Silnik: 1,6 TDi Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 1730 Skąd: VW Club Chelmek
Wysłany: 2009-12-23, 19:37 problemy po uderzeniu bokiem w kraweznik
tak jak w temacie mialem nie mila sytuacje poniewaz za rzucilo mi dupe i uderzylem tylnym prawym kolem w kraweznik. wykrzywilo piaste kola ale to juz zrobilem. Lecz dalej mam luz na tylnym wozku (rzuca po drodze) przewiduje najgorsze ze urwalo mocowanie wozka z blachy (jutro ocenie dokladnie na kanale) spotkal sie ktos z was z czyms takim dodam ze kierownice musze miec lekko w prawo zeby jechal prosto a byla ustawiona na wprost
_________________ Nie trąb gdy zwalniam jadę na glebie zaraz wahaczem o coś przyjebie
Silnik: 1,6 TDi Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 1730 Skąd: VW Club Chelmek
Wysłany: 2009-12-23, 19:47
fela tez dostala ale sprawdzalem potem na innym komplecie kol z tylu i to samo bylo..... i jak bujalem kolem to co jakis czas cos stuknelo........ okarze sie jutro co mikolaj mi dal w prezencie
_________________ Nie trąb gdy zwalniam jadę na glebie zaraz wahaczem o coś przyjebie
Silnik: 1,6 TDi Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 1730 Skąd: VW Club Chelmek
Wysłany: 2009-12-24, 10:00
a wiec diagnoza najprawdopodobnie poszly tuleje na wozku. nic nie jest krzywe i nie jest urwane. geometria tylu jest przestawiona bo widac golym okiem. teraz pytanie jaki koszt nowych tulei bez wymiany bo to ogarne sam z kuzynem
_________________ Nie trąb gdy zwalniam jadę na glebie zaraz wahaczem o coś przyjebie
tylko jak bedziesz to robil to dorob sobie sciagacz,najlepiej sruba z duza podkladka i mlotkiem troche to wcisniesz ta tulej,a i uwazaj na rzewod od hamulca zeby ci nie pekl pozdro
geometria tylu jest przestawiona bo widac golym okiem
a po czym to stwierdzasz?
vezet22 napisał/a:
po takim zdażeniu napewno masz przestawioną geometrie tylniej osi, na tylnim wózku jest regulacja
nie mogę pojąc że Ty piszesz takie rzeczy.Na tylnej belce nic się nie reguluje!Żeby wyrwać mocowanie tylnej belki to musiało by być potężne uderzenie.Po takim bocznym uderzeniu o krawężnik najpierw się gnie czop piasty,jeśli wymieniłeś go i nadal jest żle to być może skrzywiona jest belka,w takim wypadku zostaje jej wymiana.Tuleje jeśli nie były stare i sparciałe,to też im się nie powinno nic stać bo nie tak łatwo się taką gumę zrywa.Ale dla spokojności mozesz te tuleje wymienić.I koniecznie jedż na diagnostykę, jeśli na maszynie się nie będzie zgadzało to obstawiam skrzywioną belkę.
Nie powiedzialem ze jest mozliwosc regulacji tylko jak bedzie zgadzac sie zbieznosc to bedzie ok,bo jakas przyczyna jest ze kierownica jest pod katem...wiec albo belka dostala albo guma na belce wiecej mozliwosci mie ma.
do czego jest ta regulacja? Geometrii ani zbierzności na tylnej belce się nie reguluje.Jest to ustawione fabrycznie i jeszcze nigdy nie słyszałem zeby ktoś to ruszał.
panowie slaw71, i rolz, jak zdemątujesz belke i uchwyty to nigdy niezałożysz jej jak fabryka , na tych trzech śrubach są małe fasole i można ten uchwyt przesówać . postaram się po świętach wrzucić foto z warsztatowej maszyny do ustawiania geometri kół to pokaże oco mi chodzi
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-12-24, 21:52
można przesuwac ale tak mało że na pewno takiego skrzywienia się nie skoryguje. A że nie zawsze jest tak optymistycznie to sam się przekonałem. Jak dostałem w starej jetce w lewe tylne koło to poszła felga i niestety przesunęły się punkty mocowania belki do podłogi, czego nikomu nie życzę. Natomiast belka nie skzywiła się nic. Tu niema co gdybać, dokładne pomiary nawet domowymi sposobami wyjaśnią sprawę.
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2009-12-24, 21:52, w całości zmieniany 1 raz
na tych trzech śrubach są małe fasole i można ten uchwyt przesówać
ale te fasole są wzdłuż czy w poprzek,bo jak by były w poprzek to oznaczało by że trzeba ustawiać geometrię.Sam ściągałem belkę i po ponownym założeniu nic nie trzeba było ustawiać.To tak jak z przednimi amorami jak ruszysz na fasolkach to już trzeba ustawiać zbierzność.
slaw71, sciągałeś samą belke zapewnie a tych łap nieodkręcałeś . Co do tych fasol to można przestawić ją do przodu lub do tyłu, czyli regulacja wyprzedzenia kąta
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum