Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z dmuchawą?
Autor Wiadomość
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-07-08, 23:35   Problem z dmuchawą?

Nowy problem. Dzisiaj po przejechaniu ponad 300km miałem dość z powodu marnego nadmuchu powietrza przez dmuchawę. Zatrzymałem się na trasie, wyjąłem nowy filtr kabinowy, dmuchawa pracuje zdaje się, że prawidłowo, reaguje na regulację jednak nadmuch jest mizerny. Jeszcze wczoraj było ok. Stało się tak po wyłączeniu dmuchawy. Kiedyś miałem takie objawy ale samo przeszło. Co to może być? Jutro znów czeka mnie trasa, aż boje się myśleć o podróży bo w tym upale nie pomaga szyberdach i uchylanie okna, wzmaga się tylko hałas i pogarsza komfort podróżowania. Bez filtra kabinowego czy z nim wieje tak samo mizernie.
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-07-09, 00:19   

była chyba porada na tem temat robiona przez Pawła J. jak sie nie myle trzeba podgaic odpowiednio blaszki w pokretle od predkosci dmuchawy
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-09, 08:05   

wasil1 napisał/a:
Co to może być?

Zapewne przegroda od dmuchawy się zacina....chodzi o to iż nie powinienes lewego pokrętła brać do pozycji 0...w tedy zamykasz przegrodę ale bywa tak że jak nadmuch odpalasz to ona się nie otwiera do końca lub w ogóle. Ja tak mam i nie biorę na pozycję 0. Musisz wyciągnąć panel nawiewów i własnoręcznie cofnąć linkę od lewego pokrętła.
 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-07-09, 08:34   

I mnie się też wydaje, że to wina przegrody. I teraz drugie pytanie: jak się do niej zabrać coby tę linkę cofnąć?
 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-07-09, 14:00   

I już po problemie. Winny był ułamany przez poprzedniego właściciela uchwyt do mocowania pancerza linki otwierającej klapę powietrza. Demontaż panela sterowania ogrzewaniem prosty. Załączam zdjęcia i krótki opis czynności. Zaczynamy od wyjęcia popielniczki. Pod nią widzimy 2 wkręty - odkręcamy je (zdjęcie nr 2). Następnie zdejmujemy ramkę panela - podważamy delikatnie cienkim wkrętakiem na 4 rogach i energicznie odciągamy od panela (zdjęcie nr 1). Odkręcamy 4 wkręty mocujące panel (na zdjęciu nr 3 już są odkręcone). Delikatnie wysuwamy dolną część panela z zaślepkami i włącznikiem ogrzewania szyby (zdjęcie nr 3), opuszczamy na dół, wisi sobie na przewodach. Teraz odsuwamy panel sterowania lekko w głąb deski, przekręcamy w pionie i na ile nam pozwalają cięgna wyciągamy. Mamy już dostęp jako taki dostęp do cięgien. Każde cięgno zamocowane jest zapinką do plastikowych uchwytów. U mnie ktoś już grzebał i ułamał uchwyt do zapinania. Złapał taśmą pancerz z sąsiednim i jakoś całość działała aż taśma ze starości odkleiła się. Ja skleiłem nową taśmą sąsiadujące pancerze i dodatkowo zacisnąłem opaskę plastikową. Widać to na zdjęciu nr 4. Jakość zdjęć słaba, robiona Nokią ale chociaż komórka wypas zdjęcia robi marne. Mam nadzieję, że może komuś się ten opis przyda.
 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-07-09, 14:01   

No tak, nie potrafię dołączyć zdjęć.
 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-07-09, 14:16   

Jeszcze jedna próba bo jakoś załączniki nie działają.



 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-07-09, 14:19   

http://www.otofotki.pl/img14/obrazki/vt9337_4.JPG
 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-07-09, 14:21   

http://www.otofotki.pl/img14/obrazki/qe1017_1.jpg
http://www.otofotki.pl/img14/obrazki/tm2905_2.jpg
http://www.otofotki.pl/img14/obrazki/ft1401_3.jpg
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-07-10, 14:18   

I u mnie wystąpił problem z nawiewem, ale nieco inny :( Nie ma nadmuchu na nogi :( Podczas kręcenia pokrętłem od ustawiania pozycji nadmuchu (szyba, nogi, nogi + twarz, twarz), wyczuwalny nadmuch jest tylko na szybę i na twarz, nie ma na giry. A zepsuło się to wczoraj gdy chciałem przekręcić nawiew z nóg na szybę, tak jakby się coś zablokowało i teraz pokrętło jak dochodzi do momentu nadmuchu na szybę to tak jakby sprężynuje i nie wskakuje w miejsce nadmuchu szyby, czasami wskoczy ale bez wyczuwalnego oporu tak jak to jest podczas przekręcania go w inne pozycje. :( Co tam się mogło skiepścić ?? Bardzo potrzebna jest podpowiedź bo żonce w ciąży strasznie nóżki puchną w tym cieple a tak se zawsze coś ochłodziła :(
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-10, 17:37   

Cinek...u mnie w ogóle nie ma nadmuchu na nogi...juz od dawien-dawna nie działał. Jak wybebeszałem autko to nadmuch nie dochodził nawet do środkowego tunelu. Wydaje mi sie że albo masz zapchane kanaliki, ale skoro pisałeś:
cinek82 napisał/a:
bez wyczuwalnego oporu tak jak to jest podczas przekręcania go w inne pozycje.

to wnioskuję że sprawa wygląda identycznie jak o u wasil1, tylko Tobie blokuje nadmuch na nogi.

Problem lezy miedzy pokrętłami od nawiewów a środkowym tunelem. Musisz ściągnąć tylni tunel czuli ten od ręcznego....potem ten ze schowkiem pod zapalniczką i zobaczysz taki rozgałęźnik który puszcza nadmuch na nogi 4-rech pasażerów, wyciągasz go normalnie do dołu, ale wcześniej musisz taką trójkątną blachę wywalić (zapobiega przenoszeniu drgań na deskę). I tam musisz poszukac...na pewno oblukasz co się podwiesił, obluzowało, ułamało itp.

Chodzi o to miejsce:



 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-07-10, 19:02   

cinek82 zacznij od demontażu panela sterowaniem ogrzewania. Najprawdopodobniej masz analogiczny problem z linką co ja. Demontaż zajmie ci ok. 5 minut. Zdarza się (sam tego doświadczyłem w czasie usuwania mojej awarii), że spadnie końcówka linki z kołka w mechanizmie pokrętła. Może się wtedy linka zablokować w różnym położeniu. I jeszcze odbiegając od tematu: jak wklejać zdjęcia do postu? Jako załączniki nie udało mi się, poprzez menu IMG z podaniem adresu również.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-10, 20:08   

wasil1 napisał/a:
Jako załączniki nie udało mi się, poprzez menu IMG z podaniem adresu również.

Ja wrzucam na www.fotosik.pl lub www.otofotki.pl...po wrzuceniu zdjęcia kopiujesz odpowiedni kod który jest dostępny przy wrzuconej fotce....najlepiej wybierać miniaturkę na forum co by wielkimi fotami nie zamulać tematów. ;)
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-07-11, 00:14   

:OK: Dzięki chłopaki za podpowiedzi :oklaski: Najpierw spróbuję sposób wasila bo prostszy jest :D Może się okaże, że to faktycznie jest przyczyną... jak nie to więcej zabawy ze sposobem Pawła :( Zobaczymy, jak będę miał kwilkę to to oblookam. Jeszcze raz dzięki :oklaski:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-11, 08:11   

cinek82 napisał/a:
jak nie to więcej zabawy ze sposobem Pawła :(

Tzn ja też jestem zdania aby zacząć od panelu nawiewów ;)

Pisałem o tym lekkim wybebeszaniu po to aby mieć pod ręką całą droge powietrza na nogi. ;) Czyli jakby w panelu nawiewów było ok to właśnie tam od dołu musisz zerknąć i na bank coś znajdziesz bo przecież to powietrze musi się gdzieś zatrzymywać.
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-07-11, 10:37   

Dzisiaj i tak pewnie nie dam rady, także jutro dam znać co to się rozwaliło :faja:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-07-19, 12:16   

Ja mam ten sam problem co wasil1, ułamany jest plastik którego powinien się trzymać pancerz linki, idę zaraz coś z tym zrobić :D Potem dam fotki jak ja to zrobiłem :aparat:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-07-19, 16:08   

No i zrobiłem tak samo jak wasil1 i jest good :OK: nawiew na syry działa tak jak fabryka dała :D

Ciekawe ile ta prowizorka wytrzyma :cwaniak:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-07-25, 11:10   

Nie żebym był pazerny na nagrody ale kolega cinek82 mógłby mi zapodać "pomógł" za sposób ze spinką :P
 
 
piechu43 
Ventka to mój dom!
([__]===vw===[__])



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 22 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 2150
Skąd: PKN>>KONIN>>SKULSK
Wysłany: 2010-07-25, 12:19   

wasil1 napisał/a:
kolega cinek82 mógłby mi zapodać "pomógł"


kolega Cinek Ci nie może zapodać "pomógł" bo to Twój temat i jest to nie możliwe !!
_________________
VWVENTO.ORG na YouTube
GRUPA WIELKOPOLSKA
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-07-25, 16:01   

Jakbym mógł to bym dał..... napisz coś u mnie w temacie to Ci wkliknę ;)
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
jedrula455 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 benzynza
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 16
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-02-10, 20:37   

Witam .mam problem z nawiewem, działa mi tylko na czwartym zakresie.
przeczytałem prawie pół forum ale nie znalazłem rozwiązania.
Zdjąłem panel sterowania i dobrałem do tych blaszek jak pisaliście w innych tematach, próbowałem podgiąć ale to też nic nie dało.nawet brałem na krótko przystawiałem śrubokrętem to też działa tylko czwarty zakres.Ponoć odpowiedzialne są za to jakieś oporniki ale jak wyglądają i w którym miejscu się znajdują ?? ?
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2012-02-10, 20:53   

musisz zdjąć półkę lu schowek dolny w zależności od wersji. po zdjęciu ukaże ci się wentylator wnętrza i w jego okolicy będzie opornica wentylatora i to ona odpowiada za prędkość wentylatora
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
szewcio123 
Ventofan


Silnik: 1.8 GT + gaz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2012-02-10, 21:00   

tam gdzie masz wentylator zamontowany, obok znajduje sie taka mała opornica...przepalila sie i stad ten problem, wymien ta opornice
_________________
"SZEWCIO"
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2012-02-10, 21:01   

nie trzeba chyba demontować nic ... jak odginam wykładzinę po stronie pasażera, to też widać, tylko, że niewygodnie :]
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
jedrula455 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 benzynza
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 16
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-02-10, 21:37   

Dobra jutro tam zajrzę bo bardzo zimno pod szopą prawie -20 i napiszę jak mi poszło.
 
 
jedrula455 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 benzynza
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 16
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-02-11, 11:20   

Rozebrałem i tam z boku dochodzą dwie kostki jedna na jeden a druga na cztery kable, kolor kabli się zgadza jak te co dochodzą do pokrętła. Czy to chodzi o tę kostkę ze zwojami i taką blaszką?
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2012-02-11, 11:55   

tak to ten element. to jego trzeba wymienić. i wtedy będziesz miał sprawny nawiew
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
jedrula455 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 benzynza
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 16
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-02-11, 14:08   

Nie ma tej opornicy ani na szrocie ani w sklepie, sprzedawca mi zamówił na poniedziałek.
Koszt około 75zł.
 
 
jedrula455 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 benzynza
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 16
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-02-13, 11:46   

Mam te opornice, założyłem i wszystkie biegi nadmuchu działają i cieplutko w samochodzie.Silnik i tak mi się tylko nagrzewa do 75stopni ( chyba mi się termostat do końca nie zamyka ) ale jest wystarczająco.Jak działał tyko czwarty bieg to temperatura spadała do 65 stopni a z nadmuchu zaczynało lecieć chłodniejsze powietrze. Pierwszy raz tej zimy zszedł mi mróz z tylnych szyb.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 8