Wysłany: 2007-02-18, 22:18 Różnica pomiędzy silnikami.
Mam pytanko, może ktoś mi odpowie.
Jaka jest różnica pomiędzy silnikiem 1,8 75KM, a 1,8 90KM?
Bo nie mam pojęcia i nikt mi jeszcze nie odpowiedział na to ważne pytanie.
[ Dodano: 2007-02-18, 22:25 ]
Najważniejsze to po czym poznam wizualnie że to właśnie 90 konny a nie 75.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-02-18, 22:37
Sam odpowiedziałeś sobie na pytanie jaka jest różnica między silnikiem 75 konnym a 90 konnym, chyba sama nazwa mówi o różnicy. W silniku AAM masz 75 kucy a w silniku ABS 90 kucy, W 90-konnym jest inny wałek i parę innych drobiazgów stąd 15 kucy więcej.
Rozpoznać najłatwiej po kodzie silnika, czyli pierwszych 3 literach.
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 113 Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-02-18, 22:45
Napewno stopniem spręzania,i chyba wałkiem rozrzadu. dziwne jeden silnik i dwie moce a prawie taki sam moment a wszystko spowodowane opłatami niemieckimi ,ubezpieczenie tam płaconą od mocy a nie od pojemności stad (chyba) to dziwne tłumienie silniczka.
Co do rozróżniania na bloku w lewo od aparatu zapłonowego(pod króccem z weżami wody)
powinien być wybity symbol silnika...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-02-18, 22:50
Też tak sądzę, na niemieckim rynku jest masa aut z mniejszą mocą niż jego odpowiedniki w innych krajach, np Nissan Alemra, występowała tam ze słabszym silnikiem, tylko w Niemczech.
A wizualnie nie wiem czy na pierwszy rzut oka dostrzeżesz zmiany... Wszystko tkwi w środku...
.. ja dodam od siebie jeszcze tytle, że silnik AAM (75KM) może być zasilany benzyną o niższej wartości oktanowej, to znaczy w Niemczech do teraz można nabyć benzyne jak to mówia BLEIFREI 91, SUPER BLEIFREI 95 i SUPER PLUS 98, dziwne nie, za każdym razem jak jestem w niemczech mnie to irytuje, no ale... np stare BMW mogły jeżdzic też na tej benzynie 91, w OPLACH ale w silniekach z jednym wlakiem rozrządu bez czujnika stuku jest możliwość zmiany rodzaju zasilania na z benzyny 91 na 95 poprzez przepięcie odpowiedniej kostki i zmiany nastaw zapłonu- chodzi o kąt wyprzedzenia zapłonu i zarazem zmiejszenia przystu ciśnienia dp/dl(alfa - kąt) na każdy stopień OWK ... Pozdro
Też tak sądzę, na niemieckim rynku jest masa aut z mniejszą mocą niż jego odpowiedniki w innych krajach, np Nissan Alemra, występowała tam ze słabszym silnikiem, tylko w Niemczech.
właśnie tylko tak sobie to tłumaczę
lukas991 napisał/a:
Ten co mi sprzedawał autko to twierdził że 90KM,ale po2tyg.jazdy mam pewne wątpliwości. Jutro rano sprawdzę ten symbol na bloku,oby było ABS OK
ale rzeczywistość niestety była inna a zawsze to parę koników więcej
co do różnic ja bym dodał jeszcze mapą zapłonu i wtrysku
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-02-18, 23:20
lukas991 ale skoro sprzedawca Ci powiedział że ma 90 koni to tyle musisz mieć wpisane w dowodzie rejestracyjnym. A jeśli masz wpisane 90 a pod maską masz 75 to od razu żądaj odstąpienia od umowy!
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2007-02-19, 12:53
ale WVW to nr nadwozia. ja mam ten ciutke starszy dowód i tam jest nr silnika(w moim przypadku ABS), a nie wiem jak jest w nowym.
Najlepiej to aby to sprawdzic to trzeba otworzyć maskę i prosto dojść do tego miejsca gdzie jest czujnik temperatury(w takim trójniku przy głowicy) i na tej szerokości zjechac troche w dól do tego miejsca gdzie się glok zaczyna i tam jest ten nr. Wystarczy potrzec czymś w rodzaju płynu do mycia silnika i przyświecić latarka bo to trudno wyczaić z uwagi na to że te numery są punktowo wybite na bloku, to jak mi się wydaje najlepszy sposób
Możesz także sprawdzić na naklejce w bagażniku lub w książce serwisowej. Ja mam u siebie AAZ, choć po przeszczepie głowicy to nie wiem czy to by się tak nazywało
_________________ Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-02-20, 09:13
Tygrysisko napisał/a:
ale chyba też w np umowie kupna powinny być
chyba nie
silnik to teraz część zamienna więc w umowie jak i w dowodzie rejestracyjnym nie wpisuje się nr silnika
ale w książce serwisowej jak najbardziej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum