Wysłany: 2009-10-24, 14:38 silniczki reg. wysokości świateł
W jednej lampie mam silniczek o nr 357 941 295 a w drugiej 007 282-21 obydwa Helli.
Który z nich był montowany oryginalnie? Czy może po 94 dawali inne silniczki?
Drugi problem mam z tym drugim silniczkiem, gdy mam ustawiony korektor na 0 czyli kreskę to silniczek przy drgnięciu odbłyśnika lub gdy sam ruszam odbłyśnikiem lampy chowa sie i wysuwa, tak na zmianę, trwa to kilka sekund aż ustali swoją pozycję. Widać to np przy dojeżdżaniu na światłach do innego samochodu, lampa z tym silniczkiem buja góra-dół, problem znika gdy korektor przestawię lekko z tego położenia 0. Przerabiał ktoś to kiedyś?
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-24, 16:35
enesen, niestety dziś już nie dałem rady zerknąć jakie mam numery....powiedz mi tylko gdzie mam szukać...od srtony silnika...błotnika....góry...dołu
W sumie mam coś podobnego....z tym ze u mnie światła trzymają się zawsze w ustawionym poziomie. Chodzi o to iż gdy jest zimno to prawy silniczek mi popiskuje...gdy auto stoi to nie...ale podczas jakzdy gdy są jakieś nierówności to tak....z resztą wystarczy podejść i stuknąć w lampę to zaczyna delikatnie pitolić i słychac jak silniczek koryguje ustawienie. Dzieje się tak do momentu rozgrzania lampy....bądź od silnika lub samej żarówki...potem jest ok....w lecie nie ma owego zjawiska. No i zapomniałem dodać że dzieje się tak tylko w pozycji 0...czyli max podniesionych lamp co przy zadartym kuferku jest fajną sprawą Mam tak od kiedy pamiętam....nic się z tym nie dzieje...być moze się to ostatnio delikatnie nasiliło. Ktoś wie o co kaman
Dziś nagrałem filmik jak to wygląda....ale mam problemy z netem i jakoś go nigdzie wrzucić nie moge....jak tylko dam rade to go i na forum zapodam.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-25, 09:13
A u mnie tak to jest z tym pitoleniem...oczywiście w garażu było ciepło więc to na mrozie jest spotęgowane...słychac jak silniczek koryguje ustawienie prawej lampy...wystarczy uderzyć w klosz....
Wystarczy tylko minimalne opuścić poniżej pozycji 0 i jest OK.....no i na poczatku filmiku jest podnoszenie od min do max czyli od 3 do 0.
porównałem te dwa silniczki i ten który szwankuje ma luźny ten trzpień który się wysuwa. W środku są blaszki tak jakby prowadnice styków i wydaje mi sie że silniczek zapamiętuje ustawienie i gdy poruszy, puknie sie tak żeby odbłyśnik poruszył tym trzpieniem to zmienia sie pozycja styków na tych blaszkach w silniczku i on koryguje do tego wcześniejszego ustawienia
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-10-25, 21:31
enesen, nie ma pamięci tylko jakby potencjometr, skoro trzpień ma luz to potencjometr zbyt łatwo zmienia pozycję co skutkuje tą regulacją. Może rozbierzesz i zobaczysz z cego luz wynika, pokrywka silniczka jest na kilka zatrzasków, trzeba je podważyć i wszystko sie rozbiera łatwo
wiem jak się rozbiera bo to robiłem, plan jest taki żeby kupić nowy silniczek taki jak ten drugi a z tym będę później modził, a nóż jakaś fotoporada powstanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum