Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Olej
Autor Wiadomość
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-09-20, 11:31   

No widzisz. Co castrol to castrol, a nie jakis tam srotos
_________________
Zielony borowik...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2010-07-24, 17:47   

Niech mi ktoś powie prawdę, a nie tylko w kółko powtarzane stereotypy, że tak się nie robi... czy można zalać silnik olejem syntetycznym, gdy wlany był półsyntetyk? Bo utarło się, że taka zmiana powoduje wypłukanie silnika, rozszczelnienie i inne tego typu bzdety (powtarzane w kółko, na okrągło), ale czy tak się dzieje na prawdę? Doświadczył już ktoś takiej zmiany z 10w40 na 5w40?
Zalany silnik mam olejem 10w40, którego w ogóle nie bierze. Odkąd kupiłem auto, przejechałem nim ponad 5000 km i nic a nic nie ubyło. Kupiłem już co prawda magnateca 10w40 z normą B4 diesel, jeszcze nie wymieniałem, ale teraz się zastanawiam czy nie lepiej będzie, jak wleję syntetyczny? Przekopałem parę stron w google i po przeczytaniu sam już zwątpiłem - m.in jeden link http://www.racingforum.pl...showtopic=51434

Co wy na to ??
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-24, 18:55   

sebastian, ja tego nie doświadczyłem ale kiedyś sąsiadowi w starej korsie coś takiego odbiło....po prostu zalał rzadszym olejem dla przepłukania a potem znowu dał gęstszy.....wyszło jak wyszło....czyli lało się z silnika i samochód poszedł do "żyda".

Chodź jest w necie kilka artykułów, które twierdzą że można lać to co się chce.

Ja tam się trzymam stereotypów i nie mam zamiaru testować tego na własnej skórze i śmigam na 10W40.

A dlaczego chcesz przejść na 5W40...będzie lepiej smarował ??
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-24, 19:01   

Zalej to się przekonasz, ja tak będę robił pod koniec sierpnia, ale najpierw zrobię płukankę, a później dopiero zaleje 5w40. Tak robią chłopaki z klubu Renault5 i jeszcze nikomu silnik nie padł i nie widać skutków ubocznych
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2010-07-24, 19:01   

Paweł J. napisał/a:
ja tego nie doświadczyłem ale kiedyś sąsiadowi w starej korsie coś takiego odbiło
wiesz, co innego jakiś stary rzęch, a co innego np. mój silnik, który ma w sumie 155000 km przebiegu i nie bierze oleju nic.
Paweł J. napisał/a:
Ja tam się trzymam stereotypów
też tego się trzymałem, ale może czas je obalić, więc szukam konkretnych opinii. Wiadomo, że z duzym przebiegiem tego się nie robi.
Paweł J. napisał/a:
A dlaczego chcesz przejść na 5W40...będzie lepiej smarował
a to dlatego, że syntetyk to wiadomo - lepsze smarowanie. A że oleju nie bierze to szkoda troche wlewać tego półsyntetyka. Nie wiem, czemu ktoś takim olejem ten silnik zalał... Z rury nie kopci nie dymi, silnik elegancko pracuję, więc dziwi mnie to. Chyba że ktoś przyoszczędził na cenie, bo wiadomo, że syntetyk zawsze droższy...
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-24, 19:42   

sebastian napisał/a:
wiesz, co innego jakiś stary rzęch, a co innego np. mój silnik, który ma w sumie 155000 km przebiegu i nie bierze oleju nic.

Jesteś pewny przebiegu to lej syntetyk....tylko dziwne, że już jest na półsyntetyku....mój jak przyjechał z Niemcowni to miał 184 tys km przebiegu i był na full syntetyku, przynajmniej miał taką metkę.

Z resztą....VW nie zaleca mineralnego do 1.8 a chłopaki z forum robią na nim ponad 100 tys km przebiegu....a przecież przy 100 tys km silniki niektórych marek siadają...a tu taki miły psikus czyli ponad 100 tys na mineralnym plus 100-200 jak nie więcej tys km na syntetykach :P
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2010-07-24, 19:47   

Paweł J. napisał/a:
mój jak przyjechał z Niemcowni to miał 184 tys km przebiegu i był na full syntetyk
to czemu na 10w40 go polałeś?
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-24, 20:21   

sebastian napisał/a:
to czemu na 10w40 go polałeś?

Oszczędności (uczyłem się a nie zarabiałem) do tego małe różnice w wydajności pomiędzy pełnym a półsyntetykiem, doszły opinie kolegów którzy od lat śmigali na takich silnikach przy mineralu w golfach. Chodź jakbym zalał full syntetyk to pewnie latałbym do dziś czyli 270 tys km....ale 10W40 tez jest ok....z resztą trzeba mój motor pytać....pali ok, super analiza spalin, w zimie jest git, w osiągach trzyma serię, więc marudzić nie będę. Poza tym w domu mam klekota V6 105 KW i śmiga na gęstwinie typu 20W50...dostaje po dupie co nie miara i ciągle klekocze i nikt nie wie ile się kręci.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-07-24, 20:42   

Jesli wiesz co bylo lane (polsyntetyk) znajdz na stronie producenta ilosci srodkow myjacych i kup sobie syntetyk, ktory ma podobne ilosci lub mniejsze.
Moze sie zdazyc ze mineralny olej bedzie mial wiecej dodatkow myjacych niz syntetyk :diabełek:
Tez sie zastanawiam nad przejsciem na syntetyk. Olej silnik ciamka ale w normie. Na 6tys wzial 350ml. Jakos castrol magnatec 10w-40 mnie nie zachwyca.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-07-25, 18:11   

sebastian napisał/a:
wiesz, co innego jakiś stary rzęch, a co innego np. mój silnik, który ma w sumie 155000 km przebiegu i nie bierze oleju nic.
koleszka ma najechane grubo ponad 400000 i ma zalany motula 5w40
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2010-07-25, 19:12   

No to już nie wiem, czy spróbować i zalać go syntetykiem, czy pozostać przy tym co jest obecnie...
_________________
Zielony borowik...
 
 
piotrekgal 
Kierowca eLki



Silnik: TD AAZ+
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 37
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2010-08-01, 22:13   

bradley napisał/a:
Jakos castrol magnatec 10w-40 mnie nie zachwyca.



Na temat Castrola to nawet w TV czy gazecie mówiono, ten olej po sobie zostawia syf, nagar, sam osobiście znam dwa przykłady jeden taki, ze nowy TDI jezdzil od wyjechania z fabryki na Castrolu po 100tys miał rozbierany silnik, podejrzewam, ze wnętrzości mojego starego TD miały się dużo lepiej. Inny przykład zablokowania panewki....
_________________
Moje toczydło znajdziecie tu http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=7643
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2010-08-02, 22:56   

Bzdury. Już ponad 250tys. przejechałem na Castrolu Magnatec 10W40 i żadnych skutków żadnych skutków ubocznych. Teraz zalałem Edge 0W40 . Na razie żadnych spektakularnych rozszczelnień. Przejechałem ok.7tys., zobaczę co będzie później. Olej dalej jest jasny więc chyba brudów nie wypłukuje.
 
 
piotrekgal 
Kierowca eLki



Silnik: TD AAZ+
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 37
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2010-08-03, 13:02   

Masz albo świeży motor albo nie jest to motor dieslowski, olej czarnieje po przejechaniu kilkunastu kilometrów po wymianie, sprawdzane w moim starym TD, ojca skodzie octavii SDI, brata passacie 1,9 TDI PD , szwagra 2,0 TDI PD tez w passacie.
Do Castrola nikt mnie nie przekona, jak i już powoli coraz większą grupę osób, a to że w serwisie czy gdzieś w czymś takim pochodnym wciśną kit, że to poleca producent czy to tamto to ja już słabe na te rozmowy, ostatnio klient przy wymianie oleju u brata powiedział, że po Castrolu następna wymiana to za 40 tys, to patrz Pan jak oszczędzisz..- dziękuje.
_________________
Moje toczydło znajdziecie tu http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=7643
Ostatnio zmieniony przez piotrekgal 2010-08-03, 13:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2010-08-03, 14:15   

ja mam benzynke olej zmieniłem jakis 1.5 tys temu i nadal jest czysty:D
_________________

Mój Yachting

 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-08-03, 14:24   

Zrobiłem 8 tys na Castrol Magnatec i nadal czysty, wiec te teorie że olej robi się czarny po paru km, albo że castrol to syf, nie do końca prawda.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Hormon 2010-08-03, 14:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-08-03, 16:23   

marek03 napisał/a:
Olej dalej jest jasny więc chyba brudów nie wypłukuje.

To na pewno nie masz diesla ;)

Hormon napisał/a:
Zrobiłem 8 tys na Castrol Magnatec i nadal czysty, wiec te teorie że olej robi się czarny po paru km(...) nie do końca prawda.

j/w

Castrol mnie nie zachwyca bo to niby polsyntetyk a tak defakto to hydrakrak... I zawory na nim podwiesza nawet na swiezo zalanym oleju odrazu po wymianie. Tragedia.
Na nastepna wymiane szarpne sie na motula 5w-40
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2010-08-03, 19:14   

Nikogo nie namawiam na Castrola, ale.. Oplem Omegą przejechałem na 10W40(Castrolu) przejechałem ok.160tys.km-bez wieszania się zaworów itd. Owszem zaraz praktycznie po zmianie olej robił się czarny, ale to turbo diesel. Teraz też jeździłem na Castrolu Ventką 2.0l i też bez kłopotu. Dlatego spróbowałem zalać Edge 0W40. Zresztą po 160tys.przebiegu Omegą na 10W40 zmieniam olej na Edge 5W40(Omega ma 320tys.km. przebiegu).
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2010-09-21, 11:20   

ja znów odświeżę temat
zbliża się zmiana oleju w moim Ventylu
obecnie jeżdżę na lotosie mineralnym i nic się nie dzieje, mam ochotę przejść na półsyntetyk, bo jest rzadszy a w zimie wiadomo, zimno, zanim mineralny rozejdzie się po silniku ... dla tego chcę rzadszy dla lepszej ochrony silnika.

czy bez problemu mogę przejść z mineralnego na półsynetyk ? myślę o zmianie na motul, ew. mobil

tylko ten motul 6100 synergine+ ma jakieś właściwości i boję się zeby się coś nie podziało w silniku

Cytat:

Własności:

STANDARDY: ACEAB4/A3/B3, API SL/CF
APROBATY: VW502.00-505.00, MB229.3

ŚWIATOWANOWOŚĆ: Motul 6100 Synergie Plus 10W-40 jest pierwszymolejem na świecie, który posiada aprobatę MB 229.3 w klasielepkości 10W-40.

Standard MB 229.3 jest bardziej wymagający niż MB 229.1 w zakresie odporności oleju na starzenie się (dłuższe przebiegi między wymianami oleju), wymaga większej mocy czyszczącej/rozpuszczającej (ACEA B4) i zmniejszenia zużycia paliwa..

Standard ACEA B4 wymaga doskonałych właściwości czyszczących/rozpuszczających i lepszej lepkości oraz odporności na sadzę gwarantującej doskonałe smarowanie najnowszych silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa. (Z wyjątkiem silników VW z pompowtryskiwaczami wymagającymi oleju co najmniej Motul Specific 505.01 5W-40).

Klasalepkości 10W-40 w pełni odpowiada wymaganiom stawianym przezwspółczesne silniki benzynowe i Diesla. Wzmocnionasyntetyczna baza zapewnia bardzo wysoką moc smarowania zmniejszającątarcie, zmniejsza lotność i zapewnia odporność na wysokietemperatury jakie osiągają współczesne silniki.
Zawieradodatki przeciwutleniaczowi, antykorozyjne, przeciwzużyciowe i antypienne.



doradzcie cos

pozdrawiam
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-09-21, 11:35   

zeniTh napisał/a:
motul 6100 synergine+

O wlasnie ten bede zalewal przy najblizszej wymianie.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-12-20, 20:54   

A jednak zalalem innym. 8100 xcess 5w-40
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-08-03, 17:49   

Odkopie :) Zbliża mi się wymiana oleju i nie wiem jakiej firmy kupić poszukałem na necie i są rożne opinie co do marek i tutaj mam problem obecnie mam zalany Venol 10w40 bo troszkę musiałem oszczędzić na oleju po kupnie ventylki bo inne wydatki a teraz myślałem nad Castrolem
http://moto.allegro.pl/ol...1729061191.html
Dobry wybór do mojego 1.9TDI? mam najechane 269tyś. km może zalać 15w40?
Na olejach się nie znam za dobrze i mam nadzieje że pomożecie co będzie dobre dla mojego silnika :) Z góry dzięki za pomoc :)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-08-03, 18:04   

kup motula albo valvoline. Olej mineralny to morderstwo dla silnika turbodoladowanego a w zimie bedziesz mial "wspaniale odpaly".
Jak sie boisz przejsc na syntetyk to taki powinien styknac: http://moto.allegro.pl/ol...1726887848.html
Nie mam tu na mysli konkretnego sprzedawcy bo to roznie bywa z wszystkimi olejami.

A co do syntetykow. Jezdze teraz na motulu 5W40 i na 5kkm dolalem raz olej jakies 300ml i od tego czasu bagnet stoi na tym samym poziomie. Nic nie cieknie, sucho.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-08-03, 18:29   

bradley, tak jeszcze zapytam mam w domu drugi samochód tylko w benz. ma przejechane jakieś 164tys. i ma zalany olej 15w40 moim zdaniem silnik przy takim przebiegu powinien jeździć na 10w40 ale mechanik radził zalać 15w co o tym sądzisz zmienić olej na innej gęstości czy zostawić taki?Dał bym "pomógł" ale to nie mój temat :)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-08-03, 18:54   

Zalej do jednego jak i drugiego półsyntetyk. Mineralny leje się do aut które połykają troche oleju, jak nie masz wycieków, silnik też go nie bierze, to lej 10w40.
Jeździłem na castrol magnatec i silnik mi go popijał, teraz jeżdżę na mobilu i jest ok. Na dniach mam zamiar zalać valvoline 10w40, czeka sobie w garażu. Za 5L zapłaciłem 80zł.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-08-03, 19:52   

Zmienić z gorszej na lepsza jakość oleju można, i nie. Nie powinno się tego robić. Teoretycznie nic złego się nie powinno stać, jednak to nigdy nic nie wiadomo. Sam chciałem z 10w przejść na 5w, bo silnik u mnie nic kompletnie nie wciąga, jednak zaczerpnąłem opinii kilku ludzi i już zostałem z tym 10w. Cały czas zalewam Magnatec'iem i nie narzekam. Każdy chwali to, co leje, ja leję castrolka i sobie chwalę. Przy przebiegu ~ 180kkm nic nie wciąga, a jak juz pisałem, leję półsyntetyk, bo ktoś tam już wcześniej taki stosował, więc trzymam się tego.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2011-08-03, 19:56   

Hormon napisał/a:
Zalej do jednego jak i drugiego półsyntetyk. Mineralny leje się do aut które połykają troche oleju, jak nie masz wycieków, silnik też go nie bierze, to lej 10w40.
Jeździłem na castrol magnatec i silnik mi go popijał, teraz jeżdżę na mobilu i jest ok. Na dniach mam zamiar zalać valvoline 10w40, czeka sobie w garażu. Za 5L zapłaciłem 80zł.


Hormon mówisz że jak silnik bierze olej, to zalać mineralny? Obecnie leję półsyntetyk mobil super 2000 10w40 i pobiera... Tylko że mam zagazowany silnik i nie wiem czy jest to spowodowane gazem, czy może czymś innym?
Zmieniać olej czy pozostać przy tym?
_________________

 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-08-03, 20:15   

Ferbus napisał/a:
Hormon napisał/a:
Zalej do jednego jak i drugiego półsyntetyk. Mineralny leje się do aut które połykają troche oleju, jak nie masz wycieków, silnik też go nie bierze, to lej 10w40.
Jeździłem na castrol magnatec i silnik mi go popijał, teraz jeżdżę na mobilu i jest ok. Na dniach mam zamiar zalać valvoline 10w40, czeka sobie w garażu. Za 5L zapłaciłem 80zł.


Hormon mówisz że jak silnik bierze olej, to zalać mineralny? Obecnie leję półsyntetyk mobil super 2000 10w40 i pobiera... Tylko że mam zagazowany silnik i nie wiem czy jest to spowodowane gazem, czy może czymś innym?
Zmieniać olej czy pozostać przy tym?


Ale ile ci go bierze? Jak nie dużo, to nie ma sensu przechodzić na mineralny. Może warto zmienić tylko na innego producenta.
 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2011-08-03, 20:20   

Jakieś 3 setki na 1000km...
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-08-03, 20:48   

KAZDY silnik bierze olej.

300ml na 1000 czy 10000km?
Bo jak na 1000 to juz dosc duzo i sadze, ze wymiana oleju na bardziej gesty zbyt duzo nie pomoze. Pierscienie pewnie przepuszczaja albo uszczelniacze zaworowe.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2011-08-03, 21:14   

300ml na 1 000km, tysiąc, 1k ;) Właśnie uważam że dużo bierze i dlatego zacząłem się tym interesować... Do tej pory każdy mi mówił że zagazowany silnik będzie tyle brał, ale myślę że coś jest nie tak... :evil:
_________________

 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-08-03, 21:15   

Ferbus napisał/a:
300ml na 1 000km, tysiąc, 1k ;) Właśnie uważam że dużo bierze i dlatego zacząłem się tym interesować... Do tej pory każdy mi mówił że zagazowany silnik będzie tyle brał, ale myślę że coś jest nie tak... :evil:


Nie słuchaj takich głupot że jak masz gaz, to auto musi brać olej.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-08-03, 21:20   

Ja gaz miałem i na 10000 (dziesięć tysięcy) kilometrów średnio brało od 0.3 - 0.5 litra. Kiedyś regularnie dolewać musiałem całą pół litrowa banieczkę od wymiany do wymiany, później zeszło do 0.3 i tak już zostało. Nie ma reguły czy gaz czy nie gaz. Wszystko tylko i wyłącznie zależy od kondycji danego silnika. Przejść na mineralny zawsze możesz, to najtańsza alternatywa, jeśli to nie poskutkuje, pozostanie Ci wymieniać uszczelniacze w takim razie.
_________________
Zielony borowik...
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-08-03, 21:27   

To trzeba będzie zalać ego oleju co mówił bradley, i zobaczymy jakie będą rezultaty :) Wielkie dzięki koledzy za rady :)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2011-08-03, 21:29   

sebastian napisał/a:
pozostanie Ci wymieniać uszczelniacze w takim razie.


Ile taki zabieg może kosztować?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 8