Do wspomagania najlepiej zebys kupił zielony olej febi. A do silnka np ja to leje fuscha 10w40 titan cargo. A jaki masz przebieg i ile czasu masz gaz bo to tez troche zalezy jaki olej trzeba lac
Mam pytanie dotyczace jaki jest najlepszy olej do wspomagania układu kierowniczego??
do naszych autek fabrycznie lany był zielony płyn wspomagania, wypadało by zmienić na taki sam zielony ja 2m-ca temu zmieniłem na FEBI bilstein nr.06162 (zielony)
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-01, 16:48
Eeeeee.....no to git....skoro przy tym przebiegu śmiga Ci jeszcze na 5W40 no to super
krzys9262 napisał/a:
LAZAR
Yyyyyy...pierwsze słyszę...by moze to jakiś olej do sportowych furek itp...z resztą nie wiem...zielony jestem w dziedzinie tuningu. Jeśli faktycznie nie jest markowy...podkreślam....jeśli nie jest markowy...to moze lepiej zmienic na coś lepszego
Silnik: 2.0 2E 116km Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 141 Skąd: Mrozy
Wysłany: 2009-10-01, 18:56
a co do zmiany oleju w wspomaganiu to trzeba ten stary spuścić jeżeli tak to którędy? a i jeszcze jedno pytanie co moze byc przyczyna ze czasami jak silnik schodzi z duzych obrotów to gasnie systyłacja dotyczy gazu na benzynie jest ok i zdarza sie to raz na jakis czas
Ostatnio zmieniony przez krzys9262 2009-10-01, 18:58, w całości zmieniany 1 raz
a co do zmiany oleju w wspomaganiu to trzeba ten stary spuścić
a co to za wymiana jak go nie spuścisz
jak nie spuścisz to tylko uzupełnisz i to nic nie da
krzys9262 napisał/a:
jeżeli tak to którędy?
Aby wymienić płyn wspomagania odpinasz wąż wychodzący z pompy, włączasz silnik na parę sekund i kręcisz kierownica wypłynie większość. Potem normalnie zalewasz płyn do zbiorniczka, po zalaniu pokręć kierowniaca do oporu, w prawo i w lewo tak sie odpowietrza układ i po sprawie. oczywiscie podstaw coś pod pompę żebyś nie nachlapał na parkingu
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: 2.0 2E 116km Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 141 Skąd: Mrozy
Wysłany: 2009-10-02, 20:22
jeszcze jedno pytanie co moze byc przyczyna ze czasami jak silnik schodzi z duzych obrotów to gasnie, sytuacja dotyczy gazu na benzynie jest ok i zdarza sie to raz na jakis czas [/quote]
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-03, 07:41
Mojemu kumplowi po zamontowaniu LPG tak się działo...tzn gasł na luzie...w sumie jako tako chodził ale jak jechał z jakąs wyższą prędkością i wrzucił na luz to gasł.....jednak gazownicy coś poprawili i było OK
Silnik: 1,9 diesel Pomógł: 41 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3076 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-07, 09:04
To jest wina tego, że auto dostaje albo za dużo powietrza, albo za mało. Każdy lepszy gazownik powinien ci to ustawić. Na pewno nie jest to wina jakości tankowanego gazu.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-07, 09:22
Paweł J. napisał/a:
.tzn gasł na luzie...w sumie jako tako chodził ale jak jechał z jakąs wyższą prędkością i wrzucił na luz to gasł.....jednak gazownicy coś poprawili i było OK
prosty zabieg Ventek na gaz bez małej zmiany zasysa na luzie za dużo powietrza i dlatego gaśnie./ Wystarczy uciąć kawałek obudowy filtra powietrza, , od strony lamp, nie od strony auta. Odciąć ten kawałek rurki i dorobić nową, ja robiłem to przy pomocy rury do gaźnika z poloneza caro, koszt nowej w polmozbycie coś koło 10-15 zł. I tą rurę wyginałem w stronę silnika. Wtedy furak nie łapie takich ilości powietrza i nie gaśnie na luzie.
nie może być olej o samej specyfikacji GL-5,bo pójdą Ci synchronizatory w skrzyni. Ja mam u siebie zalanego Castrola TAF-X 75W-90 i jest ok. 2 litry wystarczą.
http://moto.allegro.pl/it...niowy_0_5l.html
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-05, 11:31
Ja na Twoim miejscu nie zmieniałbym tego Mobila...sam na takim latam...a to co przytaczasz to sa tylko znacznie gęstsze oleje od tego co masz....jeśli Twój mobil się "przyjął" w silniku to na nim lataj dalej.
A co do wymiany oleju w skrzynie to nic nie podpowiem...z przyjemnością tylko poczytam opinię gdyż i u siebie mam zamiar wymienić olej także w skrzyni.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-11-05, 11:31, w całości zmieniany 1 raz
Zmieniłem na Castrol Edgde Diesel 10W40, a do skrzyni poszedł Mobil1 75W90, w sumie zapłaciłem 229zł za oleje, masakra :/ 5 listopada a mi sie już wypłata kończy, no ale cóż, chce się jeździć to trzeba dokładać, chociaż mama coraz bardziej mi suszy głowe żeby sprzedać ventusia i kupić coś tańszego w utrzymaniu :|
Ja przez ostatnio rok włożyłem w niego ~3tys zł,w tym dwa komplety opon Wydatki były przez to że stał długo niejeżdzony koło domu, a co do sprzedaży, to jeśli miałbym się go pozbyć to chciałbym jedynie VW Passata B5 po FL rocznikowo od 2002 bodajże, ale taka zabawka za droga jak dla mnie WIęc Vento zostaje i niech mi służy jak najdłużej
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-10, 21:28
KAISER napisał/a:
Arcaj zna odpowiedź na to pytanie - w końcu jest moderatorem.
A co ma wspólnego bycie moderatorem i znanie odpowiedzi na wszelakie pytania
KAISER napisał/a:
Co wynika z oznaczenia A3/B3?
Normy ACEA klasyfikują oleje według trzech kategorii:
- oleje do silników benzynowych: A1, A2, A3, A5
- oleje do silników wysokoprężnych w pojazdach osobowych: B1, B2, B3, B4 i B5
- oleje do silników wysokoprężnych w pojazdach ciężarowych: E1, E2, E3, E4 i E5
KAISER napisał/a:
Co to są te "Inteligetne Molekuły"?
Jak działają Inteligentne Molekuły?
Od momentu rozruchu silnika, w ruchu miejskim i na długich trasach, Inteligentne Molekuły zawarte w Castrol Magnatec zapewniają aktywną i ciągła ochronę w miejscach wymagających najwyższej ochrony.
Jeszcze zanim rozpoczniesz swą podróż Inteligentne Molekuły tworzą warstwę ochronną przywierając do części silnika. Trwały film olejowy chroni już od momentu przekręcenia kluczyka. Gdy silnik się rozgrzewa, Inteligentne Molekuły stają się bardziej aktywne wzmacniając warstwę ochronną. W ten sposób zabezpieczają te części silnika, które wymagają największej ochrony w ruchu miejskim.
Wraz z upływem czasu pracy silnika, Inteligentne Molekuły aktywnie łączą się, tworząc dodatkową warstwę ochronną. Zabezpieczają te miejsca, które są najbardziej narażone na zużycie podczas pracy w dłuższych trasach.
Po zakończeniu jazdy Inteligentne Molekuły Castrol Magnatec nadal pracują. Łączą się na powierzchni metalu tworząc warstwę ochronną zabezpieczającą silnik. Pozostają gotowe do pracy, gdy następnym razem przekręcisz kluczyk.
I coś w tym musi być. Bo jak dotąd zawsze tylko magnateca lałem, to było wszystko w porządku. A ostatnio coś mnie podkusiło i zalałem zwykłego lotosa, to kultura pracy silnika przypomina pracę kombajnu. Teraz zimno się zaczęło, przymrozki i zaczyna ciężko palić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum