Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Pytanie o Vento
Autor Wiadomość
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2009-10-06, 15:18   Pytanie o Vento

Witam wszystkich. Na forum jestem dopiero od kilku dni a swoje autko też mam od niedawna. Chciałbym się dowiedzieć od tych co jeżdżą tym samochodem duuużo dłużej ode mnie na co szczególnie zwracać w nim uwagę i gdzie zaglądać żebym mógł nim pojeździć kilka ładnych wiosen. Po sprowadzeniu go "zza miedzy" ma zrobione zawieszenie z przodu i wszystkie sprawy eksploatacyjne w silniku. Dla własnego spkoju sam zrobiłem konserwację podłogi, progów i całych nadkoli. :faja: Po pierwsze tak rzed zimą a po drugie przez uraz jakiego nabawiłem się z poprzednim samochodem (escort mk6) :) Rudzielca na klapie bagażnika też znalazłem i musiałem coś z tym zrobić póki jeszcze nie wygryzł dziur. Co jeszcze powinienem obejrzeć?? Dzięki za wszystkie podpowiedzi :kwiatek: :)
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
radobom 
Zapalony Ventkarz
BOMBA



Silnik: 1.9TeDe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 401
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-10-06, 15:23   

W użytkowaniu vento trzeba o nie dbać a się odwdzięczy lej dobrą wache pilnuj oleju i reszty płynów jak coś stuka czy puka zrobić jak najszybciej. Nie katować na zimnym. No i pilnować porządku w środku i z zewnątrz
_________________
Najpierw Bóg stworzył Diesla, a potem świat
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-10-06, 15:24   

Witamy na forum :hejka:
Z tego co napisałeś to wszystko co najważniejsze zrobiłeś. :OK:
Jeżeli masz szyberdach (jeszcze działający ;) ) to możesz dobrze przesmarować prowadnice., tez lubi się zepsuć najczęściej od strony kierowcy.
Ogólnie silniki 1,8 są wytrzymałe i mało usterkowe. Jeżeli wszystkie niepokojące objawy będziesz sprawdzał i eliminował na bieżąco to na pewno pojeździsz jak to mówisz kilka wiosen ;) Na temat zabezpieczenia antykorozyjnego jeszcze Paweł J. Ci dużo podpowie.
I w ogóle to pochwal się twoją furmanką w tym dziale:
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=51 . :faja:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
Ostatnio zmieniony przez cinek82 2009-10-06, 15:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-06, 21:15   

hose napisał/a:
Co jeszcze powinienem obejrzeć??

Tylna blenda i oświetlenie tablicy rejestracyjnej...jeśłi coś tam sie dzieje to wyczysc to i zabezpiecz a światełka wtręc na mokra farbe-w tedy będzie ok.
A poza tym...błotniki od wewnątrz...podłoga....dziury w podłodze (otwory konstrukcyjne) zaślepione takimi gumkami...progi...na to musisz zwracac uwage

Na poczatek...jeśli masz zdrowe błotniki to zabezpieczaj je czym predzej...niedawno odnawiałem konserwacją w błotnikach...to kilkanaście minut roboty....oczywiscie chodzi o konserwacją od wewnątrz.

No i to 1.8....ładnie na gazolinie chodzi..polecam.
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2009-10-07, 12:56   

szyberdach jest. Jakoś na czasie napewno tam zajrze. Błotniki od wewnątrz konserwowałem. Znalazły się oczywiście punkty gdzie fabryczna konserwacja zaczęła odchodzić. Ale scyzoryk, szczota druciana żeby obczyścić a później dwie warstwy hammerite'a :) i na to jakaś szpachla bitumiczno-kauczukowa.
Gazoliny nie ma ten motorek i raczej nie będę inwestował. Jeśli tygodnowo robię między 100-200km to chyba nie ma sensu....
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-07, 13:12   

hose napisał/a:
hammerite'a

Z tego co wiem to lipa...nawet hamulce po tym rdzewieją....wystarczyłby sam bitex ;) ale skoro jeszcze poszło coś na to to powinno byc ok :OK:

hose napisał/a:
szpachla bitumiczno-kauczukowa.

A powiem szczerze że nie słyszałem o czymś takim.
 
 
marasbilewski 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-10-07, 14:15   

a jak to jest z progami? kolega ostatnio mówił że w moim przypadku ze zewnętrzne całkiem dobrze wyglądają tylko od wewnątrz przydało by się wspawać... Miał ktoś z tym do czynienia?
Oczywiście przeglądałem ten temat gdyż moje auto też jest od niedawna "moje" ;P i przed zimą zabiore się za konserwacje. Zaopatrzyłem się w Cortanin F i Bitex. Tylko lakier musze sobie dobrać jeszcze bo nadkola rudzieją ;] zobacze jak to wyjdzie z nimi i zastanowie się nad plastikami.
_________________
Pozdrawiam i całuję :*
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-10-07, 19:11   

marasbilewski, w zasadzie zmienia się zewnętrzne progi, jeśli mowa była o wewnętrznych to chyba miał na myśli ewentualne łatanie dziur powstałych na skutek korozji. Nie wiem czy te wewnętrzne progi wogóle występują w podróbach do wspawania, raczej nie, bo nie atakuje ich korozja aż tak żeby całe zmieniać
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-07, 19:25   

Wydaje mi się że nazwa progi wewnętrzne jest tylko potoczna....czegoś takiego jak próg wewnętrzny nie ma...jest tylko mocniejsza blacha za którą np podosimy auto...jeśli blacha jest przerdzewiał to po prostu wycina się skorodowaną w wspawuje nową blachę...mocniejszą...kwasóweczka najlepiej.

A tutaj fotki jak to wygląda w przekroju:


Czyli to wzmocnienie na które mówi się próg wewnętrzny widac na foto...to jest ta blacha z podłużnymi otworami.
 
 
marasbilewski 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-10-07, 23:06   

Tygrysisko, właśnie o to mi chodziło bo z zewnątrz jest elegancko tylko to wzmocnienie właśnie na które np się podstawia lewarek jest strasznie skorodowane. Zagadam może do znajomego spawacza żeby to ogarnął ;]
_________________
Pozdrawiam i całuję :*
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-07, 23:21   

marasbilewski napisał/a:
Tygrysisko,

Mmmmm.....widzę że jeszcze ktoś pamięta :D

marasbilewski napisał/a:
Zagadam może do znajomego spawacza żeby to ogarnął ;]

Gadaj, gadaj...tu jakiegoś speca nie trzeba...po prostu trzeba rozciąc próg i dac zdrową blachę w miejsce wzmocnien....potem to zaspawac i zabezpieczyc....


Jak masz dobry próg ( zewnętrzny)to go nie ruszaj...zawsze to oryginalna blacha i na bank lepsza niż te zamienniki z allegro....jak dasz dobre zabezpieczenie to posłuży dłuuugi lata.

Z tego co sam zauważyłem to gdy umnie pójda te wzmocnienia, to progów nie wymieniam....dam tylko nową blachę (kwasówkę) w miejsce wzmocnien....a rozcięty próg i tak się zespawa...z resztą nawet gdybym dał nowy próg to trzeba spawac...więc wole spawac w oryginalnej blasze niz w zamienniku.
 
 
marasbilewski 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-10-07, 23:33   

Cały czas masz ten sam awatar, dlatego pamiętam a wypowiadałeś się w temacie o moim aucie i podpowiadałeś dlatego pamiętam ;] będe musiał tak zrobić
_________________
Pozdrawiam i całuję :*
 
 
mauypit 
Autostopowicz


Silnik: 1.8
Wiek: 36
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Wiedeń
Wysłany: 2009-10-21, 10:21   

pilnuj, dbaj i wymieniaj odrazu tak jak pisza koledzy w poprzednich postach , w moim jaka byla usterka spowodowana latami ?? termostat nawalil a przy tym odrazu czujnik ktory odpowiadal za wlaczenie wentylatora ale na szczescie udalo mi sie uniknac przegrzania . na to patrz jaka masz temperature i szczegolnie na uszczelki plynu chlodniczego lubia sie szybko zuzywac .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 8