Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 34 Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 22 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-14, 17:41 Nierówna praca silnika, przygasanie
Od kilku dni moja jettaIII( USA) 2.0 typ: 2E zaczela po odpaleniu nierowno chodzic a w efekcie gasnac. Gdy silnik sie lekko nagrzeje to wszystko jest ok a gdy osiagnie temp. pracy to znowu zaczyna szarpac i gasnac. Czy ktos moglby mnie nakierowac na co zwrocic uwage ewentualnie co wymienic?
obojętnie kto aby posiadał VAG-a a jak tam przewody wysokiego niemają przebicia posiadam taki sam silnik i jusz chyba wszystko w nim przerabiałem ale nienarzekam bo jusz ze wszystkim się uporałem
Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 34 Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 22 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-14, 20:41
A jaki masz przebieg w swoim Venciaku? Musze jutro na spokojnie przejrzec wszystkie rzeczy o ktorych mowisz. Masz w nim jakies czeste usterki bo ja swojego dopiero kupilem i fajnie by bylo znac czyjas opinie
silnik zmieniałem poniewasz w poprzednim obruciła się panewka częste usterki to nieszczelność ukł. dolotowego musisz mieć wszystkie gumy od przepływki do kolektora szczelne no i odme silnika często potrafi odma ze starości zparcieć i zasysa lewe powietrze a objawy to nierówna praca silnika faluje na obrotach , trzyma wysokie obroty , następnie często silniczek krokowy świruje wystarczy go dobrze przemyć i powinno być ok , przepływomiesz w 2e klapkowy jeśli posiadasz gaz to przy wybuchu gazu w kolektor sacy często go krzywi i wtedy lipa Ja swój po strzale reanimowałem i się udało u mnie był jeszcze kłopot z nieszczelną uszczelką pod kolektorem sącym masakra żeby ją wymienić tylko zwalać głowice bo inaczej się niedało
na szczęście sam wszystko sobie zrobie więc niema problemu z niczym taki zawód
ale ogólnie niechciał bym innego silnika ... no sory skłamałem ...zastąpił bym go VR-ką
Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 34 Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 22 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-15, 12:33
Dzisiaj rano jak jeschalem do szkoly i na swiatlach zaczal przygasac to zapalil sie na chwile check ale jak go wrucilem na obroty to zgasl to normalne ze check sam gasnie?
Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 34 Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 22 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-15, 21:31
Wszystko w kolektroze ssacym jest szczelne. Gumowa rura idaca od filtra powietrza musiala byc niedawno wymieniana bo jest w bardzo dobrym stanie. Wydaje mi sie ze ten spadek obrotow i drgania z tym zwiazane sa wynikiem zuzytej pompy wspomagania bo kiedy nie krece kierownica to jest ok ale jak tylko nia rusze to lipa. Co o tym sadzicie?
Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 34 Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 22 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-16, 11:32
Dzisiaj chcialem zobaczyc w jakim stanie jest filtr powietrza i gdy otworzylem puszke filtra to byl na nim olej( chyba) cala rura idaca od filtra byla mokra w srodku. Czemu tak jest?
sprawdź czy masz plastikową osłonę pod pokrywą głowicy. Odkręć korek od oleju i będziesz widział czy jest tam jakiś plastik czy widać sam wałek.
Jeżeli masz olej na filtrze powietrza to możesz mieć zapchany powrotny kanał od odmy. Może to być spowodowane zbyt wysokim ciśnieniem oleju, co dalej prowadzi do pompy oleju i zaciętego zaworu... co w dużym stopniu przekłada się na Twój problem z przygasaniem silnika. Brudny i zapchany filtr powietrza będzie oddziałowywał na takie zachowanie silnika.
Tak jak piesze Lwomati najpier pomysl o prostych zeczach a sprubuj teraz zalac na inej stacji ja miałem w moim pierwszy autku po prawku ( golf 2 1.6 71KM) ze był bardzo czuły na kiebska bezyne i z paliwem z nikturych stacji poprostu kulał i gasł powodzonka pozdro
_________________ Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-10-16, 23:08
Krawiec1991, kolego nie masz silnika 2E w aucie z USA, chyba że był zmieniany. Pradopodobnie to silnik ABA, porównaj sobie czy jest taki http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info?id=117
o ile dobrze wiem silnik ten niema przepływomierza. Ma czujnik podciśnienia powietrza MAP umiezczony chyba w sterowniku silnika z podłączonym wezykiem do niego - ale nie jestem pewien - to jest rzecz że tak powiem awaryjna.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-10-19, 20:59
Krawiec1991, trochę kłopot, próbuj z tym Vagiem gdzieś, ale ciężko znaleźć kogoś z doświadczeniem konkretnie w naprawie ABA. Więc niewykluczne że jeśli trafi się jakiś niuans to będziesz musiał trochę się pogłowić, ale od czegoś trzeba zacząć, więc vag. Jednen z tych niuansów wymieniłem :czujnik Map zastępujący przepływomierz znany z innych silników, zajrzyj na http://forum.vwgolf.pl spróbuj coś wyszukiwarką znaleźć o ABA, ja mam zestaw schematów elektrycznych do ABA z ruskiej strony, są po angielsku, ale może aż tak bardzo nie będzie trzeba się w to wgłębiać.
A jeśli nadal masz problemy to pisz do mnie, spróbuję Ci co nieco doradzić bo to naprawdę prosta konstrukcja jest i sam jestem posiadaczem takowej.
Ale już na wstępie powiem Ci dlaczego się zapala CHECK:
1: Spark plug misfire - wypada Ci któraś ze świec. Napisz jaki masz przebieg w aucie.
2: High Tension Cord Spark Plug - uszkodzone kabelki WN , dobrze to widać na deszczu, nocą
3: Lambda sensor - sławna sonda lambda. Powyższe 2 problemy mogą wywoływać nieprawidłowy odczyt na sondzie lambda jak i sama sonda może być uszkodzona
Od tego bym zaczynał na Twoim miejscu(jesli chodzi o check engine), u mnie były problemem kable i swiece, teraz została tylko lambda Poprzedni właściciel auta wmontował wprawdzie 4 świece - o dziwo każda inna Z kablami tez nie ma żartów w tym aucie ponieważ przy odrobinie nieuwagi impuls może nawet uszkodzić komputer silnika
No i w nawiązaniu do poprzedników ten nieszczęsny zabrudzony silniczek krokowy
Co do silnika krokowego, znajduje on sie przy kolektorze z prawej strony możesz go czyścic lub wymienić ale to droga przyjemność i moze sie okazac ze czesc jest niedostepna. Mozesz tez nie dostawać na ten silniczek zasilania - musisz sie przyjrzeć kabelka dobrze. Zakup auta z silnikiem ABA nie oznacza bynajmniej Absolutnego Braku Awarii. Cena zakupu była korzystna wiec teraz musisz marnowac czas na szukanie rozwiazań i przecieranie szlaków o których inni nie maja nawet bladego pojecia.
To te ważniejsze rzeczy które mogą zawodzić.
Dodatkowo może być przestawiony rozrząd lub tez (czego nie życzę) uszkodzona pompa oleju.
Generalnie jak nie masz zielonego pojecia o mechanice to sprzedaj to w diabły albo przygotuj gruby plik bankotów na poprawki po marnych mechankiach albo wizyty w ASO...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum