Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
pare problemow AAZ
Autor Wiadomość
Damian88 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9TD (AAZ)
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 50
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-11-11, 17:48   pare problemow AAZ

VWitam! jak tylko zrobilo sie chlodniej moje vento ma jakies dziwne problemy z odpaleniem. A mianowicie:

1.kiedy ochladza sie musze pare razy podgrzac swiece (nie wiem czy sa nowe nie zmienialem ich), a rozrusznik kreci w ogole strasznie krotko i zaraz strzela w powietrze... jak dodam gazu to silnik lapie ale chodzi nierowno (wydaje mi sie ze swiece moga nie grzac).

2. Swiece wygladaja dosc dziwnie, tzn 1 i 3 od strony rozrzadu wygladaja normalnie ale 2 jest jakby zasniedziala

3. Jakie powinno byc napiecie podawane na swiece?? aku ma 12,5V a wiec jest sprawny (zreszta byl sprawdzany niedawno i jest gitara). Chodzi o to ze napiecie zmierzone miernikiem na listwie od swiec wynosi 10,5V. Czy to aby nie za malo?? wina przekaznika??

4. Jak dlugo powinny sie grzac swiece?? napiecie 10,5V mam przez ok 10s potem 0 a w kabinie "cykniecie" przekaznika slychac duzo pozniej...

bede wdzieczny za wszelka pomoc...
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-11-11, 18:00   

świeca powinna dostać napięcie 11V. co do dziwnej pracy silnika to faktycznie któreś świece nie grzeją. Mam identyczny objaw w służbowym T3 . Pali za 3 razem z dodatkiem plaka w fitr powietrza
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2010-11-11, 19:30   

Damian88 napisał/a:
jak dodam gazu to silnik lapie ale chodzi nierowno (wydaje mi sie ze swiece moga nie grzac).


w sumie odpowiedziales sobie juz na to pytanie bo bedzie chodził nie równo poniewaz nie wszystkie swiece grzeja i przez chwilke bedzie nie równo chodził :)

no i lepiej wymienic je bo jesli ich nie zmienisz mozesz miec problem jak ja rok temu kiedy mi nie odplalio auto mimo tego ze króciutko stało na dworze ale byly silne mrozy okazało sie ze 2 swiece byly wypalone i był zonk :(
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Ostatnio zmieniony przez Rafik 2010-11-11, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Damian88 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9TD (AAZ)
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 50
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-11-11, 19:38   

czyli swiece do wymiany... podejrzewalem to ale pewny nie bylem:P febi sa dobre?? bo kosztuja polowe tego co bosch tylko nie wiem jak z jakoscia... ciekawy jestem tylko co z tym rozrusznikiem...
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-11-11, 19:42   

a mozesz nagrac jak startuje rozrusznik
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Damian88 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9TD (AAZ)
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 50
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-11-11, 19:49   

chodzi o to ze przy niskiej temp ciezko kreci, zakreci ze 3-4 razy i tak jakby bendiks wracal spowrotem i kreci sie bez zadnego obciazenia. Po takim czyms probuje 2 raz tylko dodaje troche gazu i zalapie. jutro mam zamiar zmienic te swiece to zobacze czy cos sie poprawi.

Dajcie znac czy ktos mial do czynienia ze swiecami zarowymi febi...

jak dam rade to sprobuje nagrac jak to wyglada...
Ostatnio zmieniony przez Damian88 2010-11-11, 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-11-11, 19:52   

w służbowym mamy założone świece ISKRA prod Słoweńskiej i dają rade
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Damian88 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9TD (AAZ)
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 50
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-11-14, 16:16   

Świece wymienione, jak sie pozniej okazalo dzialaly tylko 2... z czego 1 po wyciagnieciu okazalo sie ze ma dziure w tej czesci co grzeje... stare swiece byly beru 3 sztuki i jedna NGK i to ta za pompa na 3 cylindrze... najwyrazniej poprzedni wlasciciel postanowil dac sobie z tym spokoj. Teraz widac roznice... Odpalajac bez wyciagania tego dzyndzla juz tak nie trzepie buda ale poduchy do wymiany jeszcze sie nadaja chyba:/ Oprocz tego zmieniony olej i gitara:)
 
 
Damian88 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9TD (AAZ)
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 50
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-11-15, 19:38   

POMOCY! Nie wiem czy ma sens zakladac nowy temat dlatego napisze tutaj.

Dzisiaj mialem dziwny problem, a mianowicie:
Jadac do roboty bylo wszystko w porzadku, ale juz z roboty ujechalem moze ze 3 km wszystko fajnie tylko jakby dziwnie chodzil jakis slaby czy cos ale ogolnie nie bylo problemow...

Az tu nagle slychac bylo jakies cykniecie jakby przekaznik, silnik stracil cala moc, obroty na 0 spadly, zapalily sie kontrolki od oleju i ladowania... Zgasilem silnik. 1 mysl - rozrzad(!) sciagam oslone patrze pasek jest jak byl naciagniety wiec mysle moge palic... krece, krece i nic. Posprawdzalem wszystko paski nie pospadaly wszystko bylo na swoim miejscu... jedynie troche baniek malych powietrza w przewodzie paliwowym co idzie do pompy. Krece i zapalil ale zaraz zgasl... chwile poczekalem zakrecil, zalapal i chodzi calkiem normalnie.

Czy ktos mial podobne przezycia?? co to moze byc?? 1 raz mi sie to zdarzylo...
 
 
Mefiusz 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9TD AAZ
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 39
Skąd: PL
Wysłany: 2010-11-17, 19:32   

Damian88 kiedy zmieniałeś filtr paliwa i powietrza ? Układ masz zapowietrzony posprawdzaj opaski przy filtrze paliwa, pompie itp. W przewodzie paliwowym nie powinno być baniek to bardzo ważne. Możliwe że "zassał" Ci powietrze i się zadusił bo paliwo mu nie doszło.
Ostatnio zmieniony przez Mefiusz 2010-11-17, 19:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Damian88 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9TD (AAZ)
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 50
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-11-17, 20:00   

dokladnie to samo pomyslalem ze sie zapowietrzyl bo byly pecherzyki powietrza w przewodach. Filtra paliwa jeszcze nie ruszalem ale powietrza byl wymieniany 2 dni przed ta sytuacja...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 9