Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
aku do wymiany??
Autor Wiadomość
Cybul 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 tdi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 341
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-05, 21:02   aku do wymiany??

ventka stała 6 dni pod chmurką tzn dokładnie od piatku do dzisiaj czyli czwartku bo byłem chory i siedziałem w domu, dzisiaj wstaje rano do roboty i co sie okazuje ledwo mi sie centralny otwiera a o kreceniu rozrusznika nawet nie ma co rozmawiac ;/ aku padł na amen ledwo sie swiatełko w srodku świeciło, pojechałem póżniej z dziewczyną jej samo podłączylismy na kable troche sie podładował i odpalił, przejechałem sie dosłownie 300m pod blok z parkingu strzeżonego zgasiłem i odpaliłem, dziwne bo odpalił jak bym nowy aku zapodał pod maske ;/ dziwna sprawa, mozliwe ze juz aku mi nie trzyma jak jest nie uzywany tyle?? czy moze gdzieś cos mi prąd bierze tak?? patrzyłem światełko w bagażniku gaśnie :) a iwecej takich ukrytych światełek nie mam ;]
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-02-05, 21:07   

Cybul napisał/a:
dziwna sprawa, mozliwe ze juz aku mi nie trzyma jak jest nie uzywany tyle??

po prostu ...pierwsze objawy słabego akumulatora...mi tez kiedyż wystarczało 10 minut pod prostownikiem i też rewelacyjnie odpalał :]
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-05, 21:08   

jedź do elektryka, który ma miernik akumulatora, takie urzadzonka, które prawdę powie czy aku jeszcze przetrwa. Może to być juz jego koniec choć nie koniecznie, może masz coś co ciągnie prąd na postoju, coś za radiem może?
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2009-02-06, 13:32   

Po pierwsze: sprawdzić miernikiem napięcie na zaciskach. Po drugie po naładowaniu sprawdzić prąd rozruchowy. Po trzecie sprawdzić miernikiem, czy coś nie kradnie prądu. Często bywa, że po naładowaniu (elektrolit w porządku) prąd rozruchowy jest za mały - aku do wyrzucenia. Jeśli po kilku dniach są kłopoty z rozruchem, to znaczy, że aku nie trzyma prądu i radzę wykonać te czynności.
 
 
Cybul 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 tdi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 341
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-08, 09:14   

oki dzieki podjade do speca od aku
 
 
argo 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 71
Skąd: SRC
Wysłany: 2009-02-10, 16:41   

w jaki sposob sprawdzic czy cos nie kradnie pradu na postoju??
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-02-10, 20:14   

W książce napisane jest ; odpiąć klemę od ujemnej stopki akku, wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu następnie zmierzyć natężenie prądu łącząc przewodami amperomierza, akku(-) z klemą(-). Pobór prądu nie powinien przekraczać 3mA.
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-09-22, 11:11   

widzę temat podobny wiec zapytam tutaj ;)
-ile powinno wynosić napięcie na zgaszonym silniku ?
-ile na włączonym silniku ?
-ile na włączonym silniku z włączonymi dodatkowymi odbiornikami(radio, swiatla itd.) ?
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
radobom 
Zapalony Ventkarz
BOMBA



Silnik: 1.9TeDe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 401
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-22, 11:15   

na włączonym ze świtałami koło 14V a bez świateł troche więcej
_________________
Najpierw Bóg stworzył Diesla, a potem świat
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-09-22, 11:56   

Cytat:
-ile powinno wynosić napięcie na zgaszonym silniku ?

12.5V +/-

krzeszak napisał/a:
-ile na włączonym silniku ?

14.4V +/-
krzeszak napisał/a:
-ile na włączonym silniku z włączonymi dodatkowymi odbiornikami(radio, swiatla itd.) ?

do 13.8V (najnizsze) jest ok do 14.4V +/-
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-09-22, 11:59   

bradley, a to +\- to tak ile ?? i to obojętne czy disel czy benzyna??
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-09-22, 12:17   

6 dni to tak dobrze ja po 24 H juz nie odpale tak aku dowalony wczoraj aerometrem sprawdzalem to sie za glowe zlapalem zero nic nie trzyma pradu
_________________

 
 
radobom 
Zapalony Ventkarz
BOMBA



Silnik: 1.9TeDe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 401
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-22, 12:35   

A w dislu musisz mieć dobre aku bo potrzebuje bardzo dużo prądu na rozruch
_________________
Najpierw Bóg stworzył Diesla, a potem świat
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-09-22, 12:50   

krzeszak, obojetne czy diesel czy benzyna

+/- 0.1V
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-09-22, 21:48   

no a jak to sprawdzić czy prąd nie ginie gdzies na postoju kolega marek03, niby napisał
marek03 napisał/a:
odpiąć klemę od ujemnej stopki akku, wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu następnie zmierzyć natężenie prądu łącząc przewodami amperomierza, akku(-) z klemą(-). Pobór prądu nie powinien przekraczać 3mA.

ale nie jarze co i jak :(
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2009-09-22, 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-09-22, 23:41   

Laczysz szeregowo biegun akumulatora z klema, ktora zdjales. Patrzysz i wiesz jaki masz pobor w mA.
3mA to strasznie malo. Centralka alarmu ciagnie wiecej.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-09-23, 11:54   

bradley napisał/a:
Laczysz szeregowo biegun akumulatora z klema, ktora zdjales.

czyli ściągam (-) klemę pod nia podpinam (+) miernika a (-) miernika pod (-) akumulatora ?? dobrze rozumie ,jeżeli coś spaprałem proszę o poprawienie
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-09-23, 12:03   

Obojetnie jak polaczysz kable miernika bedzie dobrze. Szereg to szereg ;) Jedynie wartosc moze byc na - ale chyba to nie problem.


np. tak

aku ------ + miernik - ----- klema

Oczywiscie kleme musisz zdjac zeby obwod byl przerwany i dopiero tak polaczyc aby miernik byl "polaczycielem"
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-09-23, 21:23   

no to teraz już jarze o co biega :D
wielkie dzięki bradley,
Cybul, proszę wciśnij dla kolegi bradley, pomógł !!
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Cybul 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 tdi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 341
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-10-08, 08:44   

już poszło :) a swoją drogą w mojej ventce byłej, w ojca golfie i narzeczonej golfie wszystkie w dieslu miałem przypadek ze ide rano a tu zero prądu ;/ po podpięciu pod kable odpala od strzała i jeździ do tej pory ;/ nawet jak ciepło i do tej pory nie wiem jaka była przyczyna :mur: a aku wszystkie dobre ;/ wszystkie mają centralne zamki moze coś z centralnym coś sie dzieje czasami ze wyssa cały prąd z aku :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 9