Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Turbina
Autor Wiadomość
kliper90 
Zapalony Ventkarz
kliper90


Silnik: 1.9 TD
Wiek: 34
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 228
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2009-12-02, 14:25   Turbina

Witam serdecznie jestem tu nowy i chciałbym się dowiedzieć troszkę na temat turbiny. Mam VW Vento 1.9 TD i zauważyłem ze turbinka się tak włącza o 2700 tys obrotów czy to dobrze?? a jak chwyci to rwie. Nie powinna ona tak np od 2 tys?

Pozdrawiam Dawid
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2009-12-02, 17:03   

zachęcam do przedstawienia się i opisania swojego Vento w odpowiednim dziale ;)

pozdrawiam
Dawid ;D
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-12-02, 18:46   

kliper90 napisał/a:
zauważyłem ze turbinka się tak włącza o 2700
turbo sie nie włacza powinna zaczyac sie rozkrecac od 1600obr a przy 2700 to juz ci pewnie ładuje max i dlatego ci sie wydaje ze dopiero od 2700 obr ładuje ci.
_________________

 
 
kliper90 
Zapalony Ventkarz
kliper90


Silnik: 1.9 TD
Wiek: 34
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 228
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2009-12-02, 19:46   

tzn ja ja tak testwalem... wrzucileem bieg 2 i but do konca... i tak przy 2700 poczula powera... dopiero i tak od 3 tys on sie zaczyna zbierac... na kazdym biegu... tak jak jade 100 km/h to obroty sa cos kolo 3 tys... a jak wyprzedzam to on sie nic nei zbiera przy 110 mam tak okolo 2700-3000 tys obrotow to tak jak poczuje moc i dopiero sie zbiera... pozatym ostatnio mu dawke zwiekszylem na pompie wtryskowej... i tez lepiej sie zbiera ale ta turbinka sie zalacza tak od 2700-2800 tsy obr.
_________________
Mój Ventylek :) http://forum.vwvento.org/...p=159937#159937
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-12-02, 20:13   

Masz katalizator?
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
kliper90 
Zapalony Ventkarz
kliper90


Silnik: 1.9 TD
Wiek: 34
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 228
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2009-12-02, 20:28   

Tak mam.
_________________
Mój Ventylek :) http://forum.vwvento.org/...p=159937#159937
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-12-02, 20:31   

To go wytnij, prawdopodobnie masz przytkany wydech i stad jest za mala energia gazow spalinowych zeby napedzic wirnik turbiny.
Najlepiej rozepnij wydech przed katalizatorem i sie przejedz, jak bedzie poprawa to juz wiesz gdzie przyczyna.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
kliper90 
Zapalony Ventkarz
kliper90


Silnik: 1.9 TD
Wiek: 34
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 228
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2009-12-02, 20:34   

To radzisz troszke rozpruć tlumika przed katalizatorem... Myslisz ze cos to da... czy moze juz turbinka siada??
_________________
Mój Ventylek :) http://forum.vwvento.org/...p=159937#159937
 
 
radobom 
Zapalony Ventkarz
BOMBA



Silnik: 1.9TeDe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 401
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-12-02, 20:49   

Ja u siebie w ventlu mam jedynie końcowy przelotowy tłumik i powiem że sie lepiej zbiera niż z ori tłumikami
_________________
Najpierw Bóg stworzył Diesla, a potem świat
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-12-02, 20:52   

kliper90, nie rozrpuc bo bedzie tylko halac i dym, tylko zdemontowac katalizator na czas testow tak aby wydech konczyl sie przed katalziatorem. A jak bedzie dobrze to albo kupujesz nowy katalizator albo wspawasz sobie rurke.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
kliper90 
Zapalony Ventkarz
kliper90


Silnik: 1.9 TD
Wiek: 34
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 228
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2009-12-02, 20:56   

aha:) to tylko tymczasowo wykrecic katalizator i sprawdzic... aha no dziekuje bede musial to na dniach zobaczyc:)
_________________
Mój Ventylek :) http://forum.vwvento.org/...p=159937#159937
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-12-03, 16:03   

ja się podłącze :P mam TDI ahu 90 km. jak wywale katalizator to ile wcześniej turbo zacznie pompować?? a jakbym kupił strumienice i wspawał??
_________________

 
 
kliper90 
Zapalony Ventkarz
kliper90


Silnik: 1.9 TD
Wiek: 34
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 228
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2009-12-03, 16:53   

to wes sobie turbinke podkrec śrubke :) oraz na pompie wtryskoej dawke;) skutki powera murowane;) ale sa plusy i minusy jak zwiekszenie dawki paliwa... ja mam w TD 75 kucy sama dawke paliwa zwiekszone tzn jest na starcie szybszy bo to odczowam... ale mi sie turbinka tak zalacza od 2700. i sie zastanawai mczy jej nei podkrecic np 1500. ale ne iwiem czy to bedzie dobrze dla silnika...
_________________
Mój Ventylek :) http://forum.vwvento.org/...p=159937#159937
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-12-03, 18:48   

kliper90, ja w swoim golfie 3 miałem AAZ-ta i po moich modach w 9s do 100km/h szedł............
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-12-03, 19:05   

Wvojtek, ja mam niskie biedne 9 u siebie, nie wiem co musialbys zrobic z biednego AAZta zeby takie osiagi uzyskac...
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
kliper90 
Zapalony Ventkarz
kliper90


Silnik: 1.9 TD
Wiek: 34
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 228
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2009-12-03, 19:26   

hmmm to chyab malo jak 9 sek do 100 czy nie?

A co do tej turbiny to moge podkrecic mu ?? np tak zeby turbonka lapala od 1.5 tys obrotow czy to nei ebdzie szkodliwe dla silnika??
_________________
Mój Ventylek :) http://forum.vwvento.org/...p=159937#159937
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-12-03, 20:45   

bradley, tak było.......... wynik taki uzyskałem w fajny dość chłodny wieczór. z nie-dowierzania nakręciłem kilka filmików aparatem i wyniki były powtarzalne... szkoda że kompa mam świeżo po formacie bo bym wrzucił......... dodam że jak było mokro to na 3 biegu gubił teakje...... motor był zdrowiutki...........

EDIT

pamiętaj że AAz jest żywszy wyżej się swobodnie kręci bez zmuły i przede wszystkim ma krótsze biegi.........
_________________

Ostatnio zmieniony przez Wvojtek 2009-12-03, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-12-03, 21:04   

kliper90, nie da sie tak. Mozesz zwiekszych tylko maksymalne cisnienie doladowania.
Wvojtek, AAZ a raczej ten 1.6TD to jest taki wysokoobrotowy diesel ;) Ma dosc maly skok tloka, wiec mozna go krecic. Akurat krotsze biegi nie pomagaja w przyspieszaniu bo trzeba czesciej wachlowac. Mam ciut lepsze osiagi od Paska AFN na 140KM wiec dlatego czasem z niedowiezaniem patrze na czasy ponizej 9sekund do 100 przy mniejszej mocy od mojej. Ja patrze sie do predkosci +/- 105-110km/h
Z reszta wazniejsze w codziennym zyciu sa przyspieszenia na poszczegolnych biegach z danej predkosci. ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
kliper90 
Zapalony Ventkarz
kliper90


Silnik: 1.9 TD
Wiek: 34
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 228
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2009-12-03, 21:18   

bradley, no co do cisnienia .. bedzie dobrze jak zwiksze troszke?? czy silnik nie dostanie po dupie??
_________________
Mój Ventylek :) http://forum.vwvento.org/...p=159937#159937
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-12-03, 21:23   

Osobiscie bez manometru nie podchodzilbym do tego. Tam jest tak samo jak ze zwiekszeniem dawki na pompie, niewielki obrot sruba zwieksza dosc znacznie ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
kliper90 
Zapalony Ventkarz
kliper90


Silnik: 1.9 TD
Wiek: 34
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 228
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2009-12-03, 22:53   

aha wiec nie :] radzisz tego typu zabawy przy turbince ...
_________________
Mój Ventylek :) http://forum.vwvento.org/...p=159937#159937
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-12-04, 06:37   

bradley, a co powiesz na to??

Wvojtek napisał/a:
ja się podłącze :P mam TDI ahu 90 km. jak wywale katalizator to ile wcześniej turbo zacznie pompować?? a jakbym kupił strumienice i wspawał??
_________________

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-12-04, 09:07   

mozesz zamknoc wg na turbinie i dlatego tez moze byc tp przyczyna ze ci ładuje doiero o2700 masz otwarty wg i spaliny omijaj turbo i sie nie wkreca ale za duzo trez nie mozna szalec bo ja w te sposó stopiłem tłoki w passacie 1.6 tdi zwieszona dawka i cisnienie ostro i t loki sie potopiły
_________________

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-12-04, 09:08   

mozesz zamknoc wg na turbinie i dlatego tez moze byc tp przyczyna ze ci ładuje doiero o2700 masz otwarty wg i spaliny omijaj turbo i sie nie wkreca ale za duzo trez nie mozna szalec bo ja w te sposó stopiłem tłoki w passacie 1.6 tdi zwieszona dawka i cisnienie ostro i t loki sie potopiły
_________________

 
 
kliper90 
Zapalony Ventkarz
kliper90


Silnik: 1.9 TD
Wiek: 34
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 228
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2009-12-04, 11:28   

aha to lepiej nei a co tam z turbinka w takim razie szalec:) dobrze zeby ona chodz od 2 tys lapala.. ale jak sa takie skutki to nie ma co lepiej ...
_________________
Mój Ventylek :) http://forum.vwvento.org/...p=159937#159937
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-12-04, 15:05   

Wvojtek, u mnie ok 1bar pojawia sie przy ~1900-2000 obr/min
Chcesz wyeliminowac turbo dziure, zaloz kompresor. Nie da sie inaczej.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-12-04, 15:13   

bradley, a jak wywale katalizator to powinno nieco niżej ciągnąć?? aaaaa ile mogą kosztować 216-stki??
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-12-04, 17:41   

Powinno troche pomoc.
Co do wtryskiwaczy zajzyj sobie na forum golfa, poszukaj Cowboy`a. Jest kilka opcji twoje wtryski+koncowki, same koncowki, gotowe wtryski, inne firmy, ceny.

~1000zl
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-12-04, 17:56   

a ile to daje bez robienia programu?? i czy nie trzeba robić wtedy programu i będzie hulać czy program musi być??
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-12-04, 19:31   

Jezdzilem bez programu. Mialem 112KM i 237Nm. Nic nie robilem oprocz ustawienia kata wtrysku bo sie opoznil i nie chcial ladnie zapalac rano.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
kliper90 
Zapalony Ventkarz
kliper90


Silnik: 1.9 TD
Wiek: 34
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 228
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2009-12-04, 20:32   

Mam teraz takie glupie pytanie... Czy bym mogl do TD wstawic INTERCOOLER ??
_________________
Mój Ventylek :) http://forum.vwvento.org/...p=159937#159937
 
 
radobom 
Zapalony Ventkarz
BOMBA



Silnik: 1.9TeDe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 401
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-12-04, 20:49   

oczywiście że tak w TD pierwszą rzeczą jest boost pin od 1.6TD
_________________
Najpierw Bóg stworzył Diesla, a potem świat
 
 
kliper90 
Zapalony Ventkarz
kliper90


Silnik: 1.9 TD
Wiek: 34
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 228
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2009-12-04, 20:51   

mm nei bardzo kumam??? to ile by koszt by tak miej miedzy wyszedl ?? zeby z TD zrobic TDI z INTERCOOLEREM
_________________
Mój Ventylek :) http://forum.vwvento.org/...p=159937#159937
 
 
radobom 
Zapalony Ventkarz
BOMBA



Silnik: 1.9TeDe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 401
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-12-04, 21:00   

http://www.allegro.pl/ite..._lda1_9_td.html
_________________
Najpierw Bóg stworzył Diesla, a potem świat
 
 
kliper90 
Zapalony Ventkarz
kliper90


Silnik: 1.9 TD
Wiek: 34
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 228
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2009-12-04, 21:08   

I koszt 50 zl zmieni jakos ayta tzn bedzie mocniejsze?? a co do tego to ten boost pin to sie go wkreca tam od gorty tam gdzoie jest pompa wtryskowa tzn odkrecam te tam 4 srubki co sa i wykrecam stary boost pin i wkrecam ten tak dobrze z tego rozumiem co przeczytalem...
_________________
Mój Ventylek :) http://forum.vwvento.org/...p=159937#159937
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 12