Nie wiem jaki poprzedni właściciel lał płyn do wspomagania kierownicy i teraz nie wiem jaki mam wlac co robic mam maly stan plynu i mi ciezko kierownica chodzi jaki sie leje do vento plyn czy to ma jakies znaczenie ? odpowiedzcie szybko Pozdro :|
A jak wymienic plyn od wspomagania jest gdzies korek spustowy a slyszalem ze orginalnie vw jezdza na zielonym plynie i mozna dolac obojetnie jakiego plynu do wspomagania tylko jesli mam juz zielony to zeby dolewac zielonego a jak czerwony to czerwonego co wy na to czy to prawda czy moze bujda :?: Napiszcie mi jak wymienic plyn i ile wchodzi go i czy trzeba cos odpowietrzac :?:
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-03-09, 20:56
Ja mam od początku czerwony płyn...
Mówiąc szczerze nigdy go nie spuszczałem, nie było potrzeby... Co prawda jak miałem walnięta przekłądnię kierowniczą to sporo go dolewałem i przy regenerowaniu jej w zakłądzie spuścili cały płyn i zalali nowym...
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-03-10, 01:57
dolewaj kolorem... czerwony plyn to nie jest stricto plyn do wspomagania.. no ale go leja... powinien jezdzic na zielonym... ale coz jak jest czerowny to lej czerowny .. wiekszosc na tym jezdzi.. choc slyszlaem ze wtedy szybciej pada uklad...
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-03-10, 06:11
Czerwony płyn jest to stricte płyn przekładniony, to że niektórzy leją go np do skrzyni o niczym nie świadczy, Ja jeżdżę oid początku na czerwonym i w wielkim zakładzie gdzie zajmują się tylko i wyłącznie regeneracją przekłądni kierowniczych po jej regeneracji zalano czeronym płynem Mobila. Także nie jest prawdą, że to nie ten płyn i że czerwony niszczy. Jest to płyn idealny do wspomagania w Vento.
Pozdrawiam
No no o to mi właśnie chodziło, wyczytałem ze w Vento nie przewiduje sie wymiany plynu wspomagania uzupelnia sie go kolorem POZDRO
[ Dodano: 2006-03-10, 13:11 ]
Sprawdziłem dlaczego ubywa mi płynu wspomagania i chyba z węża bo jest mokry i teraz nie wiem czy taki wąż dostane w sklepie i jak on sie nazywa
Silnik: 1.8 90KM Pomógł: 10 razy Wiek: 48 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 1226 Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-03-18, 20:34
ale z ktorego weza bo tam jest ich kilka sa takie z koncowkami i tez takie na opaski samo zaciskowe te drugie to mozesz zastapic z metra byle byl olejo odporny jezeli jest to waz z zaprasowanymi koncowkami to tryeba go wymienic na nowy lub na dobra uzywke poniewaz jest tam znaczne cisnienie
_________________ ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-03-19, 10:26
Myślę, że kupno nowego, oryginalnego będzie pierońsko drogie. Poszukaj jakiejś dobrej używki, tak jak koledzy doradzają. Bo kupno nowego zaminnika w tym akurat wypadku może się okazać nie trafione...
Silnik: 1.8
Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 3 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-29, 15:00
Witam.
Nie wiem co mam robić jest wiele opinii proszę o konkretną poradę,
w zbiorniczku oleju do wspomagania jest na minimum, kierownica zaczęła trochę trzeszczeć kiedy jadąc powoli skręcam. Postanowiłem zmienić olej bo nie za bardzo mogę zidentyfikować co było poprzednio wlane żeby ewentualnie zrobić dolewkę. Słyszałem że są oleje zielone i czerwone ja natomiast w swoim zauważyłem barwę żółtawą. Postanowiłem kupić olej Mobil ATF 220 czerwony. Teraz czytając kilka tematów i opinii na ten temat nie wiem czy dobrze zrobiłem. Nie chce żeby układ się rozszczelnił i uszkodził.
Proszę o radę czy zmieniając poprzedni jakiś żółtawy olej na olej czerwony nic nie uszkodzę?
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-05-29, 22:44
50Cent napisał/a:
Proszę o radę czy zmieniając poprzedni jakiś żółtawy olej na olej czerwony nic nie uszkodzę?
Ja też nie wiedziałem dokładnie co było nalane, to spuściłem całkowicie stary płyn i zalałem świeżym, tak dla pewności że się nie pogryzą Zalałem takie coś i jest good : http://www.allegro.pl/ite...bi_zielony.html
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum