Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Nierówna praca silnika, przygasanie
Autor Wiadomość
Krawiec1991 
Kierowca eLki
Ventylofob



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 34
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-14, 17:41   Nierówna praca silnika, przygasanie

Od kilku dni moja jettaIII( USA) 2.0 typ: 2E zaczela po odpaleniu nierowno chodzic a w efekcie gasnac. Gdy silnik sie lekko nagrzeje to wszystko jest ok a gdy osiagnie temp. pracy to znowu zaczyna szarpac i gasnac. Czy ktos moglby mnie nakierowac na co zwrocic uwage ewentualnie co wymienic?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-14, 18:08   

Szczelnosc dolotu, przepustnica, przepływka, czujnik temperatury, czujnik zasysanego powietrza, silnik krokowy, szczelnosc wtrysku, sonda....jest wiele opcji.

Na początek podepnij pod kompa...coś powinno wykazac.
 
 
Krawiec1991 
Kierowca eLki
Ventylofob



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 34
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-14, 18:18   

Dzieki wielkie. Zeby podpiac go pod komputer musze jechac do autoryzowanego serwisu VW? Ile to moze kosztowac?
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-10-14, 19:48   

obojętnie kto aby posiadał VAG-a :] a jak tam przewody wysokiego ?? niemają przebicia ?? posiadam taki sam silnik i jusz chyba wszystko w nim przerabiałem :mur: ale nienarzekam :diabełek: bo jusz ze wszystkim się uporałem :P
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Krawiec1991 
Kierowca eLki
Ventylofob



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 34
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-14, 20:41   

A jaki masz przebieg w swoim Venciaku? Musze jutro na spokojnie przejrzec wszystkie rzeczy o ktorych mowisz. Masz w nim jakies czeste usterki bo ja swojego dopiero kupilem i fajnie by bylo znac czyjas opinie
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-10-14, 20:54   

prawdopodobnie masz pekniety wąz który łaczy filtr powietrza z przepustnica
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-10-14, 21:05   

silnik zmieniałem poniewasz w poprzednim obruciła się panewka :diabełek: częste usterki to nieszczelność ukł. dolotowego musisz mieć wszystkie gumy od przepływki do kolektora szczelne no i odme silnika często potrafi odma ze starości zparcieć i zasysa lewe powietrze a objawy to nierówna praca silnika faluje na obrotach , trzyma wysokie obroty , następnie często silniczek krokowy świruje wystarczy go dobrze przemyć i powinno być ok , przepływomiesz w 2e klapkowy :mur: jeśli posiadasz gaz to przy wybuchu gazu w kolektor sacy często go krzywi i wtedy lipa Ja swój po strzale reanimowałem i się udało :faja: u mnie był jeszcze kłopot z nieszczelną uszczelką pod kolektorem sącym :mur: masakra żeby ją wymienić tylko zwalać głowice bo inaczej się niedało :P
na szczęście sam wszystko sobie zrobie więc niema problemu z niczym :faja: taki zawód :D
ale ogólnie niechciał bym innego silnika ... no sory skłamałem ...zastąpił bym go VR-ką :D
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Krawiec1991 
Kierowca eLki
Ventylofob



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 34
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-15, 12:33   

Dzisiaj rano jak jeschalem do szkoly i na swiatlach zaczal przygasac to zapalil sie na chwile check ale jak go wrucilem na obroty to zgasl to normalne ze check sam gasnie?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-15, 12:47   

Moze gdy obroty spadały to ładowanie słabło :mysli:
 
 
Krawiec1991 
Kierowca eLki
Ventylofob



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 34
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-15, 21:31   

Wszystko w kolektroze ssacym jest szczelne. Gumowa rura idaca od filtra powietrza musiala byc niedawno wymieniana bo jest w bardzo dobrym stanie. Wydaje mi sie ze ten spadek obrotow i drgania z tym zwiazane sa wynikiem zuzytej pompy wspomagania bo kiedy nie krece kierownica to jest ok ale jak tylko nia rusze to lipa. Co o tym sadzicie?
 
 
Krawiec1991 
Kierowca eLki
Ventylofob



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 34
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-16, 11:32   

Dzisiaj chcialem zobaczyc w jakim stanie jest filtr powietrza i gdy otworzylem puszke filtra to byl na nim olej( chyba) cala rura idaca od filtra byla mokra w srodku. Czemu tak jest?
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-10-16, 16:19   

sprawdź czy masz plastikową osłonę pod pokrywą głowicy. Odkręć korek od oleju i będziesz widział czy jest tam jakiś plastik czy widać sam wałek.
Jeżeli masz olej na filtrze powietrza to możesz mieć zapchany powrotny kanał od odmy. Może to być spowodowane zbyt wysokim ciśnieniem oleju, co dalej prowadzi do pompy oleju i zaciętego zaworu... co w dużym stopniu przekłada się na Twój problem z przygasaniem silnika. Brudny i zapchany filtr powietrza będzie oddziałowywał na takie zachowanie silnika.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-10-16, 20:20   

Krawiec1991 napisał/a:
zapalil sie na chwile check

pierwsze słysze żeby w ventylku zapaliłśię check :brawa: przeciesz niema takiej kontrolki :faja: w tdi mruga kontrolka świec żarowych
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
MustangGT 
Zapalony Ventkarz
Pewka.pl



Silnik: 1.9TDI 110KM
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 371
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2009-10-16, 20:35   

Tak jak piesze Lwomati najpier pomysl o prostych zeczach a sprubuj teraz zalac na inej stacji ja miałem w moim pierwszy autku po prawku ( golf 2 1.6 71KM) ze był bardzo czuły na kiebska bezyne i z paliwem z nikturych stacji poprostu kulał i gasł powodzonka pozdro :)
_________________
Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-10-16, 23:08   

Krawiec1991, kolego nie masz silnika 2E w aucie z USA, chyba że był zmieniany. Pradopodobnie to silnik ABA, porównaj sobie czy jest taki http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info?id=117
o ile dobrze wiem silnik ten niema przepływomierza. Ma czujnik podciśnienia powietrza MAP umiezczony chyba w sterowniku silnika z podłączonym wezykiem do niego - ale nie jestem pewien - to jest rzecz że tak powiem awaryjna.
_________________

 
 
Krawiec1991 
Kierowca eLki
Ventylofob



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 34
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-19, 08:37   

Tak kolego mam ten silnik ktory mowisz ABA. Dzieki za pomoc bo zastanawialem sie czy mam taki sam jak w Ventylkach europejskich
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-10-19, 20:59   

Krawiec1991, trochę kłopot, próbuj z tym Vagiem gdzieś, ale ciężko znaleźć kogoś z doświadczeniem konkretnie w naprawie ABA. Więc niewykluczne że jeśli trafi się jakiś niuans to będziesz musiał trochę się pogłowić, ale od czegoś trzeba zacząć, więc vag. Jednen z tych niuansów wymieniłem :czujnik Map zastępujący przepływomierz znany z innych silników, zajrzyj na http://forum.vwgolf.pl spróbuj coś wyszukiwarką znaleźć o ABA, ja mam zestaw schematów elektrycznych do ABA z ruskiej strony, są po angielsku, ale może aż tak bardzo nie będzie trzeba się w to wgłębiać.
_________________

 
 
jez 
Autostopowicz


Silnik: ABA
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 2
Skąd: Bytom
Wysłany: 2009-11-02, 10:49   

A jeśli nadal masz problemy to pisz do mnie, spróbuję Ci co nieco doradzić bo to naprawdę prosta konstrukcja jest i sam jestem posiadaczem takowej.

Ale już na wstępie powiem Ci dlaczego się zapala CHECK:
1: Spark plug misfire - wypada Ci któraś ze świec. Napisz jaki masz przebieg w aucie.
2: High Tension Cord Spark Plug - uszkodzone kabelki WN , dobrze to widać na deszczu, nocą
3: Lambda sensor - sławna sonda lambda. Powyższe 2 problemy mogą wywoływać nieprawidłowy odczyt na sondzie lambda jak i sama sonda może być uszkodzona

Od tego bym zaczynał na Twoim miejscu(jesli chodzi o check engine), u mnie były problemem kable i swiece, teraz została tylko lambda :) Poprzedni właściciel auta wmontował wprawdzie 4 świece - o dziwo każda inna :P Z kablami tez nie ma żartów w tym aucie ponieważ przy odrobinie nieuwagi impuls może nawet uszkodzić komputer silnika

No i w nawiązaniu do poprzedników ten nieszczęsny zabrudzony silniczek krokowy

Co do silnika krokowego, znajduje on sie przy kolektorze z prawej strony możesz go czyścic lub wymienić ale to droga przyjemność i moze sie okazac ze czesc jest niedostepna. Mozesz tez nie dostawać na ten silniczek zasilania - musisz sie przyjrzeć kabelka dobrze. Zakup auta z silnikiem ABA nie oznacza bynajmniej Absolutnego Braku Awarii. Cena zakupu była korzystna wiec teraz musisz marnowac czas na szukanie rozwiazań i przecieranie szlaków o których inni nie maja nawet bladego pojecia.

To te ważniejsze rzeczy które mogą zawodzić.
Dodatkowo może być przestawiony rozrząd lub tez (czego nie życzę) uszkodzona pompa oleju.

Generalnie jak nie masz zielonego pojecia o mechanice to sprzedaj to w diabły albo przygotuj gruby plik bankotów na poprawki po marnych mechankiach albo wizyty w ASO...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 9