Witam! Mam zamiar w najbliższym czasie wymienić świece w swoim aucie i chciałbym się poradzić czy kupować standardowe trójelektrodowe świece powiedzmy marki BOSCH lub NGK czy tez może BRISK http://www.allegro.pl/ite...m_lor15lgs.html
ja tam nie wiem - fachowcy w sklepie zawsze radza 1 elektrodowe do gazu - a jak takie założyłem to odwiozłem im zaraz spowrotem - auto jechac nie chce kicha prycha i co tylko - niby gaz w wiekszej temp sie spala i 1 elektr wystarcza ale jak widac nie wypał z tych ich teorii
jak pamietam za NGK płaciłem 8 dyszek
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-04, 22:15
Jendker napisał/a:
A czym się się różnią jedno elektrodowe od trój elektrodowych
ilością elektrod na świecy. 3-elektrody zapodają 3 iskry na raz co ma znaczenie np. w silnikach z wielopunktowym wtryskiem. W przypadku silników 8zaworowych ,8 jakie są w Vento zasilanych gazem idealnym rozwiązaniem są świece 1 elektrodowe. nie dość, że tańsze to dobrze się sprawują - słyszałem to od wielu mechaników i speców, więc chyba coś w tym jest. A osobiście różnicy nie widziałem, sprawowały się tak samo.
pamiętam model 3elektrodowych NGK: BUR6ET ale za cholerę nie mogę sobie przypomnieć modelu 1elektrodowych, które używałem w ventylku.
Jeżeli chodzi o świece to najlepsze są jedno-elektrodowe ponieważ dają jedną iskrę a natomiast trzy-elektrodowe rozbijają to jedną na 3 iskry co osłabia cewkę. Poza tym NGK siadły mi po 3tyś KM i założyłem używane BOSCHA z jedną elektroda i auto śmiga.
Silnik: AEY Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 406 Skąd: WPU
Wysłany: 2010-03-05, 08:23
żeby świeczki ( 1 elektrodowe ) dobrze chodziły na lpg dobrze jest zmiejszyc przerwe między elektrodami z doświadczenia wynika że daje to lepszy efekt niż montarz 3 elektrodowych
Silnik: 2.0 GLX 85kW Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 666 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-03-05, 09:30
ja mam wsadzone 3 elektrodowe NGK bur6etm197 na benzynie(od poprzedniego właściciela) ale nie długo chce zmienić a nie wiem które będą lepsze jedno czy trzy
Silnik: w komorze Pomógł: 25 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 2784 Skąd: Z Mazowsza
Wysłany: 2010-03-05, 10:38
Jak dla mnie nie ma lepszych świec niż Briski.....Śmigam na nich już od 2 lat....Zmieniam ich co 30tysięcy razem z przewodami kopułką i palcem...Jak dla mnie auto jest bardziej żywsze
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-03-07, 18:10
Dziś zauważyłem takie coś...czyli iskrzy między świecą a przewodem i jest tak na wszystkich garach:
Miałem pytać czy to normalne czy nie, ale w czasie jak się filmik ładował na serwer poszedłem do garażu i odpaliłem furkę....przez jakieś 30 sekund po odpalenieu jest ok....ale po tym czasie zaczyna iskrzyć, do tego gdy się dobrze przyjrzeć widac jak wewnątrz przewodów lekko iskrzy ale iskra nie przeskakuje między przewodami tylko delikatnie widać że w nich cos płynie (prąd). W dodatku przewód między cewką a kopułką tez własnie minimalnie błyska. No i co najgorsze cewka tez raz na jakiś czas mignie.
I tu moje pytanie....czy to że cewka mignie to tylko wina przewodów czy w niej się juz coś dzieje rozbierać ja czy jak
Silnik: 1,8 Pomógł: 61 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3720 Skąd: LZA
Wysłany: 2010-03-07, 18:23
moje zdanie jest takie ;
przewody do wymiany i przy okazji kopułke i palec zreszta zobaczysz czy jest wypalona a cewki sie nie rozbiera (chyba) ale najlepiej wymienic kable jak najszybciej by zwarcie nie uszkodziło cewki
_________________ Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
u mnie jak kupilem kiedyś tanie przewody tak sie działo od nowości na pierwszych przewodach mało tego było iskrzenia - teraz mam BERU i jest super nie zobaczysz iskry pod maska kopułkę masz ładna - ale palec całkiem profilaktycznie bym zmienił - bo to nie majatek (chyba 12 zeta)
z przewodami to rozne zdania są - ty masz jakieś porzadne widać - moj majster mowi złap sie ręka pokoleji za przewody jak cie nie pier.... to znaczy ze jezdzić jeszcze a to świecenie pod wtyczką hmmm moze to tak jest az sprawdze u siebie
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-03-07, 21:15
Paweł ja bym nie czekał i wymienił komplet. No może bez cewki. Ale tak kable, palec kopułkę bym wymienił. Bo świece to chyba nie dawno wymieniałeś nie
Nie wiem czy takie zjawisko jest normalne ale ja u siebie takiego czegoś nie zauważyłem nigdy
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-03-08, 12:08
Więc tak.....zastosowałem taki zestawik
Przy wyciąganiu stary kabel się urwał i jego kawałek został przy świecy
stare świece były przypalone w miejscu gdzie iskrzyło, oraz miały mocno skorodowane podkładki
A w dodatku w gnieździe w głowicy było dużo syfu i byc moze przez to była ta korozja
Efekt tego jest taki....nic nie iskrzy i nie strzela/pyka więc wyładowań nie ma....z tego co widziałem to i z cewką jest ok....ale co do cewki to nie wiem dokładnie gdyż w garażu nie mogę doprowadzić do idealnej ciemności ale z tego co widziałem jest w porzadku ....wieczorem jeszcze oblukam co by mieć 100% pewności że cewka zdrowa-mam nadzieję że będzie ok gdyż dziś już 200zł poszło w szrota i nie uśmiecha mi się jeszcze wymiana cewki
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-03-08, 13:24
cinek82 napisał/a:
No to czyli najwyższa pora już była.
70 tys km i Championy zajeżdżone-ale to chyba dobry wynik i nie ma co narzekać
Przed chwilą były próby cewki w idealnej ciemni....nic nie iskrzy więc chyba się udało i mam nadzieję że już tak zostanie....a swoją drogą to aż dziwne że iskrzyło w cewce przez kable....błyskało jakieś 3-4cm od wtyki przewodu więc przeskok konkretny.
cinek82 napisał/a:
Cewka chyba lubi zdechnąć tak "na raz", tak jak to np u mnie było
Tak....ale skoro błyska w cewce to nie zapowiada to nic dobrego.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-03-08, 13:53
cinek82 napisał/a:
A czy są jakieś różnice w jeździe autem
Jeszcze na tym zestawie nie śmigałem, tylko wjechałem do garażu...wydaje mi się że jakby szybciej odpalał, ale być może to moje subiektywne odczucia.
cinek82, ogólnie z tymi przewodami to lipa, chciałem coś markowego, ale wszędzie wciskali mi jakieś chińsko brzmiące nazwy, których nie kojarzę. W końcu te przewody dostałem u mojego gazownika tak jak i poprzednie Chempiona. pogadaliśmy co nie co o gazie i tym komputerku co mamy, fajna, miła rozmowa a i 40zł zniżki dostałem na przewody i fakt faktem przewody Beru wyniosły mnie 10zł taniej niż coś tam Made in China
najlepsze jest to że w katalogu "Made in China", jedyne 1.8 jakie było w vento to AAM...a ABS czy ADZ już nie ma więc Pani w sklepie miała problem, ale stanowczo twierdziła że pasują....ja tam nie wiem czy pasują czy nie-dziwne tylko że katalog Beru rozróżnia 3 rodzaje 1.8
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-03-08, 13:58
Wiesz, może katalog rozróżnia ale rodzaj kabli ten sam jest Po prostu wzięli skopiowali modele aut + wersje silnikowe w katalog a kable czy tam świece są do danej pojemności takie same
identyczny zestaw zakupiłem na wiosne i śmiga do tej pory - wczoraj w nocy patrzyłem co sie dzieje pod mask i fakt przy gniezdzie nic nie iskrzy choć odczasu do czasu widać jakas naprawde delikatną smuge na przewodach Paweł J., a prubowałeś kiedyś świec z jednym żarnikiem? bo wszyscy mowia ze niby lepsze ale mi jezdzić nie chciał
a i skad ty masz dwa gniazda na czujnik temp na przewodach wodnych??
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-03-08, 17:20
zlotykamil napisał/a:
Paweł J., a prubowałeś kiedyś świec z jednym żarnikiem?
Nie...nie próbowałem i nie wiem czemu...zarzekałem się że teraz kupie te tanie świece jednoelektrodowe, ale wyszło jak wyszło pewnie moje głupie przyzwyczajenie do sprawdzonych rzeczy
zlotykamil napisał/a:
a i skad ty masz dwa gniazda na czujnik temp na przewodach wodnych??
prosta sprawa...ten trójnik to zamiennik a zamienniki mają dwa gniazda....w oryginale było jedno....a dwa czujniki to jeden sprawny, a drugi zaniżający temperaturę o 9 stopni przez co gaz już powoli zaczynał strajkować (uroki czułego kompa). A że w czasie wymiany rypła się zaślepka to są dwa czujniki zamiast czujnika i zaślepki
ZłotyKamil a wcześniej miałeś okopcone świece w tym porcelanowym miejscu gdzie jest wybity model świecy
żeby cie nie oszukać to powiem że nie pamietam dokladnie ale chyba były
z ta jedna elektr załozylem kiedys nie chciał jezdzić - wiec poszły do zagęszczarek na wymiane - długo też nie pociagneły (ale zawsze góra miesiac) a stare z 3 elektr jeszcze gorzej zdezelowane jak twoje po wymianie działały dobre pół roku bez problemu na zagęszcz - więc chyba 3 elektr sa jednak lepsze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum