Wysłany: 2009-11-20, 15:37 ŚWIECE ŻAROWE NIE GRZEJĄ
witam;
mam mega problem. zmieniałem silnik z 1Z na AFN wraz ECU ale instalacja została stara. Silnik po kilku małych perypetiach odpalił (kwestia immo, i odpowietrzenia ukł. paliwowego). Ale pojawił się problem ze świecami żarowymi - mianowicie nie grzeją, kontrolka się nie zapala a po ok 20-30 sekundach od włączenia zapłonu zaczyna coś tykać w tej czarnej skrzynce co jest bezpiecznik od świec. Jak podpinam ECU od 1Z wszystko jest ok. Prawdopodobnie trzeba zamienić jakieś piny w wiązce od ECU, ale ja nie mam zielonego pojęcia jakie. Proszę o radę.
Przekaznik 103 od swiec. A swiece grzac nie beda powyzej ~+5C
Sprawdz tez czy masz podlaczony czujnik temp plynu chlodzacego.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Wszystko jest sprawne tzn. przekaźnik, bezpiecznik, czujnik płynu. Problem na pewno jest z ECU. Kontrolka już działa musiałem zamienić miejscami 2 kable w ECU (w 1Z jest inaczej niż w AFN - inne kable idą ze sterownika świec do ECU). Nie wiem, który kabel (pin) z ECU daje impuls na przekaźnik świec.
Jak podpinam komputer od 1Z świece grzeją, kontrolka się pali - wszystko ok. Jak podpinam kompa od AFN kontrolka się zapala po chwili gaśnie ale nie ma prądu na kablu do świec - bezpiecznik jest sprawny. Po ok 30 sek od włączenia zapłonu zaczyna pulsować kontrolka świec.
Sterownik działa poprawnie.
Jeśli ktoś wie który kabel i pin w ECU dają impuls na przekaźnik świec - proszę o wskazanie.
Wszystko jest sprawne tzn. przekaźnik, bezpiecznik, czujnik płynu. Problem na pewno jest z ECU. Kontrolka już działa musiałem zamienić miejscami 2 kable w ECU (w 1Z jest inaczej niż w AFN - inne kable idą ze sterownika świec do ECU). Nie wiem, który kabel (pin) z ECU daje impuls na przekaźnik świec.
Jak podpinam komputer od 1Z świece grzeją, kontrolka się pali - wszystko ok. Jak podpinam kompa od AFN kontrolka się zapala po chwili gaśnie ale nie ma prądu na kablu do świec - bezpiecznik jest sprawny. Po ok 30 sek od włączenia zapłonu zaczyna pulsować kontrolka świec.
Sterownik działa poprawnie.
Jeśli ktoś wie który kabel i pin w ECU dają impuls na przekaźnik świec - proszę o wskazanie.
W 1Z jest tak samo moim zdaniem masz cos walniete w ECU musisz sprawdzic a najlepiej załatw drugi EKU od AFN i sprawdzisz czy to wina EKU pozdro
_________________ Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
Ostatnio zmieniony przez MustangGT 2009-11-21, 00:29, w całości zmieniany 1 raz
dzisiaj rano poszedłem do garażu włączyłem zapłon - a tu świece grzeją. Na noc odłączyłem akumulator i komputer się chyba zresetował. świece grzeją. Jest tylko problem taki, że po około 30 sek od włączenia zapłonu zaczyna pulsować kontrolka od świec żarowych. Świece wszystkie są sprawne (założone nowe firmy NGK). Jeśli ktoś wie co może być przyczyną tej pulsującej kontrolki - proszę o info. To miganie jest wkurzające.
Tzn, że kontrolka od świec żarowych odpowiada również za wskazanie błędu w kompie? Mam nadzieję, że to tylko to i uda się skasować ten błąd. Pojadę na diagnostykę w przyszłym tyg. Nie wiem, czy to ma coś wspólnego z tym błędem, ale wydaje mi się, że silnik ma za wysokie obroty (ok 1000 obr/min) i za duze spalanie - przy rozgrzanym silniku na trasie komputer wskazuje ok 7l na 100 ( nie sprawdzałem fizycznie ile pali).
kawasaki79 widzę, że Ty też masz AFN-a. Napisz mi proszę jak wysokie masz wolne obroty i ile Ci mniej więcej pali. Masz MFA? jeśli tak to jakie masz wskazanie spalania na trasie? U mnie na zimnym silniku pokazuje około38l, później spada do około 20l, następnie bardzo powoli obniza się do poziomu ok 7l i niżej juz nie schodzi - wg książki powinno być 4-5l. A wolne obroty u mnie są na poziomie ok 1000o/min (według mnie to trochę dużo - w 1Z miałem ok 800 o/min.
Powinny byc na poziomie 903.
Jak nie masz vaga to wystarczy, ze wejdziesz w tryb serwisowy licznika i sprawdzisz na pozycji nr 7 obroty.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Przekrecasz zaplon, wciskasz guzik od kasowania km i trzymasz, wylaczasz zaplon, szybko przekrecasz na zaplon, puszczasz guzik, wyswietla sie cyfra 1 migajaca, klikasz 6 razy zeby pojawila sie cyfra 7, pozniej pojawi sie 0, odpalasz silnik i pojawia sie obroty.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Jesli auto faktycznie duzo pali to zobaczylbym jaka jest dawka paliwa. Byc moze i przez to tez masz podwyzszone obroty biegu jalowego. Jesli dawka bedzie bardzo duza zblizona do 0-1mg/suw to bedzie trzeba klepnac w nastawnik i go przesunac. A bez vaga bedzie ciezko bo nie bedziesz widzial na czym stoisz.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
MFA niestety jeszcze nie mam ale zpalic powiniena na trasie około 5 l. a obroty ustaw sobie na 903 jak pisze bradlej (jak zmniejszysz dawke vagiem zmniejsza sie obroty) 800 są za małe. pozdro )
_________________ Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
Ostatnio zmieniony przez MustangGT 2009-11-22, 17:51, w całości zmieniany 1 raz
Witam ponownie;
sprawdziłem obroty - mam 920 o/min. Czy nie są za wysokie? Piszecie, że powinno być 903 o/min (te 17 o/min więcej to nie jest chyba tak źle). Co wy na to? To, że komputer pokazuje spalanie na poziomie 7-8 l to chyba nie przez te obroty?
Obroty sa prawidlowe. A jeszcze takie pytanie czy zmieniales pompe wtryskowa czy tez wrzucales pompe z AFNa. Bez sprawdzenia z dystrybutorem zuzycia paliwa nie bedizesz wiedzial czy szukac dalej przyczyny wysokiego spalania.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Witam
Potrzebuje na gwałt schemat instalacji silnika vento 1.9 TDI 1Z z uwzględnieniem świec do podgrzewania płynu chłodniczego . Trzy dodatkowe świece w bloku silnika
Tak jako dodatek na kraje skandynawskie lub dla przyjemności kupującego . Byłem dziś u elektryka powód nie grzeją idąc po instalacji jeden przewód nie dostaje sygnału grzebiemy dalej . No i mamy kreta instalacja w moim passacie 1994r.jest od Vento 1994r. do sierpnia dlaczego bo od września 1994r. w Vento była już taka sama instalacja jak w Paskach .Żeby to naprawić to albo instalacja Passata do wymiany lub muszę zdobyć komputer Vento do mojego silnika ze wszystkimi dodatkami tz. świece klima manualna i tak talej
Ostatnio zmieniony przez qgoldi 2009-12-22, 23:28, w całości zmieniany 1 raz
Rozumiem choć wychodzi na to samo prawdopodobnie będę potrzebował nr. ecu z vento z silnikiem 1Z z takimi świecami i manualną klimą żebym wiedział czego szukać etka podaje dwa nr. ecu. I nie wiem który
Silnik: 1.9 tdi 1z Pomógł: 14 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 799 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-12-23, 07:49
Ja mam manualną klimę i dodatkowe 3 świece, Ventka z silnikiem 1Z, 96 rocznik
qgoldi napisał/a:
będę potrzebował nr. ecu z vento z silnikiem 1Z z takimi świecami i manualną klimą
Napisz gdzie szukać kompa bo nie mam pojęcia, to podam Ci numer. Na wszelki wypadek wrzucę dziś foto komory silnika gdzie są te świece, żeby była pewność, bo one nie są chyba w blok wkręcane
Ja nie mam klimy, ale przeciez klimatyzacja nie steruje komputer. Swieczki sa bo 96r, z resta je widzialem, ale czy one grzeja cholera wie. Dziwne, ze swiece zarowe w bloku przegrzewaja sie srednio po 2 latach a te od plynu chodza juz 13 lat
Numer ECU: 028 906 021 BF Czyli 16bit, wieksze mozliwosci tuningu. Drugi numer komputera, ktory moze spasowac (bo AFy ladowali tez w 95/96 ale czy mialy swieczki...) 8bit to 028 906 021 AF.
A w Etce na 100% nie znajdziesz takich numerow, zamiennikiem BFa bedzie GG.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ostatnio zmieniony przez bradley 2009-12-23, 08:32, w całości zmieniany 1 raz
komora silnika podszybie patrząc na silnik prawie na środku tylko komp do roku pojazdu wrzesień 1994r. bo od września 94r. instalacja była jak w paskach.
Bradley dzięki za podanie nr.
witam podłaczam sie pod temat mam 1,9 TD 1993r. Od pewnego czasu autko ma problem z paleniem, kręci kręci kręci i niema ochoty. z zaciągu odpalił. Rozrusznik sprawidziłem i wymieniłem szczotkotrzymacz. świece niby grzeją ale niesłyszałem tego stuknięcia, więc sprawdziłem zarowecczką czy jest prąd na swieczkach i nic czy to przekaźnik czy cos innego jak to sprawdzić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum