Wysłany: 2009-11-17, 17:10 jaka temperatura silnika?
witam mam taki problem. mam silnik1.9tdi i jego temperatura nawet po przejechaniu 30 km nie przekracza 70 stopni. czy tak ma być? jeśli przeciągnę go na obrotach tak koło 4tyś to wtedy dojdzie do 90 ale zaraz potem znowu spada poniżej 70
właśnie grzanie grzeje bardzo dobrze. po przejechaniu około 10 km jest już wręcz za ciepło. mam jeszcze przy tym problem ze świecami grzeją dopiero poniżej +5 stopni ale kontrolka się nie zapala ze grzeją.
Kontrolka w ogole sie nie pali? Moze zaroweczka spalona
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ostatnio zmieniony przez bradley 2009-11-17, 20:33, w całości zmieniany 1 raz
czujnik na poczatek do wymiany - ja mialm i jedno i drugie do dupy teraz mam na wskazniku 80 w normalnej jezdziei cieplo w samochodzie wiec odpuscilem i zwalam wine na czujnik tylko
chlopaki radza orginal z aso ale kosztuje ponad 100
ja kupilem za 50 i w sume nic dobrego mi z teg nie wynikolo.... przygotuj sobie płynu na dolewke bo straty raczej beda przy wymianie
tego akurat nei wiem dokladnie ale wiem ze musi pasowac kolor pierscienia ktory jest na czujniku - jak dobrze pamietam to sa dwa rodzaje tylko ( niebieski i chyba zielony) i pewnie jak bedzie taki sam kolor to i czujnik bedzie pasował
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-11-18, 09:56
Ja kupiłem czujnik ori z ASO za 120 złociszy (z niebieskim pierścieniem) i pomogło na tyle że podczas normalnej jazdy 80° trzyma a miałem zawsze 70 z hakiem ale szybciej ze ssania schodzi i szybciej się nagrzewa w autku. Kiedyś zdążyłem 8 km do pracy dojechać i ledwo letnie powietrze leciało a teraz po przejechanych ok 3-4km już w miarę przyjemnie w autku się robi
Ja kupiłem czujnik ori z ASO za 120 złociszy (z niebieskim pierścieniem) i pomogło na tyle że podczas normalnej jazdy 80° trzyma a miałem zawsze 70 z hakiem
niestety dziś zabrakło mi czasu na sprawdzenie czujnika temperatury przez amortyzator który zaczął mi stukać. ale już po problemie . możne jutro uda mi się zająć czujnikiem
mam pytanie.. czy niska temp. silnika ma wplyw na spalanie?? u mnie tez szybko robi sie cieplo ale temp nie przekroczy 70'c.. pewnie tez czujnik do wymiany..
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-08, 14:51
No OK....ale czy silnik przy 70stopniach pali więcej niż przy 90 stopniach To chyba chodzi tylko o ssania które później się wyłącza gdy jest zacięty termostat na dużym obiegu.
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2009-12-08, 14:53
hmm u mnie tez bylo podbnie na niskich obrotach tem byla jakich 60stopni a gdy troche wscisne, czyli przyspieszam tem wzrastala do 90 a termostat mialem dobry i problem byl w pompce wodnej, poprostu byla wymieniana dosyc dawno, ciezko sie obracala itd. wymienilem pompke i super temperatura wrocila na norma i silnich nabiera temperature predzej i trzyma ja rownie na 90
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Jak dla mnie to jesli pompa wody slabo sie obracala to wtedy plyn grzal sie szybciej i silnik sie przegrzewal.
Silnik niedogrzany to wieksze spalanie.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
No OK....ale czy silnik przy 70stopniach pali więcej niż przy 90 stopniach To chyba chodzi tylko o ssania które później się wyłącza gdy jest zacięty termostat na dużym obiegu.
słuszne pytanie. Każdy gada, że większe spalanie i tyle. Ale jak to sie odczuje właśnie pomiędzy 70 stopni, a 90? O ile wzrośnie spalanie?
Tu nie chodzi tez o spalanie ale o jakosc spasowania elementow tlok-cylinder. Poza tym jesli deptamy zimny silnik to kiedys korba wyskoczy bokiem bo material z jakiego jest to wykonane w niskich temperaturach jest kruchy, a obliczony jest na maksymalna wytrzymalosc w scisle okreslonych warunkach.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum