Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: theority
2017-02-22, 13:27
SDI i TDI
Autor Wiadomość
VW VENTO 2.0 GL 
Niedzielny kierowca
piecia


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 64
Skąd: Międzyrzec Podlaski
Wysłany: 2007-01-06, 17:34   SDI i TDI

Kto pyta nie błądzi. Czym się różnią silniki TDI od SDI?
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-01-06, 18:18   

Sama konstrukcja silnika jest podobna jeśli nie ta sama.
A podstawowa różnica jest taka, że SDI nie ma turbiny !!
W związku z tym ma gorsze osiągi ale za to (przynajmniej teoretycznie) jest mniej awaryjny.
W teorii SDI powinien trochę mniej palić, ale w praktyce spalanie jest podobne :)
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2007-01-06, 23:01   

Gavel napisał/a:
ale w praktyce spalanie jest podobne

A skąd wiesz ? miałeś okazje już się takim bryknać ? ja niestety nie ;(
VW VENTO 2.0 GL napisał/a:
TDI od SDI?

Nie wiem czemu się tak o to pytasz, ale może Ci się przyda ten link: http://www.streetracing.p...ic.php?p=480657
:OK:
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-01-06, 23:29   

theority napisał/a:
A skąd wiesz ?

Słyszałem :P
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2007-01-06, 23:40   

Ja skopiuje tylko kawałek tekstu napisanego przez kolegę "tomka_vw" ze http://www.streetracing.pl :
tomek_vw napisał/a:
Czy da się przerobic SDI na TDI ?? ?

Jakie zmiany trzeba by było zrobić ?? ?

wiem że nalezy zmienić:
- wtryski
- pompe paliwa
- komp z elektryką
- załozyć przepływkę
- załozyć turbawkę i wszystko co z nią jest zwiazane



Gavel napisał/a:
Słyszałem :P

Jakby ktoś wiedział coś więcej o tym silniczku to niech da znać bo mnie też zainteresował po tym co Gavel napisał ;)
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-01-07, 00:05   

A co chciałbyś o tym silniku wiedzieć? Chyba nie muszę Ci o googlach wspominać ;)

Silnik SDI:
Kod:
Silnik Diesla o pojemności 1,9 litra i mocy 50 kW (68 KM):
Obok jednostek benzynowych paleta silników nowego Golfa obejmuje trzy silniki Diesla z wtryskiem bezpośrednim. Silniki te charakteryzują bardzo niskie zużycie paliwa i dobre osiągi. Wszystkie silniki Diesla mają pojemność skokową 1,9 litra i mogą być napędzane paliwem biodiesel (PME). Podstawowa jednostka napędowa - silnik SDI - ma moc 50 kW (68 KM) i jest najbardziej oszczędna z całej gamy silników montowanych w Golfie - średnie zużycie paliwa 5,1 litra na 100 kilometr6w (wg normy MVEG)


I dla porównania TDI:
Kod:
Turbodiesel o pojemności 1,9 litra i mocy 66 kW (90 KM):
Dzięki zastosowaniu turbosprężarki wersja TDI o pojemności 1.9 litra ma moc 66 kW (90 KM). W nowym Golfie ta jednostka napędowa została dopracowana pod katem obniżenia poziomu hałasu oraz izolacji drgań. Wzrost komfortu pracy TDI uzyskano dzięki wprowadzeniu układu likwidującego, szarpnięcia" wyłączanego silnika, wynikające z dużego stopnia sprężania w silnikach tego typu. Układ ten za pomocą elektropneumatycznie sterowanej klapy odcina dopływ zasysanego powietrza. Uzyskanie dobrych osiągów w przypadku silnika 1,9 TDI nie oznacza rezygnacji z oszczędności. Silnik ten zużywa średnio na 100 km 4.9 litra oleju napędowego (wg normy MVEG).

Powyższe dane dotyczą silników montowanych w golfie IV i pochdzą stąd.


A tak swoją drogą to taki silniczek chyba trochę za mułowaty do Ventki co nie? Przynajmniej jak dla mnie :)
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2007-01-07, 00:31   

Gavel napisał/a:
za mułowaty do Ventki co nie?

mułowaty ? a co powiesz o tych 1,4 co "katowali" Ventkę ? :P
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-01-07, 01:06   

o tych to ja już nawet nie wspominam :mrgreen:
ale nie gadajmy tu o benzyniakach :>
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-01-07, 10:50   

Tyle, że z benzynki 1,4 wyciskali 60 kucy a z tego nieszczęsnego SDI 1,9 68 kucy, porażka jak dla mnie... Wogóle silnik koło 60 kucy do tak wielkiego i ciężkiego autka jakim jest Ventka to kicha. Ja po 7 latach jeżdżenia moją Ventką śmiało mogę stwierdzić, że 90 kucy to też za mało. Czasami brakuje mi mocy. Myślę że takim optimum było by 100 koni, to takie minimum totalne i oczywiście im więcej tym lepiej... Myślę że w ogóle totalny the best top mieć takie cudo jak ma Marecki u siebie pod maską, te 180 kucyków to jest coś ;-)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Waldek 
Ventofan


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 137
Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-01-07, 14:54   

U mnie w pracy są firmówki:
Skoda Fabia 1,9 SDI
Skoda Octavia 1,9 SDI
O ile w Fabi ten silnik jeszcze daje rade i nawet przy wyprzedzaniu nie ma zbyt dużego problemu - o ile oczywiście wkręci się go wcześniej na obroty, to w Octavii to jest porażka - straszny muł. Masa Octavii i Ventki porównywalna więc nie wyobrażałbym sobie jazdy takim Ventylem na codzień.....
Albo jazda w stylu mojego dziadka (60 km/h to już zawrotna prędkość) albo zarzynanie silnika w okolicach 4000 non stop a dieselki raczej nie kochają takich prędkości obrotowych.
 
 
VW VENTO 2.0 GL 
Niedzielny kierowca
piecia


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 64
Skąd: Międzyrzec Podlaski
Wysłany: 2007-01-07, 20:13   

theority napisał/a:
Gavel napisał/a:
ale w praktyce spalanie jest podobne

A skąd wiesz ? miałeś okazje już się takim bryknać ? ja niestety nie ;(
VW VENTO 2.0 GL napisał/a:
TDI od SDI?

Nie wiem czemu się tak o to pytasz, ale może Ci się przyda ten link: http://www.streetracing.p...ic.php?p=480657
:OK:


Pytam z czystej ciekawości.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-01-07, 21:39   

VW VENTO 2.0 GL napisał/a:
Pytam z czystej ciekawości.

i dobrze, kto pyta nie błądzi :-)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Kingu 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI 90KM
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 78
Skąd: CH
Wysłany: 2007-02-12, 17:56   

spyro napisał/a:
Ja po 7 latach jeżdżenia moją Ventką śmiało mogę stwierdzić, że 90 kucy to też za mało. Czasami brakuje mi mocy. Myślę że takim optimum było by 100 koni, to takie minimum totalne i oczywiście im więcej tym lepiej... Myślę że w ogóle totalny the best top mieć takie cudo jak ma Marecki u siebie pod maską, te 180 kucyków to jest coś ;-)


Mam podobne wrażenia z jazdy TDI, trochę za mało tych koni pod maską. Jakiś 2,5 TDI by się przydał do tego nadwozia. Oczywiście wtedy Vento nie byłoby już takie ekonomiczne :D
Vento TDI sprawdza mi się znakomicie na długich trasach (drogi szybkiego ruchu, autostrady) ale w górach już mu brakuje elastyczności (trójka za dużo, czwórka za mało), jak i spalanie wzrasta ok. 2 litrów, jeśli dobrze liczę (krótkie odcinki w górach).
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-02-12, 18:34   

Kingu napisał/a:
Jakiś 2,5 TDI by się przydał do tego nadwozia

2,5 TDI to przereklamowana jednostka. Ogólnie jest dużo bardziej awaryjna niż stare poczciwe 1,9.
Mi tam co prawda 90 koni też powoli robi się za mało ale na szczęście nad morzem jest w miarę płasko więc nie musze po górkach tyle jeździć ;)
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
Polibo 
Ventomaniak
Vento rządzi !!!


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 530
Skąd: Jelenia Dziura
Wysłany: 2007-02-12, 19:39   

ale np TDI 1.9 130 lub 150 KM czemu nie :OK: :D :mrgreen:
_________________
vw vento 1.8 (55Kw) glx
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-02-12, 23:03   

Też słyszałem, że 2,5 tdi jest kichawy, ostatnio mówili na TVN Turbo, że nie dośc że awaryjny to drogi w obsłudze w porównaniu z 1,9. A ja chciałbym tego nowego benzyniaka 1,4 150 KM made by VW :-)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-02-12, 23:14   

spyro napisał/a:
A ja chciałbym tego nowego benzyniaka 1,4 150 KM made by VW usmiech

a ja nie :)
i nie dlatego że benzyna tylko jak słyszę że z takiej małej pojemności wyciągneli tyle koni to zastanawiam się czy to dociągnie choć do 100 tysięcy :mysli:
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-02-13, 23:40   

Gavel napisał/a:
czy to dociągnie choć do 100 tysięcy

myślę że długo pożyje, wiesz w niektórych krajach europejskich już są potworne opłaty uzależnione od pojemności, czyli im mniejszy silnik tym mniej bulisz, coś jak nasze OC, ale bardziej rygorystyczne i mniejsze widełki. I w ten sposób masz silnik 1,4 a moc jak 2,0conajmniej. Już zrobili 1,4 ponad 200 koni, to sa patenty VW,któe się sprawdzają ale wiadomo, że jak padnie jakaś turbina it to koszty będa niebotycznie wysokie...

Minęły już czasy naszych Ventek - silnik 1,8 o mocy 90 KM :-) Teraz to śmiech...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2007-02-14, 13:28   

spyro napisał/a:


Minęły już czasy naszych Ventek - silnik 1,8 o mocy 90 KM :-) Teraz to śmiech...


Ka mam 1,8 o mocy 55 kW - to jest dopiero śmiech :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 9