Radio out, przebieg dzienny out.
Ja nie wyjmuje akumulatora, wierze prostownikowi ze nie zrobi nigdy zadnego zwarcia. Szkoda zachodu z wyjmowaniem i wkladaniem akumulatora. No chyba, ze mieszkasz pod blokiem i potrzbujesz 50m kabla
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-17, 10:10
Zresetujesz kompa w samochodzie...ale nic sie nie stanie...niejednokrotnie wyciągałem aku i samochód po zabiegu śmigał tak jak wcześniej czyi najprawdopodobniej nie miałem błędów.
Zresetuje się zegar i przebieg (Trip)
A co do radia to nie wiem...zalezy jakie masz....mi tam nigdy radio się nie resetuje...pamieta wszystko.
taki reset kompa na pewno na złe nie wyjdzie - nawet wskazane jest raz na jakiś czas odłączyć aku
i nie ładuj troche aku bo to dupny zabieg - najlepiej rozladowac do konca i zaostawic na noc pod prostownikiem na jak najdłuższe ładowanie - wtedy dopiero beda te pozytywne skutki
Szkoda zachodu z wyjmowaniem i wkladaniem akumulatora. No chyba, ze mieszkasz pod blokiem i potrzbujesz 50m kabla
dokladnie potrzeba z 50 m kable pod blokiem nie mieszkam tylko w bloku hehe, podladowanie aku to chyba nic zlego w kocu po odpaleniu ciagle sie doladowuje...
Podpialem aku pod prostownik i prawie w ogole go nie ladowal, wiec pomimo ze stal 4dni pod chmurka to za 1,5h jazdy naladowal sie.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
podladowanie aku to chyba nic zlego w kocu po odpaleniu ciagle sie doladowuje...
no niby nic zlego - ale ładowanie w czasie jazdy to nie to samo co pod porzadnym prostownikiem małym amperażem - sam to przerabiałem poprzedniej zimy - kilka razy oby tylko odpalic i padał znowu na drugi dzień a jak go przez nocke naładowałem to fukał jak nowy - co prawda tez prze kilka dni bo był juz zdechnięty
Jeszcze takie pytanie ponieważ przy zmianie opon na zimowe zaobserwowalem ze tylnie tarcze są nie równo starte a klocki pozostawiają wiele do życzenia, teraz takie pytanie czy ma lub moze mieć to wpływ na to ze podczas hamowania lekko trzęsie sie kierownica? No i pytanie chodź pewnie na forum ktoś pytał j'kie tarcze na tył i jakie klocki'?
zaobserwowalem ze tylnie tarcze są nie równo starte a klocki pozostawiają wiele do życzenia,
painkiller84 napisał/a:
takie pytanie czy ma lub moze mieć to wpływ na to ze podczas hamowania lekko trzęsie sie kierownica?
zużycie tylnych tarcz i klocków nie powinno mies wpływu na drżąca kierownice... bardziej już zużycie przednich tarcz może sa krzywe i maja bicie...ewentualnie zle wyważone koła ale to drżenie by było cały czas wiec musisz się bliżej przyjrzeć przednim tarczom i klockom
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
zużycie tylnych tarcz i klocków nie powinno mies wpływu na drżąca kierownice... bardziej już zużycie przednich tarcz może sa krzywe i maja bicie...ewentualnie zle wyważone koła ale to drżenie by było cały czas wiec musisz się bliżej przyjrzeć przednim tarczom i klockom
no to zapytam inaczej-jaki koszt bylby hemulcow przod i tyl no i firma co by autko faktycznie hamowalo ? co do drgan kierownicy to owszem na poczatku bylo tak ze jak jechalem pomiedzy 90-100 km/h kierwonica zaczynala drzec coraz mocniej( opony z przodu byly w oplakanym stanie) wiec pojechalem wymienic wszystkie 4, podczas zmiany fachowiec powiedzial ze felgi sa krzywe i zalozy je na tyl bo na zime tak moze byc... stwierdzilem ze "ok" oczywiscie roznica byla ogromna bo przy jezdzie od 0-150 zadnych problemow nie bylo aczkolwiek dzis albo jestem przewrazliwiony albo lekko zaczyna drgac :/ oczuywiscie wystarczy lekko polozyc noge na hamulcu a kierownica zaczyna drzec :/
wstepne rozeznanie zrobione i wychodzi na to ze koszt hamulcow-przod lub tyl(komplet) to ok. 200zl firmy brembo(tarcze) i jakies tam klocki, dzis czas nadszedl na naprawe szyberdachu... o sukcesach i porazkach poinformuje
zabralem sie za szyber jak obiecalem-oczywiscie radze zaparzyc sobie ziolek na uspokojenie bo nie jest to nic latwego ...
sciagamy pokrywke(najprostrze)
odkrecamy dwie najwieksze sruby
po odkreceniu silnika mamy nasepujacy widok
usunelem wlacznik szybra bo mialem obawy ze moze byc jakos wadliwy, na zdjeciu mocowania wlacznika
i mamy wlacznik
po rozebraniu wyglada tak
na zdjeciu nizej widac po lewej wyczyszczone styki a po prawej takie jakie zastalem po otwarciu
w pewnym momecie myslalem ze to moze byc "to" ale po wyczyszczeniu i podlaczeniu dalej brak reakcji wiec rozebralem silnik ...
najpierw pokrywa (na zdjeciu widac co trzeba odczepic)
nastepnie 4 sruby
osobiscie rozebralem tez pokrywe zebatek (z ciekawosci, nie wiem czy teraz nie bede mial problemu z ustawieniem zebatek) smar okazal sie lekko juz wiekowy wiec wymienie go przy okazji
oczywiscie teraz nasowa sie pytanie czy po zlozeniu bedzie dzialac...
na stronie http://www.forum.vwgolf.p...tart=15&t=17245 jest jak sobie poradzic z tym problemem, najlepiej bedzie zastosowac metode pierwsza czyli "Jeżeli chcemy naprawić usuwając zabezpieczenie to po prostu należy wlutować zworki tak jak zaznaczyłem na zielono" oczywiscie tylko do sprawdzenia czy faktycznie to wina bezpiecznikow polimerowych- ta metode zastosuje i dam znac czy dziala, jesli wszystko sie powiedzie wylutuje stare bezpieczniki i zastapie je nowymi
dwa kabelki+tasma malarska i zrobilem mostek omijajac bezpieczniki polimerowe
a teraz fakty:
silnik dziala az milo( jutro wymiana bezpiecznikow ) ! i teraz pytanie: dziala tylko otwieranie dachu i jestem ciekawy czy po zamontowaniu bedzie dzialac wszystko ? jezeli ktos to juz robil to prosze o odp.
_________________
Ostatnio zmieniony przez painkiller84 2009-10-20, 16:39, w całości zmieniany 2 razy
Otwieranie dachu to silniczek kreci sie w prawo.
Uchyla, silniczek kresi sie w lewo.
Albo na odwrot. Ale zasada jest taka jaka napisalem. A jak zaczales krecic na sucho silniczkiem to teraz w samochodzie przy zamknietym szyberze musisz podlaczyc silnik pod kostke, nacisnac guzik zamykania, a jak silnik wskoczy na swoje miejsce dopiero wtedy mozesz przykrecic go do budy i mechanizmu szybera.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
dokladnie szyber sprawdzalem na sucho po zrobieniu mostka zeby ominac bezpieczniki polimerowe i tylko podczas sprawdzania dzialalo odsowanie szyberdachu, pozostale przyciski nie dawaly zadnego rezultatu i chodzi mi o to czy reszta funkcji bedzie dzialala po podlaczeniu silnika do szybra czy poprostu cos jest nie tak ? jutro zajme sie zmiana bezpiecznikow i skoro jest wszystko rozebrane to najlepiej zrobic raz a pozadnie-troche mieszam za co z gory przepraszam ale dostaje bialej goraczki walczac z szybrem
tylko podczas sprawdzania dzialalo odsowanie szyberdachu, pozostale przyciski nie dawaly zadnego rezultatu i chodzi mi o to czy reszta funkcji bedzie dzialala po podlaczeniu silnika do szybra
To go podlaczales czy nie. Bo to jest jakies maslo maslane.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
To go podlaczales czy nie. Bo to jest jakies maslo maslane.
no przeciez pisze ze na sucho czyli sam silnik bez montowania podpielem do kostki i sprawdzilem wlacznik, dzialalo tylko odsowanie dachu i tylko to ...
na sucho silniki powiniem działać we wszystkie strony (odsówać, uchylać i zamykać)
tez mi sie tak wydawalo :/czyli cos z przelacznikiem jest-moze ktoras z wsowek nie styka...bo srodek wyczyscilem idealnie i nie widzialem tam nic co by dzialac nie powino
Jakby dzialalo tylko odsuwanie to bys pojechal silnikiem w jedna strone i na tym koniec. CZyli po 3sekundach koniec zabawy.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
witam-niestety mialem awarie netu :/ pozniej umieszcze foty i opis z wymiany bezpiecznikow pol. ale do rzeczy: bezpieczniki polimerowe wymienione i teraz niespodzianka tak jak to bylo przy zrobionym mostku szyberdach dziala tylko w jedna strone czyli odsowa sie i to w dziwny sposob bo najpierw szybko a nastepnie wolniej i to koniec jego dzialania, jak wciskam zasowanie lub uchylenie to slychac tylko pstrykanie w zespole silnika :/ jakies pomysly ?
Silnik: 2.0 GLX 85kW Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 666 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-23, 15:21
co do odsówania to tak ma być napoczątku wolno później szybciej i znowu wolniej
ja mam taki sam silniczek wymieniłem bezpiecznik i działa bez problemów a jakie wartości dałeś bezp i gdzie jaką wartość przylutowałeś (np patrząc od góry bezpiecznika u góry 5A a udołu 3A)
Silnik: 2.0 GLX 85kW Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 666 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-24, 11:25
wydaje mi się że złe wartości wsadziłeś tam gdzie jest wygięty powinno być 5A a ten drugi powinien być 3A a orginalne są są 2,5A i 4A oba na max 30V a ty masz tam gdzie 4A masz 3.5 A wię to może być przyczyna
wydaje mi się że złe wartości wsadziłeś tam gdzie jest wygięty powinno być 5A a ten drugi powinien być 3A a orginalne są są 2,5A i 4A oba na max 30V a ty masz tam gdzie 4A masz 3.5 A wię to może być przyczyna
sadze ze to nie to bo przeciez podczas obejscia bezpiecznikow mostkiem dzialo sie to samo...
Rodzaje termistorów
CTR – o skokowej zmianie rezystancji (ang. critical temperature resistor) – wzrost temperatury powyżej określonej powoduje gwałtowną zmianę wzrost/spadek rezystancji. W termistorach polimerowych następuje szybki wzrost rezystancji (bezpieczniki polimerowe), a w ceramicznych zawierających związki baru, spadek.
faktycznie cos te moje bezpieczniki sa inne-generlanie w sklepie sprzedawca powiedzial ze sa to polimerowe ale maja inny wyglad :/ teraz cholera wie, sadze ze to nie jest wina bezpiecznikow tylko skoro to nie np, ich wina to czego :/ ? dobra zamowie z netu takie jak powinny byc i zobaczymy ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum