Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Bioester biopaliwo czyli ekologicznie i tanio...
Autor Wiadomość
woytek 
Kierowca eLki
wolnossacy!


Silnik: 1.9D 64KM 1Y
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 22
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-06-28, 01:24   Bioester biopaliwo czyli ekologicznie i tanio...

witam!

Czy ktos ma jakies dluzsze doswiadczenia ze stosowania bioesteru dostepnego na niektorych stacjach BLISKA?

Ja trzy razy ostatnio tankowalem do pelna bioester i w moim wolnossacym Ventylu nie widze zadnej roznicy...ani w jezdzie, ani specjalnie w spalaniu. Na trasie wyszlo mi tylko 4,5l/100km!!!
Jedyny problem to rozruch. Jak zalacza sie swieczki, to nie ma problemu. Jak jest bardzo cieply tez odpala bez klopotow. Gorzej jak znajdzie sie w przedziale temperatur, gdy swieczki sie nie zalaczaja a silnik nie jest dostatecznie cieply. Wtedy musze go troche pokotlowac. Ale w koncu zapala, choc szkoda mi rozrusznika- biedak.
Wszystko dlatego, ze zaplon bioesteru wystepuje przy 100 st C, a ON przy 50...
Moze jest na to jakis sposob? Moze da sie zmienic jakos prog temperatury w czujniku zlacznia swiec zarowych? Ktos moze wie?

No i garsc informacji:

Na stacjach Bliska dostepny jest Bioester znany rowniez pod innymi nazwami np. RME lub FAME szczegoly tutaj:

http://www.e-biopaliwa.pl...w/bioestry.html

Czytalem rozne opinie na temat lania Boesteru, przewaznie pochlebne (finanse), ale zdarzaly sie tez opinie, ze strasznie sie uszczelki gumowe niszcza...
No i nie wiem co myslec.

Wedlug VW wszystkie modele VENTO od 1996 moga sie napedzac 100% RME, a te wczesniejsze po zamontowaniu specjalnego kitu (podany numer retrokitu).
To jest opinia VW z marca tego roku:

http://www.volkswagen.co....l/biodiesel.pdf

No i nie wiem co myslec rzepaku do mojego Ventyla, bo moj to przelom 1994/95...


Finansowo sie oplaca teoretycznie, bo roznica na litrze to teraz 1zl, ale co na to moj silnik?

pozdrawiam
*woytek
 
 
astaroth 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.9TD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 458
Skąd: Gdów
Wysłany: 2010-06-28, 10:34   

A czy do swojego 1.9TD AAZ z 92r. mógłbym coś takiego tankować ?
 
 
sluga 
Zapalony Ventkarz
vento it´s THE BEST



Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 255
Skąd: Kalisz , Esbjerg DK
Wysłany: 2010-06-28, 10:53   

Panowie ja jak mialem Passata b3 1992r 1,9 td pozniej audi 80 1,9 td 1992 to w dani jezdzilem na zwyklej ropie, ale jak bylem w polsce to autka tankowalem albo czerwona i wiele razy tym paliwem biodiesel. Z silnikami nic sie nie dzialo minus to taki ze z rury wydechowej walilo frytkami, i zima mial trudniej zapalic na bio, w audi podobny system tylko ze zima nie tankwalem juz bio jedynei czerwona albo zwyklego diesla, no i przed zima wymienialem filtr paliwa
_________________
GRUPA WIELKOPOLSKA

VW Vento- pracuje tu 90 Koni i.............Jeden Osiol :-D
 
 
woytek 
Kierowca eLki
wolnossacy!


Silnik: 1.9D 64KM 1Y
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 22
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-06-28, 11:28   

astaroth -Chyba nie bardzo.
VW nie zaleca- w swojej opinii napisal, ze wszystkie oprocz wlasnie TDI...
Tyle, ze tyczy sie to modeli sprzed 1996 roku, potem juz dopuszcza wszytskie.
Pytanie co sie zmienilo w konstrukcji???

tutaj znalazlem dyskusje na ten temat:

http://www.forumkierowcow...ead.php?t=15536

ktos tam nawet wyszukal co sie sklada na wspomniany kit- glownie weze i uszczelki...

teraz juz sie bac, ze bede mial wycieki czy nie?

milego dnia
*woytek
Ostatnio zmieniony przez woytek 2010-06-28, 11:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
astaroth 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.9TD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 458
Skąd: Gdów
Wysłany: 2010-06-28, 11:31   

Ja mam TD bez I :) 75 koni szaleje pod maską :)
 
 
woytek 
Kierowca eLki
wolnossacy!


Silnik: 1.9D 64KM 1Y
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 22
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-06-28, 11:36   

astaroth napisał/a:
Ja mam TD bez I :) 75 koni szaleje pod maską :)


aaaaaaaaaaaa bez Intercooler'a- cos zle spojrzalem na twpj wpis.

czyli w teorii WV masz tak samo jak ja- po zalozeiu tego kitu mozna bez problemu tankowac BIO.

Na ile ich teoria jest prawdziwa i bez kitu mozna lac BIO?
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-28, 11:49   

Kumpel z pracy jeździł na bio ropie ze stacji Bliska (Orlen team) przez dłuższy czas. Cena kusząca, ale...

...auto stało się potwornie mulaste, na trasie ledwo wyprzedzał. Potem przez wiele miesięcy tankował normalną ropę żeby furak wrócił do żywych. Nie polecam tego gó... to wcale nie jest ekologiczne a wręcz odwrotnie.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-06-28, 11:55   

Po 1 tankowaniu w tym sezonie wyszlo mi, ze spalil 5,4l. Wow pomyslalem. No to drugie tankowanie i... 6,4l, nicht gut ale po miescie jezdzilem 50-50 trasa. Teraz znowu 50-50i spalanie wyniesie kolo 6. Spali troche wiecej niz na ON ale przejade te ~30km wiecej niz na ON.
Ale zatankowac warto bo BIO wyczysci i przesmaruje uklad paliwowy, pompke ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

Ostatnio zmieniony przez bradley 2010-06-28, 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
astaroth 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.9TD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 458
Skąd: Gdów
Wysłany: 2010-06-28, 13:02   

Eeee to nie bede czarował :)
 
 
woytek 
Kierowca eLki
wolnossacy!


Silnik: 1.9D 64KM 1Y
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 22
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-06-28, 14:20   

Zajrzalem dzisiaj pod maske...
Spod jednego wtrysku wycieka paliwo :(

Na forum Golfa znalazlem rownierz dyskusje na ten temat:
Ja mam podobne objawy.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325405

Sprobuje sie dowiedziec o mozliwosc zakupu tego kitu produkowanego przez VW do dostosowania do Bioesteru.

*woytek
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-06-29, 09:07   

nie wiem czy zauwazylisci ci co jeżdzą na bio ze silnik szybcij łapie te 90 i słabiej sie spala i zostawia wiecej zanieczyszczen na tłoku zaworach.ale rubta jak chceta ja odradzam
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-06-29, 10:00   

FWD350 napisał/a:
zostawia wiecej zanieczyszczen na tłoku zaworach

Sprawdzales? Wyjmowales tloki i zawory?
FWD350 napisał/a:
silnik szybcij łapie te 90

Nie ma roznicy.

Bio mniej kopci a jesli mniej kopci to jest mniej sadzy a jesli mniej sadzy to... mniej zanieczyszczen i lepsze spalanie paliwa?
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
woytek 
Kierowca eLki
wolnossacy!


Silnik: 1.9D 64KM 1Y
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 22
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-06-29, 12:30   

Moim zdaniem mniej kopci. Chmure mam tylko przy odpalaniu, ale to jest zwiazane z roznica temperatury zaplonu w porowaniu do trad. ropy.

Poza tym wedlug wszelkiich informacji BIO ma w sobie wiecej tlenu, wiec i spalanie lepsze.
A dla silnika jest ponoc lepiej, bo BIO gestszy i ponoc przeczyszcz silnik i uklad paliwowy.

Wkrotce powionienm miec info na temat tego retrofit kitu do dostsowania mojego modelu (i wszytskich innych starszych niz 1996) do spalania BIO.

pozdrawiam
*woytek
 
 
woytek 
Kierowca eLki
wolnossacy!


Silnik: 1.9D 64KM 1Y
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 22
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-06-30, 09:32   

no to pieknie...

wrocilem wlasnie do domu a za mna struzka cieczy...

podnosze maske a tam ?wywyala paliwo spod jednego wtrysku :mur:

bioester porozpuszczal mi uszczelki na wtryskach...

cudownie :mur:
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-06-30, 10:36   

Z ktorej strony? Od przelewow czy glowicy?
Przynajmniej w TDI uszczelka od strony glowicy jest miedziana wiec nie ma co rozpusczac a przelewy, kupilem normalne w sklepie motoryzacyjnym 9zl za metr :( Ale trzymaja sie dzielnie :P
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
woytek 
Kierowca eLki
wolnossacy!


Silnik: 1.9D 64KM 1Y
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 22
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-07-01, 06:11   

od glowicy.

tez zdazylem sie zorientowac, ze te podkladki sa miedziane- zreszta logiczne, zadna guma temp by nie wytrzymala.

znajomy mechanik twierdzi, ze moglo byc tak, ze bioester, ktory lepiej sie spala, jest gesty i jak twiedzi wiekszosc -przeczyszcz uklad, rozpuscil nagar pod wtryskiem. Po prostu przyspieszyl drastycznie sprawe nieszczelnosci.


Dzisiaj musze sie dowlec do warsztatu- tam zobaczymy co sie dzieje...

pozdrawiam
*woytek
 
 
woytek 
Kierowca eLki
wolnossacy!


Silnik: 1.9D 64KM 1Y
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 22
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-07-05, 01:22   

Autko juz smiga.

moj mechanik powiedzial, ze nie laczylby tego wycieku z BIO (ale sam nie wiem co mysklec, bo czytalem o podobnych problemach). Zmieniona podkladka i wszytkie przewody przelewowe.

retrofitKit o ktorym wspominalem kosztuje w WV 400zlotych. no itrzeba czekac z dwa tygodnie, zeby go sciagneli z Niemiec.

pozdrawiam
*woytek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 8