Silnik: Połykacz Uno Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 887 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-09-13, 20:48 Zawieszenie i sprężyny
Witam,
kolejny pomysł zaświtał mi w głowie. Kombinuję tak ze względu na to, że przed zimą muszę wymienić wszystkie amortyzatory w Ventce (3 się spociły), a nie mam poki co 1100zl aby kupić gwint MTS z i tak różnymi opiniami (pozytywnymi i negatywnymi).
Kombinacja zatem polega na tym:
Kupić seryjne zawieszenie (Kayaba) i na nim jeździć zimą. Natomiast gdy przyjdą roztopy i slonko zacznie prażyc - dokupić krótkie spręzynki. Zmienić sprężyny i jeżdzic na seryjnym zawieszeniu z krótkimi spręzynkami.
Pytanie zatem brzmi : czy jest to bezpieczne ? Sprężyny nie będą się ślizgać i spadać ?
Czy żywotność amortyzatorów znacznie spadnie, czy nie ma to raczej większego wpływu?
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-13, 21:37
naws napisał/a:
Pytanie zatem brzmi : czy jest to bezpieczne ? Sprężyny nie będą się ślizgać i spadać ?
Czy żywotność amortyzatorów znacznie spadnie, czy nie ma to raczej większego wpływu?
KYB...też mam ten zawias....nie do zajechania....jak dowalisz spręzyny na minusie to niestety amorki szybciej polecą.
Lepiej nie zakładaj na seryjne amory skróconych sprężyn bo to nie jazda samochód skacze i jest go cięzko utrzymać na drodze. Lepiej popatrz na allegro kompletne zwykłe sportowe zawieszenie koszt to 700 zł. Ale wtedy masz gwarancje ze auto ci z drogi nie wyskoczy. Mam to z własnego doświadczenia.
ja mialem na seryjne amorki skracane sprezynki H&R dobrze sie jezdzilo ale jak wymienilem tyl na caly kit to amorki tragedia byly nawet tlok nie odbijal do gory a z przodu jeszcze nie wiem za miesiac wymieniam
Silnik: 1.9 tdi 1z Pomógł: 14 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 799 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-09-20, 22:18
Witam koledzy,
od dłuższego czasu zastanawiam się nad zmianą zawieszenia na ciut niższe i twardsze stąd moje pytania a przekopując forum nie znalazłem nic na ten temat...
1. Czy były różnice w zawieszeniach w Ventkach przy silnikach TDI 1Z i AFN ?
2. Mój Venciak to CLX TDI, czy istnieje możliwość założenia zawiasu z GT TDI, które powinno być właśnie niższe i twardsze (nie mam tarcz hamulcowych z tyłu) ? Ktoś dokonał takiej zmiany ?
Może znajdą się osoby, które podobnie jak ja miały podobny dylemat - zmieniać zawias na jakiegoś MTSa czy pozostać przy serii ale iść w stronę wersji GT o ile to możliwe przy dieslu w biedniejszej wersji ?
Dołączam się do tematu. Czy można kupić sprężynki do venta z wersji gt czy poprostu jest jeden rodzaj sprężyn?? Nie mowie o wzmacnianych...Zmieniłem amorki: przód Cofap olejowe (tak mi doradził gość w sklepie jest bardziej komfortowe i zawiecha mniej "cierpi" na nierównościach i co ciekawe przód mi się obniżył o 2 cm ale i tak jest za wysoko...) a tył też Cofap ale gazowe. Czy mogę założyć sprężyny od wersji gt?? Cały czas mowię o nowych...
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-21, 11:11
piotrekb90 napisał/a:
Czy mogę założyć sprężyny od wersji gt??
zamienic zawsze mozesz tylko niestety może by ciężko to dostac....gdy kupowałem spreżyny na tył do vento to praktycznie wszedzie mówili mi że nie ma znaczenia jaki mam silnik...jaki rok produkcji...jaka wersja....no liptonik był....w końcu wróciłem do mocniejszych oryginałów.
Znalazłem sklep który to rozróżniał...ale dwie sprężyny na tył kosztowały prawie 300zł...przednie na bank byłyby droższe....wiem ze też był komplet GT ...ceny nie pamietam ale niska nie była...w podobnej kasiorze wyszłoby kupno całego KIT-u niż samych markowych sprężyn z GT, które i tak jest mega ciężko dostac.
Jesli chcecie obnizyc troche fure ale zeby dawalo sie nia jeszcze gdzies wjechac to polecam kupic sprezyny -40 i na tyl dolozyc dystanse okolo 20mm. U mnie siedzi tai zestawik i jak dla mnie jest dobrze i jakotako praktycznie.
Ja komplecik sprezynn trafilem na allegra za 100 i to nowki wiec mi sie udalo. Amorki mam gazowe. Przy olejowych powinien siasc jeszcze bardziej a przy przodzie olejowym a tyle gazowym to byc moze nie trzeba bylo by juz wkladac tulejek.
Ogolnie tyl bardzo latwo sie podnosi wiec mozna autko sobie ustawic jak sie podoba.
Mam pytanko w sprawie tych sprężyn http://www.mapet-tuning.c...products_id=694 czy można je zastosować w Vento i czy to jest coś podobnego jak te do wersji GT o które pytałem wyżej??
podbijam pytanie Piotrka o te sprezyny niby GT. moj ventyl stoi niemal jak zuk. poprzedni wlasciciel na tył zalozyl jakies niebieskie sprezyny i jescze po 2 te gomy miedzy zwoje. koszmar. ale boje sie,ze jak je wjme to opony bedzie zdzieral o nadkola. przod tez nie za niski. fakt,ze koła "15,no ale mimo wszystko za wysoko stoi. i mosze cos zaradzic. typowo sportowy zawias nie wchodzi w gre,gdyz duzo jezdze i cenie jako taka wygode. a sport wiadomo twardy. koledzy,doradzcie. z gory dzieki.
Dobre jest w nich to, że obniżają tylko o 20/15 mm a więc jest mniejsze ryzyko, że amorki Ci padną za szybko. IMHO niezła alternatywa dla kitu, skoro masz nowe amorki Aż sam zacząłem się zastanawiać nad takim rozwiązaniem...
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-05, 12:34
Kowal_80 napisał/a:
ale boje sie,ze jak je wjme to opony bedzie zdzieral o nadkola
Kowal_80, kwestia tego jaką masz felgę i jak jest ona osadzona....jeśli koła masz dosyć szeroko osadzone to tak czy siak będą Ci ocierać o błotniki gdy obniżysz furkę...takze to już Ty sam musisz się dobrze przyjrzeć jak to tam jest u Ciebie albo daj chociąz parametry felg właćznie z ET i szerokością oraz dane opon to będzie można łatwo powiedziec co i jak
Panowie....co do tych sprężyn -20/-15 to zauważcie że chodzi o silnik 2.0 8V i 2.0 16V...więc trzeba by na poczatek poszukac info ile waża te silniki łąćznie ze skrzyniami a ile waża inne silniki...każda jednostka napędawa waży troszeczkę mniej lub więcej więc w tedy cięzko będzie przewidzieć obniżenie.
piotrekb90 napisał/a:
http://www.mapet-tuning.c...products_id=694
Nie to żebym się czepiał czy coś takiego ale u Venoma macie to samo a w dodatku sa tam żniżki dla klubowiczów czyli wyjdzie taniej
Paweł J. dzieki za odzew. teraz opony mam 185 szerokie,ale na lato juz czekaja 205. tak czy siak bede klepał rant nadkola,mam nadzieje,ze cos pomoze. no a juz napewno nie bedzie tak cieło. ale tym sie bede martwił na wiosne. mam jednak takie pytanie : czy jak kupie te sprezyny -20\-15 i wrzuce na oryginalne amorki to czy te amorki to przezyja? czy jak to ktos napisal sprezyny do -40 nie zabijają seryjnych amortyzatorow?
Silnik: 1.9 tdi 1z Pomógł: 14 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 799 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-11-05, 21:05
Kowal_80 napisał/a:
bede klepał rant
Osobiście wolałbym zamiast klepania po prostu je obciąć, przynajmniej syf nie będzie się zbierał i mniejsze ryzyko przygody z lakierem jak nie wiesz czy nie było jakiejś szpachelki wcześniej
Kowal_80 napisał/a:
sprezyny do -40 nie zabijają seryjnych amortyzatorow?
Przy -20/15 powinno być ok, miałem podobne springi wcześniej w beemce e30 i nie było żadnych kłopotów na zwykłych amorkach a były olejowe.
Dziekuje Panowie za odpowiedzi. no to po wypłacie zawijam te sprezynki. a ma ktos moze fotke jak mniejwiecej stoi taka ventka na zawiasie GT i kole '15? zebym mogł sobie oblokac jak to bedzie umnie wygladało. co do rantów to ROLZ masz racje,faktycznie lepiej porezac. jeszcze raz balszoj spasiba.
Silnik: 1,9 diesel Pomógł: 41 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3076 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-12-06, 19:27
Czy sprężyny od GT obniżają auto? Bo są na pewno twardsze, a mam dostęp do takich sprężyn za chyba niezłą kasę bo 105 zł. Do tego armorki od GT Bilstein za 220 zł. Chodzi mi głównie o przód, bo tył mam nowy i nie chce zmieniać.
Chce obniżyć autko tak o-40, nie więcej. Więc może lepiej kupić jakiś inny zawias?
Może ktoś doradzi?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Hormon 2009-12-06, 19:36, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-06, 19:51
GT teoretycznie powinien byc nieco niższy....ale nie wiadomo o jaki silnik chodzi...1.8...2.0...1.9TDI...klima czy bez niej...to różne masy i nikt nie da gwarancji ze to o tyle i tyle mm obniży auto. Niegdyś na spoty w Lublinie wpadało vento GT z 2.0 i zawias z tego auta niczym nie różnił się od mojego
u mnie Hormon, masz zdjecia jak wygląda na zawiasie ori GT i powiem ci ze nic a nicnie jest niski tyle ze miekko sie go prowadzi. Sugeruje ci wstawic springi od 1.8 gt ale gofra3 i wtedy powinno byc oki
Silnik: 1,9 diesel Pomógł: 41 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3076 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-12-07, 10:32
Mam takie sprężyny tylko za 130 zł , są ściągnięte z golfa III nie całe 6 miesięcy jeżdżone. Golf jest 94r i teraz nie wiem czy będą pasować do vento czy nie. Moje Vento to rocznik 96
to nie ma się co rozwodzić tylko przymierzyć jak sam nie sprawdzisz to ciężko nam będzie coś Ci doradzić w tym temacie bo nie da się sprecyzować ile co Ci obniży i jak się będzie na tym jeździć tak jak już tygrys napisał każe auto inaczej to przyjmie nawet pod względem wyposażenia to stopień obniżenia i twardości może się różnić .
Jak są z golfa to na pewno będą pasować bo to to samo , tak jak mówię najlepiej jest przymierzyć i potestować trochę co CI będzie odpowiadać , sama wymiana to pikuś tyle ze zbieżność będziesz musiał sobie ustawić ale jak już dojdziesz do tych swoich wymarzonych ustawień to masz z głowy , wiem to po sobie bo już przerobiłem tyle sprężyn itd że naprawde nie da się określić jak dane auto to przyjmie tak więc ryzyko że będziesz miał za nisko czy za twardo jest zawsze , kwestia gustu . A jeszcze co do mtsa to ja bym te wszystkie sprężyny uogólnił trochę bo niby są rocznikami podane i stopniami twardości nieraz ale nie zawsze się to przekłada na faktyczne wartości po założeniu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum