Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Czujnik obrotów śilnika
Autor Wiadomość
MAGNUM 
Niedzielny kierowca
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: ABA 2.0 V8
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-20, 18:31   Czujnik obrotów śilnika

Witam mam taki problemik wyskoczył mi taki błąd ,,00513-czujnik obrotów silnika (G28),,.
Co robić? co sprawdzać? czego szukać? i gdzie to się znajduje?
Nie znam się na elektryce samochodowej za bardzo, więc zwracam się do was z uprzejmą prośbą o pomoc, może ktoś z was miał taki problem.

Dane: silnik 2,0 115km
1994rok
8 zaworów
oznaczenie ABA
bez gazu
po remoncie


http://www.fotosik.pl/pok...58730226e8.html
 
 
MAGNUM 
Niedzielny kierowca
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: ABA 2.0 V8
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-20, 18:41   

aktualna fotka silnika http://www.fotosik.pl/pok...62f508ce57.html
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-10-21, 09:43   

nie jestem pewien tego ABA ale chyba w bloku silnika powiedzmy - nad rozrusznikiem obok koła zamachowego. Trzeba sprawdzić wtyczkę czy nie jest brudna ew wymienić czujnik. Auto odpala? Bo jeśli ten czujnik wogole nie działa to niema prawa, pisało że to błąd sporadyczny?
_________________

 
 
MAGNUM 
Niedzielny kierowca
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: ABA 2.0 V8
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-21, 09:52   

Ogólnie odpala i wszystko jest ok
ale jak wciskam sprzęgło i odpuszczam gaz do zmiany biegu to obroty wzrastają tak ok 1000 i dopiero wtedy reaguje na odpuszczenie pedału gazu. Jeszcze mam padniętą sondę, z przepustnica wszystko jest ok bo sprawdzałem
 
 
MAGNUM 
Niedzielny kierowca
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: ABA 2.0 V8
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-21, 09:56   

Przy opisie błędu był komentarz ,,brak sygnału,,.
Chodzi ci o tą wtyczkę przy kopułce?
 
 
MAGNUM 
Niedzielny kierowca
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: ABA 2.0 V8
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-22, 19:15   

to może być ten czujnik ?? ?????????

http://www.fotosik.pl/pok...90f704c733.html
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-10-22, 21:42   

nie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275089
:)
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-10-22, 23:12   

jak podłączasz furaka pod kąpa to silnik masz zgaszony ( zapewne ) i dlatego wywala ci ten błąd poniewasz niema z niego sygnału normalka :faja: na odpalonym silniku błędu zapewne niema :faja: a owy czujnik to nic innego jak czujnik hala który znajduje się w aparacie zapłonowym :]
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-10-23, 03:37   

vezet22, dałeś słuszną uwagę. Patrząc po focie z forum golfa, to ten czujnik wygląda jak halla ode mnie z silnika.
MAGNUM, czy diagnostykę wykonywałeś na zgaszonym silniku ?? Jeżeli tak, to spróbuj ponownie na uruchomionym. Przegazuj sobie kilka razy, czy jakieś dodatkowe błędy się nie zaczytują.
A jeżeli sprawdzałeś na uruchomionym silniku, to czujnik musi być walnięty skoro nie ma z nim połączenia.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
MAGNUM 
Niedzielny kierowca
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: ABA 2.0 V8
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-23, 13:42   

Poszukam w weekend czy może jakiś przewód się nie przetarł lub wtyczka zaśniedziała i nie styka i dam znać, a w poniedziałek diagnostykę zrobię. Pozdrawiam
 
 
MAGNUM 
Niedzielny kierowca
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: ABA 2.0 V8
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-26, 13:33   

witam znalazłem czujnik był za filtrem oleju 5cm pod jego podstawą, diagnostykę zrobię w tygodniu ale najpierw wymienię sondę i zobaczymy co dalej
Pozdrawiam
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-10-26, 20:38   

a niemówisz czasem o czujniku stukowym ?? jaki masz silnik 2e ??
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-10-26, 20:39   

sory przesiesz masz napisane ABA :P gapa zemnie ;)
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
MAGNUM 
Niedzielny kierowca
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: ABA 2.0 V8
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-10, 14:08   

wymieniłem sondę, teraz zrobię diagnostykę i zobaczymy
 
 
MAGNUM 
Niedzielny kierowca
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: ABA 2.0 V8
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-10, 14:09   

bo z sondy też miałem błąd teraz podłącze komputer na odpalonym i zobaczymy co z tym czujnikiem
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-11-10, 20:57   

czekamy na relacje
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
MAGNUM 
Niedzielny kierowca
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: ABA 2.0 V8
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-13, 21:20   

Niema błędu z czujnika obrotów silnika podczas diagnostyki na uruchomionym silniku, ale teraz mam błąd z przekaźnika sondy po jej wymianie, kiepsko!
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-11-14, 00:34   

Z przekaźnika sondy??? grzałka sondy jest na przekaźniku zwykle tym samym co pompa paliwa, więc skoro pompa działa to czegoś nie rozumiem.
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-11-14, 16:50   

sprawć grzałke sondy miernikiem czy jest oporność jeśli masz czteroprzewodową (zapewne) to dwa białe kable to grzałka :faja:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
MAGNUM 
Niedzielny kierowca
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: ABA 2.0 V8
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-16, 14:56   

jak mam to zmierzyć i w jakich granicach ma być
 
 
MAGNUM 
Niedzielny kierowca
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: ABA 2.0 V8
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-16, 14:56   

a sonda jest nowa więc nie wiem, a może znasz jakiegoś dobrego typka od diagnostyki to jeszcze raz bym zrobił bo w ASO jest drogo
Ostatnio zmieniony przez MAGNUM 2009-11-16, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MAGNUM 
Niedzielny kierowca
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: ABA 2.0 V8
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-27, 11:35   

zobaczę tą grzałkę sondy bo pokazał mi błąd przekaźnika sondy ale jak by był przekaźnik walnięty to i by mi pompa nie działała
 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-12-03, 17:54   

Koledzy podłączam się pod temat bo wydaje mi się, że czujnik halla mi pada. Objawy:
Rano na zimnym zapala bez problemu, gdzieś pojadę, trochę postoi, że nie wystygnie do końca i nie odpala. Trzeba znów czekać z 2 godziny, aż całkiem ostygnie i odpala. Raz zdarzyło się, że podczas jazdy 90km/h zaczął szarpać, obroty wariowały, aż zgasł. Musiałem czekać, aż wystygnie i odpalił. Czujnik halla? Silnik ABU 1.6
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-12-03, 19:21   

albo cewka
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-12-03, 19:37   

A da się jakimś łatwym sposobem wykluczyć jedną z tych rzeczy?
 
 
MAGNUM 
Niedzielny kierowca
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: ABA 2.0 V8
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-18, 19:20   

witam po dłuższej przerwie panowie odnośnie tej sondy jak ją sprawdzić??? Poza tym zapala mi się CHE-CK na wolnych obrotach, a jak go przeciągnę to gaśnie, (temperatura na połowie) to ma pewnie ze sobą jakiś związek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 8