Witam!
Mam problem z moim Vento. Ostatnio zauważyłem, że wzrasta poziom oleju. Oceniam że to może być paliwo. Może ktoś wie jaka może być przyczyna przedostawania się go do oleju, którędy?
Pozdrawiam!
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-07-06, 19:28
Tylko między tłokami a cylindrem. I jest to poważny objaw. Świadczy albo o jakimś nadmiernym podawaniu paliwa ktore nie dopalone spływa do oleju, albo o konicznym remoncie, może wystarczy pierścienie. Tylko poobserwuj ten poziom oleju jeszcze. Sprawdzaj zawsze w tych samych warunkach, najlepiej rano przed odpaleniem i auto musi stac poziomo zawsze.
Silnik: 1.8 75 KM Pomógł: 5 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 906 Skąd: sam nie wiem
Wysłany: 2010-07-06, 19:32
ja mam tez AAM i nie mam takich problemow i ma juz ze 500000km choc nie chce mi sie w to wiezyc,ale o takim przypaku to nie slyszalem jeszcze.remont jest oczywisty,bo raczej samo nie ustapi.ale jaka jest przyczyna to nie potrafie powiedziac.a wchales olej czy nioe wali benzynka?
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-07-06, 19:35
kolego paliwo to to nie może być bo jeżeli rosło w takim stopniu ilość oleju to jeżeli było by to paliwo to nie jechał by samochód bo by go zalewało a nawet jeżeli by nie zgasł to prędzej wywalał by paliwo wydechem ,najprawdopodobnie poszła ci uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący przedostaje się do oleju poprzez kanały w głowicy i bloku ,sprawdż pozoim płynu i jak wy ciągniesz bagnet to przyjrzyj się i zobasz czy na bagnecie nie ma śladów płynu chłodzącego
Właśnie dziś spuściłem ten nadmiar i walą mi benzyną ręce. Kurcze, a jeśli rzeczywiście nie było wszystko spalane w cylindrach i spływało , to koniecznie trzeba wymienić pierścienie, czy np.świece (są z jedną elektrodą, a się dowiedziałem ze powinny być z trzema). Bo jest możliwość, że w paliwie był jakiś procent ropy, bo to było od znajomego. To ona niedopalona mogła spływać, tylko czy to ustąpi jak się wypali ten jej procent zawartości w paliwie.
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-07-06, 19:52
pierścienie nie moga przepuszczać takiej ilości paliwa ,jak już ,bo jeżeli tak by było miał byś zajebisty luz na pierścieniach i nie szczelność ,a za tym idzie słabe ciśnienia na cylindrach co powodowało by wyrażna utratę mocy autka co powodowało by nawet do tego e autko by nie odpalało z braku sprężenia
Problem jest z odpalanie, pali za 2-3razem. Ale jedzie bez problemu 120km/h. Tylko właśnie problem z olejem i fakt, że jest on rzadki i przybyło stanu. Olej był wymieniany 3tyg temu. Sprawdzę jutro w dzień jak będzie wyglądał stan, bo dziś po spuszczeniu nadmiaru zostawiłem na stanie MINIMUM na bagnecie.
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-07-06, 20:10
no problem z odpalaniem może być spowodowany starymi świecami lub przewodami wysokiego napięcia ,jak odpala nawet za 3 razem i chodzi ruwno ,przyszpiesza normalnie bez szarpania ani strzelania z rury to wykluczał bym pierścienie
A teraz doszedłem do pewnego szczegółu i to ważnego. Bo dowiedziałem się, że przy wymianie jak był mój ojciec, to gość zalał prawie 7litrów oleju. To by sie zgadzało z nadmiernym stanem. To za dużo i możliwe że w znacznym stopniu spłukuje resztę paliwa z cylindrów i zrobił się rzadki?? heh dać komuś auto, żeby coś załatwił i da palantowi, który chce zarobić i zaleje oleju ile się da.
A jaki olej proponujecie?? Przebieg 280tys. Ja już sam wymienię (wtedy nie miałem czasu) i będę wiedział na czym stoję, a dokładniej na czym i czym jeżdżę.
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-07-06, 20:25
no to masz odpowiedż dlaczego masz tyle oleju,a co do rzadkości to jak jest silnik ciepły to każdy olej będzie miał rzadszą konsystencje ,a co do przedostawania się paliwa do oleju przez cylindry to tak jak pisałem jest to raczej nie możliwe bo albo by ci zalewało silnki paliwem ,co powoduje dławienie się i gaśnięcie ,dymienie z rury i brak dynamiki autka z powodu braku ciśnienia w cylindrach ,jest jeszcze pytanie jaki olej ci zalali i czy z oryginalnego opakowania czy z innego naczynia ,bo może być tak że mieli np konewkę przez którą wlewali olej do silnika lub bańkę w której mieli np paliwo i przy wlewaniu do silnika do ciebie coś tam im się wlało i z tąd ten zapach
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-07-06, 20:30
olej to zalej taki jaki lałeś do tąd bo zmiana przy takim przebiegu może mu nie wyjść na dobre ,polecam firmę MOBIL sam na tym jeżdżę i jestem zadowolony ,CASTROL też jest dobry ale po dłuższym użytkowaniu zostawia nie miłą mazię w silniku która nie jest do końca dobra dla eksploatacji silnika
Na zimnym silniku jest właśnie rzadki. Wziąłem ojca na dywanik i wyszły szczegóły: oleju zalano 6litrów, jakiś Lotos mineralni i filtr Filtron. Także problem się rozwiązał. Ale dzięki za udział w temacie i pomoc.
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-07-06, 20:53
dobry olej (lepkośc ,czyli oznaczenie oleju) jest ten co jest w stałym użytkowaniu silnika ,jeżeli nie bierze ci oleju to nie zmieniaj go a o Elfie to się nie wypowiem bo nie używam tego oleju
Zmieniłem z syntetyka na minerala. Teraz po prostu zmienię tylko firmę, bo nie będę na Lotosie. Ale jestem wdzięczny bardzo za zainteresowanie. A masz może silnik AAM??
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-07-07, 22:14
Dwulitrówki tak mają że jeden jest w głowicy z boku, 1.8 to o ile wiem oba mają przy filtrze. Dochodzi ten od temperatury oleju do MFA, też przy filtrze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum