Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z chodzenie auta na benzynie, przygasa, gaz IDEAŁ!!
Autor Wiadomość
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-01-13, 16:59   Problem z chodzenie auta na benzynie, przygasa, gaz IDEAŁ!!

Witam. Mam problem w swoim Vento koledzy. Ostatnio zaczął mi na benzynie nierówno chodzić, nie trzyma obrotów na jałowym biegu i przygasa jak zimny to częściej bo jak się rozgrzeje to na jałowym obroty skacza ale zaraz sa równo. Niestety jak znów dodam gazu to przygasa i tak w kółko. GAz ideal wszystko si, równo pracuje, obroty miodzio itp. Ostatnio wymieniałm kable, świece, filtr powietrza, cewke i sonde po padła. powiem jeszcze że na benie oborty się wieszają przy zmianach biegów i na jałowym przy dodaniu gazu. Na gazie jest dobrze prawie w ogóle się nie wieszają i jest si. prosze was o pomoc i rady. Dodam tez ze jak zimny jest to w miare chodzi na benie jak sie rozgrzeje to wtedy zaczynaja sie owe problemy choc nie zawsz tak jest
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-01-13, 18:28   

dodam jeszzce że koledzy z vwgolfa pisza mi że moze eumlacja sondy i powinienem założyć emulator. Co wy na to?
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-13, 21:58   

na początek sprawć tą gume pod monowtryskiem czy niejest dziurawa i nieciągnie lewe powietrze, jeśli nie to to może być silniczek krokowy lub coś z nim związane czyli np. potencjometr przepustnicy. Najlepiej by było podpiąć się pod vaga i zobaczyć z czego ma te błędy .
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-01-14, 15:17   

vezet22 napisał/a:
na początek sprawć tą gume pod monowtryskiem


wymieniana ponad pół roku temu. Nie wiem moze trzeba by było ja dodatkowo uszczelnić?? Pod VAgiem pokazało takie błedy jednak dodam że wszystkie owe elementy były przeze mnie odłączane przed VAgiem. Póżniej gdy je skasowałem już nic nie wykazywało.

515
Czujnik Halla -G 40
brak sygnału

518
Potencjometr przepustnicy -G 69
nieprawidłowy sygnał 8222;D SPORADYCZNY

525
Lambda Sonda-G39
zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY

670
Czujnik zespołu przepustnicy-G127
brak sygnału 8218;u - BŁĄD SPORADYCZNY

hjakieś rady???
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-15, 06:40   

eros662 napisał/a:
515
Czujnik Halla -G 40
brak sygnału

diagnoza zapewne na zgaszonym silniku - normalka, niema z tym problemu ;)
eros662 napisał/a:
518
Potencjometr przepustnicy -G 69
nieprawidłowy sygnał 8222;D SPORADYCZNY

czyli zgadłem ;) więc wina leży w potencjometrze
eros662 napisał/a:
525
Lambda Sonda-G39
zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY

zapewne z braku emulatora więc narazie olewamy :P
eros662 napisał/a:
670
Czujnik zespołu przepustnicy-G127
brak sygnału 8218;u - BŁĄD SPORADYCZNY

więc kolego albo uszkodzony potencjometr albo jego sterowanie czyli kabelki :) musisz sprawdzić na początek czy kostka od niego jest ok , niepamiętam teraz jakie powinny być w niej sygnały ale jak trzeba będzie to znajde ;) , ale chyba będziesz musiał poszukać owego potencjometru i wymienić :faja:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-01-15, 13:53   

vezet22 napisał/a:
niepamiętam teraz jakie powinny być w niej sygnały ale jak trzeba będzie to znajde


zatem będe wdzięczny jak znajdziesz bo nie wiem jak sprawdzić. Swoją droga po odpięciu kostki obroty spadają ale sie jakby przydławia. No i powiedz no mi czy moze to byc przyczyna że na benie tak chodzi a na gazie oki?
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-15, 19:37   

więceros662, proponuje Ci go wymienić
eros662 napisał/a:
No i powiedz no mi czy moze to byc przyczyna że na benie tak chodzi a na gazie oki?

bo na gazie on jest nieużywany, jeżeli masz nawet krokowca uwalonego to gaz idzie bez niego ustawić tak aby chodził :faja:
a co do sygnałów to puzniej dodam, chociasz na 99 % potencjometr uwalony
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-01-15, 20:03   

vezet22 napisał/a:
bo na gazie on jest nieużywany


hmm no wiesz obroty na gazie nie wieszaja sie w sumie czasami ale to sporadycznie a na tej benie ostatnio cały czas. No i przygasa jak sie rozgrzeje bo zimny to nie
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-15, 20:20   

eros662 napisał/a:
bo zimny to nie

bo ssanie go jeszcze trzyma i chodzi jeszcze jakoś w miare
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-01-15, 23:35   

eros662, proponuję wykasuj błędy, odłącz instalację gazową poprzez wyjęcie bezpiecznika od niej, zresetuj sterownik silnika i pojeździj trochę na benzynie. Zobaczysz czy wyjdą błędy i zyskasz pewność czy instalacja LPG jest winna. Myślę że tak, to może być jakiś błąd w połączeniach. Zwarcie sondy do plusa mnie dziwi, bo własnie na masę się ustawia emulację sondy i powinno wyjść zwarcie do masy to byłoby normalne przy LPG.
I żadnego dodatkowego emulatora ci nie potrzeba. On już jest w sterowniku do LPG a i tak nie jest wykorzystany bo tylko pdaje masę na kabel sondy do sterownika silnika, to można zwykłym przekaźnikiem łatwo osiągnąć.
_________________

 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-01-16, 13:07   

pablomed napisał/a:
odłącz instalację gazową poprzez wyjęcie bezpiecznika od niej


nom to tak zrobie tylko musze wpierw znalezć owy bezpiecznik ehhhh
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-01-16, 14:41   

gdzieś znajdziesz pod maską, w pobliżu sterownika LPG, poznasz łatwo bo to niefabryczna instalacja
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-16, 19:29   

eros662 napisał/a:
nom to tak zrobie tylko musze wpierw znalezć owy bezpiecznik ehhhh

originalnie pod maską niema żadnego bezpiecznika, czyli jak jakiś zobaczysz to od gazu :P
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-01-20, 14:04   

A zatem koledzy powiem wam tak. Postanowiłem kupić dodatek do paliwa XERAMIC: LPG GAZ - dodatek do benzyny (do gazu) na stacji ORLEN za 14 zł coś koło tego i wlałem go do baku. Buteleczka miała starczyc na 60 litrów ale ja zatankowałem do 30 litrów zbiornik i wlałem cała buteleczke. I co??? Wszystko się zmeiniło. Obroty na benzynie sie poprawiły. Auto nie przygasa, obroty sa równe no i co wazniejsze nie zacinaja się parwie już w ogóle. No na LPG chodzi miodzio więc w ogóle nie opisuje. Myśle ze powodem mógł byc zanieczyszczony układ paliwwowy no i przepustnica. Jednak wymaina TPS chyba jednak by sie przydała mimo wszystko. Cóż bede pisał na bieżąco co i jak:)
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-01-24, 21:40   

Koledzy zauważyłem cos dziwnego. Mianowicie co do przygasania auta na benzynie to dzieje się to tylko kiedy poziom paliwa wg wskażnika bedzie niedaleko czerwonego pola tzn kiedy wskazówka przekracza kreske i idzie w pole rezerwy to wtedy auto przygasa co oznacza że wina lezy gdzieś w pompie ale co to moze być?? Coś z pływakiem czy jak??
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-01-24, 21:45   

moze potencjometr sie spierniczył i nie pokazuje ci realnego stanu paliwa w zbiorniku
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-01-24, 21:48   

ventylek86 napisał/a:
moze potencjometr sie spierniczył


a powiedz no mi ile powinien wskazywac jesli mam wskazówke na początku czerwonego pola patrząc od fulla i zatankuje 10 litrów
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-25, 01:30   

eros662, zajryj do pąpy paliwa może coś sie w niej obluzowało
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-02-11, 13:20   

vezet22,
pamiętasz błąd mój z Vaga o sondzie zwarcie do plusa??To nie jest wina braku emulatora bo by pokazał zwarcie do masy tu wina pewno kabli ale czy podłączenia czy szukac gdzieś przetopionego czy przetartego albo co?? Co mówisz??
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-03-10, 10:08   

Nom koledzy co do błedu mojego z VAGu o zwarciu do plusa na sondzie to była wina odizolowanego kabla plusowego przy wtyczce. Teraz jest juz oki błąd nie występuje. No tylko zastanawiam sie do tego że po resecie ECU jeżdżąc na samej benie auto dobrze chodzi i oborty ładnie spadają po nagrzaniu sie auta tak że wskazówka weszła już na niebieskie pole wtedy jest z obrotami miodzio bo na ssaniu jeszcze nie bardzo, pewnie wina tego potencjonometra przepustnicy. No ale jak pojedze potem na gazie to błąd jakby powraca albo mi się zdaje i ten TCS powoduje te błędy z obortami. Co mówicie zmienić TCS czy emulator założyć???

pablomed, a Ty co o tym myślisz???:)

Dodam jeszcze że czasem po jeżdzie na benie i gazie po odpaleniu auta nieważne czy ciepły czy zimny silnik na benie auto zaraz gaśnie. Żeby nie gasło tzreba troche pedał gazu trzymać, potem oki jest ale nierówno chodzi itp. zdejme kleme reset się zrobi i znów jest oki??? A więc o co chodzi???
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
Ostatnio zmieniony przez eros662 2010-03-10, 10:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-03-10, 10:16   

Ja myślę, że to TPS. Tez tak miałem. Nie wchodził na obroty na benzynie. Rozebraliśmy to ze szwagrem, przeczyściliśmy wszystkie styki i jest good :faja:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-03-10, 10:24   

cinek82 napisał/a:
przeczyściliśmy wszystkie styki


mozesz coś więcej powiedziec o tym???
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-03-10, 10:39   

Nie mam teraz fotek (ale wiesz gdzie jest czujnik położenia przepustnicy), rozłożyliśmy go i wyczyściliśmy i jedną i drugą część czujnika benzyną ekstrakcyjną. Oprócz tego zdjęliśmy cały monowtrysk i uszczelniliśmy silikonem pod uszczelkami. No i we wszystkie wtyki w okolicy monowtrysku napsikaliśmy WD40. Po złożeniu do kupy autko jak nowe ;)
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-03-10, 11:22   

cinek82, wiem gdzie jest demontowałem już:) nom to mówisz żeby ścieżki itp przetrzec benzyną i pod uszczelką monowtrysku dać silikon wysokotemperaturowy do uszczelnienia??:)
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
Ostatnio zmieniony przez eros662 2010-03-10, 11:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-03-10, 11:26   

No ja tak zrobiłem z tym silikonem (ale nie wiem czy to było aż tak konieczne). W każdym razie u mnie pomogło wyczyszczenie wszystkich styków w okolicy wtrysku + uszczelnienie. Taki zestaw czynności został poczyniony. Rzeczy jakie były potrzebne to benzyna ekstrakcyjna + WD 40(do wtyczek przy monowtrysku) + silikon temperaturowy pod monowtrysk i jego podstawę. :faja:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
Ostatnio zmieniony przez cinek82 2010-03-10, 11:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mar506 
Autostopowicz
mar506


Silnik: 1.8 cl
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 2
Skąd: niewiem
Wysłany: 2010-04-20, 16:39   

witam ja miałem podobne problemy a u mnie komputer wykrył błąd czujnika temperatury cieczy czujnik kosztował 30zl i wszystko śmiga jak należy.
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-04-21, 09:24   

mar506, a jak komputer tego błedu nie wykrywa?
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 8