Nowy problem. Dzisiaj po przejechaniu ponad 300km miałem dość z powodu marnego nadmuchu powietrza przez dmuchawę. Zatrzymałem się na trasie, wyjąłem nowy filtr kabinowy, dmuchawa pracuje zdaje się, że prawidłowo, reaguje na regulację jednak nadmuch jest mizerny. Jeszcze wczoraj było ok. Stało się tak po wyłączeniu dmuchawy. Kiedyś miałem takie objawy ale samo przeszło. Co to może być? Jutro znów czeka mnie trasa, aż boje się myśleć o podróży bo w tym upale nie pomaga szyberdach i uchylanie okna, wzmaga się tylko hałas i pogarsza komfort podróżowania. Bez filtra kabinowego czy z nim wieje tak samo mizernie.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-09, 08:05
wasil1 napisał/a:
Co to może być?
Zapewne przegroda od dmuchawy się zacina....chodzi o to iż nie powinienes lewego pokrętła brać do pozycji 0...w tedy zamykasz przegrodę ale bywa tak że jak nadmuch odpalasz to ona się nie otwiera do końca lub w ogóle. Ja tak mam i nie biorę na pozycję 0. Musisz wyciągnąć panel nawiewów i własnoręcznie cofnąć linkę od lewego pokrętła.
I już po problemie. Winny był ułamany przez poprzedniego właściciela uchwyt do mocowania pancerza linki otwierającej klapę powietrza. Demontaż panela sterowania ogrzewaniem prosty. Załączam zdjęcia i krótki opis czynności. Zaczynamy od wyjęcia popielniczki. Pod nią widzimy 2 wkręty - odkręcamy je (zdjęcie nr 2). Następnie zdejmujemy ramkę panela - podważamy delikatnie cienkim wkrętakiem na 4 rogach i energicznie odciągamy od panela (zdjęcie nr 1). Odkręcamy 4 wkręty mocujące panel (na zdjęciu nr 3 już są odkręcone). Delikatnie wysuwamy dolną część panela z zaślepkami i włącznikiem ogrzewania szyby (zdjęcie nr 3), opuszczamy na dół, wisi sobie na przewodach. Teraz odsuwamy panel sterowania lekko w głąb deski, przekręcamy w pionie i na ile nam pozwalają cięgna wyciągamy. Mamy już dostęp jako taki dostęp do cięgien. Każde cięgno zamocowane jest zapinką do plastikowych uchwytów. U mnie ktoś już grzebał i ułamał uchwyt do zapinania. Złapał taśmą pancerz z sąsiednim i jakoś całość działała aż taśma ze starości odkleiła się. Ja skleiłem nową taśmą sąsiadujące pancerze i dodatkowo zacisnąłem opaskę plastikową. Widać to na zdjęciu nr 4. Jakość zdjęć słaba, robiona Nokią ale chociaż komórka wypas zdjęcia robi marne. Mam nadzieję, że może komuś się ten opis przyda.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-07-10, 14:18
I u mnie wystąpił problem z nawiewem, ale nieco inny Nie ma nadmuchu na nogi Podczas kręcenia pokrętłem od ustawiania pozycji nadmuchu (szyba, nogi, nogi + twarz, twarz), wyczuwalny nadmuch jest tylko na szybę i na twarz, nie ma na giry. A zepsuło się to wczoraj gdy chciałem przekręcić nawiew z nóg na szybę, tak jakby się coś zablokowało i teraz pokrętło jak dochodzi do momentu nadmuchu na szybę to tak jakby sprężynuje i nie wskakuje w miejsce nadmuchu szyby, czasami wskoczy ale bez wyczuwalnego oporu tak jak to jest podczas przekręcania go w inne pozycje. Co tam się mogło skiepścić Bardzo potrzebna jest podpowiedź bo żonce w ciąży strasznie nóżki puchną w tym cieple a tak se zawsze coś ochłodziła
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-10, 17:37
Cinek...u mnie w ogóle nie ma nadmuchu na nogi...juz od dawien-dawna nie działał. Jak wybebeszałem autko to nadmuch nie dochodził nawet do środkowego tunelu. Wydaje mi sie że albo masz zapchane kanaliki, ale skoro pisałeś:
cinek82 napisał/a:
bez wyczuwalnego oporu tak jak to jest podczas przekręcania go w inne pozycje.
to wnioskuję że sprawa wygląda identycznie jak o u wasil1, tylko Tobie blokuje nadmuch na nogi.
Problem lezy miedzy pokrętłami od nawiewów a środkowym tunelem. Musisz ściągnąć tylni tunel czuli ten od ręcznego....potem ten ze schowkiem pod zapalniczką i zobaczysz taki rozgałęźnik który puszcza nadmuch na nogi 4-rech pasażerów, wyciągasz go normalnie do dołu, ale wcześniej musisz taką trójkątną blachę wywalić (zapobiega przenoszeniu drgań na deskę). I tam musisz poszukac...na pewno oblukasz co się podwiesił, obluzowało, ułamało itp.
cinek82 zacznij od demontażu panela sterowaniem ogrzewania. Najprawdopodobniej masz analogiczny problem z linką co ja. Demontaż zajmie ci ok. 5 minut. Zdarza się (sam tego doświadczyłem w czasie usuwania mojej awarii), że spadnie końcówka linki z kołka w mechanizmie pokrętła. Może się wtedy linka zablokować w różnym położeniu. I jeszcze odbiegając od tematu: jak wklejać zdjęcia do postu? Jako załączniki nie udało mi się, poprzez menu IMG z podaniem adresu również.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-10, 20:08
wasil1 napisał/a:
Jako załączniki nie udało mi się, poprzez menu IMG z podaniem adresu również.
Ja wrzucam na www.fotosik.pl lub www.otofotki.pl...po wrzuceniu zdjęcia kopiujesz odpowiedni kod który jest dostępny przy wrzuconej fotce....najlepiej wybierać miniaturkę na forum co by wielkimi fotami nie zamulać tematów.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-07-11, 00:14
Dzięki chłopaki za podpowiedzi Najpierw spróbuję sposób wasila bo prostszy jest Może się okaże, że to faktycznie jest przyczyną... jak nie to więcej zabawy ze sposobem Pawła Zobaczymy, jak będę miał kwilkę to to oblookam. Jeszcze raz dzięki
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-11, 08:11
cinek82 napisał/a:
jak nie to więcej zabawy ze sposobem Pawła
Tzn ja też jestem zdania aby zacząć od panelu nawiewów
Pisałem o tym lekkim wybebeszaniu po to aby mieć pod ręką całą droge powietrza na nogi. Czyli jakby w panelu nawiewów było ok to właśnie tam od dołu musisz zerknąć i na bank coś znajdziesz bo przecież to powietrze musi się gdzieś zatrzymywać.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-07-19, 12:16
Ja mam ten sam problem co wasil1, ułamany jest plastik którego powinien się trzymać pancerz linki, idę zaraz coś z tym zrobić Potem dam fotki jak ja to zrobiłem
Witam .mam problem z nawiewem, działa mi tylko na czwartym zakresie.
przeczytałem prawie pół forum ale nie znalazłem rozwiązania.
Zdjąłem panel sterowania i dobrałem do tych blaszek jak pisaliście w innych tematach, próbowałem podgiąć ale to też nic nie dało.nawet brałem na krótko przystawiałem śrubokrętem to też działa tylko czwarty zakres.Ponoć odpowiedzialne są za to jakieś oporniki ale jak wyglądają i w którym miejscu się znajdują ?
musisz zdjąć półkę lu schowek dolny w zależności od wersji. po zdjęciu ukaże ci się wentylator wnętrza i w jego okolicy będzie opornica wentylatora i to ona odpowiada za prędkość wentylatora
Rozebrałem i tam z boku dochodzą dwie kostki jedna na jeden a druga na cztery kable, kolor kabli się zgadza jak te co dochodzą do pokrętła. Czy to chodzi o tę kostkę ze zwojami i taką blaszką?
Mam te opornice, założyłem i wszystkie biegi nadmuchu działają i cieplutko w samochodzie.Silnik i tak mi się tylko nagrzewa do 75stopni ( chyba mi się termostat do końca nie zamyka ) ale jest wystarczająco.Jak działał tyko czwarty bieg to temperatura spadała do 65 stopni a z nadmuchu zaczynało lecieć chłodniejsze powietrze. Pierwszy raz tej zimy zszedł mi mróz z tylnych szyb.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum