witam. zastanawiam się ostatnio na zwiększeniem mocy w mojej Ventce. i tu moje pytanie. czy programem vag mogę zwiększyć moc silnika jeśli tak to o ile? mój silnik to 1.9tdi 90km
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-12-08, 22:57
Jak chcesz się bawić w zmiane mocy to swap na 110 + chip wtedy uda się wydusić ok. 140KM. A tak z twojego 90KM + chip to max 110KM. Zabawa vagiem szkoda czasu spalanie podskoczy, a mocy za bardzo nie doczujesz bo ile to Ci da 5KM.
Możesz zaryzykować podkręceniem turbiny (zwiększyć doładowanie ), ale warto sie wczesniej dowiedzieć ile bar wytrzyma silnik. I wtedy większa dawka + jakiś chip. Ale i tak w poszukiwaniu mocy warto zacząć od lepszej bazy startowej. 110KM ----> ok 140KM lub 136KM -----> ok 170KM, ale niema nic za darmo, wszystko $$$$$$$$$$$$$$
Ostatnio zmieniony przez pablo170 2009-12-08, 22:58, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-08, 23:02
pablo170 napisał/a:
A tak z twojego 90KM + chip to max 110KM
Sławek czy Bradley mają z 1.9TDi 90KM wyciśnięte coś koło 130KM...na forum golf.pl jest kolo co z takiego silnika wycisnął 200KM...jeśli chodzi o żywotność silnika i o to czy watro...niestety nic nie podpowiem...jestem zielony w temacie.
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-12-08, 23:59
Paweł J. napisał/a:
pablo170 napisał/a:
A tak z twojego 90KM + chip to max 110KM
Sławek czy Bradley mają z 1.9TDi 90KM wyciśnięte coś koło 130KM...na forum golf.pl jest kolo co z takiego silnika wycisnął 200KM...jeśli chodzi o żywotność silnika i o to czy watro...niestety nic nie podpowiem...jestem zielony w temacie.
Tygrysku mówimy tu o modzeniu bez straty żywotności i przebudowy polowy silnika . 130 realne ale napewno nie na samym chipie, a 200 to już wogóle, chyba jedyna ori rzecz z 90 to oznaczenie bloku, a cała reszta to juz jeden wielki mod. Bo mocy z palca nieda się wyssać, a szkoda. Potem już idą inne wtryski, wieksze turbo, inne doładowanie, wiekszy iq, nowa mapa, mody glowicy ( jak planowanie, polerowanie kanałów, może i nawet zmiana zaworów na większe ), aż wkońcu zakuwanie wszystkiego jak oczekujemy konkretnych barów, troche by o tym pisać. Tym bardziej, że ostatnio troche o tym czytałem jak jeszcze był plan szykowania silnika z T. pozdro
Ostatnio zmieniony przez pablo170 2009-12-09, 00:01, w całości zmieniany 1 raz
Tak bezstresowo to chip i zmiana wtryskiwaczy w 1Z.
Pozniej w ruch idzie zmiana turbiny na wieksza, instalacja FMICa, wieksza pompka(tlokorozdzielacz), remap... koszty jak cholera.
AFN jest bardziej wdziecznym silnikiem i na starcie mamy juz turbine VNT i cala instalacje pod nia.
Mozna jeszcze tak: rezystor w pompe, dioda w mapsensor i mamy prawie jak chip
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.6 atf
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 220 Skąd: z tąd i tamtąd
Wysłany: 2009-12-09, 18:11
miki9a napisał/a:
a dokładniej jaki rezystor i w którym miejscu dokładnie trzeba go założyć tak samo jaką diodę i gdzie dokładnie ja założyć
nie montuj tego ścierwa !
żeby osiągnąć 130KM musisz mieć jakieś 2000-2500zł a powyżej tej mocy to już kosztów się nie liczy na moim przykładzie moge ci podać
-mapa kosztowała mnie 800zł
-zmiana kompa na 16 bitowy 200zł
-wtryski boscha popularne 216 1200zł
-FIMC około 700zł
-porting głowicy 2 dni zapierdzielania
-kolektor od awx plus flansza jakieś 300zł
-układ przelotowy (niekonieczny ale ja chciałem) 350zł
to są koszta oczywiście moje ale wiadomo że jak oddasz komuś do robienia to wyjdzie wiecej
Do szczęścia (160KM-170KM) brakuje
-pompy od asv jakieś 500-600zł
-turbo od awx plus kolektor itd jakieś 2000-2500 zł
-nowe sprzęgło około 1000zł
to tak w skrócie
ps mogłeś pisać szybciej miałem kompa 8bit zz mapą na sprzedasz chciałem 400zł ale niestety już poszedł
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
już sobie dałem przecież nie będę zakładał szajsu z allegro za 200z bo zaraz silnik padnie. a za dobry sprzęt to trzeba dać koło tyśa a tyle teraz to nie mam do wydania na takie rzeczy.
Silnik: 1.9 tdi 1z Pomógł: 14 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 799 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-12-23, 21:42
miki9a napisał/a:
chciałem sobie zrobić 110 z 90km
Wstaw sobie wtryski 216 fratelli + mapa i wyjdzie Ci z tego jakieś +/- 120ps/270Nm, koszt ~ 2500 zł, bez jakiegoś uszczerbku na żywotności silnika. Jak będą mi wtryski lały to też zrobię coś takiego
Zeby to jezdzilo zadowalajaco musialby miec 150KM. To ja juz wole nowe auto z ARLem
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 tdi 1z Pomógł: 14 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 799 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-12-23, 21:52
Rafik napisał/a:
tak by było najprosciej
Ale nie warto, bo AFN różni się tylko paroma rzeczami od 1Z - głownie pompą, wtryskami i turbo. Pompa od 1Z styknie do 150ps, turbo w normalnych warunkach do jakiś 135ps (bazując na doświadczeniach Sławka) a wtryski sobie wymieniasz za tysia z groszem a wiesz co masz
Ale nie warto, bo AFN różni się tylko paroma rzeczami od 1Z - głownie pompą, wtryskami i turbo. Pompa od 1Z styknie do 150ps, turbo w normalnych warunkach do jakiś 135ps (bazując na doświadczeniach Sławka) a wtryski sobie wymieniasz za tysia z groszem a wiesz co masz
zgadza się. Ale każdy będzie chciał pójść na wygodę i jak zobaczy cenę to powie że chce AFN-a
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2009-12-23, 22:02
no cena silnika plus usługa wstawienia jego jak patrzalem na allegro ceny sie wachaja miedzy 2000 a 3500 tysia zalezy czy kupujesz komletny czy tez bez skrzyni lub icka turbo itp itd
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum