Wysłany: 2010-06-28, 01:24 Bioester biopaliwo czyli ekologicznie i tanio...
witam!
Czy ktos ma jakies dluzsze doswiadczenia ze stosowania bioesteru dostepnego na niektorych stacjach BLISKA?
Ja trzy razy ostatnio tankowalem do pelna bioester i w moim wolnossacym Ventylu nie widze zadnej roznicy...ani w jezdzie, ani specjalnie w spalaniu. Na trasie wyszlo mi tylko 4,5l/100km!!!
Jedyny problem to rozruch. Jak zalacza sie swieczki, to nie ma problemu. Jak jest bardzo cieply tez odpala bez klopotow. Gorzej jak znajdzie sie w przedziale temperatur, gdy swieczki sie nie zalaczaja a silnik nie jest dostatecznie cieply. Wtedy musze go troche pokotlowac. Ale w koncu zapala, choc szkoda mi rozrusznika- biedak.
Wszystko dlatego, ze zaplon bioesteru wystepuje przy 100 st C, a ON przy 50...
Moze jest na to jakis sposob? Moze da sie zmienic jakos prog temperatury w czujniku zlacznia swiec zarowych? Ktos moze wie?
No i garsc informacji:
Na stacjach Bliska dostepny jest Bioester znany rowniez pod innymi nazwami np. RME lub FAME szczegoly tutaj:
Czytalem rozne opinie na temat lania Boesteru, przewaznie pochlebne (finanse), ale zdarzaly sie tez opinie, ze strasznie sie uszczelki gumowe niszcza...
No i nie wiem co myslec.
Wedlug VW wszystkie modele VENTO od 1996 moga sie napedzac 100% RME, a te wczesniejsze po zamontowaniu specjalnego kitu (podany numer retrokitu).
To jest opinia VW z marca tego roku:
Panowie ja jak mialem Passata b3 1992r 1,9 td pozniej audi 80 1,9 td 1992 to w dani jezdzilem na zwyklej ropie, ale jak bylem w polsce to autka tankowalem albo czerwona i wiele razy tym paliwem biodiesel. Z silnikami nic sie nie dzialo minus to taki ze z rury wydechowej walilo frytkami, i zima mial trudniej zapalic na bio, w audi podobny system tylko ze zima nie tankwalem juz bio jedynei czerwona albo zwyklego diesla, no i przed zima wymienialem filtr paliwa
_________________ GRUPA WIELKOPOLSKA
VW Vento- pracuje tu 90 Koni i.............Jeden Osiol :-D
astaroth -Chyba nie bardzo.
VW nie zaleca- w swojej opinii napisal, ze wszystkie oprocz wlasnie TDI...
Tyle, ze tyczy sie to modeli sprzed 1996 roku, potem juz dopuszcza wszytskie.
Pytanie co sie zmienilo w konstrukcji???
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-28, 11:49
Kumpel z pracy jeździł na bio ropie ze stacji Bliska (Orlen team) przez dłuższy czas. Cena kusząca, ale...
...auto stało się potwornie mulaste, na trasie ledwo wyprzedzał. Potem przez wiele miesięcy tankował normalną ropę żeby furak wrócił do żywych. Nie polecam tego gó... to wcale nie jest ekologiczne a wręcz odwrotnie.
Po 1 tankowaniu w tym sezonie wyszlo mi, ze spalil 5,4l. Wow pomyslalem. No to drugie tankowanie i... 6,4l, nicht gut ale po miescie jezdzilem 50-50 trasa. Teraz znowu 50-50i spalanie wyniesie kolo 6. Spali troche wiecej niz na ON ale przejade te ~30km wiecej niz na ON.
Ale zatankowac warto bo BIO wyczysci i przesmaruje uklad paliwowy, pompke
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ostatnio zmieniony przez bradley 2010-06-28, 11:57, w całości zmieniany 1 raz
nie wiem czy zauwazylisci ci co jeżdzą na bio ze silnik szybcij łapie te 90 i słabiej sie spala i zostawia wiecej zanieczyszczen na tłoku zaworach.ale rubta jak chceta ja odradzam
Bio mniej kopci a jesli mniej kopci to jest mniej sadzy a jesli mniej sadzy to... mniej zanieczyszczen i lepsze spalanie paliwa?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Moim zdaniem mniej kopci. Chmure mam tylko przy odpalaniu, ale to jest zwiazane z roznica temperatury zaplonu w porowaniu do trad. ropy.
Poza tym wedlug wszelkiich informacji BIO ma w sobie wiecej tlenu, wiec i spalanie lepsze.
A dla silnika jest ponoc lepiej, bo BIO gestszy i ponoc przeczyszcz silnik i uklad paliwowy.
Wkrotce powionienm miec info na temat tego retrofit kitu do dostsowania mojego modelu (i wszytskich innych starszych niz 1996) do spalania BIO.
Z ktorej strony? Od przelewow czy glowicy?
Przynajmniej w TDI uszczelka od strony glowicy jest miedziana wiec nie ma co rozpusczac a przelewy, kupilem normalne w sklepie motoryzacyjnym 9zl za metr Ale trzymaja sie dzielnie
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
tez zdazylem sie zorientowac, ze te podkladki sa miedziane- zreszta logiczne, zadna guma temp by nie wytrzymala.
znajomy mechanik twierdzi, ze moglo byc tak, ze bioester, ktory lepiej sie spala, jest gesty i jak twiedzi wiekszosc -przeczyszcz uklad, rozpuscil nagar pod wtryskiem. Po prostu przyspieszyl drastycznie sprawe nieszczelnosci.
Dzisiaj musze sie dowlec do warsztatu- tam zobaczymy co sie dzieje...
moj mechanik powiedzial, ze nie laczylby tego wycieku z BIO (ale sam nie wiem co mysklec, bo czytalem o podobnych problemach). Zmieniona podkladka i wszytkie przewody przelewowe.
retrofitKit o ktorym wspominalem kosztuje w WV 400zlotych. no itrzeba czekac z dwa tygodnie, zeby go sciagneli z Niemiec.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum