Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
ŚWIECE ŻAROWE NIE GRZEJĄ
Autor Wiadomość
_marcinecki 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 69
Skąd: HEBDÓW
Wysłany: 2009-11-20, 15:37   ŚWIECE ŻAROWE NIE GRZEJĄ

witam;
mam mega problem. zmieniałem silnik z 1Z na AFN wraz ECU ale instalacja została stara. Silnik po kilku małych perypetiach odpalił (kwestia immo, i odpowietrzenia ukł. paliwowego). Ale pojawił się problem ze świecami żarowymi - mianowicie nie grzeją, kontrolka się nie zapala a po ok 20-30 sekundach od włączenia zapłonu zaczyna coś tykać w tej czarnej skrzynce co jest bezpiecznik od świec. Jak podpinam ECU od 1Z wszystko jest ok. Prawdopodobnie trzeba zamienić jakieś piny w wiązce od ECU, ale ja nie mam zielonego pojęcia jakie. Proszę o radę.

POOOOOMOOOCYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-20, 16:21   

A bezpiecznik od świec sprawdzałeś ??
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-11-20, 16:32   

Przekaznik 103 od swiec. A swiece grzac nie beda powyzej ~+5C
Sprawdz tez czy masz podlaczony czujnik temp plynu chlodzacego.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
_marcinecki 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 69
Skąd: HEBDÓW
Wysłany: 2009-11-20, 21:14   

Wszystko jest sprawne tzn. przekaźnik, bezpiecznik, czujnik płynu. Problem na pewno jest z ECU. Kontrolka już działa musiałem zamienić miejscami 2 kable w ECU (w 1Z jest inaczej niż w AFN - inne kable idą ze sterownika świec do ECU). Nie wiem, który kabel (pin) z ECU daje impuls na przekaźnik świec.
Jak podpinam komputer od 1Z świece grzeją, kontrolka się pali - wszystko ok. Jak podpinam kompa od AFN kontrolka się zapala po chwili gaśnie ale nie ma prądu na kablu do świec - bezpiecznik jest sprawny. Po ok 30 sek od włączenia zapłonu zaczyna pulsować kontrolka świec.
Sterownik działa poprawnie.

Jeśli ktoś wie który kabel i pin w ECU dają impuls na przekaźnik świec - proszę o wskazanie.
 
 
MustangGT 
Zapalony Ventkarz
Pewka.pl



Silnik: 1.9TDI 110KM
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 371
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2009-11-20, 23:09   

mam nadzieje zxe pomogłem :)


_________________
Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
 
 
MustangGT 
Zapalony Ventkarz
Pewka.pl



Silnik: 1.9TDI 110KM
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 371
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2009-11-21, 00:27   

_marcinecki napisał/a:
Wszystko jest sprawne tzn. przekaźnik, bezpiecznik, czujnik płynu. Problem na pewno jest z ECU. Kontrolka już działa musiałem zamienić miejscami 2 kable w ECU (w 1Z jest inaczej niż w AFN - inne kable idą ze sterownika świec do ECU). Nie wiem, który kabel (pin) z ECU daje impuls na przekaźnik świec.
Jak podpinam komputer od 1Z świece grzeją, kontrolka się pali - wszystko ok. Jak podpinam kompa od AFN kontrolka się zapala po chwili gaśnie ale nie ma prądu na kablu do świec - bezpiecznik jest sprawny. Po ok 30 sek od włączenia zapłonu zaczyna pulsować kontrolka świec.
Sterownik działa poprawnie.

Jeśli ktoś wie który kabel i pin w ECU dają impuls na przekaźnik świec - proszę o wskazanie.




W 1Z jest tak samo moim zdaniem masz cos walniete w ECU musisz sprawdzic a najlepiej załatw drugi EKU od AFN i sprawdzisz czy to wina EKU pozdro :)
_________________
Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
Ostatnio zmieniony przez MustangGT 2009-11-21, 00:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
_marcinecki 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 69
Skąd: HEBDÓW
Wysłany: 2009-11-21, 20:20   

dzisiaj rano poszedłem do garażu włączyłem zapłon - a tu świece grzeją. Na noc odłączyłem akumulator i komputer się chyba zresetował. świece grzeją. Jest tylko problem taki, że po około 30 sek od włączenia zapłonu zaczyna pulsować kontrolka od świec żarowych. Świece wszystkie są sprawne (założone nowe firmy NGK). Jeśli ktoś wie co może być przyczyną tej pulsującej kontrolki - proszę o info. To miganie jest wkurzające.
 
 
MustangGT 
Zapalony Ventkarz
Pewka.pl



Silnik: 1.9TDI 110KM
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 371
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2009-11-21, 21:10   Re: ŚWIECE ŻAROWE NIE GRZEJĄ

Silnik po kilku małych perypetiach odpalił (kwestia immo,



Miałes problem z immobilazerem i ECU zarejstrował błąd teraz ci pokazuje ze musisz vaga połoczyc i skasowac pozdro :)
_________________
Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
 
 
_marcinecki 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 69
Skąd: HEBDÓW
Wysłany: 2009-11-21, 22:22   

Tzn, że kontrolka od świec żarowych odpowiada również za wskazanie błędu w kompie? Mam nadzieję, że to tylko to i uda się skasować ten błąd. Pojadę na diagnostykę w przyszłym tyg. Nie wiem, czy to ma coś wspólnego z tym błędem, ale wydaje mi się, że silnik ma za wysokie obroty (ok 1000 obr/min) i za duze spalanie - przy rozgrzanym silniku na trasie komputer wskazuje ok 7l na 100 ( nie sprawdzałem fizycznie ile pali).
 
 
MustangGT 
Zapalony Ventkarz
Pewka.pl



Silnik: 1.9TDI 110KM
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 371
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2009-11-21, 23:40   

Tak jesli w komputerze wyskoczy miedzy innymi bąd immobilazera to informuje cie o tym mrygajaca kontrolka swiec arowych .
_________________
Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
 
 
_marcinecki 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 69
Skąd: HEBDÓW
Wysłany: 2009-11-22, 09:58   

kawasaki79 widzę, że Ty też masz AFN-a. Napisz mi proszę jak wysokie masz wolne obroty i ile Ci mniej więcej pali. Masz MFA? jeśli tak to jakie masz wskazanie spalania na trasie? U mnie na zimnym silniku pokazuje około38l, później spada do około 20l, następnie bardzo powoli obniza się do poziomu ok 7l i niżej juz nie schodzi - wg książki powinno być 4-5l. A wolne obroty u mnie są na poziomie ok 1000o/min (według mnie to trochę dużo - w 1Z miałem ok 800 o/min.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-11-22, 11:25   

_marcinecki napisał/a:
ok 800 o/min.

za malo :)
_marcinecki napisał/a:
e ok 1000o/min

za duzo :)

Powinny byc na poziomie 903.
Jak nie masz vaga to wystarczy, ze wejdziesz w tryb serwisowy licznika i sprawdzisz na pozycji nr 7 obroty.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
_marcinecki 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 69
Skąd: HEBDÓW
Wysłany: 2009-11-22, 11:37   

A jak wejść w tryb serwisowy licznika? Nie jestem biegły w tym temacie, więc proszę o wyrozumiałość.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-11-22, 13:19   

Przekrecasz zaplon, wciskasz guzik od kasowania km i trzymasz, wylaczasz zaplon, szybko przekrecasz na zaplon, puszczasz guzik, wyswietla sie cyfra 1 migajaca, klikasz 6 razy zeby pojawila sie cyfra 7, pozniej pojawi sie 0, odpalasz silnik i pojawia sie obroty.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
_marcinecki 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 69
Skąd: HEBDÓW
Wysłany: 2009-11-22, 14:16   

bradley wielkie dzięki. Jutro będę działał.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-11-22, 15:21   

Jesli auto faktycznie duzo pali to zobaczylbym jaka jest dawka paliwa. Byc moze i przez to tez masz podwyzszone obroty biegu jalowego. Jesli dawka bedzie bardzo duza zblizona do 0-1mg/suw to bedzie trzeba klepnac w nastawnik i go przesunac. A bez vaga bedzie ciezko bo nie bedziesz widzial na czym stoisz.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
MustangGT 
Zapalony Ventkarz
Pewka.pl



Silnik: 1.9TDI 110KM
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 371
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2009-11-22, 17:50   

MFA niestety jeszcze nie mam ale zpalic powiniena na trasie około 5 l. a obroty ustaw sobie na 903 jak pisze bradlej (jak zmniejszysz dawke vagiem zmniejsza sie obroty) 800 są za małe. pozdro )
_________________
Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
Ostatnio zmieniony przez MustangGT 2009-11-22, 17:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
_marcinecki 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 69
Skąd: HEBDÓW
Wysłany: 2009-11-23, 10:59   

Witam ponownie;
sprawdziłem obroty - mam 920 o/min. Czy nie są za wysokie? Piszecie, że powinno być 903 o/min (te 17 o/min więcej to nie jest chyba tak źle). Co wy na to? To, że komputer pokazuje spalanie na poziomie 7-8 l to chyba nie przez te obroty?
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-11-23, 11:41   

Obroty sa prawidlowe. A jeszcze takie pytanie czy zmieniales pompe wtryskowa czy tez wrzucales pompe z AFNa. Bez sprawdzenia z dystrybutorem zuzycia paliwa nie bedizesz wiedzial czy szukac dalej przyczyny wysokiego spalania.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
_marcinecki 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 69
Skąd: HEBDÓW
Wysłany: 2009-11-23, 12:58   

Silnik założyłem kompletny razem z pompą. Muszę zatankować do pełna zrobić z 300km i sprawdzić ile rzeczywiście pali.
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-11-23, 22:35   

_marcinecki napisał/a:
Muszę zatankować do pełna zrobić z 300km i sprawdzić ile rzeczywiście pali.

dokładnie tak będziesz miał pewność
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
qgoldi 
Autostopowicz
VW Passat B4 94r.



Silnik: 1Z
Wiek: 54
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2009-12-22, 22:55   

Witam
Potrzebuje na gwałt schemat instalacji silnika vento 1.9 TDI 1Z z uwzględnieniem świec do podgrzewania płynu chłodniczego . Trzy dodatkowe świece w bloku silnika
_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI 1Z 94r.
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-12-22, 23:01   

tymi świecami steruje ECU . A co za problem z nimi masz ??
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-12-22, 23:08   

qgoldi napisał/a:
z uwzględnieniem świec do podgrzewania płynu chłodniczego . Trzy dodatkowe świece w bloku silnika
ale z tego co wiem to nie ma swiec podgrzewajacych płyn chłodniczy
chodzi ci o swiece zarowe podgrzewajace powietrze przed zaworem ssacym??
_________________

Ostatnio zmieniony przez FWD350 2009-12-22, 23:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-12-22, 23:18   

są trzy świece w do grzania płynu ale czy w 1Z już były :hmmm:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
qgoldi 
Autostopowicz
VW Passat B4 94r.



Silnik: 1Z
Wiek: 54
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2009-12-22, 23:20   

Tak jako dodatek na kraje skandynawskie lub dla przyjemności kupującego . Byłem dziś u elektryka powód nie grzeją idąc po instalacji jeden przewód nie dostaje sygnału grzebiemy dalej . No i mamy kreta instalacja w moim passacie 1994r.jest od Vento 1994r. do sierpnia dlaczego bo od września 1994r. w Vento była już taka sama instalacja jak w Paskach .Żeby to naprawić to albo instalacja Passata do wymiany lub muszę zdobyć komputer Vento do mojego silnika ze wszystkimi dodatkami tz. świece klima manualna i tak talej
Ostatnio zmieniony przez qgoldi 2009-12-22, 23:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-12-22, 23:49   

qgoldi napisał/a:
w moim passacie 1994r

na passatach to ja się nieznam :P :P :P
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
qgoldi 
Autostopowicz
VW Passat B4 94r.



Silnik: 1Z
Wiek: 54
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2009-12-22, 23:58   

Rozumiem choć wychodzi na to samo prawdopodobnie będę potrzebował nr. ecu z vento z silnikiem 1Z z takimi świecami i manualną klimą żebym wiedział czego szukać etka podaje dwa nr. ecu. I nie wiem który
_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI 1Z 94r.
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-12-23, 00:02   

teraz musisz czekać asz jakiś właściciel takiego wypasa da znać :P
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
qgoldi 
Autostopowicz
VW Passat B4 94r.



Silnik: 1Z
Wiek: 54
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2009-12-23, 00:15   

Ano ale za schemat instalacji będę zobowiązany
_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI 1Z 94r.
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-12-23, 07:49   

Ja mam manualną klimę i dodatkowe 3 świece, Ventka z silnikiem 1Z, 96 rocznik :)
qgoldi napisał/a:
będę potrzebował nr. ecu z vento z silnikiem 1Z z takimi świecami i manualną klimą

Napisz gdzie szukać kompa bo nie mam pojęcia, to podam Ci numer. Na wszelki wypadek wrzucę dziś foto komory silnika gdzie są te świece, żeby była pewność, bo one nie są chyba w blok wkręcane :)
_________________
Ventura rolz on...
Ostatnio zmieniony przez rolz 2009-12-23, 07:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-12-23, 08:29   

Ja nie mam klimy, ale przeciez klimatyzacja nie steruje komputer. Swieczki sa bo 96r, z resta je widzialem, ale czy one grzeja cholera wie. Dziwne, ze swiece zarowe w bloku przegrzewaja sie srednio po 2 latach a te od plynu chodza juz 13 lat :diabełek: :diabełek:

Numer ECU: 028 906 021 BF Czyli 16bit, wieksze mozliwosci tuningu. Drugi numer komputera, ktory moze spasowac (bo AFy ladowali tez w 95/96 ale czy mialy swieczki...) 8bit to 028 906 021 AF.
A w Etce na 100% nie znajdziesz takich numerow, zamiennikiem BFa bedzie GG.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

Ostatnio zmieniony przez bradley 2009-12-23, 08:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
qgoldi 
Autostopowicz
VW Passat B4 94r.



Silnik: 1Z
Wiek: 54
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2009-12-23, 10:29   

komora silnika podszybie patrząc na silnik prawie na środku tylko komp do roku pojazdu wrzesień 1994r. bo od września 94r. instalacja była jak w paskach.
Bradley dzięki za podanie nr.
_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI 1Z 94r.
 
 
grubby_m 
Kierowca eLki
VW AUDI



Silnik: 1.9TD
Wiek: 35
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 30
Skąd: kutno / łódzkie
Wysłany: 2009-12-23, 20:43   

witam podłaczam sie pod temat mam 1,9 TD 1993r. Od pewnego czasu autko ma problem z paleniem, kręci kręci kręci i niema ochoty. z zaciągu odpalił. Rozrusznik sprawidziłem i wymieniłem szczotkotrzymacz. świece niby grzeją ale niesłyszałem tego stuknięcia, więc sprawdziłem zarowecczką czy jest prąd na swieczkach i nic czy to przekaźnik czy cos innego jak to sprawdzić
_________________

 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-12-23, 21:09   

grubby_m, sprawdź bezpiecznik świec
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 8