Wysłany: 2009-10-11, 19:56 problem z szyberdachem&nie dziala nawiew na szybe
witam wszystkich na forum od niedawna jestem wlasciecielem vento 1.9 TDI, przy kupnie poprzedni wlasciciel wspomnial o tym iz szyberdach ma tendecje do zawieszania sie i pokazal ukryty imbus i faktycznie wczoraj testujac dach okazalo sie ze nie dziala w ogole, nie ma zadnych szumow i najmniejszego poruszenia, sprawdzilem wiec imbusem bo poczytalem troszke na forum ze moze np. prowadnica byc peknieta -cale szczescie otwiera sie i zamyka bez najmniejszego problemu, z szyberdachem mam takie pytanie co moze byc nie tak- czy to moze byc wina wlacznika? sprawdzilem bezpieczniki i wszystkie sa ok i czy jest opcja w razie gdyby to np. byl wlacznik szyber dachu kupno nowego wlacznika ?
teraz cos swiezego-mianowicie nie dziala mi nawiew na szybe za sprawa pokretla ktore nie do konca sie pprzekreca w prawa strone w sumie sie juz w ogole nie przekreca bo cos sie stanelo i chodzi teraz bardzo lekko jak by cos spadlo...? mam goraca prosbe co by ktos umiescil jezeli to mozliwe jak sie sciaga ten panel od ogrzewania(tam gdzie pokretla)
Sprawdz silniczek a dokladnie jego bezpieczniki polimerowe. Bo jak z korbka sie otwiera (nie uchyla tylko otwiera) to mechanizm jest sprawny.
A panel to musisz delikatnie podwazyc obramowanie wokol panelu, zdjac go, pozniej odkrecasz 4 sruby a zeby panel caly wyjac to musisz tez wyjac popielniczke i tam poodkrecac. Ale IMO to bedzie raczej problem w sterowaniu linkami i to za panelem trzeba glowe wsadzic i sprawdzic czy wszystkie ciegna sie poruszaja w pelnym zakresie.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ostatnio zmieniony przez bradley 2009-10-11, 20:18, w całości zmieniany 1 raz
jezeli chodzi o panel nawiewu to płaskim śrubokrętem zdejmnij ten czarny plastik w którym są pokrętła. nastepnie wyjmnij popielniczke gdyz tam sa śruby które wraz z tymi pod panelem nawiewu trzeba odrecic. wtedy wyjmujesz cała ramke która jest przykrecona i masz praktycznieregulacje nawiewów na wieszku
Jendker- czyli brak reakcji szybra to moze byc bezpiecznik polimerowy ? czy tez miales calkowity brak reakcji po wcisnieciu przycisku od podnozenia szyberdachu ? no i kluczowe pytanie czy trzeba cos wylutowywac zeby je wymienic?
Silnik: 2.0 GLX 85kW Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 666 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-12, 11:49
miałem reakcje odsówał się 5-10 cm i się wyłancza naciskają wielokrotnie przycisk odsówał się stopniowo i trzeba wylutować bezpiecznik i jak za zdjęciu(zaznaczone kółkiem) żeby wyciągnąć płytkę
szyber niech poczeka...dzis zabralem sie za nawiew a dokladnie nawiew na szybe, pokretlo to po prawej od zmiany miejsca dmuchania poprostu sie obkrecalo bez najmniejszego oporu co za tym idzie trza bylo rozkrecic, dla tych co nie grzebali tam nigdy tak jak np. Ja przyda sie mala instrukcja
wyjmujemy popielniczke (od dolu jest zastrzask ktory ja zwalnia) odkrecamy te srubki zaznaczone na czerwono i wyciagamy zaslepke z prawej strony(brak na zdjeciu)
wyciagamy wszystko(na zdjeciu caly mechanizm)
widok od gory, teraz czas na objasnienie awarii ktora sie stanela:
strzalka nr 1 pokazuje przesowajaca sie zebatke, strzalka nr 2 pokazuje w ktorym kierunku, podczas obrotu zebatek przy najmniejszym oporze na ruchoma zebatke zaczyna ona sie przemieszczac co powoduje brak kontaktu z zebatka ktora krecimy aby zmienic ustawienie nawiewu
zaznaczone miejsce czerwonym kolkiem to mocowanie zebatki, oczywiscie na zdjeciu tego nie widac ale podczas ruszania zebatka widac ze mocowanie jest pekniete, zastanawiam sie czy mozna by wywiercic otworek i wsadzic tam np. jakis metalowy pin dla usztywnienia chodz oczywiscie najprostszym rozwiazaniem bedzie wymiana elementu na inny np. z allegro chodz cena 70 zl nie jest mala jak za kawalek plastiku ale ze element i tak jest do wywalenia to zobacze co sie da z nim zrobic i umieszcze fotke jak wyszlo w razie gdyby sie udalo ...
szybka naprawa, rozgrzana srubke do czerwonosci o srednicy otworu wtapiamy w zebatke od dolu, nastepnie czekamy az ostygnie-minimalne szpary powstale od rozgrzania plastiku zalewamy klejem(trzeba uwazac zeby nie zlepic zebatki na amen)
nastepnie mozna ale nie trzeba-ucinamy srubke
nie wyglada to pieknie ale dziala, najgorsze przy montazu bylo zalozenie linek i klamerek na pancerze, z trzech klamerek udalo misie zalozyc tylko jedna, reszte pancerzy przymocowalem na plastikowe sciagacze, nawiew dziala dobrze, dodatkowo zebatki popsikalem smarem silikonowym, przetarlem tez styki papierkiem sciernym bo nie dziala stopien 4 od nawiewu
Witam po mojej nieobecnosci co do naprawianego ogrzewania to taka mala rada zeby jak juz przytwierdzac pancerze na sciagacze plastikowe to najlepiej ponacinac pancerze tak aby sciagacz mial punkt zaczepu, niby pierdulka a nie trzeba tak jak w moim przypadku rozbierac dwa razy.
szyberdachu nie robilem bo pada ciagle...
ale mam takie pytanie-dzis zmienilem radio i po zamontowaniu zaobserwowalem ze po wyjeciu kluczyka ze stacyjki resetuja mi sie ustawienia radia.... co moze byc nie tak ?
painkiller84, - dokładnie a bym nawet powiedział ze łopatologicznie ze zdjęciami itd wszystko opisane pod 2 wskazanym przez Ciebie linkiem tak od 3 strony ...choć cały temat jest niezmierni ciekawy i pouczający życzę miłej tekturki
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2009-10-15, 22:15, w całości zmieniany 1 raz
poczytalem, zobaczylem, jutro ino swit zobacze co da sie zrobic, generalnie wychodzi na to ze trzeba zolty zamienic z czerwonym, a jezeli nie bedzie zoltego tylko np. bialo czerwony ? hehe
juz mnie nerwy poniosly wywnioskowalem ze trzeba zamienic kabel ktorym plynie + od stacyjki z tym od akumulatora i teraz pytanie jak to do kupy podlaczyc...czytalem czytalem i juz sam nie wiem co i jak... generalnie mam plan co by dac nowe gniazdo przy okazji podlanczajac wszystko jak powinno byc, co za tym idzie mamy nowa kostke:
stara kostke :
no i za#$%*^a instrukcje z ktorej wszystko wynika i na ktorej malo co widac :/
do tego jeszcze zdjecie kostki od tylu i prozba co by ktos opisal dokladne ulozenie kabli i jak to podlaczyc ze starymi kablemi(kolorystycznie: czerwony do niebieskiego itd.)
Silnik: 2.0 GLX 85kW Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 666 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-16, 12:46
nie masz podtrzymania systemu radia w kostce poszukaj gdzie jest prąd (miernikem) "-" przyłuż do stacyjki a "+" szukaj w kostce prąd ma się pojawić kiedy przekręcisz na zapłon i zniknąć po wyłączeniu w radju poszkuaj niebieskiego kabla i połącz go z tym kablem który jest zgodny z tym opisem
radio dziala i to wysmienicie, oczywiscie tylko wtedy kiedy jest w stacyjce kluczyk ale roznica jest taka ze po jego wyjeciu i ponopwnym wsadzeniu nie resetuja sie ustawienia stacji, podczas montazu nie moglem wyjac wsowek ze starej kostki wiec kupilem nowa i przy okazji przedluzylem kable, oczywiscie wszystko pospinalem nalezycie
takie pytanie jeszcze mam, jak jest licznik "total" przejechanych km i przekrecamy stacyjke to na chwile wygasa stan licznika i pokazuje sie bodajze " IN 02" czy cos kolo tego ... ma to jakies znaczenie ?
painkiller84, inspekcja olejowa. Olej sprawe i skasuj to. Znajdziesz w googlach jak to usunac tzn. nastawic.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
balem sie ze to moze byc jakis blad wyswietlany przez komputer, ale jak to jest komunikat o tym aby zrobic "duzy przeglad" to wszystko ok w koncu autko ma przejechane 280 000, kasowac nie bede bo mi to narazie nie przeszkadza-dziekuje za odpowiedz
ja ostatnio tak kombinowalem z radiem w maszynie ze w końcu spaliłem czarna magia dla mnie te kolory
plusiki zapodane co do spalenia radia tez sie o to martwilem, cos mi sie wydaje ze gdyby nie forum i troche szczescia to moglbym podzielic Twoj los, jakos sie udalo-dlatego umiescilem fotki co by ktos kto mial np. takie same ulozenie kabli mial poprostu latwiej ps. i tak najwiecej zabawy bedzie z szybrem ale niestety musze czekac na ladna pogode, wszelkie wniski wysnute umiszcze w poscie wraz pelna dokmentacja foto(chodz zdjecia to mi nie wychodza ) dotego umieszcze jeszcze naprawe przyciusku AC bo nie swieci i nigdy nie wiem czy klima wlaczona czy nie :/
ktos kto mial np. takie same ulozenie kabli mial poprostu latwiej
no u mnie sprawa wyglądała z deka inaczej - bo to koparkowe radio było a takiego ułozenia kabli jak w JCB raczej nikt z forum nie widział pozatym tam wszystkie sa żółte
painkiller84 napisał/a:
wszelkie wniski wysnute umiszcze w poscie wraz pelna dokmentacja foto
no u mnie sprawa wyglądała z deka inaczej - bo to koparkowe radio było a takiego ułozenia kabli jak w JCB raczej nikt z forum nie widział pozatym tam wszystkie sa żółte
szybkie pytanie mam-akumulator z rana jest troche slaby wiec chcialbym go podladowac co za tym idzie musze go wyjac i teraz pytanie : czy nie bedzie mialo wplywu na komputer odpiecie aku. ? oczywiscie wszystkie ustawienia radia tez pujda w las...?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum