Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
VW VENTO jakia instalacja Gazowa?
Autor Wiadomość
chuck4 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 12
Skąd: gorenie
  Wysłany: 2010-08-12, 13:47   VW VENTO jakia instalacja Gazowa?

Witam,


interesuje mnie wasza opinia na temat jakie silniki vw Veto nadają sie idealnie do zagazowania a jakich silników unikać(które nie koniecznie dobrze będą sie sprawdzały z gazem)? przymierzam się do zakupu tego modelu i chciałbym żeby spalanie gazu raczej nie przekraczało 10l na 100km a silnik był w miarę bez awaryjny i wytrzymały
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2010-08-12, 14:16   

To na pewno nie 2.0 AGG. Chociaż sprawdza się na gazie to w mieście pali pow.10l.Trasa 8-9 w zależności od jazdy i klimy.
 
 
chuck4 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 12
Skąd: gorenie
Wysłany: 2010-08-13, 10:11   

a co myslisz o tym modelu?

http://allegro.pl/item116...brej_cenie.html
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-08-13, 21:15   

Furka ładnie wypicowana. Tylko nie wiadomo jak tam z progami i podłogą. Gril ma ten średni czyli był zmieniany.

Jeśli chodzi o motor to chyba jeden z lepszych do LPG....wystarczy poszukac opinii o tym motorze na forum golfa...każdy zachwala jak chodzi na LPG.

Nawet wystrzały (gdy masz kiepskie przewody) nic mu nie zrobią bo ten silnik nawet przepływki nie ma więc nic się nie uszkodzi. Mam gaz w 1.8 ABS od 5-ciu lat i zero problemów ;)
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-08-13, 23:11   

chuck4, 1.8 jak najbardziej, ale ponieważ każdy chwali co ma to ci napiszę że jestem bardzo zadowolony z dwóch aut (Golf i Vento) z silnikami 2.0 typ 2E. Owszem jest przepływomierz klapkowy narażony na uszkodzenie przy wystrzale gazu, ale mnie zdarzyło się to tylko raz na prawie 200 tysięcy km i dało się naprawić więc można przeboleć. Zresztą teraz już zwykle do 2E montuje się sekwencję bo nie jest tak droga jak dawniej. Na spalanie poniżej 10 l nie możesz w mieście liczyć, poza nim koło 9. Autostrada średnio 150 ok 12. Przyjeność z jazdy dwulitrówką jest o wiele większa, a 1.8 wcale dużo mniej nie pali, może z litr, dwa złote jakie to ma znaczenie.
_________________

 
 
chuck4 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 12
Skąd: gorenie
Wysłany: 2010-08-14, 10:45   

Paweł J ile Ci średnio wychodzi spalanie trasa/miasto? 1.8 daje sobie radę z tą dużą buda, nie jest mułowaty?
 
 
maras8448 
Ventofan
NoTuninG


Silnik: 1,8 ABS
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-08-14, 11:14   

1,8 ABS jest najlepsze do zagazowania
_________________
VentootneV
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-08-14, 11:53   

Ja mam też 1,8 ABS i jest zajefajnie :OK: Dobra instalka i będzie wsio ołrajt :OK: Co do mułowatości :mysli: Rakieta to to nie jest ale do sprawnego przemieszczania się w zupełności wystarcza ;) Spalanie teraz latem 9,5l/100 zimą dyszka z haczykiem ;)
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-08-14, 12:54   

chuck4 napisał/a:
Paweł J ile Ci średnio wychodzi spalanie trasa/miasto? 1.8 daje sobie radę z tą dużą buda, nie jest mułowaty?

Norma na krótkich odcinkach to u mnie jest 10.5 L na setkę (chodź w mieście nie mieszkam)...teraz to nie wiem ile mi pali ale coś duuuużo mniej. Nie liczę tego ale kilometry lecą a gazu ubywa mniej i jest to zauważalne.....pewnie wychodzi coś koło

cinek82 napisał/a:
9,5l/100


Za to na trasie wychodziło mi ok 8,5 litra ale to w kilka osób i bagażem plus przejazdy przez miasta, więc cieżko tu mówić o trasie (średnia ok 50-60km/h) za to na typowej trasie w dwie osoby podchodzi pod 7.

Co do mułowatości to mam zadanie jak Cinek....bolid F1 to nie jest, ale da się tym śmiało latać. Na trasie także się spisuje przy wyprzedzaniu tirów. ;)
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-08-14, 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
chuck4 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 12
Skąd: gorenie
Wysłany: 2010-08-14, 12:58   

"Spalanie teraz latem 9,5l/100 zimą dyszka z haczykiem"- w cyklu mieszanym/na trasie/czy same miasto?ja to u Ciebie wygląda mniej więcej?
na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie Vento?
czy Vento podobnie jak passat B4 czy audi 80 ma pełen ocynk blachy?
 
 
chuck4 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 12
Skąd: gorenie
Wysłany: 2010-08-14, 13:01   

to sie zgraliśmy, czytasz chyba w myslach :]
 
 
chuck4 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 12
Skąd: gorenie
Wysłany: 2010-08-14, 13:01   

dzieki za odp :)
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-08-14, 13:04   

chuck4 napisał/a:
czy Vento podobnie jak passat B4 czy audi 80 ma pełen ocynk blachy?

Vento nie ma ocynku i to jest własnie bolączka tego modelu. Jedyne zdrowe egzemplarze sa z końca produkcji a i tak jest ich jak na lekarstwo. Jeśli nikt wczesniej nie konserwował auta i nie dbał o to, to podłoga i progi pewnie przejedzone są-jak niestety w większości Vent. Auta na zlotach Vento lepiej się prezentują, ale te zwyczajne, widziane na ulicy, niestety kiepsko, ruda, ruda i jeszcze raz ruda.

Osobiście twierdzę że nie ma lepszego auta (jak na te roczniki) niż audi 80 B4, technicznie jest to co Vento czyli całkiem ok, za to blacha full ocynk. Fakt ze oklepane auto gdyż 1/4 polaków tym lata ale ocynk robi swoje.
 
 
chuck4 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 12
Skąd: gorenie
Wysłany: 2010-08-14, 13:07   

sam sie zastanawiałem nad audi 80 ale tam nie wszystkie silniki dobrze znosza instalacje gazowe szczególnie te z mechanicznym wtryskiem
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-08-14, 13:13   

Ale w audi masz 2E, ABS chyba tez jest :mysli:

Albo kup klekota ;)
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-08-14, 13:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
chuck4 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 12
Skąd: gorenie
Wysłany: 2010-08-14, 14:03   

w tej chiwli mam klekota vw passat b2 1.6d

samochód bedzie stał pod chmurką zime i lato takze zalezy mi zeby blacha była wytrzymała

ciezko dostac klekota w dobrym stanie w audi czy passku
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-08-14, 14:11   

9,5 l przy dojeżdżaniu do pracy ok 10 km i czasami jakiś wyskok na ok 50km do miasta w tą i z powrotem. Ze zlotu jak wracałem w 4 osoby + pełen bagażnik to jakoś 8-8,5l/100 na trasie :brawa:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
krasnal 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 34
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2010-08-14, 15:42   

ja mam 1.8 AAM, silnik dobrze wspolpracuje z gazem, nie wysilony i przez to nie jest awaryjny, jednak chyba troche za slaby, wiec optymalnym rozwiazaniem jest ABS. zawsze pare konikow wiecej, a spalanie praktycznie to samo.
_________________

 
 
chuck4 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 12
Skąd: gorenie
Wysłany: 2010-08-15, 13:03   

a co powiecie o tym modelu

http://otomoto.pl/volkswa...-C11206026.html

jakie pierwsze wrażenia?
ten przebieg to chyba mozna włożyć sobie miedzy bajki
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-08-15, 13:17   

przebieg może i oryginalny ale po przekręceniu się licznika. czyli 406 tyś
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
chuck4 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 12
Skąd: gorenie
Wysłany: 2010-08-15, 13:31   

to przy 406 tys zeruje sie i zaczyna od nowa? :]
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-08-15, 13:33   

Nie, zeruje się przy 300 000 km i wtedy idzie od nowa :] Różnica jest taka, że przed 300 000 km na liczniku nad przebiegiem głównym jest napis TOTAL po przekroczeniu tej granicy napis znika :faja:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-08-15, 13:45   

Silnik właśnie wygląda na te 406 tys km przebiegu.

Ale buda, przynajmniej po foto jak najbardziej ok. Znaczni VW takze szare ze starości więc raczej nigdzie nie powinno być przewalone tyłem lub przodem.
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-08-15, 22:29   

cinek82 napisał/a:
Różnica jest taka, że przed 300 000 km na liczniku nad przebiegiem głównym jest napis TOTAL po przekroczeniu tej granicy napis znika :faja:


tu bym się kócił ja mam na licznik 430 i coś tam jeszcze i dalej widnieje TOTAL :P
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-08-15, 22:32   

co do instalacji gazowej mam założoną sekwencję ELPigaz i jestem z niej bardzo zadowolony. Polska instalacja i daje rade.
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-08-16, 08:21   

Zawiesił Ci się licznik Ventylek :D Weź go puknij :diabełek:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
Ostatnio zmieniony przez cinek82 2010-08-16, 08:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-08-16, 09:11   

tak tak
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-08-16, 19:38   

Ja powiem ci że 1.8 abs jest słaby ratuje go dość krótka skrzynia polecam 2e albo 1.6 na wielopunkcie z tym że abs najbardziej się nadaje do LPG i ceny instalacji się zaczynają od ok 1000zl a to tamtych ok 1500
_________________
Das is das ...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-08-16, 21:14   

archeolog napisał/a:
albo 1.6 na wielopunkcie


Wytłumacz, dlaczego ??
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-08-16, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-08-17, 23:53   

Bo to fajny silnik znacznie nowszy technologicznie i deko mocniejszy mniej palący ,niestety to rzadkość montowali je od 96' Mówię o AFT bo było jeszcze kilka innych ja pisze o AFT
_________________
Das is das ...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-08-18, 07:52   

2E rozumiem, mocniejszy, ale AFT z tego co czytałem jest nie co mocniejszy ale na wyższych obrotach, na niższych lepiej się ABS spisuje, więc do zwykłej jazdy na co dzień, tak do 3.5 tys obrotów, ponoć lepszy ABS.
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-08-18, 14:16   

A ja słyszałem że presley żyje .... Moment oborotowy trochę gorzej idze ze względu na np mase elementów ruchomych ale 10KM więcej to jest jednak Troche więcej a pali znacznie mniej ! Jedzie lepiej przyśpiesza lepiej Jak ktoś chce jeździć do 3 tys to Diesel będzie odpowiedniejszy
_________________
Das is das ...
Ostatnio zmieniony przez archeolog 2010-08-18, 14:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-08-18, 17:25   

archeolog napisał/a:
A ja słyszałem że presley żyje ....

Radzę poszukać na forum golfa.

archeolog napisał/a:
a pali znacznie mniej !

Polemizowałbym.

archeolog napisał/a:
Moment oborotowy trochę gorzej idze ze względu na np mase elementów ruchomych

A o co dokładnie chodzi: jednostkową masę silnika, objętościowy wskaźnik masy silnika,wskaźnik masy, masowy wskaźnik mocy czy tłokowy wskaźnik mocy ?? ??

archeolog napisał/a:
Jak ktoś chce jeździć do 3 tys to Diesel będzie odpowiedniejszy

Ułaaaaa.....po prostu śmigam używając szarych komórek i widzę co jest na drodze, ale ok-już zaczynam szukać diesel-a na allegro :hahaha:
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-08-18, 17:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-08-19, 22:07   

Znów zaczynasz ... pisałem już o informacjach z polskich forum . Pół roku jeździłem AFT w golfie i jest lepszym silnikiem patrząc na wszelkie dane techniczne jak i na ceny silników wiec gadać sobie można ... Liczby nie kłamią
_________________
Das is das ...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-08-19, 22:23   

Nic nie zaczynam, po prostu myślałem, że masz na myśli jakieś merytoryczne dane.

archeolog napisał/a:
Pół roku jeździłem AFT w golfie

Dokładnie...w lżejszym golfie.

archeolog napisał/a:
pisałem już o informacjach z polskich forum

No tak...ale idąc tym tokiem myślenie to takie fora nie mają racji bytu, pozostaje tylko organoleptyka i empiryzm. Osobiście uważam że trochę prawdy ludzie piszą na forach ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 8