Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
kontrolka oleju
Autor Wiadomość
krzys9262 
Ventofan
vento mój drugi dom



Silnik: 2.0 2E 116km
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 141
Skąd: Mrozy
Wysłany: 2009-10-28, 18:18   kontrolka oleju

witam. ostatnio w moim vento podczas ospalania zaczeła mrygac kontrolka oleju jak odpali jest ok... stan oleju jest, sprawdzam codzienie.wiec co to moze byc???? czujnik??? :mur: i jeszcze jedno pytanko.. podczas jak otworze korek wlewu oleju podczas pracujoncego silnika to dostaje wyszych obrotów :( tak powinno byc?? :( :( silnik 2.0 ben-gaz?? Pozdrawiam :papa:
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-10-29, 10:25   

Pierwsze to możliwe że czujnik. Jeżeli po uruchomieniu kontrolka się gasi to o.k. Gorzej jakby się żarzyła. Zresztą czujnik nie kosztuje dużo. Co do drugiej sprawy to na pewno normalne nie jest żeby silnik przyspieszał po otwarciu wlewu. Może coś z odmą, wężami podciśnieniowymi, sprawdzić, ewentualnie, przeczyścić nie zaszkodzi, a nie kosztuje kasy.
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-10-29, 10:28   

co do tego drugiego to po otwarciu korka od wlewu oleju na odpalonym silniku to auto gaśnie bo niema ciśnienia taki sam silnik i też kiedyś sprawdzałem
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-10-29, 11:50   

mi nie gasnie silnik nawet nie zmieni obrotow z tego co wiem jezeli zgasnie to jest juz slabe cisnienie w cylindrach a co do kontrolki to mi po odpaleniu czsami potrfi sobie nawet mrugnąć jezeli masz obawe podjedz do jakiegos warsztatu i nich ci zmierzą cisnienie smarowania bedziesz pewny czy jest ok i czy ma wlasciwe
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-10-29, 16:27   

to cos nie tak skoro nie zmienia obrotów. Przecież odma jest połaczona z pokrywą klawiatury i jak odkrecisz korek to cisnienie ucieka i musi zgasnac
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-29, 17:34   

Jeśli chodzi o kontrolkę to ja bym tego nie bagatelizował....pisałem o tym już niejednokrotnie na forum....nawet gdyby mi przez chwilę migneła to bym się tym zajął...być moze to wina czujnika a byc może faktycznie olej ma słabe ciśnienie...i jeśli czujnik nawala to niewiadomo czy zadziała gdy naprawde będzie się coś złego działo. ;)

ventylek86, silverek, ale zauważcie że macie inne silniki...być może to dlatego te róznice.

Jesli dobrze pamiętam to też kiedys odkręcałem korek od wlewu oleju w trakcie pracy silnika....nie pamiętam zeby gasł...w ogóle chyba nic się nie działo.....ale podkreślam....jeśli dobrze pamiętam
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-10-29, 17:40   

Paweł J. napisał/a:
Jesli dobrze pamiętam to też kiedys odkręcałem korek od wlewu oleju w trakcie pracy silnika....nie pamiętam zeby gasł...w ogóle chyba nic się nie działo.....ale podkreślam....jeśli dobrze pamiętam
Też już nie raz odkrecałem korek i nic sie nie działo - żadnej różnicy w kulturze pracy silnika nie było.
_________________
Zielony borowik...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-10-29, 20:49   

Koledzy co do wpływu korka na pracę silnika to jest lub go nie ma w zależności od budowy odmy i obecności lub braku przepływomierza
Przykładowo silnik 2E: otwieramy korek, przez jego dziurę powietrze jest zasysane do dolotu poprzez odmę, a przepływomierz tego "nie widzi" - skutek to zubpżenie mieszanki i przygasanie
Silniki na mono 1.8 - brak przepływomierza brak wpływu na obroty
A autor tematu jaki ma silniczek? 2E, ADY, AGG? Jeśli 2E i obroty rosną to ma grubo za bogatą mieszankę - z różnych przyczyn
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2009-10-29, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-10-29, 21:31   

ja mam takiego typu problem ze po wymianie oleju kontrolka nie chce gasnac i mruga - juz dwa razy mi sie zdarzyło - poprostu jest jakies powietrze w filtrze czy cos bo po odkręceniu czujnika na chwile proble mija i jest ok - mi sie wydaje ze to slaba pompa olejowa juz i dlatego..
moze twoja pada - zajechał bym na warsztat na twoim miejscu na sprawdzenie ;)
i mój nie gasnie na odkreconym korku choć jak by delikatnie obroty spadały ale nie lukalem na liczik

takie małe OT - moja znajoma jak kupiła auto na drugi dzień odprowadziła do komisu poniewaz swiecił sie olej i ładowanie przy przekręcniu zapłonu..... :P ale jakoś uwierzyła w koncu ze tak jest... :diabełek:
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-10-31, 09:40   

zlotykamil napisał/a:
moja znajoma jak kupiła auto na drugi dzień odprowadziła do komisu poniewaz swiecił sie olej i ładowanie przy przekręcniu zapłonu..... ale jakoś uwierzyła w koncu ze tak jest...
DOBRE
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-10-31, 10:17   

ventylek86 napisał/a:
to po otwarciu korka od wlewu oleju na odpalonym silniku to auto gaśnie bo niema ciśnienia taki sam silnik i też kiedyś sprawdzałem

Jakas magia bo w zadnym samochodzie po odkreceniu korka oleju (na pokrywie zaworow) silnik nie gasl :diabeł: I nie ma prawa zgasnac.
pablomed napisał/a:
Koledzy co do wpływu korka na pracę silnika to jest lub go nie ma w zależności od budowy odmy i obecności lub braku przepływomierza
Przykładowo silnik 2E: otwieramy korek, przez jego dziurę powietrze jest zasysane do dolotu poprzez odmę, a przepływomierz tego "nie widzi" - skutek to zubpżenie mieszanki i przygasanie
Silniki na mono 1.8 - brak przepływomierza brak wpływu na obroty
A autor tematu jaki ma silniczek? 2E, ADY, AGG? Jeśli 2E i obroty rosną to ma grubo za bogatą mieszankę - z różnych przyczyn

Testowane bylo na aucie bez zadnej elektroniki, na zwyklym AIT, przeplywomierzu. I w kazdym pojezdzie odma byla polaczona z dolotem.
Biedne 2.0, walczy o kazdy haust powietrza :P

Czujniczki pewnie bedziesz mial 2, jeden w glowicy, drugi w podstawce filtra. Jeden od zbyt wysokiego drugi od niskiego cisnienia oleju. Albo czujniki do wymiany albo cisnienie kiepskie. Jest jeszcze opcja maniany w samym liczniku. Wtedy przy sprawnym kazdym elemencie pomaga wymiana licznika.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-10-31, 11:20   

nie musi byc kiepskie mozliwe za zawór zwrotny w pompie nie trzyma i tak bedzie ze po jakims czasie dopiero zgasnie bo musi od nowa zassać olej z miski
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-10-31, 12:11   

bradley napisał/a:
Jakas magia bo w zadnym samochodzie po odkreceniu korka oleju (na pokrywie zaworow) silnik nie gasl I nie ma prawa zgasnac.
nieprawda, może nie gaśnie ale mccno przygasa, przeczytaj co napisałem wyżej dlaczego tak się dzieje np w silniku 2E, i sprawdź sobie jak się z takowym zetkniesz
_________________

 
 
bebos 
Ventofan



Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 149
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2009-12-06, 21:59   

Ostatnio przerabiałem miganie kontrolki w moim ventylu. zaczynała mi migać po godzinie jazdy, potem juz szybciej. wymieniłem oba czujniki, mówili mi ze to wina deski bo one często siadają, albo już silnik gdzieś traci ciśnienie ale postanowiłem wymienić pompę oleju i jak ręką odjął. Kupinem najtańszą HP za 60 zl, zobaczymy jak długo pochodzi, ale nie chciałem wydać ponad 200 zl i się zdziwić ze się nadal świeci :D
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-12-07, 17:50   

bo masz nowy zawor w pompie i dlatego ci nie mruga po odpaleniu
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-12-07, 17:52   

U mnie miga zaraz po odpaleniu. Mrygnie 2 razy i gaśnie i też nie wiem o co kaman
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-12-07, 18:37   

piotrek_inf, mineral? :]
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-12-07, 18:38   

nie, półsyntetyk Castrol Magnatec 10W40, Zbliża mi się termin wymiany oleju i nie wiem co zalać.
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek_inf 2009-12-07, 18:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-12-07, 19:30   

To jezdze na tym samym. Ale takie migniecie lampki po odpaleniu mialem w tamtym roku jak byl snieg i bylo zimno. To normalne, w koncu olej musi sie rozprowadzic.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2009-12-07, 19:52   

u mnie jak silnik zapali to mignie 2 razy i gaśnie całość nie trwa dłużnej niż pięć sekund
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-12-07, 20:30   

można na pąpie zwiększyć ciśnienie oleju ;)
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-12-08, 17:25   

w niektorych pompach jest tylko regulacja zaworu kiedy ma sie otworzyc
 
 
Blenders 
Ventofan
Blenders



Silnik: 1.8 GT
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 136
Skąd: Skała, Małopolskie
Wysłany: 2009-12-08, 22:07   

u mnie tak samo jak odpale to mrugnie kontrolka raz czy dwa i tyle. uzywam oleju Mobil 1 10W40 . widze ze wiekszosc polsyntetyki uzywa :]
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-08, 22:50   

Blenders napisał/a:
u mnie tak samo jak odpale to mrugnie kontrolka raz czy dwa i tyle. uzywam oleju Mobil 1 10W40

U mnie także mobil 10W40 i także 1.8...i nigdy kontrolka nie miga...raz czy dwa razy mignie po pierwszym odpaleniu silnika po wymianie oleju kiedy to filtr jest pusty-i to nie zawsze ;)
 
 
piechu43 
Ventka to mój dom!
([__]===vw===[__])



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 22 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 2150
Skąd: PKN>>KONIN>>SKULSK
Wysłany: 2009-12-09, 08:18   

ja też mam takie objawy i też mobil 1 10w40. zaraz po odpaleniu mrugnie raz i zgaśnie :D
_________________
VWVENTO.ORG na YouTube
GRUPA WIELKOPOLSKA
 
 
Kowal_80 
Ventofan



Silnik: 1.8 benz
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 151
Skąd: Frombork
Wysłany: 2009-12-09, 08:55   

ja kiedys miałem dobry skecz w passacie b3. nagle w czasie jazdy zaczeła mi mrugac i pulsacyjnie piszczało ostrzezenie,ze sie silnik zaciera. jako,ze auto bylo potrzebne do pracy to bez zbednego szukania zaras głowice zdjąłem i do remontu. miałem wrazenie,ze to od uszczelki bo w 2 miejscach juz sie saczyło spod głowicy. a wiec planowanie i sprawdzanie szczelnosci,nowe uszczelniacze,uszczelki wszelakiej masci,filtr i olej,rozrzad. poskładałem,silnik jak nówka. cisnienie na cylindrach idealne. ale dalej to samo,miga i piszczy. mysle,jezdze do konca,az padnie i zakładam drogi silnik,ktory lezy pod sciana. zrobiłem z 500km,specjalnie mu wstawiałem a on nic. wrecz mial o niebo lepsze osiagi. bliski desperacji,od tego słuchania piszczyka postanowiłem zmienic jeszcze czujnik,juz tak profilaktycznie. i sie okazało,ze ... mam urwany kabelek przy wsówce od czujnika. 2 min roboty i po kłopocie. troche hajcu i zdrowia mnie to kosztowało. ale potem pomyslałem,nie ma tego złego. wkoncu teraz mam silnik jak z fabryki. pozdrawiam.
 
 
piechu43 
Ventka to mój dom!
([__]===vw===[__])



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 22 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 2150
Skąd: PKN>>KONIN>>SKULSK
Wysłany: 2009-12-10, 15:13   

Kowal_80, czasem tak bywa, my tu właśnie mamy takie forum, żeby przy podobnych sytuacji nie było i każdy na swój sposób mógł drugiemu pomóć :faja:
_________________
VWVENTO.ORG na YouTube
GRUPA WIELKOPOLSKA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 9