chciałem wymienić pasek rozrządu ale nie mogę odkręcić czterech srub na klucz imbusowy 6mm może ktoś ma jakiś pomysł,a boję się że klucz obrobi śrubę i będzie klapa.chodzi mi o sruby przy kole pasowym od wału.pozdrawiam i dziękuję.
witam dziś wymieniłem pasek rozrządu ale okazało się że mam luz na płaskim kole. w rozrządzie jest trzy koła zębate tj.od wałka ,wału i pompy ,napinacz i płaskie koło pod kołem pompą co to jest i jak to naprawić. proszę o poradę ,i ile kosztuje i czy dam rady zrobić to sam? dzięki pozdrawiam.
kolego tak prośba z mojej strony, czy byłbyś uprzejmy scalić swóje dwa problemy w jeden bo w sumie to jest to samo. A w jaki sposób widzisz ze masz luz
Ostatnio zmieniony przez adbaca 2008-04-26, 22:54, w całości zmieniany 1 raz
pilot, poprostu poruszałem tym kołem i w poziomie ma luz na około 0.5cm a i w pionie terz trochę czy dam rady zrobić to bez rozbierania silnika?od czego jest to koło?
[ Dodano: 2008-04-27, 10:45 ] pilot, poprostu poruszałem tym kołem i w poziomie ma luz na około 0.5cm a i w pionie terz trochę czy dam rady zrobić to bez rozbierania silnika?od czego jest to koło?Tygrysisko, adbaca, adbaca,
[ Dodano: 2008-04-27, 10:57 ]
poruszałem kołem na boki i ma około 0.5cm luzu a i w górę i w dół terz trochę ma .powiedzcie czy dam radę zrobić to bez rozbierania silnika ? i od czego jest to koło? serdeczne dzięki za czytanie iporady.
[ Dodano: 2008-04-27, 11:30 ]
tak mnie załamaliści tym kołem że trzy razy napisałem to samo.niedawno kupiłem to auto i ciągle coś naprawiam,a miało być nie zawodne.jak mi powiecie jak to wymienić to sam zrobię, nie mam kasy na mechanika.dziękuje za każdą radę.
bo Ty wczesniej pisałeś ze wymienić chciałeś rozrząd i powiedz mi czy po wymianie sie tak zaczeło dziać czy przed wymiana już ta rolka miała luzy?? Wiem ze miałeś problem z odkręceniem śrub mocujących ją ale dobrze ktos Ci poradził aby wbić "z czuciem" klucz w te śruby
ja nie mogłem odkręcić śrub od koła przy wale na dole cztery imbusowe.a teraz mówimy o kole które napędza pompę olejową ten luz był odrazu po zdjęciu paska rozrządu dziś kupiłem tlejkę tz.łożysko ślizgowe i uszczelniacz,wymienię w wolnej chwili to niby ma skasowac ten luz.bo koło jest dobre.pozdrawiam
no to powodzenia i rób fotki jak to wymieniasz itp później zamiescisz i bedzie jak znalazł dla następnego jeszcze raz powodzenia, czekam na wyniki i fotki
Ja te śrubki odkręcałem w taki sposób , że brałem klucz imbusowy ale nie 6 kątny tylko rozmiar 8 wielorowkowy i najpierw wbiłem imbus , a potem brałem klucz nasadowy z przedłużkami i jedna osoba biła młotkiem z czuciem a druga odgręcała te sruby , no chyba , że masz klucz udarowy. No oczywiście śruby potem nowe. Pozdrawiam
witam
może mi ktoś doradzić jaki rozrząd do silnika 1.9 td najlepszy? bo chce wymienić jakby co to jest to rocznik 94
i jeszcze mam jedno pytanie gdzie przy tym silniku znajduję się czujnik wskazujący obroty bo mam drobny kłopot jak sobie przez noc stoi i na drugi dzień palę to po odpaleniu gdy chce lekko dodać gazu wskazówka spada chociaż słychać że silnik wchodzi na obroty dodam że miałem robioną pompę jakiś czas temu i byłem strasznie zadowolony bo silnik zaczął palić jak to niektórzy mówią z pół obrotu a teraz radość mi przeszła bo czasem muszę go kręcić 2 razy a czasem jest ok...jednym słowem jak mu czapka stanie tak pali jakby paliwa nie dostawał wcale...chyba mechanik spier.... sprawę
ale najważniejsze te pierwsze pytanie bo coś już przy tym rozrządzie piszczy na wolnych obrotach i chce się go szybko pozbyć
z góry dzięki za odp
co do rozrządu to nie wiem jak w td jest ale u mnie była na samej górze taka rolka prowadząca i ona piszczała na wolnych obrotach samemu łatwo ja wymienic. a czujnik obrotomierza to moze w alternatorze w fordzie tak miałem w altku. a w vento to nie wiem dokładnie
może i coś w u mnie takiego jest...muszę to przejrzeć dobrze bo tych osłon nawciskane nie można nawet rzucić okiem na pasek i inne rzeczy
z początku myślałem że to klinowy gra mi na nerwach i z 10 razy go podciągałem zapalałem i sprawdzałem a piszczenie im dłużej chodził a obroty się stabilizowały to znikało ale jak nadstawić dobrze ucho to słychać gdzie
to ja nie wiem co z tymi obrotami może być elektryka to już inna bajka dla mnie chyba że to ten cholerny pasek jeszcze się ślizga
Raziel500, dzięki za podpowiedź o ile będą mieli dla td bo na all widzę tylko do tdi i innych
zęby zobaczyć ta rolkę o której mowie wystarczy tylko lekko odchylić osłonę od rozrządu ta rolka jest na górze znajduje się miedzy kołem zębatym od rozrządu a kołem od pompy
to Ty masz widocznie lepiej niż ja bo o odchyleniu nie ma mowy prędzej połamię tą osłonę tak się skubana trzyma ale przy okazji wymiany rozrządu i tak ją zdejmę...dzięki za podpowiedź w każdym razie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum