Witam serdecznie jestem tu nowy i chciałbym się dowiedzieć troszkę na temat turbiny. Mam VW Vento 1.9 TD i zauważyłem ze turbinka się tak włącza o 2700 tys obrotów czy to dobrze?? a jak chwyci to rwie. Nie powinna ona tak np od 2 tys?
turbo sie nie włacza powinna zaczyac sie rozkrecac od 1600obr a przy 2700 to juz ci pewnie ładuje max i dlatego ci sie wydaje ze dopiero od 2700 obr ładuje ci.
tzn ja ja tak testwalem... wrzucileem bieg 2 i but do konca... i tak przy 2700 poczula powera... dopiero i tak od 3 tys on sie zaczyna zbierac... na kazdym biegu... tak jak jade 100 km/h to obroty sa cos kolo 3 tys... a jak wyprzedzam to on sie nic nei zbiera przy 110 mam tak okolo 2700-3000 tys obrotow to tak jak poczuje moc i dopiero sie zbiera... pozatym ostatnio mu dawke zwiekszylem na pompie wtryskowej... i tez lepiej sie zbiera ale ta turbinka sie zalacza tak od 2700-2800 tsy obr.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
To go wytnij, prawdopodobnie masz przytkany wydech i stad jest za mala energia gazow spalinowych zeby napedzic wirnik turbiny.
Najlepiej rozepnij wydech przed katalizatorem i sie przejedz, jak bedzie poprawa to juz wiesz gdzie przyczyna.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
kliper90, nie rozrpuc bo bedzie tylko halac i dym, tylko zdemontowac katalizator na czas testow tak aby wydech konczyl sie przed katalziatorem. A jak bedzie dobrze to albo kupujesz nowy katalizator albo wspawasz sobie rurke.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
to wes sobie turbinke podkrec śrubke oraz na pompie wtryskoej dawke;) skutki powera murowane;) ale sa plusy i minusy jak zwiekszenie dawki paliwa... ja mam w TD 75 kucy sama dawke paliwa zwiekszone tzn jest na starcie szybszy bo to odczowam... ale mi sie turbinka tak zalacza od 2700. i sie zastanawai mczy jej nei podkrecic np 1500. ale ne iwiem czy to bedzie dobrze dla silnika...
Wvojtek, ja mam niskie biedne 9 u siebie, nie wiem co musialbys zrobic z biednego AAZta zeby takie osiagi uzyskac...
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: AHU+ Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 1278 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-12-03, 20:45
bradley, tak było.......... wynik taki uzyskałem w fajny dość chłodny wieczór. z nie-dowierzania nakręciłem kilka filmików aparatem i wyniki były powtarzalne... szkoda że kompa mam świeżo po formacie bo bym wrzucił......... dodam że jak było mokro to na 3 biegu gubił teakje...... motor był zdrowiutki...........
EDIT
pamiętaj że AAz jest żywszy wyżej się swobodnie kręci bez zmuły i przede wszystkim ma krótsze biegi.........
_________________
Ostatnio zmieniony przez Wvojtek 2009-12-03, 20:47, w całości zmieniany 1 raz
kliper90, nie da sie tak. Mozesz zwiekszych tylko maksymalne cisnienie doladowania.
Wvojtek, AAZ a raczej ten 1.6TD to jest taki wysokoobrotowy diesel Ma dosc maly skok tloka, wiec mozna go krecic. Akurat krotsze biegi nie pomagaja w przyspieszaniu bo trzeba czesciej wachlowac. Mam ciut lepsze osiagi od Paska AFN na 140KM wiec dlatego czasem z niedowiezaniem patrze na czasy ponizej 9sekund do 100 przy mniejszej mocy od mojej. Ja patrze sie do predkosci +/- 105-110km/h
Z reszta wazniejsze w codziennym zyciu sa przyspieszenia na poszczegolnych biegach z danej predkosci.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Osobiscie bez manometru nie podchodzilbym do tego. Tam jest tak samo jak ze zwiekszeniem dawki na pompie, niewielki obrot sruba zwieksza dosc znacznie
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
mozesz zamknoc wg na turbinie i dlatego tez moze byc tp przyczyna ze ci ładuje doiero o2700 masz otwarty wg i spaliny omijaj turbo i sie nie wkreca ale za duzo trez nie mozna szalec bo ja w te sposó stopiłem tłoki w passacie 1.6 tdi zwieszona dawka i cisnienie ostro i t loki sie potopiły
mozesz zamknoc wg na turbinie i dlatego tez moze byc tp przyczyna ze ci ładuje doiero o2700 masz otwarty wg i spaliny omijaj turbo i sie nie wkreca ale za duzo trez nie mozna szalec bo ja w te sposó stopiłem tłoki w passacie 1.6 tdi zwieszona dawka i cisnienie ostro i t loki sie potopiły
Wvojtek, u mnie ok 1bar pojawia sie przy ~1900-2000 obr/min
Chcesz wyeliminowac turbo dziure, zaloz kompresor. Nie da sie inaczej.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Powinno troche pomoc.
Co do wtryskiwaczy zajzyj sobie na forum golfa, poszukaj Cowboy`a. Jest kilka opcji twoje wtryski+koncowki, same koncowki, gotowe wtryski, inne firmy, ceny.
~1000zl
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Jezdzilem bez programu. Mialem 112KM i 237Nm. Nic nie robilem oprocz ustawienia kata wtrysku bo sie opoznil i nie chcial ladnie zapalac rano.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
I koszt 50 zl zmieni jakos ayta tzn bedzie mocniejsze?? a co do tego to ten boost pin to sie go wkreca tam od gorty tam gdzoie jest pompa wtryskowa tzn odkrecam te tam 4 srubki co sa i wykrecam stary boost pin i wkrecam ten tak dobrze z tego rozumiem co przeczytalem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum