Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Samodzielna regulacja LPG
Autor Wiadomość
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2010-11-15, 21:26   Samodzielna regulacja LPG

Gaz założyłem parę miesięcy temu ale nie byłem zadowolony z działania instalacji (przy próbie gwałtownego ruszenia z miejsca robił się tzw."kangur" i wogóle silnik słabo się wkręcał).Po kilku bezowocnych wizytach na regulacji u gazownika postanowiłem zrobić to po swojemu. Zmontowałem kabelek, program z "www" producenta LPG i metodą prób i błędów udało mi się znacznie poprawić "specjalistów" :faja: . Poniżej zamieszczam ustawienia w programie i proszę o sugestie co można próbować jeszcze poprawiać (powyżej 3 tys.obr. słabiej przyśpiesza niż w przedziale 2-3tys.obr.) Dodam jeszcze, że przy parowniku jest tylko jedna śruba regulacyjna.

1
2
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2010-11-15, 21:36   

hose, jestes z Lublina pogadaj z Paweł J on ma dobrego gazwownika bo tak samemu grzebac mozna czasami niezle sobie namieszac :(
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-11-15, 21:54   

Za małą dawkę dostaję lub ma zbyt ubogą mieszankę i dlatego ma słabsze przyspieszenie po wyżej 3tys. Spróbuj jechać np. na trzecim biegu tak na poziomie 2.5tys obortów i gwałtownie wcisnąć mu gaz PRAWIE! do dechy jeżeli słabo przyjmie tzn. że ma za małą dawkę. A i jak nie masz sekwencji to jedno pokrętło powinieneś mieć na parowniku do wolnych obrotów na biegu jałowym a drugie na wężyku idącym od parownika do przepustnicy, na nim ustawiasz dawkę. Ja też sam reguluję gaz. Spalanie średnie LPG przy silniku 1.8 AAM mam na poziomie 9,5 do 10l /100km. A jeśli chodzi o moc to praktycznie różnica miedzy jazdą na benzynie a na LPG jest prawie nie zauważalna.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2010-11-15, 21:58   

:mur: Zapomniałem napisać. Instalacja IIgen.
Na swoich ustawieniach jeżdżę już przez dłuższy czas i powiem, że samochód dopiero od tamtej pory zachowuje się normalnie. Jest odczuwalna różnica z dynamice i w cyklu mieszanym mieści się w 10L/100km. Gaz włącza sie dopiero na ciepłym silniku. Jest możliwość, że zrobi się coś gorzej...???
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-11-15, 23:20   

hose, po pierwsze popieram że sam chcesz regulować, ponieważ 90 procent gazowników zrobi to źle. Może dodaj 10 kroków do maximum powyżej progu TPS. A najlepiej skorzystaj z doświadczeń innych. Na przykład wejdź na http://forum.vwgolf.pl/ poszukaj tematu sprzed kilku lat kol homsky o ustawieniu Bingo dla silnika RP (prawie to samo co ABS) lub próbuj go złapać bezpośrednio.
Ddatkowe pytanie ode mnie - nie widzisz problemów na benzynie przy ustawienu emulacji sondy na falę?
A i jeszcze chyba za nisko ustawiłeś próg Lambdy
Nic nie zepsujesz na pewno

Jak załącza ci się gaz na ciepłym silniku skoro masz odptaszkowane pole czujnika temperatury w reduktorze?
_________________

Ostatnio zmieniony przez pablomed 2010-11-15, 23:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2010-11-16, 21:51   

pablomed
Cytat:
Ddatkowe pytanie ode mnie - nie widzisz problemów na benzynie przy ustawienu emulacji sondy na falę?

Nie zauważyłem problemów. Jeździ tak jak przed montażem LPG. Jedna różnica to jest to, że na Pb obroty biegu jałowego są na 900obr a na LPG troszkę ponad 800obr.

pablomed
Cytat:
A i jeszcze chyba za nisko ustawiłeś próg Lambdy

Według instrukcji programu "Wartość powinna być połową maksymalnego widocznego napięcia sondy"

pablomed
Cytat:
Jak załącza ci się gaz na ciepłym silniku skoro masz odptaszkowane pole czujnika temperatury w reduktorze?

Jest "zaptaszkowane" tylko screenshot był zrobiny troszkę wcześniej
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-11-22, 23:36   

Popieram inicjatywę nie ma co kabzy gaźarzą nabijać ;)
_________________
Das is das ...
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2010-11-23, 21:25   

Proste. Bo za samo "Ma być" u gazownika też trzeba bulić mimo, że żadnej poprawy nie widać. Ale też takie doświadczenie może się kiedyś przydać ;)
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-11-23, 21:35   

No to dziwnych macie gaziarzy....u mnie płaci się za usunięcie usterki, a nie za grzebanie....jest poprawa i w tedy płacę, a jeśli nie to dziękuję. Każdy szanujący się zakład tak postępuje. Przecież ostatnią usługę (ustawienie dawki na niskich obrotach) miałem z racji tego gratis.
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-11-23, 22:14   

Paweł J. napisał/a:
Przecież ostatnią usługę (ustawienie dawki na niskich obrotach) miałem z racji tego gratis.

Bo to jest najwyżej minuta roboty :palacz:
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-11-24, 23:03   

No wszystko zależy od człowieka mi kiedyś pewien spec za zdjęcia magneta bo nie miałem siciągacza (allegro 20zł) skasował mnie 15zł ... czas trwania usługi 25 sec ;)
_________________
Das is das ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 8