscie kleme musisz zdjac zeby obwod byl przerwany i dopiero tak polaczyc aby miernik byl "polaczycielem"
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1,9 tdi Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 341 Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-10-08, 08:44
już poszło a swoją drogą w mojej ventce byłej, w ojca golfie i narzeczonej golfie wszystkie w dieslu miałem przypadek ze ide rano a tu zero prądu ;/ po podpięciu pod kable odpala od strzała i jeździ do tej pory ;/ nawet jak ciepło i do tej pory nie wiem jaka była przyczyna a aku wszystkie dobre ;/ wszystkie mają centralne zamki moze coś z centralnym coś sie dzieje czasami ze wyssa cały prąd z aku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum